Taková normální šestadváca
Přední blatník vs. vysoká vidle
Samo-domo matice schovaná uvnitř protikusu pro stojánek. Běžně je tam matice shora. Tu jsem zkusil, odřel, zahodil, vyrobil vlastní
Bratrovi mladší dítě odrůstá z 20" Superioru Paint a tak je potřeba staršího přesadit z 24" na 26". Zatímco čtyřiadvacítku mají sériovou, na šestadvacítce jsem se rozhodl vyřádit. Kluk byl trochu vykulený, když pod stromečkem našel dvě obrovské krabice dílů, a moje tvrzení o tom, že to složíme společně, ho moc neuklidnilo, ale nakonec jsme to zvládli, podle jeho slov bylo nejtěžší uplést kola.
Komponentově běžná konfekce, a protože jsem stará konzerva, použil jsem 3×9 převodů, ať se mladej naučí s přesmykačem – pokud se mu to nebude líbit, další kolo bude 1×něco.
Naběhl jsem si na řidítkách – řazení Alivio 4000 a brzdové páky Deore 6100 nešly posunout do rozumné vzdálenosti od gripů, nakonec jsem sehnal starší brzdy 6000 které mají objímku v kraji. Další zásek byl požadavek na stojánek a blatníky, protože kolo bude univerzál na všechno včetně dojíždění do školy. Proto je taky potřeba brašna do rámu pro festovní řetězový zámek :) Děkoval jsem konstruktérům rámu a vidlice, že nezapoměli na závity pro blatníky, ovšem běžné blatníky nepoberou 2,2" Raceking. Takže kdyby někdo potřeboval, SKS vyrábí Mountain Ranger.
Za pár let vyměním rám za větší a vidli za odpruženou, a na tenhle rám a vidli přijdou kola na véčka, které se mi tu válí už pěkných pár let, a nějaké zbytky komponent.
(vloženo 10.6.21)
Značka | Force |
Model | stavba |
Velikost | 15 |
Hmotnost | základ kolem 11 a půl, vzletovou hmotnost včetně brašny, blatníků atd. radši nechci vědět |
Rám | Force Virtus 2020 |
Vidlice | Force Al pevná |
Tlumič | zadek |
Hlavové složení | Token TK011A |
Kliky | Force 152mm |
Středové složení | Force BSA |
Přesmykač | Deore 590 |
Měnič | Deore 591 |
Řazení | Alivio 4000 |
Převodník | Force 42-32-22 |
Kazeta | XT 11-34 |
Řetěz | HG-53 + Sram spojka |
Náboj přední | Novatec 711 |
Náboj zadní | Novatec 792 |
Brzda přední | Deore M6000, 160mm kotouč |
Brzda zadní | Deore M6000, 160mm kotouč |
Brzdové páky | Deore M6000 |
Ráfek přední | XCO Rio |
Ráfek zadní | XCO Rio |
Dráty | Sapim Race |
Pedály | Force |
Řídítka | Force |
Představec | Force |
Sedlovka | Force |
Sedlo | Force Hero |
Pláště | Continental RaceKing 26x2,2" |
Mě to přijde dobře přizpůsobené k účelu použití. Na celoroční dojíždění jsou blatníky nutnost. Jestli to má někde stát uvázané bez dozoru, tak by velká kazeta byla jedním z lákadel slibujících dobře zpeněžitelný lup. Dětská kola se sice tolik nekradou, ale tohle už je 26". Já bych se teda asi poohlížel po nějaké bazarovce s co největší „patinou“ od používání.
9sp XT kazeta je navíc lehoučká, takže to v celku nebude zas o moc těžší, než varianta s 1× převody. Uvažoval bych spíš o 2×9, ale je to celkem fuk, velká váha se odebráním jedné placky neušetří.
Chválím rozumnou délku klik, asi budou dost těžké, možná by šlo aspoň vyměnit převodníky za dural, jsou li stávající ocelové?
Blatníky strašný…jinak je to docela pěkný. 3×9 trochu mimo, ale proč ne, každému, co jeho jest.
Posez klasický, je to ještě trochu velký, no… Ale to je tady už folklór…
Pěkné, pěkné. ale dal bych ruku do ohně, že 42/11 mladej nikdy nepošlape…
Skvělý počin, že jste to stavěli spolu.
2,2“ pneu jsou na toto kolo zbytečně moc – aby se na i17 Rio ráfku nežvejkaly, je třeba foukat vyšší než optimální tlaky. + ta pakárna s blatníky.
Vhodnější mi přijdou 26×1,95
CHAOYANG XC 299 https://www.aliexpress.com/…1790080.html?…
CHAOYANG Falcon https://www.aliexpress.com/…2406512.html?…
s tužší bočnicí i
KENDA Small Block 8 https://www.aliexpress.com/…1107572.html?…
INNOVA X BOBCAT
Fajn univerzální stavba! Za mě tam akorát mohla být shadow hazka, takhle to bude strašlivě mlátit, pokud bude jezdit trochu v terénu. Jinak bych se ještě celkem bál to někde zamknout s tou pumpičkou a světly…