Ucel upgradu je chranit pistek brzdove paky.
Vice zde:
(vloženo 18.5.21)
Hadato:
Koukal jsem na hmotnosti a Deore 6100 vs. SLX 7100 je rozdíl ca. 40g na jednom setu (Deore dle gewichte.mtb-news.de ca. 310g, SLX dle mého vlastního vážení ca. 270g, já měl součástí nejlehčí desky G03A, co měl ten co vážil Deore nebylo vidět).
Takže já asi na dětské kolo nechám SLX, a budu řešit až se páka zlomí.
theedge: Bohužel, já taky ne. Ale třeba je to změna strategie jak vylákat z lidí ještě více peněz :-D Zlomenou páku člověk těžko vyreklamuje…
tonik666: Kdyby ty starší páčky (ne celá páka) šly nějak dobastlit na nové XT, bylo by to ideální řešení, ale bohuže to nejde kvůli snížení výšky. Pokud někdo nepotřebuje XT nápis a neřeší 20 gm na pákách, tak jsou M6100 ideální funkční a low-cost řešení.
Hadato: normální brzdy tam v tom místě mají plnej profil – Sram Code ještě navíc takovej vyztuženej do kosočtverce pro větší tuhost. I starý XT řady 7×x tam měly plnej profil. Tohle nikdy nepochopím.
theedge: Tohle je velký fail Shimana. Ale je to jenom na SLX/XT. Na Deore tento problém není, tam je materiálu dost. Nové SLX/XT má sice o ca. 1 mm nižší tělo (a uchycení páky), ale nevěřím, že bylo potřeba takhle ubrat materiál, zrovna v místech, kde je největší moment.
Na krev to neměl. Ta páka je na tlak z boku papír a hned jde do kopru – je to papírovej alu plech.
Theedge:) tak řekni kamarádovi, že ty páky nesmí utahovat na krev. Packu Shimano jsem zlomil naposledy u prvních saintu před 7 lety. A předloni jsem uštípl objímkou, když jsem to napálil do stromu. A kolem mě krom jednoho vozí všichni Shimano.
Za mne souhlas s mirorkem. Shimano – prakticky nefungující free stroke a páka se láme pomalu křivým pohledem. Kámoš ji vloni zlomil 3×. Kdyby mi někdo chtěl říct že nevím o čem mluvím, tak jsem XT rok jezdil.
Je fakt že Sram páky v provedení R nejsou žádnej výbuch, ale alespoň se nelámou.
Tady si na svoje brzdy koupím každej šroubek:
https://www.bike-components.de/…2018-p65043/
https://www.bike-components.de/…2018-p65048/
a je to skladem.
Mám jak code, ty jsou fajn, tak jsem vozil i guide. Žádná hrůza to nebyla. Nesmí to být ale základní Rková páka, ta fakt stojí za vyliž…
Lepší brzda co nějak brzdí, než nějaká co na ni nic neseženu.
mirorek2: jo je to občas trochu škoda/k vzteku… Taky mi stačilo koupit pístek do třmenu a nemusel jsem shánět celý třmen. Který navíc není stříbrný… :-D
esmo: Jo Code RSC už jsou prý fajn… Ty jsem ještě nezkoušel… Zbylé byly teda velmi pěkně dávkovatelné, ale to bylo spíš tím, že tam nebylo moc co dávkovat… :-)))
Miro, oni jen nechteji aby se v tom lidi vrtali. Bohuzel stejny pristup ma i TRP. Taky tu mam trmen, kteremu by stacilo nove tesneni, ale nekoupis :(
Esmo: A která brzda, krom code RSC brzdí?
O žádné takové jsem neslyšel i ve všech recenzích kritizují brzdný výkon všeho krom code.
Yatza: To teda jsou! 90% diskutérů na fb to tvrdí, tak to musí být pravda!
mirorek2: No ale SRAM sou prece strasny sracky, co vubec nebrzdi? Nebo aspon takovy tu panuje obecny nazor :)
sram: sada na páku 450,–
shi: páka xt nedostupná, jinak cca 1100,–
sram sada pístků 4p 470,–
shimano: třmen xt 4p nedostupné jinak 1800,– slx 1350,–
Lišák: Pravdu máš! Opravuji: Snadno se ohne, narovnám, ohne se znova, pokus o narovnání = zlomení..:-D Platí jen pro poslední generaci, předchozí má víc matroše, ta na tom byla lépe.:-) Jen tak se neohla, spíš rovnou prasklo tělo..:-)
mr.antik: Taky to tak vidím, vzhledem k ceně samotných pák Shimano…
Chci origo těsnění, ne žádné pochybné ali věci. Je mi fuk kolik to stojí, chci spolehlivost a ne zkoušet.
Shimano nelze, nemá.
Raději koupím za 400 kč sadu než novou páku, nebo třmen přece
benobiker: Jsem mysle, že co je měkké, to se zohne, co je tvrdé, to se zlomí. Je to naopak?
mirorek2: Podíval bych se na cenu servisních kitů a dílů u konkurenčních výrobců, ceny práce a pak bych asi řešil proč se náhradní díly neprodávaj. Chápu že z eko hlediska to může být blbý ale finančně se to snad kromě XTR nemůže vyplatit otevírat.
BTW k čemu je tenhle upgrade kit netuším.
mirorek2: Servisovatelnost Shimana je bídy kvůli dílům, ale naštěstí to často není potřeba řešit. Některé díly se pak dají řešit z asie. Pístky, těsnění na pístky, písteky, těsnění do páky se daly dohledat na Ali/Ebay.
Náhodou, servisujou se skvěle..:-) „Naštěstí“ jsou páčky tak měkké, že se snadno zlomí, takže mám doma pár polámaných, sloužící jako náhradní díly do ostatních pák..:-)
Jo není co servisovat, jen to koupíš celé nové… Vlastně nekoupíš, bo to není
To je přístup výrobce jak prase, fakt
mr.antik: Reagoval jsem na miroreka…co já vím o servisu kol. Všechno mi dělá mechanik ^_^
esmo: Ty taky plácáš. Sen je to proto, že tam právě není co servisovat.
mirorek2: Počkej, já myslel že shimáno brzdy jsou sen domácích mechaniků? Pořád totiž něco plácají o tom, že jim DOTka do domu nesmí…