znovu a znovu

Přidat foto

celkem se divim, že kol od téhle značky neni plný fórum. Kus krásný práce s ocelí, tuhý jako sviňa, pohodlný a nečekaně lehký byť to neni žádná velká gramařina.

foto Radek

(vloženo 28.6.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
deekay
deekay

2.7.21 12:27

Jo, jenze ono zase moc tuhe taky neni dobre. Takze kdyz ti treba Denk, nebo Vroomen navrhne ram, tak to proste jezdi plus minus podle toho jak zamysleli. A zpravidla to jizdne dopadne dobre. Ty jsi jizdne velmi spokojen s Cervelem, ja zase se Supersixem. Nejsem si ale jistej, jestli stejne dobre dopadle i nake Sarto. Mimochodem, kdyz jsem videl nejake detailni fotky Sarta a zpracovani, tak me to uplne nenadchlo. Byly videt napriklad delaminace. Pravda, byl to prototyp, ale tak spis si dam zalezet kdyz to pak fotim jako promo.

No a pak je tu moje rozpolcenost ohledne brzd. Na jednu stranu se me nechce davat prachy za custom ram na rafkove brzdy, protoze uz je to pomalu outdated a treba galuskovych kol v nabidce ubyva. Na stranu druhou ke kotoucum mam pomerne dost vyhrad. Ne k systemu jako takovemu, ale k ergonomii pak, nemoznosti nastaveni chodu jako u rafkovek a v neposledni rade designu.

Reagovat
cioran-m

2.7.21 11:57

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
deekay
deekay

2.7.21 06:16

cio: Hele procital jsem hodne ruznych recenzi a zkusenosti od lidi na tenhle styl ramu (ano vim, nad vlastni zkusenost neni) a proste mi prijde, ze tube-to-tube carbon ram je takova znouzectnost. Kvalitni monokok bude asi vzdy lepsi, tim ze si jde vice hrat s kazdym uzlem a jsou firmy, co to dokazi dneska odladit velmi dobre (spesl, giant napriklad).

Ale to opet narazime na dalsi vec – s velikosti ramu se hodne meni vlasnosti. Tzn 52ka ze stejnych „trubek“ pojede uplne jinak nez 56. A kdyz mi pak postavi ram, co bude moc, nebo naopak malo tuhy tak akorat vysolim penize za neco co se budou kroutit, nebo naopak bude v zatackach odskakovat. Kdyz je x danych velikosti, tak lepsi firmy maji ramy odladene ve vsech velikostech.

Reagovat
cioran-m

1.7.21 21:30

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
deekay
deekay

1.7.21 15:37

cioran, kamaro, atd:

Hele, ja treba bych ram na zakazku rozhodne vyuzil, co do geometrie, protoze nemam konfekcni posed.

ceho se ale bojim, specialne teda u na zakazku delaneho karbonu, ze mi to kolo pak nebude v necem vyhovovat. Jsem hodne vybiravy. Konfekci si vyzkousim a co mi jakz, takz sedi koupim :)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

30.6.21 18:56

Cryzyy, ty seš fakt dobrej tydýt. Jednak neumíš porozumět psanému textu druhak na bazaru pláště oravdu nakupovat NEMUSIM :-) ale díky za starostlivost :-D

Reagovat
Honzis
Honzis

30.6.21 11:32

Když by chtěl někdo Spirita, tak za 4ku set, má to 1,5cm čárku za hlavou na horní trubce, nechci to moc těšit, nechal bych to za cenu celokarbon vidle. Jezdil jsem s tím pár měsíců, ale asi by to chtělo nechat opravit. Vracím se zpět k hliníku -)

Reagovat
kamaro
kamaro

30.6.21 10:33

petr_bd: On ale rám na zakázku není jen o atypické velikosti. I rám běžné konfekční velikosti si můžeš nechat udělat na zakázku třeba z toho důvodu, že chceš trochu jinou geometrii, jinak řešené vedení, nějaké speciální návarky, jinak řešené stahování sedla a pod. Je to prostě i o těchto detailech, které tvoří celek.

