návarku pro dělený bowden zadní brzdy bylo potřeba ubrousit čílko, aby šla protáhnout brzdová hadička
Je to supermarketová tuctovka, ale kolega v jedné diskuzi mě požádal o fotky hydraulických brzd na Tribanu, tak jsem to rovnou cvakl celý.
Koupeno minulé léto z druhé ruky v továrním setupu s rovnými řídítky, sadou Sora 2×9 a mech. brzdami Promax. Hned po koupi vyměněna řídítka za berany, rychloupínáky vyměněny za titanové osičky, co mi zbyly z děckokola a rám opatřen tuningem pro chudé (barvožrout + šmirgl).
Po zimě jsem si přiznal, že jsem lemra pomalá, tak vyměněny kliky za GRX, abych pořád neojížděl jen horní polovinu kazety a přezuto z BTWIN 28mm dušových plášťů na bezdušové Pirellky. Sám jsem překvapen, jaký polňačkový sajrajt si nechají líbit bez jediného defektu.
Vzápětí byla na bazaru k dispozici kompletní sada 105 bez klik a o upgradu bylo rozhodnuto. Jen 105 třmeny jsem musel nechat ležet v krabičce a nahradit je bikovými, protože rozumný adaptér z postmount zadní vidlice jsem zkrátka nenašel.
Váha je plus/minus. Po posledním upgradu jsem nevážil a váha je dopočtena z dílčích hmotností komponent
(vloženo 15.6.21)
Značka | Triban |
Model | 500 |
Velikost | S |
Hmotnost | asi 10,3 |
Rám | hliník |
Vidlice | carbon Triban Evo |
Kliky | GRX |
Přesmykač | Shimano 105 |
Měnič | Shimano 105, 11s |
Kazeta | 11-32 |
Brzda přední | Shimano SLX BR-M7100 |
Brzda zadní | Shimano SLX BR-M7100 |
Brzdové páky | Shimano 105 |
Ráfek přední | Triban Tubeless ready 622 × 17 C |
Ráfek zadní | Triban Tubeless ready 622 × 17 C |
Pedály | Rockrider SPD |
Řídítka | FSA Adventure Compact 420mm |
Představec | BTWIN 80mm |
Sedlovka | carbon Elita One |
Sedlo | BTWIN Ergofit |
Pláště | Pirelli Cinturato Velo 35mm, bezduše |
Zase z toho nedělejte vorezly trubky..... Vyzkoušej a uvidíš že hledáš problém tam kde není. Já zpočátku voskoval, ale i bez toho je to ok. To je dřív špinavý od silničního prachu.
No máš několik možností s konzervaci šmirglrámu. Buď přelakovat, když víš jak a čím. Nebo to prevoskovat a v nějakých intervalech to prelestit a pak zase prevoskovat – s tim jsem začínal a nakonec jsem dospěl k brutal údržbě brutal finishe a to tak, když už to chce umýt, tak umeju, osuším a pretahnu hrubou stranou kuchyňské houbičky. Víc neřeším. Jinak to samozřejmě mírně oxiduje, ale mně se ta patina líbí. A každým prejetím houbičkou/drátěnkou se to zase obnoví.
Zajímala by mě povrchovka. Moje SUPice už má docela šutroformingovanej lak – původně černej – nyní oťukanej, tak jsem si říkal že by raw aluminum mohlo bejt řešení. Jen si myslím, že to zoxiduje bez nějaké transparentní vrstvy na povrchu.
Dávám pět palců, líbí a Pirelky vypadají dobře :-)
No teda pěkně jsi si s tím pohrál, tohle jako hodně solidní vyladění „supermarketové tuctovky“! ;-)
I supermarketová tuctovka si zaslouží žít a vzkvétat ;-) Pěkné Inspektore
16.6.21 08:50
Nevim vetsinou u tech gravelu ta vidle je masivnejsi, ale tady ta decathlonacka vidle mi prijde takova chatrna. Ze bych se bal s tim jet na rozbite polnacce pri vaze 90kg+
Proč by mělo? Kotouče jsou původní. Brzdí to sice trochu víc, ale hlavní přínos je komfort a lehkost brzdění.
A co ta vidle a kola? Nekrouti se to jak uzovka pri brzdeni a pod.?