Kolo jsem pořídil v březnu 2019. Primárně na dlouhý závody. Absolvoval jsem na něm 2 Loudání, Highlands ultra, Bohemia divide a zavod Okolo republiky.
Nemam moc srovnání s ostatníma gravelama, ale přijde mě, že je kolo krásně tuhý a dobře jede…určitě to není na žádnej velkej „horskej“ terén. Nejsem zarytej gravelista co bude tvrdit ze to projede vsechno. Ale tady v okolí HK bych řek že úplnej ideál – polňačky lesní cesty no problem.
Původně jsem kazetu 11–42 (11 rychlostí) vyměnil za 10–50 s garbaruk ramínkem, ale nechodilo to jak sem si představoval. Takže když v listopadu 2020 vyšel od firmy Ratio upgrade kit na 12 speed(konečně!!!) okamžitě jsem objednával! K tomu rovnou nový karbon kola od Nextie (ty šli lehhce před 2 měsíce z Číny). takže na nich teď jezdim cca měsíc a super. Řazení taky na jedničku takže za mě úplná spokojenost:)
Ač se o kolo starám tak jsem ho před focením nemyl – není to leštěnka:)
(vloženo 9.4.21)
Značka | Ibis |
Model | Hakka MX |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | neco lehce pod 9 kg (bez hrazdy) s hrazdou 9,5 kg |
Rám | Karbon |
Vidlice | Enve |
Tlumič | ne |
Hlavové složení | forty asi? |
Kliky | Praxis |
Středové složení | T47 |
Přesmykač | ne |
Měnič | GX eagle |
Řazení | Rival 1 |
Převodník | force 38 zubu |
Kazeta | GX eagle shadow 12s 10-52 |
Řetěz | GX eagle |
Náboj přední | DT swis 350 straightpull |
Náboj zadní | DT swis 350 straightpull |
Brzda přední | Rival 1 |
Brzda zadní | Rival 1 |
Brzdové páky | Rival 1 |
Ráfek přední | Nextie NXT30GRX |
Ráfek zadní | Nextie NXT30GRX |
Dráty | Sapin CX-ray |
Pedály | XT |
Řídítka | Ritchey venture hliník 440 mm |
Představec | Ibis |
Sedlovka | Ibis |
Sedlo | WTB silverado |
Pláště | Panaracer gravelking SK 43 mm |
Detoxy: Ja uz to psal. Kolo si normalne meju, ale me to k tomu celkem sedelo, nechat ho takhle od blata, tak sem ho nafotil neumyty( umyl sem ho potom;) )
Normálně bych napsal, že jsi to mohl aspoň umýt. Ale z tohoto kola normálně čiší ty neuvěřitelný marasty a porce km, který tomu dáváš. Fakt respekt.
Gwaihir: ted uz ne… budu mit SUPa tak Ibis bude na gravel zavody nebo nejaky dlouhy vyjizdky a SUP do tezsiho terenu:)
Parádní kolo, ale jezdíš na tom vraždy vhodné spíš pro MTB – hlavně v blátě.....
Ja myslel skoky kdyz sem mel 11 rychlostni kazetu 10–50 vs 12 rychlostni 10–52.
Ty skoky jsou uplne stejny na 11speed i 12 speed, akorát je tam navic ta 50tka ;)
TK75: Podle me pokud s gravelem chces jezdit vic teren nez rozbity silnice tak tech 50 zubu se dozadu sakra hodi…ja sem za ten 12speed fakt rad, u toho 11speedu me obcas stvaly ty velky skoky, kor kdyz sem jel neco delsiho a uz sem byl unavenej
Dnes jsem si po cestě vzpomněl na ten tvůj lehkej převod, když jsem unavenej musel ve výjezdu jet křížem krážem:-)
To je poslední věc, co nemám na svém stroji úplně dotaženou jak bych potřeboval, škoda že grx neudělali aby vzalo 50 zubů
Ale seděl :-) Ale kolo si vždy po švihu umyju, prosuším a promáznu řetěz a je hotovo. Také mě TPM naučilo, že to čištění je základ pro to, abych zjistil např. že je něco naprasklé a tedy potenciálně k výměně. A to není málo! :-)
Vicktorioo: pokud se toho držíš, tak předpokládám, že si nikdy neseděl na MTB potažmo gravelu..
Od mala mě vždy rodiče i cyklistické vzory učili, že to jak mám čisté kolo a jak funguje je moje vizitka mého vztahu k této krásné věci, kterou kolo je.
Pisu to v popisku kola. V listopadu 2020 KONECNE udělali upgrade kit na 11 rychlostni paky sram a myslim ze i shimano. Narves tam do pak jiny ozubeny kolecko vymenis hazku za 12 rychlostní a mas hotovo:) dvanacti rychlostni kohon na berany je hotov…
Aspoň je vidět, že na tom kole jezdíš. :-)
Nějak to nechápu – páky jsou 11sp. a vzadu Eagle přehazka a 12sp. kazeta?
Mohy, značkovým převodníkem si nepomůžeš k lepším vysledkům, ale k uznání mezi odborníky na bikefóru :D A že jich tu je!
Lip se to nosí:)ale „přejet“ na tom v roce 2019 Beskydy a Polsko-slovenský pohraničí je fakt zažitek na celej život…tam sem se v těch sjezdech bál, že to to kolo nedá…
Dal jsem to tam na zkousku jestli me bude tech 38 zubu vyhovovat. Nevim jestli s nejakym znackovym prevodnikem pomuzu k lepsim vysledkum…
Force převodník na takovým kole?