Spinner Aeris 20 tuned

Přidat foto

rozborka (bez pinů na V brzdy)

původní stav, naváženo 1530g

Koupil jsem ji s jetým kolem Orbea MX20 pro vnučku, který teď komplet předělávám. V našich bajcích to do budoucna nechci zasírat, ale myslím si, že si zaslouží pár řádek. Kdyby nebyla na kole, asi bych nikdy na dvacítkový kolo odpruženou vidli nedával. Ale když už byla, tak jsem se rozhodl ji trochu „potunit“. Původní váha 1530g, zdvih stěží 50mm, nešla rozebrat, číňani asi předpokládali, že se to nebude dělat, shafty se protáčely spolu se spodníma šroubama, prostě oser. První co z ní letělo do šuplíku byla patrona, ta ovlivňovala zdvih a LO na korunce dětskýho kola mi přišel dost úchylný. Patronu jsem nahradil třecím tlumičem na karbonovým 10mm dutým shaftu (aby netlakovala horní komora) s vlepenou Alu koncovkou. Stačený vzduch se tak přepouští čtyřmi otvory 2mm v koncovce do prostoru vnější nohy. Musela se dodělat zátka po vzoru levé. V levý noze jsem vyměnil shaft, taky za karbonovej 10mm, taky s vlepenou koncovkou, trochu jsem poladil polohu negativky a doplnil doraz. Shafty jsou udělaný tak, aby šly zvrchu zajistit proti protáčení, při povolování dolních šroubů. Přibylo pár těsnění pod Alu šrouby, protože jsem vidli předělal na otevřenou olejovou lázeň. Z tohoto důvodu jsem přidal pod gufera ještě jeden O kroužek, aby to tak netáhlo olej. Ocelový piny jsem vyměnil za Alu a sloupek zkrátil o 2cm (podložky pod představec nebudou potřeba) na 145mm a vyhodil ježka. Taky jsem přestružil sloupek o cca 1,5mm, na průměr 24,6mm. Takže síla stěny 2mm na dětskou vidli víc než dostatečná. V každé noze je cca 10ml tlumičového oleje, na pístku 2ml. Dal jsem si vyrobit řezané polepy z reflexní samolepky, ty jsou pak přelakovány do obrysové samolepky bezbarvým akrylem. Působí to „plastickým“ dojmem. K technickým datům, váha jak je na fotce 1285g (možná o gram míň, na váze jsou piny M8, piny M6 co tam patří mám na eloxu), při 40psi zdvih max. 76mm, reálně tak do 68mm, nekope a „tlumí“ lépe, než s původní patronou. Díky oleji sametový chod. Cena úprav cca 900,–Kč

(vloženo 15.4.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
pačes
pačes

16.4.21 12:42

Lepeno gelovým vteřiňákem, myslím že Loctite, možná Pattex, už jsem obě spotřeboval a nevzpomenu si přesně který. Ale asi je to jedno. Lepilo se to na minimální spáru, dost na těsno, epoxid bych asi vytěsnil ze spáry.

Reagovat
Hadato
Hadato

16.4.21 11:43

pačes: Díky moc za okaz! Cena ní nejnižší, ale celkem akceptovatelná. Kvalita vypadá dobře. Lepil jsi ty koncovky epoxidem? Jinak na děcko kolo by to mohlo s tím olejem něco vydržet. Otázka ale je, zda se nebude dostávat bordel do oleje a kazit chod.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

16.4.21 11:35

Boží, taky bych chtěl být tak šikovnej :( Ale já nedám dokupy ani Novatec Nábu :D

Reagovat
pačes
pačes

16.4.21 11:14

Vzhledem k tomu, že se tam má možnost dostat olej (že nedřou na sucho) tak snad chvíli vydrží. Případně musím promyslet jiný materiál. Karbonové trubičky kupuju tady https://firelovers.com/…onove-trubky Původně jsem koupil průměr 9 a 10mm, že z nich nechám udělat osy na upínáky https://www.bike-forum.cz/…aky-9-a-10mm s vlepenejma Alu koncovkama. Ale měl jsem strach, že se to rozlepí, po zkušenostech s těmi shafty už ale obavy nemám, tak do budoucna uvidíme… :-)

Reagovat
Hadato
Hadato

16.4.21 09:07

pačes: Opravdu povedený změna! Díky za vysvětlení. NEpůjde ten třecí váleček celkem rychle do věčných lovišť? Kde bereš ty karbonové shafty? Děláš to z tyček ke stanu? :-D

Reagovat
Nimrod
Nimrod

15.4.21 16:55

jako vždy dokonalé :-)

Reagovat
Lišák
Lišák

15.4.21 16:46

S U P E R ! ! !

Reagovat
vpa007
vpa007

15.4.21 15:59

No pěkně pěkně, to už je vyšší dívčí… ;)

Reagovat
pačes
pačes

15.4.21 15:23

Na „dospělý“ vidli by to asi nefungovalo, ale tady při tom tlaku…

Reagovat
pačes
pačes

15.4.21 15:21

je to pěnový váleček, něco podobnýho jako tady https://www.povleceni-domov.cz/…--0-id-82381. Ten je volně nasunutý na karbonový trubce (shaftu) a na konci ukotven (nalepen) do plastový koncovky. Je asi o 5–6mm širší na průměru než vnitřek nohy a je tam vlastně „nacpanej“ a zajištěnej vnitřní segrovkou. Ta dolní plastová koncovka na válečku je na shaftu „na volno“ a opírá se o tu segrovku Vše potřebné pak zajistí tření mezi shaftem, pěnovým válečkem a vnitřní plochou nohy vidlice při jejich vzájemném pohybu.

Reagovat
Hadato
Hadato

15.4.21 14:52

Super práce! Jak jsi řešil ten třecí tlumič?

Reagovat
antuch
antuch

15.4.21 14:38

boží prostě

Reagovat

Další galerie z kategorie

Florenc 21
FreeBoy 21
Lister 22
gersa 16
easyrider 2
Kubánec 46