Báro to byl vtip. Mám malou powerbanku pod sedlem v brašničce. 200km to na jedno nabití dá. Na té fotce níže v dlani jsou LiPo baterie 3×2200mAh do modelů letadel, zleva: Naza F450, Maxi Swift, Multiplex Twinstar a Hacker Model P-51 Mustang. Člověk nemůže jen jezdit na kole :-)
Jsem si říkala, Miťo, že musíš být nějak vybavený zdroji energie.
Obyč baterie v mrazu nemají dostatečnou výdrž, foťák musím vozit pod svetrem. Z hlediska mého osvětlení, kdy hlavním kriteriem je být viděn, mi stačí můj olověný akumulátor, tomu mráz nevadí, ale zase se proveze. I když tolik baterií, jak máš na fotce, zas o moc lehčí nebudou :-)
Zireček: „Život mu to pouze zrcadlí, když jede na „lov“ materiálu pro internet a pro policii s kamerou a zásobou náhradních baterií.“
Konečně to někdo ocenil. Víš jaká to je dřina ty baterie tahat s sebou? Díky, máš u mě malý kladný bodík :-)
Argumentace o šestnáctiletých mladistvých za kulometem neladí se stále omílaným respektem řidič-cyklista, cyklista-pěšák, pěšák-bruslař, atd.
Achjo. Celá tahle diskuse není o ničem jiným, než o různých pohledech na jednu věc. Někdo vidí sklenici zpola prázdnou, jiný zpola plnou. Jedni budou stále něčím spravedlivě rozhořčeni, druzí spíš vnímají ty hezké věci. Asi je to v pořádku, protože „ke stvoření světa je třeba lidí všeho druhu“ (Jan Werich) Bohužel už ze své podstaty ti první budou ty druhé vždycky pokládat za změkčilce a naivky. Horší bývá, když se k tomuhle postoji ještě přidá militantnost, při vhodné společenské konstelaci tahle kombinace může vyústit do obludných absurdit, historie nám dává dost příkladů co se týká dehonestace a posléze i pronásledování určitých skupin.
Tímto se tedy vzdávám další diskuze. Nepodařilo se mi ukázat některým z vás, že jsou i jiné úhly pohledu, a není možné argumentovat tam, kde není vůle k dialogu. Je mi to líto
Osobně si myslím, že kdyby všichni jezdili normálně slušně, tak toho výjimečného jedince řítícího se jednou za uherskej rok s rodičkou/umírajícím dítětem/stařenkou/stařečkem by si každej všiml a klidil se mu v zájmu svého zdraví z cesty.
Ta argumentace v diskuzi ohledně bezpečného předjíždění cyklistů mi přijde spíš jako takové citové vydíráníčko, něco ve stylu, že přijmeme „sirotky“, ze kterých se nakonec vyklubou šestnáctiletí výrostci s praxí ve střelbě z lehkého kulometu.
To je bohovsky dôvod že buď žena do pôrodnice alebo neco jine ty vole..A Cyklistu radšej nech ho šľak trafi…
Mě se strašně líbí argumentace typu: veze zraněné dítě, jede do porodnice…
y člověk nabyl dojmu, že v době, kdy se nerodí děti a vymíráme, v době, kdy rizikové matky tráví poslední měsíce těhotenství na lůžku ve špitálu, v době, kdy rychlá přijede do dvaceti minut, furt někdo převáží marodný děcka a rodičky …
kazdy hleda svou motivaci pro jizdu na kole. mito jezdi dlouhy streky po silnici se zaplou kamerou s touhou natocit nejaky auto, kery ho predjede trochu tesnej. :-) doma to pak s jiskrou v oku striha. :-D mne to treba prijde zvracene, nekdo jej za to obdivuje. nic vic bych v tom nehledal.
a mito, mamonbajk je optimisticka, naivni jsi ty. vemu jen tuto diskuzi. poukazujes na tesne predjizdeni a zaroven si naseres na hlavu fotkou, jak nekomu lezes do auta. delas machry, jakou jsi najel streku v ramci hradce kralove, ovsem krom sesti kilometru, kterymi jsi porusil vladni narizeni. s takovym clovekem vpodstate nelze diskutovat, protoze ma sva obecne nepouzitelna meritka a jen na cyklisty vrha spatne svetlo. ;-) rekl bych, ze jsi takova lajt verze szustika. ;-P
15.3.21 09:14
15.3.21 00:22
Zas pri najezdu co mito ma, tech blbcu v autech musi potkat mnohem mnohem vic, nez drtiva vetsina zde diskutujicich. Tezko si pak v hlave nastavit nejaky pozitivni pristup a hledat pro ne omluvy a usmivat se.
mum-on-bike: To ano, proto jsem se rozepsal a nechal se unést. Snažím se spíše pozitivně inspirovat, hodně v práci. Je to sice časově náročnější, ale slušná část lidí se dříve či později připojí. Je to potom radost, když si lidé uvědomí, že máme podobný styl práce, lépe to pak šlape. Negace cyklí spíše jen negaci.
