Odložím si zde aktuální kolo.
Tak přišel čas po prodeji Diverge představit nového koníka do stáje. Po spokojenosti se Spešlem Diverge E5 jsem pokukoval po nějakém uhlí. No Sup se mi líbil už delší dobu a po každodenním hledání dostupné ojetiny, se tento kousek objevil na Cyklobazaru. Dobrá cena, super stav, tak šup pro Sup. Navíc v době výstrahy náledí především na Moravě, takže 250 km autem, ale nechat jsem ho tam nemohl :-).
Kolo bylo fakt v dobrém stavu, bylo rozhodnuto. Po příjezdu domu, proběhlo několik pro mě klasických úprav, kdy na kolo putovala má putovní řídítka, sedlovka, sedlo a došlo na výměnu nešťastného presmykače z výroby, který po obutí širších plášťů zasahoval po přehození na velkou placku do gumy. Nový smyk 105 FD-R7000 vše vyřešil. Tím úpravy skončily.
Sup mi jízdně sednul, velikost je zvolena správně ( mám 175 cm), jen jsem si trošku ze začátku hlavně při jízdě ve sněhu zvykal na kratší předek a podkoplou vidli (oproti Diverge). No, po pár ustřelení předku převážně ve sjezdech jsem změnil pozici těžiště, dal si na to pozor a zvykl si. Kolu nemám co vytknout ohledně osazení, vše funguje jak má, kola DT jedou pěkně a co mě dostalo, to jsou opovrhované páky (nádory, jak se jim přezdívá). Ony se tak krásně drží, že mi ten jejich vzhled vůbec nevadí :-).
No, tak uvidím časem, jestli ještě přidám nějaké nové postřehy.
(vloženo 27.3.21)
Značka | Superior |
Model | X-road Team Elite |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | 54 |
Hmotnost | 8,4 katalog, naváženo 9kg s pedály, košíky |
Rám | RÁM Carbon Road Race CRB |
Vidlice | VIDLICE Full Carbon UD |
Hlavové složení | FSA NO.42/ACB-A |
Kliky | Shimano 105 5800 50/34T |
Středové složení | FSA PF30/24 |
Přesmykač | SHIMANO 105 FD-R7000-F Black 11s |
Měnič | Shimano 105 5800 SS |
Řazení | Shimano ST-RS505 2x11 |
Převodník | Shimano 105 5800 50/34T |
Kazeta | SHIMANO CS-HG700 11-34T |
Řetěz | ŘETĚZ KMC X11 |
Náboj přední | DT Swiss R24 Spline Disc 15mm |
Náboj zadní | DT Swiss R24 Spline Disc 12mm |
Brzda přední | Shimano BR-RS505 hydraulic disc brake 160 mm, kotouče SM-RT 900 |
Brzda zadní | Shimano BR-RS505 hydraulic disc brake 160 mm, kotouč SM-RT 900 |
Brzdové páky | Shimano BR-RS505 hydraulic |
Ráfek přední | DT Swiss R24 Spline Disc |
Ráfek zadní | DT Swiss R24 Spline Disc |
Pedály | Shimano PD-M520 a SHIMANO Ultegra PD-R8000 Carbon |
Řídítka | MOST Jaguar XC carbon 440 mm |
Představec | ONE Race 31.8mm |
Sedlovka | FSA SL-K carbone 27,2 |
Sedlo | Fizi:k Aliante |
Pláště | Schwalbe G-One EVO 700x30C a Kenda Flintridge 35mm |
Nádhera
Mum… Díkes :-)
Krásný kolečko sis pořídil a vypadá fakt jako nový, tos měl štěstí, žes na něj natrefil :-) Nádory… no, taky mám estetické výhrady, ale ráda slyším, že praktično vyvažuje design… Hezký fotky, jak sis pohrál s barvami a nechal jen tu oranžovou :-)
Tak ať to lítá!
28.3.21 13:52
Miťo, jsem nad věcí :-) neboj. Mě to moje ježdění nikdo nesebere :-) a rozhodně si ve svých 49 letech dokážu udělat obrázek o ostatních a nakonec v diskuzi poznáš, jestli má onen,, odbornik" najeto, nebo se vyzná v technice… a nebo má jen načteno :-)
Johny, v klidu. Víme že zima byla letos tvrdá, máš hodně nastoupaných metrů, za mě super. Nenech se vyhecovat někým, kdo připomíná Tr35tku ;-) Mrkni na datum jeho registrace.
