Jako z logiky věci plná čára tam není pro srandu králíkům, ale proto, že atm není do protisměru vidět a tudíž není radno do protisměru vjíždět.
Bohužel realita je taková, že v zatáčce/horizontu prdnou plnou čáru jednoduchou a táhnou ju přes celou zatáčku/horizont pro oba směry, což je blbost. Každý směr by ju potřeboval PŘED tím místem, jakmile dosáhne vrcholu zatáčky/horizontu vidí až do alelůja a není důvod, aby tam měl plnou čáru. Na to jsou k dispozici čáry kombinované (pro jeden směr plná, pro druhý přerušovaná), ale kdo by se s tím sral, že jo…
Takže chápu, že za vrcholem zatáčky/horizontu mě auto klidně předjíždí přes plnou čáru, bo vidím já i on, že proti nic nejede. Ale sere mě,když mě předjíždí před tím vrcholem, aniž vůbec vidí, jestli tam něco nejede, a protože se bojí, tak mu topoří haksna na plynovým pedálu, a pokud možno mě omete co nejtěsněji, aby přes tu plnou nepřejel. moc. Beztak by se tam na té úzké cestě druhý auto nevešlo, a kdyby z té zatáčky vyjelo, tak budem mít problém všici tři. Jediný, co vím zcela jistě, je, že mu umělý dýchání dávat nebudu a klidně ho v té káře nechám zhebnout.
12.3.21 20:37
Fazzy to auto mě fakt překvapilo. Prázdná silnice, uprostřed zeď (plná čára), mělo mi to dojít. Snad příště. Jinak…tvá profilovka je pokud se nepletu z auta? Mělo mi to dojít hned :-)
miťo kdo říká, že já bych nepřejel plnou čáru? Klidně mě mužeš žačít i urážet, to je taky lepší než argumenty. Ale můžu tě ujistit, že mi to bude ukradený.. Jen říkám, že ty jsi vlastní volbou a jízdou „donutil“ toho člověka k tomu, aby (pokud chce vyhovět předpisu, což je pochopitelně v jeho zájmu) buď jel pořád za tebou nebo tě předjel. Podle tvýho názoru těsně, nicméně tě nijak nesrazil, tudíž bezpečně.
Zkus mi radši odpovědět proč ty jsi neuhnul aspoň o 30 cm doprava, když tak nesnášíš těsný předjíždění? Tím by mezi vámi vznikla mezera třeba 70 cm nebo i metr. Ale ty jsi sám nechtěl. Slušnýho řidiče, co ti chce nechat velkou mezeru bys aspoň nenutil k dopravnímu přestupku. Fakt kvůli tomu bodelu? Máš pravdu je to tam minimálně na MTB..
Fazzy, pokud bys nepřejel plnou čáru a raději byl těsně minul cyklistu, tak NEJSI DOBREJ ŘIDIČ ;-) Jsi typický český točvolant.
miťo: zkus mi teda jako čechovi (ano skutečně jsem čech), vysvětlit v čem se pletu nebo čím se ten člověk tak provinil (proklaté blinkry nechávám stranou).
Fakt nevím proč mi teď cpeš úplně jinou situaci než kterou tu rozebírám. Domýšlet si můžeš co je libo, ona to je ostatně na tomhle fóru taková móda. Klidně i mluv za mě, to taky frčí. Je to jednodušší než se zamyslet nad tím, co říkám.
A ano jsem dobrej řidič, mám se za to omluvit nebo co se mi snažíš říct?
Přidávám ještě jeden snímeček, dobře je patrný bordel na krajnici. Příště vezmu bajka, na tu špínu vpravo bude vhodnější :D
Mimochodem…jeden z argumentů bezpečného odstupu je fakt, že málokterý cyklista jede dokonale rovně. Ale chápu, ta plná čára je strašák no…
learita: tak snad nechceš někoho odsuzovat za to, že třeba chce dodržovat předpisy :) Na tom snad neni nic radikálního. Znovu opakuju, místa tam bylo dost pro oba. Ten řidič měl právo miťa předjet. Kdyby to neudělal bezpečně, tak si tu s námi teď miťo nepovídá. A jak daleko od krajnice miťo pojede, byla jen jeho svobodná volba. Pokud mu ten půlmetr od auta přišel málo, mohl mu klidně nechat víc. Ale nechtěl.
A mimochodem za přejetí čary jsou slušný flastry. U policie nedělám.
Fazzy tady plete autoškolu (pozor na plnou čáru) s mazáckými návyky (cyklista je brzda v provozu). Njn…jsme jen češi.