Jen u míťa se to moc nedaří. Z příspěvku si vzal to své. A kdyby věděl, že jsem po té dálnici do nemocnice opravdu nad ránem jel tak rychle a přitom jsem nikoho na hřbitov poslat nechtěl a vše dobře dopadlo, za což jsem rád…
Míťo: Moje karma je taková, jaká je. Nemusíš mít o ní péči. Nemám se za co stydět, na nic si nehraju. Tvoje další negativní úsudky a neznalé domněnky jsou liché a nechávají mě klidným.
No vida, tak je nás usměvavých empatických naivků víc. Svět má ještě naději :-)
Žire sory, ale zas trolíš. Překrucuješ. Navíc ze mě děláš ze mě policejniho práskače. Dovolím si zde od tebe požadovat omluvu. Styď se. Navíc se tu sebeprezentuješ jako největší cnost, ale promiň, nejsi. Viz tvá příhoda s poškozeným (ukopnutým či rozbitým ve „spravedlivém“ hněvu) zrcátkem náklaďáku, to je fuk, při ceně náhradních dílů na nákladní vozidla se jedná o trestný čin, tedy pokud to nebyla Liazka. Tak tu prosím přestaň kázat o morálce. Ano? Máš na karmě skvrnu, kterou ses ještě chlubil. Možná máš skvrn víc, jen o nich nemluvíš.
mum-on-bike: „Jen mi přijde škoda, že to vypadá, jak kdybys na tu silnici vyjížděl už předem nakrknutej, co zas kde bude. Nevím, jestli bych v tomhle rozpoložení chtěla tenhle sport provozovat…“
Tohle je kámen úrazu, který se snažím popsat Miťovi delší dobu. Člověk s negativním založením přitahuje negativní situace. Život mu to pouze zrcadlí, když jede na „lov“ materiálu pro internet a pro policii s kamerou a zásobou náhradních baterií. Třeba jeho video na YouTube je opravdu ukázka prasáckých řidičů. Ale všichni takoví nejsou. To není trvalý obrázek provozu. Občas by to chtělo ukázat z kamery nějakou slušnou součinnost cyklista-automobilista. Dnes každý má potřebu za něco bojovat a polarizovat. Například už jen název točvolanti. V tom není respekt. A silnice, chodník, cyklostezka je o oboustranném respektu.
Já třeba v obci jedu na kole u krajnice, klidně za bílou čarou, nevadí mi, když mě v dopravní špičce míjejí auta blízko při nízké rychlosti. Na státovce, kde auta překračují devadesátku, tam jedu klidně metr od bílé čáry v silnici před horizontem, abych řidiči ukázal, že si nepřeji, aby mě ojel z blízka. Když řídím v autě, tak se snažím být ohleduplný, ale někdy se záměr nepodaří. Až krátce po situaci zjistím, že jsem to mohl udělat lépe nebo že se to zrovna nepovedlo. Třeba jsem to myslel dobře, ale nakonec si o mně ten druhý může myslet něco jiného. To je život.
Když jdu sám jako pěšák k přechodu v odpolední špičce na hlavní třídě, kde zrovna jede ze světelné křižovatky kolona aut z fabriky, tak zůstanu stát několik metrů od přechodu a nechám je projet, až potom přejdu přechod pro chodce.
Když jedu v noci do nemocnice 190 km/h po dálnici, také nejedu s účelem poslat někoho na hřbitov. Ale miťo to tak prezentuje.
Život nejsou jen pravidla, ale také selský rozum, empatie a vnímání, že ten druhý je taky člověk.
To je jasný Midlandere. Včera jsem slezl na kole před přechodem pro chodce (to dělám stále), ale konkrétně včera mi dvě auta zastavila a řidiči pokynuli ať jdu. Taková oáza v poušti. Alespoň to bylo vyrovnané skóre 2:2 (na temné straně síly nedání přednosti v jízdě a tlaková vlna od autobusu, ono krapet foukalo :D).
Pokud se něco děje vepředu, vidíš to, ale to předjíždění je jednoduše zákeřný. Na Varii podle barvy vidíš rychlost (červená – rychle, oranžová – s rozumem), ale jak daleko pojede, to už nevíš. I tak je Varie supr věc.
14.3.21 20:39
Je krásný být naivní mamko. Život je pak snažší.
P.S.: až budu spěchat do nemocnice (a doufám že nebudu muset), nepošlu někde člověka na hřbitov.
Myslela jsem to vážně, miťo. Taková situace může nastat. V jednom případě ze sta třeba, ale může. Nevím, jestli už ses sám někdy jako řidič/rodič do podobné situace dostal, pokud ne, buď rád. Tolik k té mé naivitě.
