Jak to bylo s házivostí plášťů Tufo Speedero

Přidat foto

Před měsícem jsem zde v sekci foto zmiňoval problém s házivostí plášťů Tufo Speedero. Slušilo by se zde uvést po vyřešení celé záležitosti vše na pravou míru.

Tedy problém vznikl kombinací zmíněných plášťů a ráfků Remerx Alcyon, který byl nabízen v jednom e-shopu jako (po zatěsnění páskou volitelně) bezdušový. Jenže Alcyon má nešťastně tvarované dno, to, na kterém sedí bezdušová páska. Toto činí nazouvání pláště zcela příšernou záležitostí, která vede k poškození pláště. Onen e-shop zmínku o konverzi ráfku na bezduše po mém upozornění stáhl (Tufa byla zakoupena rovněž tam). Mimochodem ani patka ráfku na bezduše nefunguje, pění to tam jak v tlamě lišky se vzteklinou.

Pláště jsem zaslal výrobci na posouzení, co se vlastně stalo. Ne jako reklamaci. K mému velkému překvapení mi byly zaslány nové pláště a technickou stránku věci jsem řešil telefonicky s panem Ivo C. z výroby tuzemské firmy. Před týdnem řešili stejný případ z Polska. Tufo k těmto plášťům nově přiloží upozornění o kompatibilitě s ráfky. S panem C. jsme se shodli, že Alcyon je jednoduše *******.

Speedera jsem nahodil na kola Fulcrum Racing 5db a nazout šly bez problémů. Jelikož se jedná o modelový rok 2016, bylo nutné použít duši. Speedera odvalují na jedničku a běží hezky rovně.

Závěrem chci poděkovat firmě Tufo za prvotřídní přístup.

(vloženo 2.6.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
miťo
miťo

3.6.21 20:46

waters: byly tam i 42mm Challenge Gravel Grindery. TCX je promyšlenej rám.

Reagovat
waters
waters

3.6.21 19:11

miťo: dostal si do rámu 40c? To je slušné! Měl jsem za to, že tenhle typ rámu má max 35

Reagovat
vpa007
vpa007

3.6.21 15:13

Hm… tak to je parádní přístup od Tufa, hezky pěkně! ;-)

Reagovat
miťo
miťo

3.6.21 10:03

cyklista86: byl jsem s nima i v Alpách a dobrý. Vyžadují precizní nastavení a bowdeny ve formě.

Reagovat
cyklista86
cyklista86

3.6.21 09:48

Jak to zvladas s tema mechanickyma kotoucovkama? Podle mistnich bys z nich mel byt tak otraven, ze to kolo radsi nechas doma a pojedes vlakem..

Reagovat
miťo
miťo

3.6.21 08:43

grafik: díky, ale TCXko je ještě klasická cyklokroska ;-)

Reagovat
grafik
grafik

3.6.21 07:48

Parádní gravel kolo.

Reagovat
Pebe
Pebe

3.6.21 06:27

Tufo Comtura na Mavic Ksyrium Elite UST tak házel, nasadit šel v pohodě, po asi 50 km se rozvlnil. Reklamace u prodávajícího, ten to poslal do Tufa a přišel nový plášť. Tak snad už házet nebude…

Reagovat
plzakj
plzakj

2.6.21 23:14

U tech fulcrumu bych se bezdusi nebal. Mel jsem bezdusove racing5 26” na mtb a i 600db na gravelu. Ani jedny nebyly 2wfit. Daval jsem 2 vrstvy NT pasky.

Reagovat
kubad
kubad

2.6.21 22:28

se to na tebe nějak lepí :D

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

2.6.21 22:06

Tak to je velká paráda ten přístup výrobce!!

Reagovat
jecnak
jecnak

2.6.21 21:52

Taky ted zapletam, ale spis neco macatejsiho. RR481db a Nanoraptory 40mm.

Reagovat
miťo
miťo

2.6.21 21:43

Přesně tak Báro.

Reagovat
bara2
bara2

2.6.21 21:42

Ty jo, to jich mají na jedné straně dvakrát tolik, jak na druhé… Asymetrii vzadu chápu, tam jsou pastorky, ale vepředu? To kvůli kotoučové brzdě?

Reagovat
miťo
miťo

2.6.21 21:34

Báro dobrý postřeh! Poměr špic je 14:7. Na straně, kde je výplet díky asymetrii více napnutý, je 14 špic a v opozici mají jen 7.

Reagovat
bara2
bara2

2.6.21 21:28

Miťo, můžu se na něco zeptat?

To kolo má lichý počet špic, nebo neumím počítat?. To má na jedné straně o jednu špicu víc? Proč a na které?.

Reagovat
miťo
miťo

2.6.21 21:20

jecnak: stačilo by u těch nešťastných kol nenapínat tak moc výplet. Pak bych jen přepletl ráfky. Takhle toho odešlo mnohem víc. Škoda.

Reagovat
jecnak
jecnak

2.6.21 21:13

DT naby, DT rafky – tam neslapnes vedle. Drazsi ale spolehlive se snadnou udrzbou a dostupnymi dily.

Reagovat
TK75
TK75

2.6.21 21:11

Vypadají moc pěkně..

Reagovat
miťo
miťo

2.6.21 21:08

jecnak: celá ta zapletená kola byla průšvih. Popraskané obě příruby zadní náby, teď prvnî špice vpředu, atyp 28 děr (v provedení na 32 děr je větší výběr), nájezd mají do 10000km. Jediný co drží jsou ty Alcyony, žádné prasklinky kolem niplů, až se tomu divím. Takže mi z celých původních kol zbyde jen přední nába. To se vyplatí :D

Reagovat
jecnak
jecnak

2.6.21 21:01

Alcyony zahod, jsou to smejdy a navic na bezduse naprosto nevhodne. Cavendish ti radi dobre – 460DB jsou dobry zaklad na bezduse.

Reagovat
miťo
miťo

2.6.21 20:56

milan.v: jediná investice bylo odeslání výrobci.

Jedna zajímavost. Pan Ivo C. mi nabízel výrobu páru plášťů Speedero s maličko větším průměrem patky (usuzuji asi jako má dušová Comtura) v případě, že bych trval na používání ráfků Alcyon. Panečku, to je přístup!

Reagovat
milan.v
milan.v

2.6.21 20:51

Takže zadara?

Reagovat
Cavendish
Cavendish

2.6.21 20:39

Tak to by bylo asi vůbec nejlepší :)

Reagovat
miťo
miťo

2.6.21 20:37

Cavendish: přemýšlel jsem o variantě 500DB. Je kapku širší.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

2.6.21 20:31

A jako opatření bych doporučil zahodit Alcyon a nahradil to DT R460DB mají totožné ERD, stačilo by jen vyměnit ráfky a měl by si 20mm široký kvalitní TLR ráfek :)

Reagovat

Další galerie z kategorie

worlusho 0
Baba-Ji 11
Tojny 23
Lišák 6
miroslavsmsm 2
bikermx 5