Mimochodem dnes jsem opět jako spořádaný občan jel trénovat v katastru obce, Hradečnice je 10km okruh v lese bez aut, jen s pěšáky a bruslaři. Šlo o to přejet asi 1,5km do ticha lesa, ale i tato vzdálenost stačila k oprasení. Prostě se na zúžení komunikace kvůli přechodu vejdou dvě auta i cyklista. A pokud ne, tak jasná chyba cyklisty, to je nápad brzdit provoz v pátek odpoledne (takhle bys to Fazzy napsal?). Mimochodem co asi praví zákon o provozu na pozemních komunikacích o předjíždění a přechodu pro chodce? Hmhm…
Pokud budou šoféři přemýšlet jako Fazzy, situace se u nás nezlepší!
Za další, je prd platný, že byl protisměru volný, když je tam plná čára. Pokud by ji přejel, dopustil by se přestupku, ale k tomu nedošlo.
Neděláš ty náhodou u policie?
Proboha ruku na srdce, kdo bude čekat až skončí plná aby vobjel cyklistu? Už jsem viděl tolik značek kde byla plná a tam psali – traktory předjíždět povoleno. A takový traktor, to je jinej kalibr co se šíře týče. Mi přijde že tam dole mluvíš o oboustranné toleranci a tady výše jsi zase poněkud radikál.
Já jezdím v autě podle citu, na značky moc nekoukám, na čáry taky ne, hlavně aby tam byl asfalt. Za čtvrt století za volantem jsem bez nehody. I když pravda, dvakrát to do mě zezadu nasili ženský, ale kdyby jsi viděl můj ksicht, pochopil bys proč se chtějí seznámit :-))
learita: Potom nechápu co řešíš? Půl metr od krajnice je OK. Ale pokud mám jako miťo 2m pro sebe a z toho pomalu 1,5 metru zaberu, tak mi pak přijde dost malicherný si stěžovat, že kolem mě auta jezdí blízko, když kvůli plný čáře ani nemůžou jet dál.
Ne, že by tu už miťo neprezentoval případy, kdy ho míjelo hovado, ale tohle neni ten případ.
Taky nejezdím u krajnice. Ale kontroluju provoz za sebou a pokud mě auto míjí, nechám mu víc místa a kupodivu jsou všichni spokojený. Pokud vidím, že bych mu třeba jako v tomhle případě kvůli čáře mohl otravovat život delší dobu, tak mu toho místa nechám ještě víc a taky se mi péro nezkrátí, i kdybych nedejnože snad dokonce přejel kanál. Méně sobectví, více tolerance přátelé.
Vůbec bych nejel za cyklistou dokud neskončí plná. To hrotis a když tu máme ty procenta tak věř, že víc jak 90% řidičů prostě přejede jakoukoli čáru :-) třeba i trojitou. Přece nepojedu za cyklistou stovky metrů jen proto, že je tam plná. Copak jsme v autoškole?
A jsem jeden z těch co jezdí tak 50 cm vod krajnice. Dokud jsem se podelaně krcil na krajnici, tak mě skoro každý řidič maznul zrcátkem a k situaci kterou popisuješ níže, tedy sráženi, jsem měl mnohem blíže. To bych si teprve mazal prsa. Nyní co jako Herkules jezdím 50cm vod čáry se vše zklidnilo. Autak pár vteřin počká, pak mě předjede, já mu ukážu palec nahoru a on zablika blinkry jako diky za tu asfaltovou souhru:-)
Miťo: Nemíchám vůbec nic. Jen nazývám věci tak jak jsou, nepotřebuju k tomu dodržovat odbornou terminologii. Kolik jste jeli nevím a ani to vědět nemůžu, proto tam taky mám ty otazníky.
Pokud nevěříš mýmu nákresu, můžeš si ho ověřit.
Za další, je prd platný, že byl protisměru volný, když je tam plná čára. Pokud by ji přejel, dopustil by se přestupku, ale k tomu nedošlo.
A nepotřebuju se ani nijak škatulkovat. Jsem tolerantní řidič a tolerantní cyklista a vůbec se za to nestydím. Nevím proč bych na to potřeboval nějaký extra koule.
learita: díky
bara2: díky
Fazzy: předjíždět a objízdět jsou dvě rozdílný věci. Mícháš tu jablka s hruškama. Jo a vzal jsi v potaz soudkovité klenutí 130° zorného pole objektivu? Pak ten chlápek rozhodně nejel pade a já nejel 25km/h (máš mě za lemru?). Za další, protisměr byl volný, proč nepoužívá volant, když už mu tedy v základní výbavě chybí blinkry? Jestli řídíš jak tu kážeš, jsi jako oni (typický český točvolant, ale vyjadřovat se takhle na cyklistickém diskuzním fóru chce fakt koule).
learnita: Že ho tak nevnímaš ty, je fajn. Bohužel realita je taková, že pro 90% řidičů to překážka je. A já si dovolím vycházet z toho jaká je realita, ne z toho jakej na to máš osobní názor ty. Protože až tě někdo osere nebo nedejbože sejme, tak si s tím můžeš akorát namazat prsa, že jsi se cítil jako spoluúčastník a měl jsi plný právo jet třeba dva metry od kraje.. hrdinů jsou plný krchovy.