Jinak děkuji, že se na mě nezlobíš, jak jsi psal níže, a že mi tu mou postkomunistickou zmasírovanost odpouštíš, ale ono to spíš bude založením člověka. Jsem osoba smířlivá a nebaví mě hledat za každou cenu třídního nepřítele. Už to se mnou asi lepší nebude. Tvoje špatné zkušenosti z našich silnic vůbec nechci bagatelizovat, miťo (btw, bylo by hezké, kdyby ses podělil i o ty dobré, určitě by se jich pár našlo :-)) Jen mi přijde škoda, že to vypadá, jak kdybys na tu silnici vyjížděl už předem nakrknutej, co zas kde bude. Nevím, jestli bych v tomhle rozpoložení chtěla tenhle sport provozovat…
Mamka: „Ale MOŽNÁ čistě hypoteticky by se i u nich dalo najít vysvětlení, můžou třeba vézt zraněné dítě do nemocnice nebo mít jiný fakt objektivní důvod, proč ztrácí soudnost a obezřetnost nebo proč není v jejich moci tu situaci vyřešit jinak.“ Tohle doufám jsi nemyslela vážně (že ne?). Skoro není trénink, aby dva, tři i více lidí nevezlo dítě do nemocnice(!). Asi možná proto nám kolabuje zdravotnictví, Covid za to nemůže. Nemocnice jsou přeplněné dětmi, které přivezli vyděšení a spěchající rodiče, často v náklaďáku nebo v drahých autech, kde sedí jen jeden člověk a díte je pochopitelně schované v kufru.
Promiň, ale tohle vysvětlení je dost naivní :D Máš silničku jen krátce viď :-) Dej tomu pár desítek tisíc kilometrů :-)
Jak tě zavřel při dojezdu do kolony a zastavili ste vedle sebe, tak ode mě by měl uražený zrcátko.
Uznávám, miťo, že na tom tvém videu jsou řidiči – čuňata. Úplně všichni asi ne, ale tak 95%, obzvlášť náklaďáky a střelci mimo obce. Ale MOŽNÁ čistě hypoteticky by se i u nich dalo najít vysvětlení, můžou třeba vézt zraněné dítě do nemocnice nebo mít jiný fakt objektivní důvod, proč ztrácí soudnost a obezřetnost nebo proč není v jejich moci tu situaci vyřešit jinak. My třeba občas vozíme koně a vím (a ty taky určitě), že skočit na brzdu, když máš v přívěsu 1200kg živé váhy, si prostě nemůžeš dovolit, protože by ti oba přestoupili do kufru. Jezdíme pomalu a nikdy jsme nikoho neohrozili, ale umím si představit situaci, kdy to i při nejvyšší předvídavosti prostě nevyjde. Každopádně, to cos natočil je dost děsivé a i já mám pár podobných zkušeností.
Ty vozíš kameru i vzadu, že jo? Možná by nebylo špatný dát dohromady video i o těch fajn řidičích, co přibrzí, počkají a předjedou, až když je to bezpečné. Taky jich určitě potkáš dost a bylo by fér ukázat i je. Nejsme všichni špatní ;-)
14.3.21 11:33
Jano86: už to tady jednou bylo, ale myslím, že o náš čecháčkách za volantem tohle video řekne dost.
Po mne hodil jedinec fľašu… Mal šťastie ze som nemal kameru.. By sa nedoplatil do konca života… Myslím ze vodič a cyklista to nikdy nebude dobre…
lampasaci se nemusi drzet v obci? ;-) „Mám za sebou dva okruhy okolo Hradce (mimo cca 6km vše v katastru města) a je mi skvěle.“
miťo: Nemám důvod se červenat. Nemám důvod lozit cizím lidem do auta včetně kontinuálního záznamu a následného tapetování internetu s jasným úsudkem, kdo je ten zlý.
Máš v těch svých pojmech chaos: demolice kamionu, utržené zrcátko, rozbité zrcátko. Přitom nevíš vůbec nic, ale na domýšlení a odbíhání od tématu ti to dostačuje.
Končím a netěším se na další fotografie z cyklu: já nejlepší cyklista – on zlý automobilista. Raději si prohlédnu tvá pěkná sestříhaná videa s příjemnou hudbou z kola a z letadla.
Tak teplota na březen fakt slušná, ale ten vítr stojí za hovno. 91 km, 1170 m nastoupáno, ale úplně jsem si to teda chvilkama neužíval. A **** s katastrem, to bych byl jak křeček v kolečku a potkal bych se s násobně více lidma než takhle…
Zbytek debaty pod sebou nekomentuju, hovada se najdou mezi cyklisty i mezi řidiči, je dobré jejich řady svým chováním v provozu nerozšiřovat. A zase jdu…
Zireček: Hm nic. Nečervenám se. A ty Žire? Červenáš se? Alespoñ za to rozbité zrcátko od náklaďáku? ;-) No měl bys.
Miťo, ty už jsi vážně zralý na toho psychologa…
Někdy si zkus tuhle diskuzi pročíst znovu. Začervenáš se sám nad sebou.
Na radaru je zeleno, ale ani kapka, asi nesmí ani déšť za hranice okresu :-D
Od rána čučím na radar a z okna . 7 km pěšky a zase čučím na radar a z okna. Chčije od rána.
