Jsem klasik. A toto je můj nejmodernější stroj. Vznikal tři roky. Postupně jsem ladil řídítka, sedlo, řazení (nejprve 2×11 Sram Force, pak 1×11 Sram Force) a brzdy (nejprve mechaniky TRP Spyre, nyní finálně hydry od Sramu). Účel, ke kterému je stvořen je především toulání krajinou. Na to je, myslím, tento koncept naprosto ideální:)
(vloženo 27.3.21)
Značka | Ritchey |
Model | SwissCross |
Rám | Ritchey Logic Tubing |
Vidlice | Ritchey Carbon |
Hlavové složení | Ritchey WCS |
Kliky | Rotor Agilis Road 110 |
Středové složení | Rotor BB1 |
Měnič | Sram Force 22 |
Řazení | Sram Force CX1 |
Převodník | Wolf Tooth Drop Stop |
Kazeta | Shimano Ultegra CS-HG800 11-34 |
Náboj přední | DT Swiss R24 Spline |
Náboj zadní | DT Swiss R24 Spline |
Brzda přední | Sram Force CX1 |
Brzda zadní | Sram Force CX1 |
Brzdové páky | Sram Force CX1 |
Ráfek přední | DT Swiss R24 Spline |
Ráfek zadní | DT Swiss R24 Spline |
Pedály | Exustar PM 222 |
Řídítka | Zipp Service Course SL.70 XPLR |
Představec | Thomson Elite X4 |
Sedlovka | Thomson Elite Setback |
Sedlo | Selle Italia SLR Kit Carbonio Flow |
Pláště | Schwalbe G-One Allround |
Paráda…
Parádní. Nejvetší výhoda oceli je tichost. Žádné lupání jak ve hlíně nebo karbonu. Ať jezdí!
Grazie! V době, kdy jsem ji stavěl, už na trhu převládal robustní design klik. Dnešní Shimana a Campy mi vizuálně k subtilním ocelovým trubkám přijdou jako pěst na oko. Mám rád design Campa klik cca 5–10 zpátky (měl sem na silničce). K Rotorům mě vlastně přivedl Instáč. Sledoval sem hashtag #swisscross pro inspiraci a na jednom kole byly přesně tyhle kliky. Hodil sem hned do google a hle! Cyklopoint je měl v nabídce za hodně úsměvnou výprodejovou cenu. Koupil sem bez váhání. I ten jednopřevodník tam padne hezky, trošku sem se toho bál.
Ad tuhost. Shodou okolností sem na tom podobně jako deekay. I se svýma 65 kilama vnímám, jak je vidle dost povolná. Já tomu tolik nenakládám. Toulám se (občas ulovim nějakýho zajíce na to oko vzadu;). Je to cajk. Míval sem Cannona CAAD9 s celokarbonovou vidlí a ano, s čistou silničkou tohoto ražení se to nedá srovnávat. To jelo jak střela. Na silnici mě to ale už netáhne a na kostkách a šotolině je ta povolnost vlastně hodně fajn.
Ad hmotnost. Hele mám takovou závěsnou váhu, netuším, jak přesnou. Ukázala mi 8.5 kg.
Kubula: já jsem třeba toho názoru že tuhost je na hraně i s mýma 68 kilama. A při mém jízdním stylu asi trochu za hranou. Ani ne tak střed, ale hlavovka a předozadní pohyb vidlice. Postavil jsem si to jako univerzál s tím že na zimu to bude jako cx a přes léto na silničních gumavh na delší výlety ale u toho druhého použití vidím velké rezervy. Přemýšlím jak s tím naložit :) je to sice vzhledově krásné ale kdykoli je možnost sáhnu po čistokrevné silnici.
Jinak scalar se ptal na hmotnost. Můj má s 2×11 na hlinikovych cx kolech nejakých 9.3kg
Jinak ty agilisy tady tomu ukrutně seknou. Za 5
TK75: jo jo, vím… ale skládací je už trošku overkill, to bych neužil, ale vyřešené to má Tom pěkně, totální paráda je ten TandM… mě se líbí i ta normální silnička logic disc v té šedomodré… ale pravda ta „hořčicová“ je velmi povedená…
Klasicke+jednoduche = krasne a nadcasove
Jake jsou jizdni pociti? Pry je to desne tvrde.
Az se objeví na bazaru, urcite si ho take poridim.
Hezky ti sedly kliky k tomu rámu, pěkný kolo celkově. Jen bych zkrátil to oko na zajíce u přehazky, při toulání krajinou bys fakt moh něco chytnout ;)