Hadice šly natahat celkem dobře, ač na to nemám žádný vercajk. Ale proč mě tady leží to tlumení do rámu? Tak znova a ještě jednou.
Nejdřív je potřeba to kolo pořádně seřezat.
Swiss quality a křivá patka. No to mě ....., ..... švýcarský :)
byl až ve 4 sloupečku v excelu. Excel jsem založil v říjnu, když jsem si po sezóně řekl, že by to chtělo upgradovat z gravelu (na kterém z větší části stejně jezdím na silničních kolech) na čistokrevnou silničku, jak jinak než vlastní stavbou.
A jakou vlastně chci? Musí se mě líbit, plná integrace, aspoň trochu aero a dobrá váha. Na to moje dojíždění do práce (ráno se hodí uviset autobus a domů to protáhnout na 2 hoďky) a výlety o víkendu (zhruba 1 hodina po rovině pod kopec, 1 hodina do kopce a pak se sklouznout domů) to chce nějaký univerzál.
V prvním sloupečku excelu nemohlo být nic jiného než S-Works Tarmac SL7. Za mě asi to nejlepší, co lze pořídit. Jenom si nějak neumím představit, že bych koupil Spešla, i když jsou to skvělá kola. V druhým sloupečku byla Dogma. Taky bych si ji nikdy nekoupil, jen pro zajímavost k hmotnostem a geometrii. Na třetím byl tou dobou Teammachine. Jenže 10.11. představil Wilier Filante a to přeskočilo Teammachine a na konci listopadu jsem dal objednávku na Filante s dodáním v dubnu. Bylo fajn se celou zimu těšit na duben. Bohužel květen a furt nic a po naléhání zjištěn nový termín dodání srpen/září. To nemám chuť čekat. Tak co se teď dá za rámovku koupit?
- Aethos. Myslím, že je to úplně nejvíc nejlepší kolo pro moje využití, co lze koupit. Nejlepší váha. Nádherný design. Ale nemá integrovaný kokpit, není ani trochu aero, klasická sedlová objímka – vždyť to vypadá jak můj gravel. A je to Spešl, který nechci.
- Factor Ostro VAM. Krásný bajk. O 1000 Euro dražší než Tarmac, cena skoro jako Dogma. Ale to řešení hlavovky ve mně nevzbuzuje důvěru, budu prasit i na rozbitých silnicích i mimo silnice a tohle nechci.
- Teammachine! Je v excelu a v Německu je skladem. Tak hned objednat. A žádnou hnusnou barvu. Já to chci na Pidcocka! Teammachine je pro mě nakonec asi lepší volba než Filante. Pěkně vyřešená integrace hlavovky. Rovný trubky a hrany, to mám rád. Sedlovka s nejlepším zámkem. Osy taky krásně integrovaný, Filante mělo rychloosy od Mavicu s pákou, ale k čemu to, když na výměnu kola mám spoustu času. Integrované košíky, paráda.
Po 300 km jsem spokojený. Geometrie sedla výborně, možná zmizí i poslední podložka pod představcem. Rám je překvapivě pohodlný na malých nerovnostech jako je pěkná udělaná cesta z dlažebních kostek – tady byl můj gravel Warbird na stejných kolech míň pohodlný. To, kde byl Warbird lepší, jsou velké díry. Na hodně rozbitém asfaltu do kopce ze sedla jsem měl na Teammachine pocit, že zadní kolo odskakuje a prokluzuje – to jsem na Warbirdu nikdy nezažil, ten je na velkých dírách výrazně pohodlnější.
Dura nebo Red? Tuhle volbu po Klausovsku vyřešil trh. Dura není už od podzimu, v listopadu se uváděla dodací lhůta 3 měsíce, ale tomu jsem nevěřil (při objednání Filante v listopadu jsem pro jistotu zjišťoval, jestli náhodou už v dubnu nebude dostupná nová Dura. Odpověď byla, že nová Dura bude nejdřív na podzim 2021 a že jí bude tak málo, že nemám čekat, že na mě vyjde, tak možná jaro 2022 bych mohl mít šanci). Red byl tehdy ještě skladem. Po 300 km s REDem spokojenost. Řadí bez problémů, rozsah převodů taky v pohodě. Řetěz je trochu hlučnější jen při výrazném křížení, Ultegra na Warbirdu je na tom zhruba stejně.
Kola zatím využiju DT PRC1400 co už 3 roky jezdím a nemám k nim žádné výhrady. Výhledově přes zimu možná pořídím nějaký ještě lepší kola, ale nejsme si jistý, jestli můžu čekat zlepšení proti DT PRC1400.
Až dořeším podložky pod představec tak zbývá jen seříznout krk a asi ještě jednou odvzdušním brzdy, teď mě přijdou trošku gumový a doladím nastavení pák a bude hotovo a dám do našich bajků.
(vloženo 31.5.21)
Díky za pochvalné komentáře. Filante mělo být červené, dobrovolně bych do černé nešel, ale nebylo na výběr. Ale zase lepší černá než nějaká strakatá. Bezpečnost řeším oranžovým dresem, přece jen chci být na silnicích vidět.
1.6.21 11:21
Kolo pěkné ať slouží, mám celočerné RB i já jsem oblečený v celočerné a z hlediska bezpečnosti to nemá žádný vliv.
Z hlediska bezpečnosti bych celočernou silničku osobně nechtěl, ale tohle je fakt pěkný a i ten Sram sem pěkně sedne, ladí to s hranama na rámu.
Tohle je hodně, hodně pěkné! Navíc je v popisu vidět, že jsi s tím měl při výběru dost práce a naštěstí to dobře dopadlo:) Za mě máš plný počet už teď.
Doma bych to nechtěl… osobně se mi to nelíbí, ale líbí se mi ten jakoby kubistický funkcionalistmu a to oceňuji a je to pecka.