První testovačka s origo setupem kokpitu...
Syrový detail je bomba!
Syrový detail je bomba!
Labutě...
Když se objevily první recenze na zahraničních webech s titulky „Ultimate trail bike“ věděl jsem, že tohle bude ono a je to přesně TO „must have“ které nahradí na dlouhou dobu moje staré Enduro S-Works, které jsem měl snad 6let a mezi tím mi pod rukama prošlo pár jiných kol. Jsem fanda „bigS“ takže jsem týden seděl a porovnával geometrie, protože nemám rád dlouhé kola a tohle už je prostě modernější a delší a toho jsem se obával. + 4–5cm na rozvoru je dost rozdíl…a na první posed / projížďku to bylo sakra hodně, postupně jsem si zvykal a nakonec lehce posunul sedlo vpřed a koupil o 15mm kratší představec a snad konečně naladil výšku představce (teď už jen to testnout v pořádném terénu a koupit lepší podložky). Teď už bych řekl, že to mám vyladěné a na kratší už bych se nevrátil – v neděli jsem se během odpoledne projel na svém a chvíli na stumpu minulém modelu s jinou ještě krátkou geometrií od přítelkyně a je to hrozné. Ještě před půl rokem bych řekl TOP :-D njn změna je život :-D
Na kolo jsem dal carbonové ROVAL výplety z minulého biku a kratší představec. Objednaný je XX1 zlatý řetěz – jen jako design, prostě se mi líbí k té černé matné. Ještě asi vyměním gripy a nejspíše SRAM brzdy opět nahradí 4píst od Shimano, prostě mi ten SRAM nesedí, ale dám jim ještě šanci předvézt se někde na kopci respektive z kopce.
Hrozně se mi v produktové omáčce od „Spešlu“ líbily možnosti a kombinace nastavení a změn geometrie, to samé v recenzích prostě do bikeparku si to předěláš za 15minut na UltimateDHTrailMODEbike a když pojedeš na Rychlebky necháš standardní setup a když pojedeš jen tak někde s kundou na pivo tak dáš LightTrail setup – hofno už standardní setup je super nahoru i dolu, na asfaltu i ve vzduchu :-D běžně s tím jezdím kolem 60km po rovině a asfaltu a lesních pěšinách a šotolině a je to prostě příjemné pohodlné kolo, které neřeší sklon/povrch/počet piv… I s odemčeným tlumičem jede velmi hezky, se zamčeným je to raketa.
SWAT otvor pod držákem na pití je o něco větší než v minulé generaci a pojme tenkou bundu, vestu nebo duši, pumpu, tatranku…super vychytávka!
Jo a sedlovka je jiná a už nestřílí do koulí :-D
Možná je to zbytečně ostré kolo na značené cyklostezky kolem Ostravy, ale je to super bike, který mi teď bude pár let vozit prdel, to je jasné :-) Prý jich moc není a měl jsem štěstí, že vůbec v coronakrizi došlo tak snad nevadí více fotek…
(vloženo 14.5.21)
Značka | Specialized |
Model | Stumpjumper EVO Expert |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | S3 |
Hmotnost | + - 14,2 |
Rám | FACT 11m carbon zdvih 150mm |
Vidlice | FOX FLOAT 36 Performance Elite 160mm |
Tlumič | FOX FLOAT DPX2 Performance Elite |
Kliky | SRAM Descendant 7K 170mm |
Měnič | SRAM X01 |
Řazení | SRAM X01 |
Převodník | 30z |
Kazeta | SRAM XG-1275, 12-speed, 10-52t |
Řetěz | SRAM GX - XX1 GOLD je objednaný :-) |
Náboj přední | ROVAL (DT350) |
Náboj zadní | Roval (DT350 s 54t rohatkou) |
Brzda přední | SRAM Code RS 200mm |
Brzda zadní | SRAM Code RS 200mm |
Brzdové páky | SRAM Code RS |
Ráfek přední | Roval Traverse SL Fattie 29" 30mm carbon |
Ráfek zadní | Roval Traverse SL Fattie 29" 30mm carbon |
Dráty | 24/28 DT Swiss Revolution |
Pedály | Shimano XT trail |
Řídítka | Specialized Trail 800mm, 35mm Gripy: Deity Knuckleduster |
Představec | Chromag Hifi 35mm |
Sedlovka | X-Fusion Manic 150mm |
Sedlo | Specialized Bridge Comp |
Pláště | Butcher / Eliminator, GRID TRAIL, GRIPTON® T9 29x2.3" |
wilda81: Tyhle kola vozím už pár let konkrétně od léta 2017 co jsem si je koupil na Enduro S-Works a ještě jsem neměnil ani špici, jezdím jak máslo a vážím jak holka :-D Letos jsem je nechal vyčistit, namazat a vycentrovat i když v podstatě nebylo třeba, ale když už šly na nové kolo tak jsem nechal omrknout…
XX1 GOLD řetěz je doma…
Gripy objednané Ergon GE1 Evo black a GA2 black – uvidíme, které sednou víc jestli 30 nebo 32mm…
A to bude letos asi vše…možná ještě sedlo a ty brzdy :-D
Parádní pohřebák!
Vepředu fakt vozíš jen 24 drátů? Není to už na ty skoky málo?
19.5.21 09:45
Super stroj, spesl dela senza kola. I nejaky prostor pro odlehceni, treba ta xfusion sedlovka vazi docela dost …
18.5.21 13:42
18.5.21 10:09
18.5.21 09:26
18.5.21 09:02
parádní kousek, ať slouží!
16.5.21 09:17
Parádní bajk
Hmmm, budu muset vyzkoušet nějaký ten moderní trailbike na velkých kolech.
15.5.21 10:51
15.5.21 07:33
Kysky: samozřejmě jsem chtěl EVO kvůli zdvihu (ve hře byl ještě Canyon Strive a YT Jeffsy), protože kolo s větším zdvihem a nastavitelnými tlumiči, kde přepneš do trail módu na který jezdím 99% času a terénu je universální na vše, ale kolo s menším zdvihem ti velký zdvih při otevření tlumiče v bikeparku neudělá…
Ten je krásnej! 5*
Když píšeš o dlouhý geo, šel jsi do Evo verze kvůli zdvihu? Nebo jsi uvažoval i o klasický verzi?
5*