Nebo žerem antibiotika a po městě nám to skáče na 143tzm, tak prostě i když chceme, stálo by to za prd :-D
To mě mrzí, sory. Dělám ti tady chutě v lockdownem po katarstru obce :-(
13.3.21 15:21
Ježišmarjá, lidi co blbnete! Je sobota, na březen skvělých 11°C, nechápu proč nejste na kole! Mám za sebou dva okruhy okolo Hradce (mimo cca 6km vše v katastru města) a je mi skvěle.
Fazzymu posilám ukázku krajnice v Hradci Králové.
Na mamku se nezlobím, je jen zmasírovaná realitou naší postkomunistické společnosti. „Nic se nestalo, to je normální“. Ale ono se občas bohužel stane. Když někdo vystřelí z pistole a kulka dopadne 2m od vás, taky se vlastně nic nestalo. Jen na to nejsme tak zvyklí, tak otupělí, jako v případě aut. Navíc mamka nedomoluje v afektu auta, kladné body pro ní (Žire).
Zirečku tvoje urputnost přihodit kus vlastního ega do diskuze je obdivuhodná. Malá osvěta čtenářům. Žireček mě nemá v lásce. Mám bráchu, jednovaječné dvojče, který chodil s holkou, o kterou Žir také usiloval. Asi to tu od něj dlouhodobě dostávám sežrat :D Jsem bráchovi strašně podobnej :-)
Jdu si užít endorfiny v krvi. A vy všichni padejte na kolo :D
Xtonda: záměrně jsi vynechal slova „v některých situacích“, který jsou pro ten problém vcelku zásadní, ale chápu, že takhle se to víc hodí. Argumentace, že když se nic nestalo, tak to bylo bezpečné je skutečně hovězí, nicméně zcela v souladu s platnými předpisy. Tím jsem chtěl dát najevo, že existují i lidé, kteří se snaží těm předpisům vyhovět a už nedomyslí, že tím cyklistovi znepříjemní život. A zas a znovu – a takoví lidé jsou a je třeba s nimi počítat a není potřeba je hned odsuzovat a nadávat jim. Neměli zlej úmysl.
A ano, tak by to mělo probíhat, ale asi jsi zaregistroval, že mnohdy neprobíhá. A proto radím s tím v zájmu vlastního bezpečí počítat. Ale děláš to dobře.
A zase to uhýbání do škarpy tak nedémonizujte. Někteří z toho děláte pomalu cyklokros..
Dolomiti: je to tak, opravdu se na silnici vnímám jako překážka. Což si troufám tvrdit dává člověku sklony k bezpečnějšímu chování, než se považovat za rovnocenou součást provozu. Ty tedy za slabší součást. Ale chápu tě, máte tam ohleduplnější řidiče, tak cítíš se bezpečněji. To je v pořádku :)
13.3.21 12:18
Fazzy, napsal si, že cyklista si za oprasení může sám, to je ze stejného soudku jako že si holky můžou za znásilnění samy když nosí krátkou sukni. Podobně hovězí je argumentace, že když se nic nestalo, tak to bylo bezpečné.
Usnadnit autu předjetí není problém, ale musím k tomu dostat vůbec šanci. Mělo by to probíhat asi tak, že auto za mnou zpomalí na mojí rychlost. Tím se předjetí stává bezpečnější a já nemám problém, pokud to rozumně jde, se uklidit na kraj, čím mu zároveň dám najevo, že o něm vím a počítám s předjetím.
Rozhodně se ale nehodlám klidit do škarpy kdykoliv za sebou zahlédnu nebo zaslechnu auto a pokud to neudělá, tak to rozhodně nedává autu právo oprasit mě.
Dolomiti jo to beru. Jen jsem tím chtěl říct, že i u vás bych jako cyklista počítal s tím horším, snažil se zohledňovat všechny možnosti a bral ohled třeba i na to, že ten sedlák už hůř vidí a choval se podle toho. To je celý.
13.3.21 11:54
13.3.21 11:51
A přesně to co píšeš, platí úplně stejně i opačně. Ani jako cyklista nevíš kdo tě předjíždí, tudíž je na místě pokusit se mu to usnadnit pokud tu možnost máš. Tím spíš v situacích, který jsem tu stokrát popsal.
A že jsou u vás řídiči tolerantnější je fajn. Ale svět není všude růžovej.
Dolomiti: pokud by jel v pruhu pokrytým ledem, tak to samozřejmě nespadá do případu kdy to uhnutí „situace snadno umožňuje“, tudíž je to zase něco jinýho než o čem mluvím.
A jednání sedláka je chválihodné, nicméně nelze případ jednotlivce aplikovat automaticky na všechny. Tudíž to z pohledu vlastního bezpečí nehraje roli.
13.3.21 11:34
13.3.21 11:25
Dolomiti: no tvoje předchozí reakce rozhodně nevzbuzovali pocit, že mi rozumíš. Ale fajn.
