Setup 2015-2018, foto před přestavbou na "dětské" kolo
Od začátku myšleno jako záložní kolo k fullu s využitím více na asfalt než do lesa a hor. Proto hladký pláště Fat boy, aby šlo přes zimu jezdit i na válcích, když to nejde venku. Realita byla, že přes léto jsem jezdil stejně pořád fulla, protože nebyl výrazně pomalejší na asfaltu a všude jinde je pohodlnější.
Co zklamalo:
– kola Mavic SLR – prostě nejedou v rychlostech nad 30 km/h, asi za to můžou ty tlustý dráty.
– na asfalt chybí převody, pokud se jede z kopce.
Co potěšilo:
– sedlovka Syntace P6 je přes průměr 31,6 docela pružná.
– naprostá bezúdržbovost – jednou za rok preventivně vyměněný řetěz (cca 2000 km), Fat boy pláště vydrželi 3 roky bez výrazných známek opotřebení s celkem 1 píchnutím duše Challenge Latex.
Děti rostou tak transformováno na dětské kolo pro 13ti ročka a nahrazeno gravel silničkou (pro moje potřeby mnohem lepší).
(vloženo 28.6.14)
Značka | Niner |
Velikost | 19 |
Hmotnost | 9.1 kg |
Rám | Niner Air 9 |
Vidlice | Niner Carbon |
Hlavové složení | Niner / FSA |
Kliky | XT |
Přesmykač | netřeba |
Měnič | XT |
Řazení | XT |
Převodník | E-13 38 z. |
Kazeta | XT 11-32 / od 2015 Ultegra 11-28 |
Řetěz | Sram |
Náboj přední | Mavic SLR |
Náboj zadní | Mavic SLR |
Brzda přední | Formula R1 |
Brzda zadní | Formula R1 |
Ráfek přední | Mavic SLR |
Ráfek zadní | Mavic SLR |
Pedály | Shimano 540 / od 2018 platformy Force |
Řídítka | Niner Alloy |
Představec | Niner Alloy 100 mm / od 2018 Easton 70 mm |
Sedlovka | Syntace P6 / od 2018 Ghost hliník |
Sedlo | Fizik Aliante / od 2015 Fizik Antares R1 / od 2018 Fizik Aliante |
Pláště | Racing Ralph / od 2015 Specialized Fat boy 29x1.7 duše Challenge Latex / od 2018 Conti Race King SL 29x2.2 |
tak předpokládám, že je to kolo na ježdění stezce okolo řeky (pevná vidle) a navíc máš páru v nohách minimálně jako kulhavý (38 zubů na jednopřevodníku, na zadku standard XT kazeta). :)
Super, tiež mám NINER-a AIR 9 v tejto farbe, dokonca aj veľkosť. Ak by si niekedy menil vidlu, tak mam o ňu zaujem :-) Niner sú krásne bajky.
Škoda těch detailů a hlavně nekarbecovýho rámu, pak by váha i jízda byly asi úplně jinde. Jinak moc líbí, celopevňákům zkrátka fandím ;)
osobne bych dal vidli presne v opacny kombinaci a pak tam sedne jak pr.el na hrnec! Hlavne taky k bilym nabam CMaxu… Dat jiny sedlo a bude to paradicka…
to easyrider: protože tyhle 540 mají alespoň 5 let tak to bude opravdu chtít nový
Pedály je to poslední, co bych kvůli váze měnil. 540 by měly mít sochu…
Ty jo. To se mi líbí. :) Škoda že to lakování vidlice není opačné. A viděl bych tam černý kliky…