Lišáku tohle kolo ale není ani dropbar mtb nebo vysloveně gravel.Je to https://bikepacking.com/…bootleg-geo/
Nastavený tak že se drží dole…což má pořád dost vysoko oproti sedlu a na pohodu
Jestli používá i úchop za páky já něznáju :-)
Jsem zvyklý mít v terénu furt ukazováky na brzdách (mám je tam ze zvyku vlastně skoro stále, i když jedu po asfaltu do kopce). Tady si to nějak nedokážu představit. Pokud by se dalo držet za páky, tak jo, což tady asi úplně dobře nejde.
To už je dost. ale tak co. Aspon je na výběr kdo to chtít bude. Gravel je prostě dneska skoro endurance silnička, gravel na bikepacking. monster gravel s 29a bůhví co ještě. Už jsem viděl že gravel označovali i takový to fitness kolo.
To je jak u MTB. Tam je HT, XC, XC Full, Trail,DownCountry, All mountain, enduro, těžší enduro bo freeride, sjezdák.
Lm: no jo, taky jsem si toho teď všiml.Nějak mi ta skládka roste.Jo měním často … mám troje 650 b záplety – různý vzorky a šířky.No a 700c dvoje.Nahozený bezduše :-D
Měním podle nálady …
TK75: všechny nahozené pláště na foto jsou tvoje? To měníš podle počasí a trasy každý den? :-)
Hele jak rikas, myslim ze diverge by me vyhovovala ta verze s Futureshockem kdybych ho dal dopryc a dal tam normalni vidli. Hned by sel niz stack, dlouhe je to dost, nizko stred taky. Vsak sem po ni taky pokukoval. Ja mam ty rodla nizko a daleko, pac sem opicka, mam dlouhe ruce.
Vozim na silnici riditka s mirnym flare, 400 nahore, 420 dole. Paky nastavene do sipky k sobe, ze kdyz meril roztec tech „ruzku“ tak jsem na nakych 370–380. Takze prave siroky riditka mi fakt nesedi a zpravidla me z nich boli mezi lopatkama.
Uvidime jak vyresim tu CX. Uz jsem z toho docela otraveny.
Deekay: jo ty růžky pák přesně myslim.Za ty jedu, když chci na silnicích zabrat.Sice je nemám tak nízko jako ty, ale on je Diverge dlouhej (to by ti vyhovovalo:-) a tak se dá dobře takhle zalehnout a na dlouho… a v dropech taky po rovince občas jedu.Vlastně co píšeš, tak to používáme asi stejně…jen já to nemám tak přísně nastavený.Mám teď velikost 480/564 (na moje ramena fajn)
Řekl bych že flare může být i dost, ale jde o konstrukci jak to má výrobce navržený.Třeba tyhle moje PNW mají 20° ale kousek pod pákou a ta je skoro rovně.Ritchey to má tak, že páka je bohužel ve velkym náklonu
Enve mi taky přijde že má dobře udělaný gravel berany
jenže to byly jen brzdy a neřadilo se tím …
Pardon za doublepost, nicmene jeste doplnim k predchozimu, ze ja za dropy obcas jezdim i rovinky, kdyz si chci odpocinout. Pokud ale jedu rovinku s nejakym pro me signifikantnim vykonem, tak se zpravidla drzim za ty „ruzky“ brdovych pak.
Pro ilustraci fotka, jak to mam nastavene.
S nastavenim CX bohuzel stale bojuju, protoze mi chybi tahle nizsi a delsi pozice :( Zatim jsem se na Ritcheyho uplne neposkladal dle mych predstav.
Tk75: Ono zalezi, jak ma tu ziletku kdo nastavenou. Treba „Kure“ Dubec u kteryho jsem byl na bikefitu se silnici zastava nazor, ze vzhledem k tomu ze pozice zalehnuty nahore na pakach je aerodynamictejsi, tak by to mela byt primarni pozice a tudiz by mely byt riditka tomu svou vuskou uzpusobena resp. nastavena. Dropy jsou pak jen na sjezdy potazmo sprinty. U gravelu to tam spousta lidi nema, protoze by byly dropy moc nizko na jizdy v terenu. To ale, alespon pro me dela pak pozici nahore za paky nepouzitelnou (myslim ted drzet se za paky, tak jak jsou silnicni paky konstruovane, coz zase popiraji tyhle hodne vyflarovane riditka, pac si clovek vykloubi ramena).
Tk75: Ono zalezi, jak ma tu ziletku kdo nastavenou. Treba „Kure“ Dubec u kteryho jsem byl na bikefitu se silnici zastava nazor, ze vzhledem k tomu ze pozice zalehnuty nahore na pakach je aerodynamictejsi, tak by to mela byt primarni pozice a tudiz by mely byt riditka tomu svou vuskou uzpusobena resp. nastavena. Dropy jsou pak jen na sjezdy potazmo sprinty. U gravelu to tam spousta lidi nema, protoze by byly dropy moc nizko na jizdy v terenu. To ale, alespon pro me dela pak pozici nahore za paky nepouzitelnou (myslim ted drzet se za paky, tak jak jsou silnicni paky konstruovane, coz zase popiraji tyhle hodne vyflarovane riditka, pac si clovek vykloubi ramena).