To, že ty řidiče nechápeš, neznamená, že neexistují. A jak už jsem psal hned dole, na silnici je potřeba počítat s tím co existuje a brát na to ohled, ne se řídit jen tím co by člověk sám chtěl. Krásně tu vidíme příklad cyklisty, kterej vždycky pojede metr od krajnice a bude přitom požadovat vždy metr a půl od auta. Tím si jinými slovy nárokuje včetně řidítek prostor 3 metry, aniž by ho nutně potřeboval nebo byl ochotný část toho prostoru někomu přenechat, když si to situace žádá. To je za mě projev sobectví a narcismu. A přitom to vůbec nic nestojí. Jde o naprosto banální kompromis..
13.3.21 11:05
Míťo: Má věrohodnost ani karma neklesla. Nevysírám. Napsal jsem jeden komentář k věci. Zbytek jsou tvé emoce a urážky ostatních.
Až přestaneš vidět rudě, zkus si s odstupem přečíst diskuzi znovu. Soudnému člověku s nadhledem je zřejmé, jak se situace má.
Předpokládám, že zachovat zde rozjetý styl komunikace a teď podobným slovníkem očastuješ „mum-on-bike“…
Jezevec: ne neobhajuju. Jen je potřeba si nic nedomýšlet a číst co píšu.
Dolomiti: ještě mám chvíli, tak ti to zkusím naposledy shrnout.
Vrátím se k tomu příkladu s empatií. Říkáš, že vždy a za všech okolností dáš cyklistovi ten 1,5 m. Výborně! To je chválihodné. Pro zajímavost to dělám taky tak, o což ale vůbec nejde. Znamená to tedy, že jako řidič máš opravdu mnoho empatie vůči cyklistům (ať si to přiznáš nebo ne, tak je to do značné míry i tím, že si sám cyklista). Paráda.
A teď se na to podíváme z druhý strany. Jsi ochotný připustit, že existují na silnicích i řidiči, kteří nejsou z principu zlí nebo necitliví, ale mají horší odhad nebo mají strach s porušení předpisů nebo jsou prostě jen nezkušení? Ano? Výborně! To je super, protože takoví lidé skutečně existují a můžu tě ujistit, že jich je mnoho (pro jistotu opět doplním, že já mezi ně nepatřím).
A teď pozor. Jsi jako zkušený cyklista ochotnej projevit trochu empatie i těmto nezkušeným řidičům a pokud to situace snadno dovoluje, uhnout o pár desítek cm doprava a usnadnit jím tak předjetí – ať už jako v tomhle případě u plný čáry, na zúžený komunikaci nebo v případě, že je třeba v protisměru velká louže nebo kde teoreticky hrozí, že se proti někdo vyřítí a on by se nemusel stihnout zařadit před tebe nebo v X dalších možných situacích? Jsi ochotný to udělat? Výborně! Pak jsi skutečně empatický a nezaujatý, omlouvám se za křivdu a nevím co řešíš.
Nejsi ochotný? No tak to už se nám možná ta pointa začíná vynořovat.
Pokud ne, tak je mi líto, jednodušeji to vysvětlit nelze.
Mum: promiň. Stačilo aby byl někdo ochotný připustit, že možná udělal chybu a bylo tu sotva pár příspěvků..
Mum, Learia: napsala jsem to včera zcela střízliva a přesně tak, jak to vidím.. Ano, nemám o těch točvolantech hezké mínění. Naše Údolí není smrtelné, žádný křížky tady nemáme. Zato máme přilehlé křoviny kolem cesty zabordelené plastama ze spojlerů a nárazníků těch pleček, co tam zahučely. Naše křoví a mladé doubky zachraňují životy, o to tvrdší je ten terén ke kárám, které jejich točvolanti nezvládli. Po sjezdu ze třímetrový meze, zlámání stromků a průjezdem křovím maj závěsy na výměnu, a když to vezmou přes střechu, tak to můžou rovnou odvézt do Barka, a vůbec mi jich není líto. Není roku, aby tady dva tři z toho roští nevytahovali navijákem. A vidět, jak se změní výraz ksichtů, co z těch aut vylezou stojí za to, z agresivních gerojů jsou najednou ufňukaní chlapečci, co to takto přece vůbec nechtěli.
Kdybych se bála, tak na u silnici bez plechovýho brnění ani nevjedu.
Tady je to fakt oslava demagogie. Každej mluvíte o něčem jiným, snahu vnímat argumenty druhýho tu projevuje jen někdo a zkušenosti z Itálie to taky moc nevytrhnou. Vím, že lezu do jámy lvové, ale je mi líto té štvanice tady, tak to udělám. Vrátím se k miťovu reportu: situace na fotkách mi nijak nebezpečná nepřipadá. Jsem proti tobě miťo na silničce hovňousek, ale takhle mě ve městě předjíždí asi všichni. A když jsem na druhé fotce rozluštila, že otvíráš dveře u řidiče, nechtělo se mi tomu věřit, to už je fakt silný kafe na mě. Všechno ostatní, co tu plácáte, už je jen zbytečnej balast. Sorry
13.3.21 10:11
Fazzy, nečil se, ale z toho co jsi tady napsal těsné předjíždění opravdu obhajuješ. Vždyť přece 30cm bohatě stačí, hlavně nepřejet plnou čáru. Pokud budeš předjíždět nějakého nevyježděného cyklistu, tak ti fakt může nečekaně vybočit, aniž by vlastně sám chtěl. Stačí, když se v ten moment ohlédne. A srazíš ho. Můžeš zabít člověka, ale hlavně že jsi neriskoval přestupek.
