jo MTB tretry
Omotávání není moje silná stránka ale ujde to
Přišlo to klasické svrbění kdy jsem si říkal, že to chce upgradovat kolo a tentokrát byla na řadě silnička (nebo teda „gravel“, kterého používám jako silničku). Dlouho jsem přemýšlel jestli novou nebo upgradovat existujicí a nakonec jsem se rozhodnul pro upgrade. Čas ukáže jestli to byl dobrý nápad. Přišlo mi, že nový rám mi zase tolik nedá a bude to extra drahý, páč u levnějších modelů se mi moc nelíbily barevné kombinace a osazení. Než koupit kolo a pak ho přeskládávat tak jsem si rěkl, že udělám jen maličký upgrade. Však to znáte.
Zvolil jsem Sram Force, protože se mi nechtělo tahat s kabelama a kola Zipp a pak se to nějak nabalovalo. Nakonec zůstal jen ten rám s vidlicí a hlavko. Shánění komponentů trvalo věčnost ale pře pár týdny jsem to konečně poskládal a myslím, že správně.
Zvolil jsem 1×12 převody protože bydlím na hané a kopce tady moc strmý nejsou a zatím můžu říct, že mi to stačí. Mám v záloze ještě převodník 46z ale možná bych víc užil 36z do kopců
Kolo se mi líbí. To je jeden z důvodů, proč jsem použil ten rám. Detaily zpracování jsou otřesný ale celkový vzhled a barva je fajn. A co do jízdy jsem taky spokojen. Kola se točí, Je to pevný. Posed celkem sedí. Sedlo z eBaye bylo trochu překvapení ale jsem s jeho komfortem spokojen.
Dal jsem tam Lezyne Mega XL computer tak uz aspoň vidím na čísla i když josu menší a nemusím pořád přeskakovat mezi stránkama.
Najezdil jsem na tom zatím ani né 300km tak pořád trochu ladím.
(vloženo 20.6.21)
Značka | Superior |
Model | X-Road Team Elite |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | L |
Hmotnost | 8.1 |
Rám | Superior Carbon Road Race CRB |
Vidlice | Full Carbon UD |
Hlavové složení | FSA no.42 ACB-A |
Kliky | Sram Force 1 D1 DUB s quarq meřičem výkonu |
Středové složení | Sram DUB PF30 86.5mm |
Měnič | Sram Force eTap AXS D1 |
Řazení | Sram Force eTap AXS |
Převodník | Sram Road X-Sync 40z |
Kazeta | Sram Force CS XG-1270 D1 12sp. kazeta 10-36z |
Řetěz | Sam Force D1 Flattop |
Náboj přední | ZIPP ZR1 |
Náboj zadní | ZIPP ZR1 |
Brzda přední | Sram Force eTap Flatmount s 140mm CenterLine XR 2P kotoučem |
Brzda zadní | Sram Force eTap Flatmount s 140mm CenterLine XR 2P kotoučem |
Brzdové páky | Sram Force AXS D1 |
Ráfek přední | ZIPP 303 S TL DBCL |
Ráfek zadní | ZIPP 303 S TL DBCL |
Dráty | ZIPP |
Pedály | Crank Brothers EggBeaters 3 Black |
Řídítka | ZIPP SL 70 Aero Handlebar 420mm |
Představec | ZIPP SL Sprint 31,8mm 110mm |
Sedlovka | ZIPP SL Speed Seatpost - 20mm Offset |
Sedlo | Karbon z Číny |
Pláště | Schwalbe Pro One 28mm |
22.6.21 10:34
Je to hezký, vizuálně je ta jednoplacka super, já bych ji určitě neutáhnul a hlavně bych se bál velkých skoků. Trošku mě překvapila ta vysoká hmotnost s jednoplackou, přitom všude samej karbon…
Mě se to moc líbí. Poskládaný je to neotřele a jako celek se mi to líbí. Měl jsem tenhle rám (v jiné barvě) a vlastně se mi s ním moc loučit ani nechtělo. Funkčnost je čistě na tobě a tvým apetitu.