A stejně jako Bára tedy odpovídáš, že bys jel za miťem dokud by neskončila plná čára. Protože Miťo ti místo k předjetí s odstupem 1,5m mezi ním a čárou nedal. A to navzdory tomu, že máš plný právo ho předjet, protože se tam oba bezpečně vejdete. Dobře, díky za názor. Fajn víkend i tobě.
Tak jsem to přečetl celé a je to Vo ničem. Když se hádáte už zde, jak chcete fungovat v tepech :-)
Ale, osobně nemám problém v tom pár vteřin počkat za cyklistou a předjet ho až to bude bezpečné. Nevnímám ho jako překážku provozu, nýbrž jako spolucastnika provozu. Sám to pak ocenim, když jedu na kole. A silniční kolo je má vášeň.
Tvrdit, že cyklisti překáží a zdržují je blbost. Na 30km potkám třeba max. 5 – 7 cyklistů a pro mě to může představovat zdržení 10 vteřin na jednoho. To jsem teda zestarl :-) více vrásek se mi vytvoří když se budu rozčilovat :-)
Navíc borec registrovaný zde na BF vnímajíci zde ostatni členy jako cyklouse, by dle mého názoru měl z BF rychle vysmahnout.
Fajn víkend.
Vidíš báro, tohle je přesně ten jednostranej pohled, kterej nikdy nepovede ke kompromisu a tudíž to pořád bude jen válka řidič vs cyklista..
Všechno co jsi vyjmenovala JE překážka v provozu. S prominutím prdím na to, jak to nazývá příslušný předpis. Cokoliv co se pohybuje výrazně pomaleji než zbytek provozu JE překážka, kterou musí řidič nějak řešit. Na mojí předchozí otázku tedy odpovídáš, že bys jela za Miťem až světa kraj. Ano? Tak to klobouk.
A přitom stačí strašně málo. Po řidičích vyžadujete, aby nám nechali prostor, nejlíp dva metry, ale když máte vy nechat prostor řidičům a přispět k plynulosti provozu a zabránit podobným „konfliktům“, tak to ani náhodou, přece nepojedu v prachu..
Cyklista není žádná překážka provozu! Tos vyčetl kde? Cyklista je účastník provozu, stejně jako auto, povoz tažený konima, jezdec na koni, hovnocuc, pěšák s kárkou širší jak 80cm, kombajn, traktor atd. Za každým z nich jsi povinen se zařadit, pokud ho nemůžeš bezpečně předjet. To se neodjíždí! Pro tyto platí, že je předjíždíš a přečti si příslušná ustanovení, jak to máš dělat.
Když to tu ještě žije, tak si dovolím ještě malej grafickej rozbor týhle situace. Snad to Miťo nevezmeš zas nějak osobně a omlouvám se, že tu ještě spamuju.
Na fotce jsem prodloužil trajektorii levých kol řidiče. A protože Miťo vozí garmin uprostřed řidítek, tak i trajektorii Miťova kola.
Bílou Octávku v dálce jsem přesunul do trajektorie SUV a v závislosti na perspektivě zvětšil. Octávka má včetně zrcátek cca 2 metry na šířku a do jízdního pruhu jak je vidět by se vešli dvě mezi čáru a kanálovou spáru. Podle toho lze soudit, že pán jede levými koly maximálně po čáře a Miťovi zbývají reálně 2 metry pruhu (tím taky zřejmě pán myslel ty dva metry). Miťo jede v poměru cca metr od obrubníku a cca 70 cm od kanálový spáry (jeho volba, jsou tam kanály, ok). Šířka bežných silničních rodel plus nějaký lokty jezdce dá cca 60–70 cm ( /2= 35). Z toho plyne, že Miťo jede levým loktem cca 130 ±20cm od obrubníku a stále mu k autu chybí cca půl metru. I kdyby to bylo těch 30 cm, což osobně moc nevěřím, promiň, tak mu nic nebránilo posunout se víc doprava a tuhle mezeru i výrazně zvětšit (= problem solved).
A dovolím si ještě pohled řidiče. Ať se Vám to líbí nebo ne, cyklista je překážka v provozu, kterou je nutný objíždět. Je tam plná čára, tudíž měl dvě možnosti. Jet za Miťem (kterej mohl jet kolik? 25 km/h?) až někam do křižovatky, ne-li dál. Odpovězte si fakt upřímně kdo z vás by to tak udělal? Ale fakt upřímně. Druhá možnost je ho předjet v rámci pruhu, na což má právo – místa, jak vidno, tam bylo dost pro oba. Ok nedal blikr, tak bych mu ty páčky ulámal, když je nepotřebuje.
