Ten malý kousek v karbonovém sloupku ve vidlici považuji za celkem kritickou součást pro bezpečnost. Když jsem viděl jak to má řešené Giant (podle mě celkem na nic viz. obrázek) tak jsem hned objednal ježka od Specialized (asi nejlepší řešení na které jsem narazil). Pravděpodobně s tím žádné problémy nebudou, ale proč to riskovat. Co myslíte, má cenu tyhle věci řešit?
Jinak ježci váží relativně stejně Spešl 27g, giant 24g.
(vloženo 16.4.21)
orm: Tech pripadu bylo vic, cannondalu praskaly vidle u vyssich verzi s light expanderem (nejspis prave kvuli nemu),.
Nicmene: https://www.bikeradar.com/…-since-2004/
nebo tady: https://www.yumpu.com/…-specialized
warning vlevo dole na strance…
@deekay: Nebudu se hadat. Kazdopadne, existuje nejaky manual od vyrobcu, ktery rika, ze se ma pouzivat expander? Proste se mne nechce verit tomu, ze by velke spolecnosti typu Giant, tento, podle tebe, nebezpecny problem neresily nebo ho resili tak nedostatecne, viz. tento prispevek.
orm: No bohuzel neni pravda ze i s pouzitim momentaku nebudes mit problem.
Kdo ma aspon naky strojarsky zaklady vi proc si tam radsi da delsi expander.
orm: Utahujes sedlovku uplne na jejim konci? Riditka? Vidlici ano. To je ten problem. Ona to sice nejak zvladne, zvlast kratkodobe, ale dlouhodobe se vystavujes riziku, ze to prestane fungovat, nekde to praskne a jezdec si rozbije hubu.
Abychom se tu nehadali o hovne. Muj nazor je, ze to neni potreba, ale uznavam, ze pro klid duse, zvlast kdyz nekdo nepouziva momentovy klic, to muze byt uzitecne a bezpecnost to muze v takovem pripade zvysit.
@deekay: Video jsem videl a prvni o cem tam mluvi je o pretazenem predstavci, takze kdyz nebudu dotahovat jak *****, tak nevidim duvod proc by se melo neco stat. Snad kazdy rozumny clovek, ktery ma karbonove komponenty, pouziva momentovy klic.
orm: Prave, ze nezvladnou :)
Podivej se na video nize. A ono carbon riditka na tom kanale probira taky, to je kapitola sama o sobe, specialne kdyz se pak pouziji silnicni paky s tema plechovyma sponkama, ktere se do toho hranou zariznou :)
A to tvrzeni o pakach…asi radeji necham bez komentare. Jen se zeptam, nedelas v IT?
@deekay: Tak nam to vysvetli. Vyrobci zvladnou udelat karbonou sedlovku do ktere se nemusi davat vlozka, zvladnou udelat karbonova riditka do kterych se nemusi davat vlozka (v obou pripadech tam pusobej mnohem vetsi paky), ale nezvladnou udelat krk vidlice, aby sel pouzivat bez vlozky. To dava smysl.
Tady jsem nasel video od cloveka, co se carbonem zivi:
https://www.youtube.com/watch?…
At si to kazdy prebere, jak chce.
Ten větší co se cely roztáhne beru jako plus, ale problém není ani ten kratší. A ani jezdit bez ježka není problém. Tak si to přeber jak potřebuješ :)
Sám mám ten delší teda na 3 kolech
U karbonovýho krku vidlice neslouží expandér jen pro stažení hlávka , ale je tam jako výztužení vnitřku trubky v místě uchycení představce.První se rozepře expandér/utáhne se hlávko/utáhne se představec.Na některých 3T vidlicích se dovnitř vlepovala kovová vložka,Eastonn měl uvnitř přímo vytvarovaný zàvit,výrobci to řeší každý jinak-viz.návody.
Koukam jsou tu lide, co necemu ne uplne rozumi, presto maji potrebu se vyjadrit a naopak shazovat ostatni. A jedinym argumentem je, ze to tak prece nekdo vozi? :)
Za me delsi expander dobry.
@Petr Ch: Neni uz pro tebe lepsi si rovnou koupit vidlici s hlinikovym krkem? Co takova karbon sedlovka, take si tam davas hlinikovou vystuhu, protoze tam si myslim ty sily budou jeste vetsi.
The Mule: Ano, ale nemá Canyon vnitřek sloupku nějakým svým způsobem v celé délce vyztužen? Jinak já netvrdím, že v karbonovém sloupku musí expandér být. Na druhou stranu je tam páka, tudíž dochází v sloupku mimo jiné k ohybu, který dlouhý expandér tlumí. Za mě určitě do karbonu dát, čím delší, tím lépe.
Treba canyon ultimate 2016 nemel jezka vubec (karbonova vidlice se dotahovala jinym zpusobem pod predstavcem), jezdil jsem takto bez jezka 20000+ km bez problemu.
Spuhlas s Ormem.
Jezek nic nedrzi, muzes ho po dotazeni predstavve v klidu vyndat.
A pro doplnění, ten můj vypadá tak, jak ten od Spešlu. Akorát je pravděpodobně delší.
Děláš dobře. O bezpečnost bych se sice nebál, ale tím dlouhým expandérem krk zpevníš, představec nebude mít tak velkej náběh na omačkávání protikusu. Kolik ten Spešl měří? Zdá se mně to stále málo. Vozím aktuálně rám Colnago, které si tato firma nechává vyrábět u Giantu a je tam délka expandéru 7 cm. Pravděpodobně ten původní vyhazují, nebo objednají rámové sety bez něho a v Itálii tam dají pořádný. :)
Tak jak tak, pokud bych měl ve vidli takto krátký expandér, určitě bych ho vyměnil.
K cemu si myslis, ze ten jezek v tom sloupku je? Podle me slouzi jen k dotazeni predstavce, hlavka a vidlice. To se dela pomerne malou silou asi 3nm. Pak se jezek klidne muze vyndat. Jsou/byli tu jedinci, kteri jezdi bez jezka.
Škoda. U OverDrive 2 silniček dodává Giant expander, který je ještě delší než ten 1 1/8 od Spešlu.
Dal bych ten od Spešlu.