ventilek je u vidli
Dnes jsem si vsiml, ze se mne plaste na prednim i zadnim kole za tri jizdy, asi 200km, na kole vyrazne pootocily. Plast vzdy centruji napisem na ventilek a ted mam predni o 1/4 obvoku kola posunuty a zadni o neco vice nez 1/8. To jsem jeste nevidel :-).
(vloženo 13.6.21)
15.6.21 13:21
To sibicz: byl to vtip, ale už jsem to taky zvažoval, asi vyvrtat další díru :) Mě pomohla výměna plášťů, ty uloženky asi už mají tu gumu na patkách degradovanou, takže to nedrží.
sibicz: Na haltr je jeste jedna dira:) Jen kde sehnat verzi na 40mm gumy.
psbiker: ten šroub, co z toho trčí jako prostrčíš dírou na ventilek, a foukat to pak budeš kudy? :D
https://www.mototechnika.cz/haltry.html?…
..anebo vyšší tlak
Stačí fakt, že se blbě tolerančně sejde třeba menší ráfek a větší guma a je to hotovo.
Ja nemel tenhle problem s predchozima gravelking SK taky. Vlastne s zadnym plastem jsem nemel mnou popisovany problem na tech DT rafcich.
@deekay: Ja je vozim roky a nemel jsem s nima problem, az s temahle. Nafoukat sly dobre. Vozim 3.5 baru vzadu, 3 bary ve predu. Jelikoz to tedy asi neni normalni, tak poslu fotky primo panaraceru a uvidim co napisou :-).
Vcera jsem zkousel nahodit Gravelking semislick, (fungl nove) na rafky DT470db, kde predtim bezproblemu fungovaly WTB Cross Boss a jeste predtim Gravelking SK.
Uz pri nasazeni mi ty plaste prisly hrozne volne, nuz, ani vzdusnik na 5 bar je opakovane nedonutil houpnout ze zlabku do patek. Tak jsem to vzdal, vratil zpet WTB a zaskocilo ihned na 3bary.
Takze kdyz vidim tohle, tak je asi zkusim vratit. Nerad bych aby to pak z toho rafku nekde slitlo za jizdy :D
Já měl to samé. Pak mi to trhalo ventilky na duši. Výměna plášťů v záruce. Prodejce říkal, že vadná série.
Tak jsem si vsiml, ze to pootoceni plastu (ve predu vyrazneji, v zadu lehce) jsem mel uz pri prvni jizde, asi 25km, a to bylo za sucha a po rovine.
@orm: jo a jestli jsem pouzil mydlovou vodu si uz nepamatuju, IMHO ne, Python se nasadi v pohode rukou.
@orm: hele vicemene to uz nepozoruju. Jediny ‚mereni‘ mam z loni, kdyz jsme projizdeli trasu Krale Sumavy mtb – v Klatovech mi kolega chvali zarovnani ventilek/napis a na Svatoboru koukam, ze jsou napisy o 1/3 jinde :-) U zadniho kola, predni si nepamatuju.
Rafky klasika DT.
Vysvetluju si to tim, ze Pythony jsou hodne elasticky plaste a jezdim (relativne) nizky tlaky max 25psi. Fakt je, ze na cyklokrosu se mi TUFA na obdobnych tlacich ani nehnou :-)
Jinak teda Pythony jsem mel i pred 15 lety na 26 a i tam byl podobny problem, plast se o milimetry posouval a ventilek byl nakrivo, musel jsem je vic natlakovat.
@vt: Takhle vyrazne? Par cm bych pochopil, ale 1/4 kola je uz dost. Pouzival jsi pri montazi „mydlovou“ vodu?
Rafky jsou bezdusove DT Swiss XM401. Jedna paska. Vozim je uz roky. Nejdrive na mtb, pak na gravelu a nikdy jsem tohle nevidel :-). Tlak to drzi ok. Budo to monitorovat. Udelam si znacku a uvidim. Mam podezreni na tu jarovou vodu a dest +, jak psal Dad, jsem celkem tlustej, takze ty sily pri brzdeni tam budou velke.
Aha, tak s tím jarem je to i možné. Možná bych si dal bacha i při rozjezdu, aby jsi za to moc nevzal a neprotáčel ráfek v plášti a přitom stál na místě! Opatrně na to :DD
Ráfky jsou oficiálně bezdušové, nebo je to nějaká homemade konverze? Dvě vrstvy pásky?
Zas tak blbej nejsem, abych to nezkontroloval. To bylo prvni na co jsem pomyslel, kdyz jsem si toho vsiml :-). Napisy jsou na obou stranach stejne. Tlak to drzi, neni zadnej problem pri jizde. Rikam si, a to me napadlo ted, jestli to nemuze byt jarova voda, ktera tam zustala po montazi. Vcera jsem jel v desti, tak se to mohlo nejak aktivovat :-).
A není jen ten nápis na každé straně jinak? Já to dávám vždy na střed k ventilku na straně pohonu a kolikrát je to na druhé straně jinak. Že by se někdy pootočil bezdušák jsem totiž opravdu nikdy neviděl. Ale ty jsi kus chlapa a tak je možné, že když rafneš za brzdy, tak se to protočí:)