Doporučuji číst alespoň b-f vtipy, kde je řešení jednoduché: https://s.bkfrm.cz/…5d4w93if.jpg
Kdyby nepomohlo tak:
Nemyslím, že je to vhodné. Ale že to není vhodné neznamená, že se to běžně neděje. A osobně na kole počítám víc s tím co je pravděpodobný a co se s největší pravděpodobností stane nebo může stát, ne s tím jak by to mělo bejt v růžovým světě.
Pojem „atakovat plnou čáru“ při předjíždění cyklisty mě pobavil. To si fakt myslíš, že je vhodné předjíždět cyklistu na plné, aniž auto přejede tu čáru? No, potěš koště…
Aww: tak to nejsme vepři. Je jasný, že když se někdo pohybuje po městě denně, tak se dřív nebo pozdějc takový situaci bohužel nevyhne, ani když se tomu snaží předcházet.
Fazzy: jasné, beru to tak že ten ground není snaha o prudění řidičů, ale nějaké srovnání se vedle sebe na ulicích/silnicích, k čemuž tak nějak patří i kontextuální vyhodnocení situace. já ty krajnice vymetám nerad, jezdím denně po městě a jsou tam kanály a střepy, nehledě na to, že kdo mě předjede si pomůže jen v takovým tom závodu k dalším semaforům.
to samozřejmě neznamená, že někomu sem tam neuhnu, nepustím před zúžením, vlastně mi připadá, že se imrvére starám o to, aby vše probíhalo plynule. a to samozřejmě neznamená, že mě občas někdo nevybrzdí nebo nedostanu zrcátkem, no.
Aww: z hlediska předpisu to potřeba neni, ale z hlediska prevence proti konflikním situacím je to minimálně vhodný. Samozřejmě to nejde tvrdit obecně, někdy tam ten bordel, nerovnosti nebo něco podobnýho je, ale většinou to není zdaleka tak dramatický. Zase říkám – debil tě stejně osere a ohleduplnější i ten míň ohleduplnej řidič jen ocení, když ho nebudeš nutit atakovat plnou čáru nebo protisměr. Ti klidější jinak počkaj, čímž ale roste nervozita u těch za ním, ti méně klidní se pak často pouštěj do nevhodnýho předjíždění, čímž ohrožujou tebe, sebe i případný protijedoucí, a ti třetí jsou jen hovada. To pochopení musí bejt z obou stran.
ad pravý okraj vozovky, vzhledem k tomu, že stejnou povinnost mají auta, tak je pravá kolej adekvátní. respektive není potřeba jet v kamínkách a střepech vedle.
lumyre, vozovka je cele teleso, tedy pro jizdu pri jejim pravem okraji zpravidla staci neprejet do protismeru. :-D
reflexní prvky mají smysl jen za snížený viditelnosti. Přes den je hlavní dobrá blikačka a hlavně výrazný barvy oblečení. Od toho aby tě někdo osral to nepomůže, ale k tomu aby tě aspoň zaregistroval rozhodně jo. Resp. nic víc udělat stejně nemůžeš. Ale velice často zejména u silničářů vidím naprostej opak, protože černá je cool a hlavní je dobře vypadat.
Fazzy: v poho. Momentální situace (lockdown) nabízí buď košér trénink v katastru obce, nebo méně košér po okrese či rebelii mimo okresy. Zvolil jsem to první.
miťo jsi zbytečne vztahovačnej. Ty poznámky byly obecný, ne na tebe, vím, že máš tohle ošetřený.
Já mám při dodržovaní zmíněného i jako silniční ***** minimum „konfliktních“ situací a nezřídkakdy i projev díku, když se snažim nezaclánět a uhnu do toho „bordelu“, aby mě bylo možný snadno předjet bez troubení, mávání, ostřikovačů atd.
A jsem spokojenej. Ano, záměrně se vyhybám jezdění po městech a rušných silnicích, ale i to lze (pokud člověk v tom velkým městě přímo nebydlí). Ostatně jezdění v těhle lokalitách mě ani nebaví. A když už přes město jedu, tak s tím, že mě auta míjí blíž počítám, snažím se kontrolovat provoz za sebou (což teda dělám všude) a vzhledem k tomu, že se všechno obvykle odehrává v násobně nižších rychlostech, mě bližší předjetí ani nějak zvlášť nevytočí. Ten metr a půl ve městě nevyžaduju.
enduromatic: bohužel…ale stejně se snažím, abych byl vidět. Možná nějakej trouba při psaní smsky při řízení odtrhne oči od mobilu, když blikám i ve dne. Periferním viděním to prostě upoutá pozornost.
11.3.21 19:06
lumyr: klid, JSt je na mě vysazenej. Kdybych napsal „bílá“, bude tu vykřikovat „černá“ a naopak (toto není narážka na rasizmus).
