Robustnější pohon Deore 1×10 11–43 a XT 1×11 11–50
Širší pastorky, jiný profil zubů
Určeno hlavně na e bike
https://www.vitalmtb.com/…in-Tech,4453
(vloženo 27.4.21)
Tak když se podívám na kola, která vidám z 95% na ulici cyklotrasách, tak takovej počin docela chápu.
Ta Deore přehazka má zajímavě krátké ramínko, to bude fajn na kola s malými koly, škoda té hmotnosti, na dětská kola dost těžké. A kazeta má lepší odstupňování než desítková 11–42. Škoda že to není s ničím kompatibilní.
TheJD: Obávám se, že údržba má na životnost řetězu zanedbatelný vliv.
A pro Shimano dává určitě 100× větší smysl podchytit segment E-biku, než udělat bezdrát pro pár lidí co stejně vlastně moc nejezdí.
McBlacky: Myslim, že takhle jednoduše to patentovaný mít nemůžou a půjde to obejít. Shimano patent na wireless silniční sadu má.
Samozrejme, ze pohon se poskozuje zdaleka nejvic pri provozu se sjetym retezem, ale retez se do sjeteho stavu muze dostat po 500 km nebo i po 10000+ km. To myslim tou (ne)udrzbou. Kdyz bude o pohon spatne pecovano, retez bude sjety velmi brzo, coz take obvykle znamena mnohem vice km najetych se sjetym retezem.
TheJD – jde o to co tou neúdržbou myslíš. Pokud je to včasná výměna řetězu tak určitě, pokud je to snaha udržet řetěz čistej, tak to dle mých zkušeností má vliv na kvalitu řazení ale výdrž to ovlivní jen minimálně.
Myslim, ze ve vysledku bude mit stejne mnohem vetsi vliv na zivotnost retezu/pohonu uzivatelska (ne)udrzba, zvlast u tech ebiku. Pro ebiky fajn ta vymenitelnost malych pastorku kazdopadne, protoze ty se budou sjizdet hodne rychle na rovinach.
Singlespeed: a zkoušel jsi někdy třeba Wolftooth Tanpan a použít mtb přehazku?XT 11s dá přece i 46 zubů.Neni to pade, ale aspoň něco.Jen by mě zajímalo jak tyhle udělátka fungujou
Taky mi trošku začíná vadit přesmyk, ale dostupná gravel sada s 50z pastorkem zatím není nikde na obzoru…
Jasně, 3×9 je co se nákladů týče ideální, bohužel mi nějak čím dál víc vadí přesmyk :-)
Zrovna jsem to tady chtěl dát. Na dojíždění do práce, ebike nebo kolo do bahna asi OK, tam váha tolik nevadí a životnost potěší. Vzhledem k drtivé většině kol prodaných jako ebike, to dává více smysl, než top sady. Otázka je, jaká bude ve výsledku životnost řetězu.
Taky jsem zvědav na tu kompatibilitu. Sice píší, že to kompatibilní nebude, ale něco mi říká, že by to mohlo jít kombinovat s jinými sadami tak, jak to u Shimana už bývá.
Jenda – tak levny 3×9 je provozne porad asi nejlevnejsi ne? Pily na veky, kazeta da 20t a retez stoji hovno
Kamaro – ultegra bezdrat az po tom co vyvari prachy na Dure, takze 3roky tipuju
Tomi.B- nechtej platit sramu za patent baterky na hazce/smyku a bez toho to uplne nefunguje ;) modely s baterkou na kole, v soucasne dobe maximalnich integraci-to je mrtvej smer.
Je to těžký jak sviňě, ale stejně uvažuju že až budu stavět novýho pevňáka kterej je primárně na dojíždění do práce, tak to použiju. Ta trvanlivost je pro mě v tomhle případě naprosto zásadní parametr. Jenom mě mrzí ta deklarovaná nulová kompatibilita s jinými sadami shimano :-/
Singlespeed: Asi tak nějak. Tu firmu mají na to, aby jim vydělávala peníze. Ne na to, aby udělali pár lidem radost :-)
Ale jinak by už 12s sadu v bezdrátu na úrovni Ultegry mohli představit, čeká mě výměna silničky…
Vzhledem k tomu, že na důležitých silných trzích válcují e-biky jízdní kola bez motoru, tak e-bikové zaměření Shimana má smysl a zjevně je pro Shimano důležitější než nějaké bezdrátové sady pro 100× menší cílovou skupinu.
+1 shimanu ujíždí v tomto vlak na míle. Zatímco sram bezdratuje stále levnější {dostupnější sady} kde se stala chyba?
Tak 100 let oslavili knížkou a předpotopníma komponentama na ebiky. Kdy už ***** bude bezdrátová Dura a XTR.
Nevím co tu řešíte? Vždyť to je i v popisku, že to je hlavně na ebike… :-)
Myslim, ze ve chvili, kdy se na ebiky davaji gumy, co vazi 1300 gramu a vic, tak ta kazetu uz je jen navic
Jirko, díky, já na videa neklikám, tady je to nebezpečný :-)
Je to hlavne pro cargo a ebiky… Deore 5130 a XT 8130. 10 a 11 rychlosti a da se pouzit pouze jeden retez.
širší pastorky, logicky těžší – to je pro mopedy?