Nadherna barva, fakt pekna silnicka. Ze silnice nemam tolik zkusenosti, ale chapu argumenty pro 2× neco, ale jak pisi, nemam zkusenosti… kazdopadne 5*
sewi jak tu pisou ostatni a me o tom taky vyskolili. Nejde tak ani o to jestli staci nejtezsi prevod. Jde o to, ze je optimalni aby jsi nejvic pouzival stred kazety tzn. na te rovine a pak v haku, s kopce, po vetru mohl zaradit mensi pastorky a nebo naopak do kopce radit nahoru.. U gravelu ktery ma bliz k MTB a sere na rychlost, tak tam se jednoplacka da chapat, ale ty mas kolo vylozene do rychla s obutim ciste na silnici. Tam je dvojprevodnik proste idealni. Pak mas prevody jak do kopcu, tak na roviny se skupinou silnicaru a pod.. Ale jestli te bavi furt resit jestli kam jedes ti staci prevody to je na tobe.. :)
Kolo super, s tou jednoplackou musíš vědět sám (jakože asi víš) borců v diskusi, který ví velký kuloví co a jak jezdíš, si nevšímej ;-)
Nehledě na to, že sehnat sadu 2× cokoliv je aktuálně dost hard ;-) ale zdejším odborníkum to musíš zopakovat jako tříletym dětem :-)
Prevody jsou nesmysl pro normalni vyuziti. Na gravelu se 43mm pneu mam 42–10T a pri kadenci 105 to vychazi na nejakych 56km/h. 40T na silnicnim obuti je hodne lehky prevod a porad si sjizdet 10T pastorek neni zrovna idealni. Zvlast kdyz mas wattaz a chces teda obcas jet i nejake rovinarske tempo, tak prevody dojdou hned. 46T je na tenhle set-up rozumne minimum, ale v opravdovych kopcich to uz bude trosku bolet.
Výjímečně i 72+ z mírného táhlého kopce (na neaero „silničce“ s 35 mm pláštěma se vzorkem, převodem 50×11 a bez nášlapů:-)).
Na biku s jednoplackou z kopce většinou nešlapu, jede to dost rychle „samo“ a beztak bych akorát nabral pedálem kámen nebo kořen, ale na „silničce“, pokud prudce neklopím zatáčky nebo neodpočívám, nevidím důvod proč nešlapat…
Asi takhle: Jednopřevodník je kompromis dokud nebude něco jako kazeta 10–52 s 14–15 prěvody aby měla malý kroky na silnici. Já ale nejezdím Tour nebo Giro takže na rovince mi 45km/h stačí a to s tema 40 zuby ve předu jde. Lehčí převody potřebuju výjmečně ale když jsou potřeba tak je to nějak důležitejší abych ten kopec vůbec vyjet (asi dost teorie zatím jsem se s takovým kopcem nesetkal)
Zkouším to z možná časem přejdu na 46 vepředu nebo tam dám přesmykač a druhej převodník ale zatím mě ta jednoduchost jednopředvodníku příjde jako dobrej nápad a neomezuje mě to v tom jak jezdím.
To jsou tady na fóru všichni takoví machří že jezdí 60 z kopce a potřebují převodý 5:1 aby mohli z toho kopce ještě šlapat na 90 otáček? Já teda řeknu upřímně, že při takovéjch rychlostech bych se bál i když by za mnou zrovna nebylo žádný auto.
Co se pedálů týče klidně byc htam mohl dát silniční a až budu měnit tretry tak to asi zkusím.
Na horní půlku pastorků ti řetěz asi často nezabloudí, co? Tohle je spíš na cyklokros než na silnici, dej tu 46z.
Pěkné, ať slouží podle představ. Za 5*. Jen opravdu ten jednopřevodník a bajkový pedály bych osobně na silničce nevozil, ale je to tvá volba a plně to respektuji :-)
cyklista86: To se ti zdá.podle kalkulátoru. je 5 nejtežších převodů nad 30km/h při kadenci 90 a u toho už se dají realizovat aero zisky. Ne že by na tom řidítka měly nějak velký poddíl jde hlavně o polohu jezdce.
Aero kokpit a 40z prevodnik to nejak nejde dohromady.. :D
Buď na klid, já to schytal za platformy a stejně je na pivko a v zimě budu vozit. Moc hezkej stroj 4+