Fazzy: měl jsem na sobě reflexní zelenou vestu SKR, na kotnících reflexní zelený proužky, čapáky SKR potištěný reflexem, vzadu Varii a vpředu Moon Meteor Vortex, obě světla na denní režim. Snažím se být viděn. Chvilku předtím jsem předjížděl dvě cyklistky, ukáźu rukou, odstup, znova ruka a zpět na kraj a v tom šmik jel on. Lekl jsem se tedy dost. Pokud jsem tě fazzy dnes nějak naštval, tak se omlouvám.
11.3.21 18:22
Baví mě, jak ti samí lidé, kteří nadávaj na tupé dodržování dopravních předpisů bez ohledu na situaci, pak na druhé straně hrozně hrotí a požadují, aby byly dodržovány kraviny jako třeba „jet nalepený na pravém okraji“. To, že u okraje je obvykle pás srágor, bordelu, rozemletého asfaltu, kanály atd., to najednou jakoby nebylo podstatné :)
Tak hlavně, že v případě všech ostatních dopravních předpisům, které se týkají jich, si to umí obvykle kreativně posoudit, aka „přece nejsem ofce woe, tady je přehlednej úsek tak nepojedu 50 jak klobouk…“
Mě třeba ve městě nevadí půl metru od auta, je tam nižší rychlost. Někdy i rád uhnu velkým, protože holt jen tak nepředjedou. Ale když mě někdo vyloženě oprasí nedáním přesnosti nebo jako jeden dědek zkřížením na vjezdu na kruháč, tak mám rudo před očima a klepu na okénko rázně. Chápu, že miťo je na to citlivější, jelikož najede 20000 za rok a to holt jednomu přeteče pohár.
mr.antik: blbý na tom je, že tohle žádná legislativa nevyřeší. Tím neříkám, že není potřeba. Potřeba rozhodně je, minimálně určitý procento jedinců začne uvažovat o tom, jestli není v dohledu fízl nebo kamera atp. Nicméně člověka, kterej nemá odhad (čím větší auto, tím hůř) nebo kterej cyklistu úplně přehlídne nebo ten co na to prostě bude stejně *****, protože by se mu zmenšilo péro, když chvíli počká nebo zpomalí, to stejně nevyřeší. A takových bude pořád spousta, nikdy se to nezmění a je nutný k tomu tak přistupovat.
Cyklista bude pořád ten druhej, ten slabší a ten co prohraje. A tak je potřeba k tomu přistupovat a né se jen divit, že ke mě nejsou všichni ohleduplný. Nejlepší řešení je to, nejít tomu naproti. Tzn. snažit se bejt co nejlíp vidět, pokud možno se vyhnout problémovým silnicím a snažit se nepřekážet. Teď bude spousta z Vás argumentovat tim, že jezdit metr od krajnice je mnohem bezpečnější než jet po čáře, ale s tím teda rozhodně nesouhlasim a moje zkušenost to 100% potvrzuje. Nicméně uznávám, že nemám zdaleka takovej nájezd co Miťo.
A když už chci někoho vychvávat, tak jen tím nejlepším možným způsobem. Jak popisuje Jenda. Rozumnej řidič si to pak vysvětlit nechá, a kreténa to stejně zajímat nebude. Otíráním aut, fakáčema nebo pořváváním se nikdy nic nevyřeší. Pokud se ale někteří rádi perete nebo si tu neřešitelnou bitvu mezi řidičema a cyklistou užíváte, pak je to samozřejmě jiná.
cyklista nejede podle predpisu pri pravem okraji. auto porusilo predpisy prejetim plne cary, kdyz zrovna neobjizdelo prekazku. oba si nemaji co vycitat. a lezt nekomu do auta, kdyz se vubec nic nestalo… vpodstate mito muze byt rad, ze na nej ridic nezavolal policajty. ;-)
Dveře u řidiče se neotvírají. Otvírají se zadní dveře na druhé straně.
Antik: Jestli to nebude tim, ze spousta lidi, co jezdili ve starych BMW pastikach apod ted jezdi tema SUV :)) Ono by to casove odpovidalo a posledni leta doba rozhodne byla napomocna tomu. aby si slusny prachy vydelali lidi, co sice nic neumi, ale jsou drzi a maji ostre lokty .)
Tak Broker Consulting, nedivim se. Ale měl pravdu, nechal ti tam 2m od volantu.
Bohužel, dřív platilo že nejhůř se chovaj řidiči ve starejch šrotech typu BMW, Audi v nějakým plastovým tuinngu. Ale dnes dost čast vidíš, že velký SUV, radary, kamery, senzory všeho, řídí se to samo… ale řidič řídit neumí… Myslim teda aspoň točit volantem a hejbat páčkáma pod volantem.
Když něco řidiči vysvětluju snažím se být slušný a jen klepu na okýnko případně jen gestem naznačím aby si ho stáhnul.