Za mě zlatý CX.silnice terén,nic mě nepřekvapí.Zjistil jsem,že to co tady jezdím na XC dám pomaleji na CX taky.
Když jsem jezdil na silničce,tak mě třeba mrzelo,že vidím pěknou lesní cestu a …nic,musel jsem po silnici.proto jsem si ještě pořídil Cx a spokojenost maximální.
14.5.21 14:32
orm: v extrémním případě (silný protivítr ale hladká silnice s kopce) se dá na MTB držet i za korunku odpružené vidlice „ve spodním úchopu“ :-)
Orm na silnicích ani ziletkare nepotkávam ve spodním úchopu…často… což mi mimochodem nedělá problém, ale už dávno jsem zjistil že vydržím déle zalehnutej nahoře za vršky pák
No vidíš… mám to přesně obráceně
Gravel je pro me super na jizdy, kde si zásadně neplanuji trasu a prekvapeni se nebojím, protože na tom mem kole projedu všude a rád se toulám :-)
A když ne, tak ho nesu…není těžké
@TK75: I na mtb se muzes drzet u predstavce :-). Na silnici se jezdi ve spodnim uchopu a to na 60cm uz moc nejde.
@kamaro: I na mtb riditkach posouvam ruce, ale ok, berany maji o neco lepsi ergonomii, ale za cenu horsi ovladatelnosti v terenu. A jsme zase nazpet u toho, proc stavet gravel do terenu – siroke mtb gumy, teleskop, 60cm riditka.
@Libores: Okrajove zalezitosti neberu prisliv v potaz. Narazim na to co ted tlaci mainstream – cim dal sirsi plaste, cim dal sirsi riditka a tlaceni do terenu xc.
Abych to ukoncil, protoze tisic lidi tisic chuti :-). Tak pro me je gravel kolo pro jizdu v terenu nevhodne, radsi tam jezdim na xc a nemusim se tolik krotit – lepsi brzdy, sirsi riditka, odpruzeni. Gravel je pro me super na delsi jizdy, kde si naplanuji trasu prevazne po silnici nebo cykloturistickych trasach a nemusim se bat prekvapeni, ze neco neprojedu, jako by to bylo na silnicnim kole.
Orm: a co se na to podívat takhle…ty berany i v rozměru třeba 48/60 nabízejí, že můžeš na silnicích zalehnout v aero úchopu nahoře na pákách, kde máš jen 48 cm (což je velký rozdíl proti 78 cm na bajku) Naproti tomu pak v terénu využijes stabilitu 60 cm širokého úchopu… což je taky fajn
Ale je to kus od kusu podle každýho jak mu co jde a kde je ta jeho hranice kdy už to nefunguje
orm: jenže žádnej přerod gravelu v pevné mtb s beranama se nekonal. Na takových kolech se jezdilo dávno před tím, než jsme si nějakého gravel biku v naší kotlince vůbec všimli, tedy než se rozjel teny hype jak ho vidíme dnes. Koneckonců třeba to Fargo Salsa vyrábí už od předminulé dekády.
orm: Výhoda ve více možnostech úchopu Ti nepřijde podstatná? Pro mě je to teda hodně podstatné.
Máš možnosti jak si posed prodloužit/zkrátit, rozšířit/zúžit nebo zvětšit drop. Navíc spousta poloh je s lepším natočením zápěstí (podélně ve směru jízdy, ne příčně jako na rovných řidítkách).
Konkrétně tento tvar řidítek by mi nejspíše nevyhovoval. Něco podobného jsem vyzkoušel a oproti Salsa Woodchipper to bylo skoro nepoužitelné.
@Libores: Ja tim chtel jen napsat, ze i na stejnych tratich je svezeni na xc kole lepsi nez na gravelu a jedina vyhoda gravelu, ktera se tykala lepsiho posedu kvuli beranum, se u takto sirokych riditek ztraci, protoze se ve spodnim uchopu uz jezdit neda, respektive jen z kopce. Gravel, v tom puvodnim pojeti odolne silnicky, je super kolo, ale v tom prerodu v pevne MTB s 60cm sirokejma beranama smysl nevidim, protoze to nema uz zadnou vyhodu oproti xc mtb.
orm: tak kolo na obrázku už podle navářek na batožinu na vidlici na 2h odpolení vyjížďky asi moc nebude…
Adventure, to je podobná „kategorie“ jak kdysi aggressive XC ? :-D
Jako jedna z vyhod (obhajoba existence) gravelu oproti xc kolu je aerodynamictejsi posed, takze to i se stejne sirokejma gumama lepe jede. Tohle to uz to popira. Kdyz maji riditka ve spodnim uchopu 60+cm a nahore se to blizi k 50cm, tak aerodynamika jde do hajzlu. Sam jsem si tim prosel. Zkousel jsem riditka ritchey wenturemax a ve spodnim uchopu se dalo jezdit jen z kopce. Po roce jsem je dal pryc a koupil easton ax70, ktere nejsou tak extremni. Druha vec je pohodli. Nemam ted moc casu, tak jezdim odpoledne max 2h jizdy. Vytahl jsem XC a je to na stejnych trasach vetsi zabava a jistota jizdy nez na gravelu. Nevim zda na nem budu letos neco jezdit. Teren urcite ne, mozna jen delsi jizdy po asfaltu, ale tam je zas lepsi silnicka. U me gravel pujde po 3 letech z domu asi pryc nebo zustane jen jako zimak.