Takže vlastně i když předjíždíš s úplně minimálním odstupem a cyklistu náhodou nesejmeš je vše v pořádku.
13.3.21 08:57
Miťo: ubohé. Z toho všeho co jsem velice polopaticky napsal, jste byli s dolomitim schopný vydedukovat jen to, že obhajuju těsný předjíždění, což je nesmysl a hloupost, ale přesto máte dost sebevědomí na to urážet ostatní. Je to legrační. No nic snaha byla. Žijte si spokojeně ve svých bublinách.
Doubku ta dvoustovka moźná padne. Věřím tomu :D
Malý přínost to tu má.
Zirečku zirečku, ty se mi snad jenom zdáš! Psals tu, žes v afektu urazil kamionu zrcátko a teď už to není pravda? Ajaj! Nebo to bylo na zlehčení jako vtip? Ajaj! Klesla ti karma. Buď jsi to udělal a jsi NÁSILNÍK, nebo jsi to neudělal a jsi jen PROSTÝ LHÁŘ. Oboje velké mínus pro tebe. A proto ti říkám, že člověk jako ty mě tu nebude poučovat o dobrých mravech! Ty rozhodně ne. Už před patnácti lety mě brácha varoval, že jsi trochu zvláštní… Měl bys trávit méně času na sociálních sítích. Už ani nerozlišuješ realitu a skutečnost. Jdi se vycpat a přestaň vysírat. Tvá věrohodnost dost klesla.
Fazzy: pozor na Zirečkův výraz „mlácení prázdný slámy“, někdo tady na BF by si to mohl vzít osobně.
Dolomiti: už jsi asi poznal, že česká povaha je krapet jiná. Já tvoje argumenty naprosto chápu. Lepší přejet plnou čáru, než oprasit cyklistu bez ohledu na to, jak daleko od kraje jede. Jednoduché, prosté, logické. Ale ne pro čechy. Buď rád, že tady nejezdíš na kole.
Přeju všem hezkou sobotu. Jdu jezdit. Metr od kraje, jak jinak.
Dolomiti: mám pocit, že ty už zřejmě umíš líp italsky než česky. Proč bych ti měl odpovídat na věci, který vůbec nesouvisí s tím co říkám a jen se mi snaží něco podsouvat? To by bylo mlácení prázdný slámy. Vám nejde o diskuzi. Potřebujete hlavně soupeře a přeleštit ega. Na to si ale najděte někoho jinýho.
Přesto věřim, že až budete mít někdy klid, tak se nad tím co píšu jednou i zamyslíte a tu pointu přecejen objevíte.
Miťo: Ty máš především problém se vzájemnou komunikací a respektem k přispívajícím, když ti dojdou argumenty a příspěvky k věci. Když ti někdo pokuřuje, to je vše v pořádku, opačně začneš mluvit nesmysly a spojovat hlouposti mimo téma. Pomohlo by méně času trávit na sociálních sítích.
Napsal jsem zde jeden příspěvek na odlehčení s vtipy a jeden k věci. Žádné zrcátko jsem neurazil. Lež se smajlíkem je stále lež.
Dolomiti: pozor, školí nás tu boreček Zireček, který pěstí urazil v afektu kamionu zrcátko. Máme se od něj (hlavně co se týče slušnosti) co učit! :D
Dolomity: Nepotřebuju zkušenost z jedný nebo druhý strany, abych věděl, že se nemám k cyklistovi přiblížit na metr a půl.
Potřebuješ…
13.3.21 01:46
13.3.21 01:17
13.3.21 01:11
Co bych měl udělat líp? Fakt mi to nedochází. Jezdit sračkama při kraji? Že bych vytlačoval auta za plnou čáru? To asi bude ono :D
miťo ty jsi snad ještě hrdej na to, že jsi doteď nepochopil o čem je řeč :D Máš plnou pusu keců o tom jak má kdo řídit a jakým způsobem tě má předjíždět, ale zamyslet se nad tím jestli bys občas náhodou ty sám nemohl něco udělat líp, to v žádným případě. Jsi stejnej sobec jako ti proti kterým „bojuješ“, ale když tě to tak baví. Snažší je ukazovat na ostatní, chápu.. Tvuj boj.
Fazzy a Zirecku, vezměte se za ruce, sedněte do auta a pozor na plnou čáru na silnici.