Ve valný většině řidič mou prosbu o větší odstup akceptuje a pochopí. Když to okýnko nestáhne, znamená to že je to debil a v tu chvíli nemá smysl s ním ztrácet čas.
Teď mě ale rozhodil nedávno jeden autobusák. Nutně mě musel předjet na plný v zatáčce z kopce kde byla 40 a já jel těch 40. Tak jsem se ho na nejbližší zastávce ptal jestli to měl zapotřebí, zareagoval jak nejlíp mohl – dělal že tam nejsem. Sice jsem si ho na památku vyfotil, ale jako tradičně, abych se s tím dál patlal a psal na zaměstnavatele že řidič je pako jsem pak v klidu vyhodnotil jako ztrátu času.
A napadlo vás, že se za tu kliku chtěl chytit a ono bylo otevřeno? :-D
Si představ, že se silničkou zastavíš na křižovatce vedle auta… no je-li o co, tak se chytneš, ne?
Clovece tohle nedělej, většina řidičů, to nehledě na situaci vyhodnotí jako snahu o okradení nebo o útok. Souhas s DaDem níže, začněme hlavně u sebe.
Vetsinou s mitem souhlasim, ale otevirani dveri auta uz mne take prijde pres caru a osobne bych to bral jako naznak agrese, ikdyz by to bylo ve vsi slusnosti, protoze v tom aute nevis co cyklista udela. Zaklepat na okenko a zeptat se co ma zaproblem ok, to delam casto.
oklyC: kde ty se tu bereš? Dlouho jsem tu o tobě neslyšel (nečetl). Hele zvonek je bezva věc. Lidí je v přîrodě čím dál tím víc, hlavně teď při omezení pohybu osob a služeb. Bez něj na Labskou dvojku nemá cenu vyrážet. Jo a souhlas, jet na tepy, nebo jet segment je na přeplněných stezkách volovina.
Příště gestem poprosím o stažení okýnka. Zabere to víc času, ale bude to vhodnější ;-)
To je stejné jako když lízneš pěšáka na cyklostezce na těsno. Taky píčují jak kráva. Postižený pěšák dojde na konec cyklostezky, skočí do auta a oprasí prvního cyklozmrda jako odvetu:) Chce to prostě všeobecnou ohleduplnost, přemýšlet a ono to půjde.
Miťo, ona je tu taková hierarchie – řidiči osobáků nadávají na kamioňáky, cyklisté na řidiče osobáků a pěší na cyklisty.
Denně běhám a na stezkách je to taky o hubu – nejhorší skupinou jsou „žiletkáři“ (přirovnal bych je k řidičům těch dražších aut, jak píšeš) – nepoužívají zvonky (protože je nemají), míjí pěšáky na centimetry ve vysoké rychlosti…
Od té doby, co mě jeden idiot zezadu „štrajchnul“ řidítky do ruky, tak běhám zásadně po levé straně a mám klid, což se teda nedá aplikovat u cyklistů na silnici.
A otevírat někomu dveře, byla opravdu blbost.
Je to prasarna, ked cyklistu obiehaju tak, ze skoro liznou spetakem. To bych vrazdil. Ale sahat nekomu za kliku dveri a dobyvat sa do auta. To chce silne koule, Bez ohledu na chybu, kto mi sahne na kliku a otvori mi dvere, tak ma okamzite delo. Ale inak ano, plechovkari su prasata – cest vynimkam. Idealne by si mali plechovkari skusit cestu na kole a pritom by ich malo „liznout“ auto
11.3.21 13:46
mpIII: ***** v dechtu a ******** za volantem. A ještě ze sebe udělá ****** v celosvětovém měřítku. Tak ten to musí mít v té palici řádně pošramocené :D
Jinak miťo, tohle vůbec nemá cenu řešit. Mám to denně do práce a zpět 80km a takovéto kraviny mě ani nenapadnou řešit. Podle mého se situace lepší než naopak a řidiči dávají pozor. A dokonce i některá BMW už používají směrovky! V minulosti naprosto nevídaná věc! Bude lépe, uvidíš:)
11.3.21 13:38
11.3.21 13:37
11.3.21 13:34
Milý Mito ja sem uplne v klidu. Ale kdyz mi chcete podsouvat neco co sem nerek nebo prekrucovat to co sem rekl, tak si tu hrajte sami, ja na tohle cas nemam.
Milý Fazzy,
krev se ti vaří…
Neprovinil? Ano boční odstup vymahatelný (zatím) není, ale směrová světla (blinkry) musíš použít (pán nepoužil).
Samozřejmě zejména v dražších modelech aut směrová světla nějakou záhadou nefungují :-)
Fazzy mohl bys prosím použít k dvojitým otazníkům ještě vykřičníky? Ono to pak získá jaksi na důrazu. No doufám, že tebe v autě nepotkám…
Fazzy: „otevírání dveří je za mě velmi hraniční a sám to nedělám“. úplně mi není jasný, na co reaguješ a něco mi říká, že by bylo lepší se bavit o tom, co kdo napsal než o tom, co si někdo jiný myslí, že někdo napsal.
