Práva zadní páka u 105 na gravelu mně šla až na řídítka. Tak jsem se dal do odvzdušnění. Z brzdy jsem vytlačil tenhle černej hnus, dcl mě to překvapilo. Nápadá mě, že se musí bordel dostávát přes pistky ve třmenu, ale nepozoruju žádný únik oleje. Nějaký nápad proč to černý?
(vloženo 17.3.21)
Jakobo:Pokud by se ti přes těsnění pístků dostaval do okruhu prach z destiček a pod., tak by ty brzdy musely téct jako Dunaj.
Ve chvíli, kdy těsnění pístků drží spolehlivě kapalinu uvnitř v systému, tak nějaký prach se nemůže přes toto těsnění dovnitř dostat. Navíc při brždění se pístek vůči těsnění nepohybuje. K pohybu těsnění vůči pístku dochází pouze tehdy, když se přenastavuje mezera mezi deskami a diskem (při opotřebovávání destiček). Tehdy pístek v těsnění lehce proklouzne. A pak samozřejmě při zatlačování pístků do třemenu, například při instalaci nových destiček.
Proboha! To neni prepaleny olej. To jsou necistoty prolezle skrz pistky, hlavne prach z desticek a pak produkt treni. Pri castejsim jezdeni vymena jednou za rok bude k dobru.
No ono spíš než otázka funkčnosti brzd při přepáleném oleji stojí za přemýšlení jiná věc: proč se pálí? Tím že se přepálí (a už tu kdosi psal „pokud jsou ti dualy drahé…“) tak dostávají za uši všechny těsnící prvky. Ale příčina? Špatné brždění? Přetěžování? (tepelné). Nechce to jiné desky? (materiál, provedení s chladičem, …) … V pravěku mtb se razilo, že i když jedeš po střeše dolů, tak abys to dolů zastavil, musíš brzdit přerušovaně, páč dolů po krpálem budeš mít asi „zavadnuto“. S nástupem koutoučovek se na tohle tak trošku pozapomělo. Ale když jsme teď byli třeba v Saalbachu a já viděl všechny ty vyšňořené piloty co právě dorazili k dolní stanici a brzdy jim smrděly, kotouče svítily, no co asi tak musí dělat to médium? :-)))
Olej jsem v brzdach vymenil po 7 letech (XT785) a zadny pozitivni rozdil jsem nepozoroval, jen se mi prodlouz chod zadni paky. Ted uz to myslim vymizelo.
Podle me to nema vliv.
Pokud tvrdite ze ma, tak bych prosil o vysvetleni fyzikalniho jevu, ktery to zpusobuje.
no já vám teda nevim, hranolky sem na brzdách nedělal, vždycky jsem měl za to, že ten černý kal je způsobený oxidací hliníku a částečně třením, stačí celý den dělat veletržní stánek a budu mít ruce komplet černé, byť beru do ruk eloxované profily. na tohle bývaly nejhorší staré HS 33 z tama teklo úplné bláto a u těch se nikdy nic ohřát nemohlo, na fotce mi to přijde spíš tmavě červené s trochou kalu a to je normální barva staršího oleje v transparentní hadičce to taková katastrofa nebude
Já to na biku měnim co půl roku jaro/podzim. Brzda má trochu ostřejší chod (méně žvejká pokontaktu destiček s kotoučem) ale přitom při výměně protlačenim nahoru žádné viditelné bubliny ven nelezou. Mluvím teda o zčernalym oleji do totálně neprůhledna, nějakých 40 000m výškových na 1500–2000km.
novas752: Takže měnit každý měsíc? Ztmavení oleje je patrné i když stavím novou silnici, zkracuji hadice a následně odvzdušňuji brzdu. Na biku jsem jezdil s původní kapalinou třeba tři roky. Dostával dost nažrat a žádný rozdíl ve výkonu jsem nepoznal. Možné to ale samozřejmě je.
Barva funkci trochu zhorší se mi zdá. Zčernání je způsobené zahřívánim oleje.
Barva funkci nezhorší. Je to běžný jev. Je tam prostě tření a to vede k tomuto jevu. Neřešit, jezdit.
Teď jsem ovzdusnoval svoje Shimana Zee a měl jsem to samý. Taky pěkná černota. Bude to chtít častější servis.
Přepálený olej + bordel se dostává i těsněním pístku v páce + bordel se dostává těsněním pístů ve třměni. Jsou-li ti dualy drahé, měň olej aspoň po zimě.
Přepálenej olej. Když to dlouho nedělam, taky z toho teče obsah podobnej friťáku vitnamskýho bistra.