Dolomiti, ty a já jsme mimo. Myslím, že se s tím naučím žít :D
Už se těším dnes na kolo ;-) Doufám že to bude alespoň kilo.
miťo ty už si jedeš úplně po svý lince a bohužel, stejně jako dolomiti, zcela mimo..
zirecek: Jsem rád, že se najdou i nezaujatí s dostatkem odstupu a nadhledu.
dolomiti:
vystihl jsi to naprosto přesně. Bejvala doba, kdy v severní Itálii byla radost jezdit. Tam, kde byla rychlost omezena na 50km/h jela kolona aut 90 a pomalu jednoucí vozidlo na plné čáře všichni včetně carabinieri předjeli. Žádnej problém, nikomu se nic nestalo a všechno plynule utíkalo. Přejetí hranice ze švajcu k vám byl balzám na duši. Bohužel už narazíš na blbce respektující nějakou blbou čáru i u Vás. Kde je doba, kdy krásně přehlednou křižovatku kousek od Kronplatzu projížděla kolona i přes značku STOP snad rychlostí 100km/h.
Miťo, je opravdu s podivem, jak neustále něco vkládáš do úst Fazzymu. Také jak se někteří vyhýbají konkrétním otázkám Fazzymu a místo toho se odkazují fotky horších situací, kde se choval řidič nebezpečné. K tomu musíš v každém druhém příspěvku někoho nazvat typickým blbým českým točvolantem a završit to, že český řidič lepší nebude.
To je totiž kámen úrazu – ty jedeš na silnici vybaven kamerou už s vnitřním nastavením, že se setkáš s nebezpečným řidičem. No, tak ti to život prostě nabízí a plní ti tvé vnitřní rozpoložení.
Celá diskuze je o ničem. Pan v autě v této konkrétní situaci tě neohrozil. Přejíždět do pruhu jinam a dohrávat situaci v probíhajícím provozu dobýváním se do auta je kravina a zbytečné vyhrocený postup. V této konkrétní situaci vnímám tvůj postup jako horší než pána za volantem.
To že se vyhýbáš otázkám a dáváš raději další a další fotky vnímám, že se mám nyní cítíš, že tato konkrétní situace mohla proběhnout jinak.
Je tu několikrát zmiňovaná ohleduplnost a vnímavost konkrétní situace, to je však potřeba z obou stran.
Nooski: a o tom je tenhle příspěvek :D
Pán mi nechal dva metry a když to v případě, že 1,5m projde do zákona, toto stáhne o půl metru, je konec. Neznalost, špatný výklad.
A já jsem terorista, co odmítá jet nalepenej na kraj a po právu to od rytířů v plechu schytávám. Možná i to, že mám tu drzost ZDRŽOVAT je v jízdě…
dolomity: pořád samá voda, je mi líto..
nooski: ty seš ještě nezapojil, takže i když na všechno co říkáš už jsem reagoval (marně), řeknu to i tobě. Já vím moc dobře, že velká část řidičů jsou hovada. Fakt mi to můžete věřit a vím to možná podrobnějc než vy. Z obou stran. A proboha nijak se jich nezastávám. Jen se snažím poukázat na to, že nemusí bejt každej, kdo jede blíž hovado, a že můžou bejt situace, kdy tomu cyklista sám jde naproti, aniž by musel.
ad empatie – hodí se ti, abysis dokázal představit, že jsou i řidiči, kteří mají třeba ten horší odhad, a svojí jízdou jim usnadním práci mě bezpečně a s rezervou minout.
ad. sebereflexe – Když udělám chybu a příkladně „vytlačím“ řidiče do/nebo za plnou čáru aniž bych nutně musel, dokážu to uznat, příště s tím budu počítat a nebudu se na toho řidiče ještě rozčilovat, že tu čáru nepřejel.
ad kokoti – ano, lidi jsou kokoti. Ale ty samý lidi co jsou v těch autech, často jezděj i na těch kolech. Bylo by naivní si myslet, že se to nějak selektuje podle volby dopravního prostředku.
Fazzy, daleko více cyklistů, kteří opravdu jezdí, má řidičák a autem jezdí. Bohužel zdaleka ne všichni řidiči mají zkušenosti s jízdou na kole. Přidej k tomu frustraci zdejších řidičů, pro které je jejich křáp životní a nepřekonatelný vrchol a je jasné, že empatie a sebereflexe jsou ti prd platné. Jezdím na silnici 22 let, nehodu jsem neměl, ale díky notné dávce štěstí a zkušenostem. Hromada pitomců jezdí kolem cyklistů schválně blízko, hromada lidí nemá odhad a tak cyklista nedostane přednost a jsou i eunuši, kteří si prostě musí pustit ostřikovač, protože nic jiného v životě nedokázali a nedokážou. Práce s lidma mě naučila jedno: lidi jsou prostě kokoti, a těch kokotů je strašné množství, proto to u nás vypadá tak, jak to vypadá.
12.3.21 23:11
dolomiti: nemusíš psát plus, když nevíš kam patřím. To jen ukazuje, že nechápeš o co mi jde (plus ostatní). A i kdyby ty lidi byli kr… (což podle mě rozhodně nemusí bejt, jen neznají pohled z obou stran a neuvědomují si to), tak bych sám sebe považoval za stejnýho kr..na, když tý situaci můžu neuvěřitelně jednoduše zabránit aniž by mě to cokoliv stálo, ale neudělám to, protože jsem cyklista a mám právo po ostatních požadovat odstup 1,5m, ať se děje co se děje. Za to nemám povinnost kvůli tomu uhybat do prachu a tak to rozhodně dělat nebudu.