11.3.21 13:18
Aww: ses taky mimo. Nic nebagatelizuju. Jsou to dve ruzny veci, ktery posuzuju zvlast. A pokud tu opravdu hromadne povazujete za normalni nekomu otevirat dvere u auta a jeste to snad povazovat za slusnost, tak asi fakt neni co resit. Dal bych vam treba i polopatickej primer, ale na to nemam cas a neco mi rika, ze by to stejne bylo zbytecny..
adam320: když tedy asi reaguješ na mě. ta disproporce tam je naprosto zřejmá, když si přečteš příspěvky některých uživatelů, tu debatu formuje „leze lidem do auta, to je ale ___“ a „vždyť tam máš vpravo ještě hromadu místa, o co ti jde“.
že to ve městě takhle je a bude tu asi není potřeba nikomu vysvětlovat. nicméně bych rád dodal, že vím že to tak je, ale nechci, aby to tak bylo.
Zadna disproporce tam neni. Mp3 jenom poukazall na to ze otevirat dvere je blbost. A na to ze to predjeti podle ty fotkt vypada uplne vpohode, ve meste to tak proste je a bude
mplll: jo, dík za ukázku toho biasu podobných debat, na jedný straně bagatelizace, „tak co, tak to autem neodhadl“, „vždyť tam měl vedle loktu ještě 30cm“. na druhý straně hrozná hyperbola, pootevření dveří je pokus o zabití, dotknout se auta brutální útok na osobní vlastnictví.
tak přesně o týhle komický disproporci jsem psal. :)
11.3.21 12:59
Mito: jaka hysterie?? Ty to ocividne nechces chapat. Tak zesiroka.. ten clovek se nicim neprovinil. To auto je jeho majetek a interier toho auta je jeho osobni soukromej prostor. A ty nemas zadny pravo jen sahat na jeho kliku, natoz mu otevirat dvere. Rozhodne to neni znamka toho, ze ho chces jen ve vsi slusnosti upozornit, ze udelal chybu. A to je cely. Uprimne me dost zarazi, ze te neco tak samozrejmyho muze zarazet.
mpIII : nikdo tu nikoho z auta netahal, zase klídek! :-)
11.3.21 12:50
Hlavně to zase nemaž(te). Ta holčina co tu byla s půlkou kola to smázla. Kdyby někdo chtěl zálohu mám uložený zdrojový kód. Stejně tak tuhle stránku, protože už to zase vypadá na delete …
Fazzy: ale já mu do auta nevlezl. Dveře byly otevřený asi na 20cm (tim bych se fakt neprotáhl, možná kdysi :->), zůstal jsem sedět na kole s jednou nohou v SPD. Trochu kroť tu hysterii. Za chvilku se tu bude povídat, že otevírám autům dveře s brokovnicí v ruce :D
jo, otevírat dveře od auta je hrozně neslušné, auta jsou posvátná kráva, brrm.
zatímco někoho ohrozit proto, že neumím kočírovat tunovou plechovku je takový běžný kolorit, hlavní je se k sobě chovat hezky.
otevírání dveří je za mě velmi hraniční a sám to nedělám, ale vůbec nechápu jak je možný, že tu lidem uniká, že situace začíná tím, že někdo vezme auto a někoho oprasí.
Adam: vytroubení považuji za nejhorší.Vzdy když mi to někdo při předjíždění naschvál udělá, tak trhnu řidítkama a jsem rád že nespadnou do pangejta
Michate dohromady dve ruzny veci.. zbytecne.
Mito sam tu rika, ze ten clovek byl slusnej a „jen“ spatne odhadnul vzdalenost. Nikoho nezabil ani nezranil ani nemel v sebemensim umyslu to udelat. To ze to bylo bliz nez si pan myslel Mita nijak neopravnuje k tomu mu lezt do auta. To vam fakt prijde normalni? Jak je to spravne se tu nekolikrat zminilo (kdyz uz se ohanite tou slusnosti) a neni na tom vubec nic slozityho ani neucinnyho. Nejaky reci o kavicce sou uplne mimo misu.
11.3.21 12:24
Otevirat nekomu dvere od auta je ptakovina, ale to drive nebo pozdeji dotycny pochopi sam, urcite tim nikomu neublizil. Pouze mel velky stesti ze uvnitr sedel nekdo slusnej. Sam jsem takovy jednani zazil kdy dva typci s basebolkou v Praze vystoupili z auta na myho kamose, kterej je vytroubil. Kamos delal tehdy 10let K1, ani jsem si nestihl rozepnout pas. Myslim ze uz nikdy na nikoho nevystoupili:)
11.3.21 12:23
Zas když se na to podívám z druhé strany, tak mě překvapuje, že dnes ještě někdo jezdí s odemčenými dveřmi. Však už mnoho let má většina aut automatické zamknutí dveří po rozjezdu a nevidím jediný důvod tuto funkci deaktivovat.