Svaty… Tak samozřejmě touhle dobou už jsem obvykle najížděl km v Toskansku :-)… Ale ono nejde jen o km. Koukám hodně na nastoupané metry a když někdo objede kilo a nastoupá 120m, tak mě to fakt neohromí. Já jsem spokojenej, protože jsem dokázal jezdit celou zimu, převážně ve sněhu a trávil jsem čas venku. Teď to tam s počasím zase začne skákat :-)
27.3.21 13:16
Miťo diky… No letos už 981km a nastoupaných přes 16 tis metrů.
Johny.Merida: ano šlo by to použít, ale jen ten zvoneček bez té koncovky na bowden.
Máš hezky nastavené páky a řidítka. Je vidět, že jezdíš ;-)
To jsem rád, že nejsem divnej :-)))
S pakama stopro souhlas. Mam ted Shimano GRX a po tehle starych se mi fakt styska.
Hovado… Jasně Kubajz, chystáme v týdnu Budějky a nějaké kilíčko.
Kámoš co má čerstvě hydra Ultegru… Tak ten úchop závidí, no je to věc každého, každý máme jinou ergonomii dlaně.
johny: přesně! ta široká rozpláclá plocha nahoře je základ pohodlného držení těchto pák… jako vzhledově jsou asi mírně diskutabilní:) ale třeba sram páky se mi líbí ještě daleko méně…
jlrl_… Já toho Diverge měl na cyklobazaru asi 3 dny :-)
Jo a ten odvzdušňovací výstupek- tam si krásně odložím palec a fakt se mi to drží dobře, skoro bych věřil, že to na ten palec je schválně :-)
pěkné! a páky souhlas, mně se taky drží výborně a kterákoliv jiná shimana co jsem zkoušel, mi vždy přišly jako takové úzké a méně padnoucí…
supr, fandím SUPům :)
Fazzy: Já ty dlouhé popisy nečtu nikdy. Každopádně jsem si ho teď přečetl a jsem udiven. Já jsem hlavně nemohl překousnout vystouplý odvzdušňovák, který mě tlačil do dlaně, to jsem nechápal jak mohli konstruktéři vypustit do světa. No a takové to tupé řazení bez jasné odezvy byl poslední hřebíček do rakve :). Každopádně je Johny.Merida asi světlá výjimka a když to vyhovuje, tak samozřejmě není důvod měnit. Já teď zase naopak už několik měsíců vyhlížím na bazarech hliníkový Diverge a je to těžce nedostatkové zboží :)
Fazzy… 1+ :-)
Fakt žádný páky měnit nehodlám jak jsi pochopil, jak píšu výše jsem spokojenej a je to finanční nesmysl.
jlrl_… Já to jako krok zpět nevidim. Mám to jako doplněk k biku, na kterém občas závodím a s Diverge jsem jezdil převážně jako s žiletkou, jen se nemusím tolik bát vyjet trošku mimo. Upřednostňuji dvouplacku kvůli rychlosti na silnici terénu se to kolo s plášti Kenda 35mm taky nebojí. Já na těch kolech jezdil i celou zimu.
Přechod z Diverge na X-Road, to mi připadá jako hodně krok zpět. A to říkám jako majitel X-Roada :). Doporučuju co nejdříve vyměnit páky, protože RS505 mi přišly funkčně i ergonomicky naprosto tragické, snad nejhorší páky co jsem měl v ruce.
miťo; … mám to v plánu, máš pravdu, ale doma zrovna ta určitá věc nebyla po ruce. U Diverge jsem to dával ke třmenu zadní mechaniky, tam tekla voda do bowdenu a mrzla tam.
TicTac… Mám i černé, půjdou tam, tyhle jsem s kolem koupil.
Super kolo, líbí. Jen maličkost, na fotce č.8 je vidět lanko přesmykače a trubička, ze které vede ven. Nasaď tam nějakej zvoneček, ať tam nepadají nečistoty. Já to na Giantu TCR vyřešil samosmršťovací bužírkou.
Ať kolečko jezdí a dělá radost!
:-)… to ano a nemohu bez nápisu být.
No paráda! To se ti povedl pěkně vyladit! Tak ať to bezpečně lítá..... ;-)