Mám jen na rozdím od vás očividně víc empatie a sebereflexe, proto se nedomluvíme.
12.3.21 22:53
tak nevím hoši čím čtete, ale oči to očividně nebudou.. Těžký pak něco vysvětlovat.
Trochu se tu motáme v kruhu. Český šoféři už jiní nebudou.
Jen považte. Jet na kole v prachu, nebo v komfortu auta blinkr, uhnout volantem o pár stupňů to samé zpět. Strašná fuška, chudák posilovač řízení a páčka blinkrů, pár kapek benzínu navíc…
Mimochodem VĚŘÍM tomu, že kdybych jel v tom smetišti na kraji, dostanu od auta s logem Broker Consulting stejnou minimální porci místa.
Fazzy je bohužel příkladem českého přemýšlení. Jiné to tu nebude. Snažím se za volantem si počínat jinak. Snad se někdo přidá a bude u nás pohoda jako na západ od nás (jak je patrné, patříme na východ, ať se nám to líbí nebo ne).
Dolomiti: se asi nestačíš divit viď :-D
dolomity: 1) mrzí mě, že jsi to pořád nepochopil, i když jsem to právě vysvětlil. O mě se starat nemusíš, já si tyhle situace vyřešim po svým.
A ještě jako doplněk. Představte si, že jsou třeba i lidi, co na kole vůbec nejezdí a netuší jaký je to pro cyklistu pocit, když ho minou na půl metru.. Jsou to všechno automaticky kreténi? Vůbec nemusí bejt. Neni teda lepší s přítomností i těhle lidí na kole počítat? Fakt je to taková oběť?
12.3.21 22:18
dolomity: Tak to si právě vůbec nepochopil. Ale nejsi jedinej komu tady unikla pointa. Neřešte co si myslíte, že bych udělal já, o to totiž vůbec nejde. Řešte to, co může reálně nastat a jestli si za některý situace náhodou nemůžete vy sami. Světe div se, opravdu existují lidi, kteří plnou čáru respektujou. Myslím, že dost polopaticky jsem to tady demonstroval na miťově případu. Samozřejmě nemůžu vědět jestli byl ten řidič ****** co miťa ignoroval nebo jen člověk co respektoval předpisy. Ani tu druhou možnost nejde vyloučit. A pak si zkuste nezaujatě (vím je to problém na cyklistickým fóru) odpovědět, jestli je větší vina u řidiče co chtěl jen vyhovět předpisům nebo cyklista co kvůli tomu, aby nejel chvíli v prachu „donutil“ řidiče k těsnýmu leč bezpečnýmu předjetí. A taky si zkuste odpovědět kolik práce mohlo dát se tý situaci vyhnout. Je horší ridič co nechá míň místa nebo cyklista co udělá to samý? Je větší zlo jet chvíli v prachu nebo přejet plnou čáru?
miťo: to je v pořádku a chválím. Ale jsou i lidé jiní a nejsou horší jen proto, že tu čáru přejet nechtějí. A je nutný s nima počítat.
Jdu chvíli na trenažér, jestli teda můžu i když jsem řidič. Ikonka snad už vyhovuje.
Fazzy: pohled z druhé strany. Mám u sebe náhodou kameru z auta z práce. Kdyby tam byla plná čára, přejedu ji ÚPLNĚ STEJNĚ jako tuhle přerušovanou. Přeci tu babičku neohrozím… Nedělám druhým to, co sám nemám rád.
Mimochodem, víš proč v HK namalovali cyklopruhy u krajnice? Aby bylo kam zametat bordel. Viz foto.
12.3.21 21:23
12.3.21 21:07
miťo: OK v tom případě bacha na čáry atp. Teoreticky tím někomu dalšímu a pak i sobě můžeš zbytečně zkomplikovat situaci.
mamko: to nic, jen jsem si dovolil na cyklistickým fóru napsat, že si v některých případech může cyklista za těsný předjetí sám. Neomluvitelné..
Fazzy, záda si hlídám Varií, ale prostě mě nenapadlo vjet do toho smetiště na krajnici, když byla v prostisměru prázdná silnice. Kdyby jelo proti auto, logicky by mě asi napadlo uhnout. Tolik k situaci.
miťo: pokud tě překvapilo, OK, budu veřit, že jinak bys mu nechal víc místa. Doporučím teda líp hlídat záda. Je nutný myslet nejen za sebe, ale i za ostatní.
A moje profilovka je z auta. Ano řídím auto a občas s nima i závodím. To mě snad nějak nediskvalifikuje z cyklistiky. Taky trochu maluju, znamená to, že třeba nesmím napsat knihu?
Chlapi a Báro, sorry, ale co tu blázníte? Proč tolik agrese, která stejně nic nevyřeší, copak není toho blbákova všude okolo až nad hlavu?
Nespravedlnosti a podlosti se dějou a dít budou. Jediné, čím můžu já přispět, aby bylo líp, že to líp udělám právě já. Všichni jsme tu přece na jedný lodi, ne?