lak to není, prolínala vazelína.
Začíná se párat rám. Ano sedlovka je nad ryskou, vím. Jde mi o to, že rámy nejsou ani jen tak brzy nebudou. Asi mi nezbyde nic jiného než to nechat svařit.
(vloženo 12.5.21)
Fran-tic: lepení mám odzkoušené kdysi na Supovi 898. Stejný problém a vydrželo to ještě 2 roky než jsem ho vyhodil. To svařování vzdávám. Když jsem včera viděl jak tenká je stěna té trubky tak už nevěřím, že by to autogen nepoškodil ještě víc.
Teďka se dívám, že to je ten Force rám, takže 6× slitina. Je to na pytel pro opravu svarů, protože je uměle vystárnutá pro dosažení vlastností. Za mne bych nesvařoval, ale spíš pobastlil to navrtání a když tak vlepení, co děláš :)
Tak vyměněna sedlovka za starší kus z 19" horáka která je o 5 cm delší a nízké sedlo WTB za turistické které je o 2cm vyšší. V součtu to dělá 20cm zásun při 31,6 průměru. Konec sedlovky se přesně opírá o nýt na láhve. Ten jsem ještě vyztužil šroubem. Teď už jen navrtám malé dírky na okraje praskliny a nechám to zatím tak. Pokud to bude pokračovat dál tak lepidlo mám připravené doma. Díky všem za rady :-)
@Petrun : on je asi problem v tech Double/Triple butted ALU ramech. V parte nam po par letech porupalo kdekomu, napric znackama.
Mě taky podobně praskl rám. A to tam byla sedlovka 400mm zasunutá zhruba do poloviny délky. Ale byl to nějaký Ultra-lite a najeto měl přes 30kkm.
Nový rám by dlouho nevydržel a praskl prasknul taky. Už mi v těchto místech praskly tři rámy a za posledních pět let jsem přetrhl čtyři řetězy. Jezdim asi moc silově a su línej řadit. Zřejmě důsledek dvaceti let dřepovaní s velkou činkou :-D
Díky všem za tipy. Rozhodl jsem se koupit delší sedlovku a zaslepit ji natvrdo průmyslovým lepidlem na kovy. Udělám ze sedlovky integrovanou. Stejně na tom jezdím jenom já.
Měl jsem stejný problém ale musel jsem pořídit novy rám. Každopádně ta sedlovka je moc vysoko dokonce nad minimum a to je jeden z hlavních důvodů proč to ruplo
Vrtnul bych to na obou sranách praskliny a současnou sedlovku 31.6 bych bych říznul, zasunutou vlepil dovnitř jako výztuhu a vozil v tom sedlovku 27.2 ( je třeba to vyzkoušet jestli tam bude pasovat přesně, ale mě tam pasovala ideálně a bez vůle)
Sedlovou trubkku na M96 mi svaroval JardaH. No, vydrzelo to 2t Km, pak to prdlo vedle. Sedlovka byla zasunuta dostatecne a na tesno. Opravit se to da, ale za me to nema cenu.
Takhle to praská né ani tak proto ,že je ta sedlovka moc vysunutá,to tomu jen napomáhá ale hlavně proto,že má přílišnou vůli,ta trubka jak je nařízlá se pak jakoby obroluje kolem toho mešího průměru sedlovky a přitiskne ji k horní rámové trubce, na opačné straně vznikne jakoby kapsa.
No a to je důvod proč je to v tom místě kde to prasklo extrémně namáhané.
Ta vůje se dá vymezit tenkým plechem,osvědčil se mi jako materiál plechovka od piva, tu rozstříhám a obalím s ní celou zasunutou část sedlovky.
Jasně že svařit se do dá. Před mockrát moc lety mi to takhle vařil zmíněný JardaH, mrkni sem: https://www.bike-forum.cz/…8-pra-merida
13.5.21 08:20
Je to 6×xx a nebo 7×xx rada hliníku? Svarit jdou obě, jedna bude mít větší šanci na delší přežití :)
12.5.21 23:36
12.5.21 23:25
Záleží na slitině kterou chceš svařovat. Tak či tak ber na vědomí, že si kupuješ čas v řádu měsíců.
Hliník ti brzo prdne hned vedle nového svaru. Je to na vyhození. A příště delší sedlovku.