Škrábance, škrábance, škrábance..
Jaro, Olomouc a na pozadí nejčastější cíl mých výletů, Nízký Jeseník.
Moje plečka, pracant, otloukánek. Koupil jsem ji před 2,5 lety, kdy jsem se začal věnovat kolu. Už jsem tak 3. majitel rámu. Většinu komponentů jsem postupně vyměnil. Vyzkoušel jsem si na tom různé setupy, udělal hodně chyb, promrhal dost peněz a hodně se naučil. Prostě takový pokusný králík, merkur pro dospělé:)
Jezdí se na tom pěkně a je to celkem lehké, svižné kolo. Kromě švihů poslouží také na popojíždění po městě, chvíli jsem na tom měl dokonce namontovanou i dětskou sedačku. Nemusím se o to bát, kolo je zaparkované v kolárně paneláku a směle sbírá škrábance a omšelost. Snad ještě chvíli vydrží, i když už pokukuji po něčem novějším, ideálně ocelovém rámu ve stylu Ronina nebo nějaké retro krosky álá Ritchey Swiss Cross s ráfkovými brzdami, na který bych jen přeházel stávající komponenty.
Dodatek: Na jaře 2021 jsem nakonec sehnal rámovku Ronin SL 2019 a trochu překopanou Meridu prodal. V září 2021 ji novému majiteli ukradli.
(vloženo 6.5.21)
Značka | Merida |
Model | Cyclo cross 5 |
Modelový rok | 2010 |
Velikost | 55 |
Hmotnost | asi 9,5 |
Rám | hlína |
Vidlice | karbon |
Hlavové složení | Max1 |
Kliky | Shimano FC-R565 |
Středové složení | Shimano Tiagra BB-RS500 |
Přesmykač | Shimano Sora FD-R3000 |
Měnič | Shimano Sora RD-R3000 GS |
Řazení | Shimano Sora ST-R3000 2x9 |
Převodník | Shimano 46/34 |
Kazeta | Shimano CS-HG400 11-34 |
Řetěz | Shimano XT HG-93 |
Náboj přední | Shimano Sora HB-RS300 |
Náboj zadní | Shimano Sora FH-RS300 |
Brzda přední | Shimano BR-R353 + Kool Stop V-Brake Dual Compound |
Brzda zadní | Shimano BR-R353 + Kool Stop V-Brake Dual Compound |
Ráfek přední | DT Swiss R460 32 děr |
Ráfek zadní | DT Swiss R460 32 děr |
Dráty | DT Swiss Competition |
Pedály | Shimano SPD PD-520 + SM-PD22 |
Řídítka | jakési Specialized 420mm |
Představec | Ritchey Comp 4-Axis 6° 90mm |
Sedlovka | karbon z Číny 27,2mm (myslím, že Elita One) |
Sedlo | Max1 Carbon |
Pláště | Panaracer Gravelking SK 35mm Bordeaux-Brown (momentálně na mlíku Joe's Ecosealant) |
Mám podobnej model, jen o trochu mladší, taky jsem povyměńoval kde co a zbavovat se mi ho nechce, páč my ten rám padne jak ulitej. Akorát to mám o kilo těžší himbajs.
Dávám tedy za 5.
miťo: je i carbon s cantiky
Mám radost, že se kroska líbí! Děkuji.
TK75, miťo: Je pravda, že Ronin by byl línější a měl pohodlnější posed. Sportovní posed na tomhle mi vyhovuje. Posouvat dál se vyloženě nepotřebuji. Rád bych ale zkusil ocel kvůli pohodlí, odolnosti a vzhledu, a to i za cenu vyšší váhy. Nemůžu se vynadívat na ty úzké trubky oceláčků:) Na silničce mám ocelový rám a i s 23mm plášti se dá celkem pohodlně jezdit po rozbitých cestách.
oberleutnant Weiss: to jsem zkoušel. Koupil jsem jetá silniční kola, ale to střídání kol byla pruda. Musel jsem vždy seřizovat brzdy. Nakonec jsem koupil rám a postavil si na těch kolech silničku:D (taky ji časem nafotím).
Přítelka má XC4 ze stejného roku. Spokojená. Ať Merida slouží. Ronin myslím nepojede líp. Chceš-li se posunout, tak asi karbon. Ale zapomeň na ráfkový brzdy :-( (bohuźel)
Fajn poctivej stroj, kroska jak má být, gravelkingy v červené mu sluší.
Líbí moc. Takovej stroj pro všechno. Jedny kola na 35 se vzorkem, druhý na hladkých 25–28 a jiný kolo už pak vlastně ani člověk nepotřebuje…
Pěkný kolo jsi z toho udělal…trochu bych i řekl, že zrovna takovej Ronin (i když je moc pěknej) by byl horší, než tohle kolo.