kluci… uz se prez to preneste… 26 je kaput, kdo chce maly kola ma moznost 27,5… tyhle zabommysi valky pochybnejch argumentu uz davno nejsou cool… je potreba vic brecet nad elektrikou ;)
Tak ta 155cm holčina může přijít za mnou a určitě s tím něco uděláme :-)
Taková podoba gravelu, jako tady na fotce, je pro mě něco jako náš premiér. Je to paskvil, který se tváří, že zvládne vše, je to zbytečně drahé a ve finále to nezvládá nic pořádně. Něco jako AM full s úzkými semislicky. Díky výbornému marketingu to ovšem lidi milují.
155cm holčina těžko, ty standovery a reache začínaj na rozměrech pro 165cm :D Vim to, jeden jsem sháněl :D
No tak hurá…dnes si ta 155 cm holčina může na ty cyklostezky pořídit gravel na 650b kolech s beranama v šířce co jí vyhovuje.Nebo s rovnejma …:-D
A do brašny v rámu strčit svačinu.
tjk: jestli neni rozdil mezi 26 a 27,5, neni ani rozdil mezi 27,5 a 29, tedy neni ani rozdil mezi 26 a 29. ;-)
TJK trochu si i odpovidas. Nevidis rozdil, tak proc 27,5?
Pokud pominu naprosto zbytecnou vymenu materialu a tim i plytvani surovinami…, Tak mi 26 naprosto vyhovuje. Nevidim ani prinos 27,5. Ktera uz taky zacina pomalu upadat.
chapu ale nevidim vubec zadny rozdil mezi 27,5 a 26… ten rozdil je naprosto minimalni aby to nejak vadilo… to neni o rozmeru kol ale o vhodne geo ramu…
Asi tak. Když vidím mladou holku 155cm/40kg, jak jede po cyklostezce a sedí mezi kolama na 29" velikosti XS a má do široka roztáhlé ruce na 80cm řídítkách, tak ji docela lituju.
a muzu se optat k cemu dneska kvalitni 26 HT? (teda nepocitam li treba pro maly dite…
Jenže koncový zákazník se nemůže vybrat to, co výrobce nevyrobí, i když by 100× chtěl. Třeba kvalitní 26" HT.
me se libi lak maji lidi tendenci pindat proc tohle a proc tamto.. vzdyt je to zbytecny.. k cemu to je atd.. a ve finale jedinej kdo s tim ma starost je vyrobce a prodejce, ktery to musej postavit, uskladnit, dat na trh, prodat a vydelat.. koncovej uzivatel se jen musi rozhodnout jestli to chce nebo ne :-DD
btw. ja se k tem pindalum obcas radim taky :-D
jo a je to pekny, mel sem pujceny Pipedream a svezeni na tom bylo paradni i v lehkem terenu
Kubiczech: přesně, i ten Canyon kromě Grizlu bude mít dál Grail.Lehký i těžký kulomet k dispozici.Navíc i endurance silničky
14.5.21 07:30
Naopak je skvele, kam se to ubira. Muzes mit gravela totalne chrtiho i skoro jako horske kolo. Muzes mit cokoliv mezitim a libovolnou kombinaci cehokoliv. Celopera prodelaly stejny vyvoj a nikomu to neprijde divne. Muzes mit xc zavodak i sjezdovou mrchu, muzes mit downcountry, ale i vyladenej sjezdak se schmolke ohozem…
Vidím to podobně. Za dva, tři roky budou na gravelech v módě různě prohnutá, ale v podstatě rovná řidítka. Z mého pohledu se trendy v této kategorii ubírají poměrně nesmyslným směrem. Ale když to lidi chtějí…
Neřekl bych…to brutální vyosení (víc jak 24°) a přitom na pákách jen 46 cm není gut.
Ale konečně se začal objevovat v prodeji model kdy máš na pákách 48,50,52 a vyosení rozumných cca 20°
Ve spodním úchopu je to pak okolo 60 cm a to je stejně jako u modelu co máš na fotce (s velkym flare)
Ale páky jsou skoro rovné :-)
Řídítka se už začínají velice podobat vlaštovkám dámských sportovních favoritů z dob minulých (berany narovnané úplně do vodorovné roviny). A na těch vlaštovkách – narovnaných beranech se taky vozily silniční páky, úplně vodorovně.
13.5.21 23:01
Ale ty brzdové/řadící páky už nedávají smysl …
Singl: Ta řídítka jsem myslel hlavně. Pneu už se na úroveň MTB dostaly. ;-)
13.5.21 22:21
Jojo. Už i ta řídítka se narovnávají :-)