Hele já tomu nerozumím, někdo na tebe najíždí nebo tě na kreditku míjí autem a chybí málo a zabije tě. To je dle některých cajk. Ale třeba i otevřít následně dveře u auta, to je zločin nejhrubšího zrna! Líbí se mi, jak to vyřešil bývalý kolega. 190 cm ke 100 kg a taky si na něj nějaký blbeček vyskakoval a najížděl na něj autem, tak mu utrhl zrcátko. On by to ten primitiv za volantem jinak nepochopil. Taky jsem jel jednou až k domu pitomce, co to se mnou vzal při předjíždění na most. Zajímavé, že navzdory tomu, že před malým okamžikem jsou to hrdinové v plechovce, co člověka málem zabijou, tak při osobní konfrontaci jsou to zaprdění zbabělí ubožáci.
Jasně, mohl jsem si i přisednout a v klidu to probrat, stavit se s pánem někde na kávičku. Věrím, že bych své kolo i po půl hodině našel na stejném místě :D
To jsou blafy. Admine, neuděláme z toho točvolant-fórum?
Pro srovnání: někdo tě lízne autem, protože je línej otočit volantem natož použít blinkry a tady se řeší pootevření dveří :D Ale jó, proč ne. Dám si trestných 100km doma na válcích :D
11.3.21 11:54
Tak dobejvat se někomu do auta není nejslušnější řešení a dá se v tom s mp3 souhlasit, že to většinu řidičů tak akorát zbytečně nasere a nevyřeší se nic. Když už je potřeba někomu něco říct, bohatě postačí klepnout na okno nebo mu to jen gestem naznačit.
11.3.21 11:53
Jako zaklepat na okýnko a počkat, to jo, to dělám, ale otvírat někomu dveře? … bejt já v tom autě, tak je otevřu tak, že si lehneš. Vocaď pocaď.
mp3: byli jsme k sobě oba slušní. Už jsem to psal níže. Škoda, že nečteš příspěvky ;-)
embi:
Pro začátek by bylo super, kdyby cyklostezka po který jezdí celý město nebyla široká 1,3m ale tak 4…
Je to nekonečnej příběh, ale určitě mi nepřijde dobrej nápad míjet cyklistu 30 cm a stejně tak jenom idiot pojede o 5. května v únoru na lehokole (i přes to, že je to silnice pro motorová vozidla…).
11.3.21 11:43
11.3.21 11:43
Jestli by neco pomohlo doprave v cr (automobilove i cyklisticke), tak je to stavba sirsich silnic. Pod to se podepisu. Cyklopruhy mi nepripadaji jako moudra reseni.
xtonda: všechno se dá nějak vymyslet. Bohužel přijdeš o vodotěsnost. Díra přesně podle konektoru do pouzdra kamery. U GoPro a SJcam pozor, ať si do něj nekopeš kolenem.
Přitom by stačilo, aby se lidi nechovali jako dobytek. Problém je, že mezi řidiči a cyklisty vzniká čím dál hlubší příkop, kterej třeba za každou cenu hloubí magistrát Prahy. Konkrétně třeba pokud je cyklopruh nalajnovanej celou světelnou křižovatkou, má cyklista přednost před autem co odbočuje doprava. Problém je, že pokud to není vyhrazený pruh, ale ochranný prostor, tak sice má pořád cyklista přednost, ale pruhem může jet auto, který se nevejde do svýho. Takže modelovej příklad aktivista jeden ochranným pruhem rovně (a jede jako debil, protože je to aktivista) a sotva se napasuje mezi obrubník a popeláře. Ten odbočuje doprava a nemá o něm ani tušení tak ho zavře. A tohle celý pak okořeněj doporučujícíma piktogramama, ze kterých neplyne pro účastníky provozu žádná povinnost.
A pokud tenhle bordel někdo nakreslí na silnici, kde jedou 3,4 cyklisti za den a k tomu desetitisíce aut, dojde někomu prostě trpělivost.
miťo, mám kameru jak jinak bych k tomu obrázku přišel. Poslední Neděli tři hodiny v pohodě a během posledních dvaceti minut tři dementi, ale to už mi došla baterka, takže bez záběru, musím vyřešit jak přidělat powerbanku.
@kesu Amen. To je kámen úrazu všeho a žádnej zákon to nevyřeší… Je to jen o respektu a toleranci, či chceš li, o zdravém rozumu. Což je dost relativní pojem…
Tak naprostá většina lidí se chová soudně. Ale na ****** narazíš na obou stranách a je jedno, jestli je to nějakej vocas co jede v parku mezi dětma na tepy a nebo nějakej jinej, co neumí bezpečně předjet…