Loni jsem hladal redukční hlávko na Trek Stache pro IS42/IS52 a nic jsem bohužel nenašel. V létě ovšem 9point8 vydalo vlastní hlávko pro IS. Bravo! Snad tu bude fungovat, už to mám v košíku…
Třeba se někomu bude hodit.
(vloženo 22.4.21)
Modlitby vyslyšeny!!!!
IS42/IS52 OWNERS!! YOU ASKED FOR IT SO HERE THEY ARE!
Compatibility
The Slack-R is compatible ONLY with bikes using the IS41/28.6 upper headset bearing. Some frame specs are listed as IS 1 1/8" 1 1/2" but this is NOT enough information to determine compatibility, since IS 1 1/8" 1 1/2" covers bikes with an IS41 and bikes with an IS42 upper bearing. IS42 upper bearings have an outside diameter of 41.8mm and ARE NOT COMPATIBLE with Slack-R. Only bikes with an IS41 upper bearing, which has an outside diameter measurement of 41mm are compatible. For example most Specialized mountain bikes use an IS42 upper bearing and are NOT compatible. Sorry Stumpy owners…
Ach jo… zase nic…
zajimave. toto jeste poklada hlavovou trubku, to bych uz nepotreboval. ovsem potreboval bych nejakou spodni misku a logicky cele slozeni, prave do takove hlavove trubky s is42/52, abych mohl pouzit vidlici s nizsi zastavbovou vyskou i zdvihem a nerozhodil si geo. tak jako to jde s nekterymi ec slozenimi.
TJK: To by bylo asi jednodušší pak řešit prodloužením vidlice a omezení zdvihu na dorazu. Měla by to být v podstatě jen otázka jendoho spaceru na dorazu.
na nekterych ramech by to mohlo byt i ku prospechu veci… dneska jsou ty ramy tak slozeny (mysleno BB drop) ze se to vsude taha po zemi… zvlast u hodne polozenych HA a dlouhym predku (reach).. na druhou starnu vetsinou ma takovej ram i hodne polozeny HA ktery uz nedava moc smysl snizovat
jonti: Souhlas, ale toto platí jen u moderních kol (a často ne u XC). Starší trail kola (ca. 2017-), popřípadě pak XC kola (a to i nová) na tom tak slavně nejsou.
my_dudesty: Tohle by se asi dalo řešit nižším představcem, pokud už tam není.
krabica: Ta změna geo je pravda, ale částečně se to kompenzuje změnou úhlu vidlice. Pro vidli s 120 mm zdvihem a 51 mm offsetem vychází vertikální vzdálenost od osy ke korunce o 6.5 mm menší pro položenější vidli (počítáno z 68° na 66.5°). Ve výsledku tam bude rozdíl ca. +5 mm i s přidáním té externí spodní misky (nevím její výšku). To mi přijde úplně v pododě. Když už má člověk kolo s IS, tak se mi to opravdu jeví jako dobré řešení.
V soucasnosti mi to uz nedava takovy smysl, dostatecne polozenych ramu je dost.
23.4.21 10:16
Že pak nemůžeš používat hlávka na změnu ůhlu vidle, reachu… Což jsem dělal skoro u všech svých kol, položit vidlu je základ… :-D
23.4.21 09:37
Díky prodloužení hlavy to mění celo geo kola, to bych teda nechtěl, ale já bych vůbec nechtěl kolo s IS hlavovým složením…
me spletlo to pojmenovani „redukcni“ u prispevku, ja pod tim chapu neco jineho… diky za vysvetleni!
Jo, to by se mi líbilo, kdyby ti experti ve fabrice neřízli sloupek vidle tak, že zbylo jen 1cm podložek.. :/
Já nedávno viděl video kde to borec montoval. Musel trochu přibrousit rám pro ten horní díl.
Odkaz tady:
Hledej na yt kanál hardtailparty, má tam na to tuším recenzi.
Pokládá to hlavový úhel o 1.5° + něco navíc díky prodloužení hlavovky. To prodloužení hlavovky může být problém, ale to se dá celkem řešit představcem.
22.4.21 18:51