Já jsem si třeba z běžné nabídky nevybral, i když je moje velikost zcela konfekční :-) Prostě kolo jaké jsem chtěl nikdo nedělá…

Reagovat
easyrider
easyrider

30.6.21 10:13

petr_bd: Přesně tak. Kdysi jsem četl nějaký článek, kde bylo uvedeno, že 90 % lidí se vejde na konfekční velikosti a případně stačí jen upravit délku představce, offset sedlovky… Já jsem ze svých zatím 26 geometrií upravoval nějak „disproporčně“ jen tři. A to i ta jedna by se nakonec vešla do běžných měřítek. Většinou se přizpůsobuju kratším/delším nohám. Takže vlastně těch 90 % potvrzuju :)

Reagovat
Cryzyy
Cryzyy

30.6.21 09:30

hovado_cz: presne, argumenty pro svoje pindy nemas, takze jenom tvuj obdobne kvalitni vykrik jako ze HT s Rebou je skoro jako full, slohovky o cenach od cloveka co kupuje jete plaste na bazaru co mu potom urazej pazouru je taky ftipna

Reagovat
petr_bd
petr_bd

30.6.21 08:09

mne osobne se vic libej sirsi ramy, ale to je taky tim, ze na kole nejezdim od 10 let.. ram na miru je supr, kdyz ma clovek 2m+ nebo ma sam nejakou ‚konstrukcni‘ vadu.. jinak si neumim predstavit, ze by si nevybral z dostupny nabidky

Reagovat
Nimrod
Nimrod

29.6.21 16:42

romane, představovat si můžeš co chceš :-)

Reagovat
kamaro
kamaro

29.6.21 16:15

Easyrider: Přesně tak, ale hlavně že nás to baví… :-)

Jak už tady bylo řečeno, není to jen o tom koupit trubky a vidlici a rám je hotový. Je v tom obrovské množství času. Ale přešli na malosériovou výrobu a na tuto kategorii rámů mi cena přijde vysoká. Za tyto peníze bych si představoval kolo na míru přesně tak, jak si řeknu… že jo Nimrode ;-)

V tomto je mi sympatičtější SingleBe, tam je každý kus originál. Nevím kolik za to nyní chtějí, ale pro mě má takový rám větší cenu. Prostě chci, aby se o tom rámu se mnou někdo bavil, ne že otevře katalog a zeptá se mě na velikost a barvu…

Reagovat
siky83
siky83

29.6.21 15:01

Kolo pekny, cena silena, v nedeli jsem potkal asi podobny v Ostrove nad Ohri. Vypadalo dobre ;)

Reagovat
Nimrod
Nimrod

29.6.21 14:20

hovado_cz: souhlasím, průměr trubek, jakož i masivnost rámu celkově, je co do líbivosti značně subjektivní záležitost. můj vkus je holt přesně opačný než tvůj a ocelové rámy mám spojené právě s těmi tenkými trubkami

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

29.6.21 11:30

Přesně tak, každé zboží má svého kupce, kolo je to pěkné, mít ten přebyteční peníž, tak do něj taky třeba půjdu, jen se nedivím, že ho není plné B-F právě vzhledem k cené výsledného díla, jestli je ta cena oprávněná to je opravdu věc diskuze a každý si může tu cenu nějakým svým způsobem obhájit, když na ní přistoupí trh, není co řešit :-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

29.6.21 11:23

Musím konstatovat že tady hrozně moc dělají fotky. Protože rám je pořád stejný u všech posledních 4 REPETE co tu v nedávné době byly. Kolo je to hezké, vedení bowdenů šílené a cena diskutabilní. Jak tu píše kamaro, v počátcích, když je skoro nikdo neznal a byla to opravdu zakázková kusovka tak byla cena za rám vidlici a lak 90 000. Dnes to poslali do malosériovky a cena šla na 81700/86700 což není žádná úspora. Jasně za posledních 8 let (tehdy jsem s REPETE řešil zakázkovou stavbu) šlo vše nahoru, ale také bych čekal, že při zavedení jakési série a změněn technologie půjdou dolů náklady. Na druhou stranu pokud dobře prorazili v cizině tak proč se zabývat cenotvorbou pro nezajímavý a hlavně malý český trh. Kolo je to hezké, ale myslím, že jsou u nás šikovnější rámaři a za lepší cenu. Na druhou stranu jak píše easyrider, určitá klientela potřebuje divadýlko kolem. A na tuto skupinu oni cílí a je to v pořádku. Pište si co chcete, ale většina z nás pracuje pro prachy. Jo a přirovnání se Spešlem je zrovna zde vhodné. Slušná muzika za opravdu velkou kupu šestáků.

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

29.6.21 11:16

easyrider, tak to se omlouvam =)

Reagovat
easyrider
easyrider

29.6.21 11:14

aby to dělali po nocích jako „vedlejšák“ chtěli za to pár „šušňů“ na úkor svého volného času – úplně si popsal můj busines :D

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

29.6.21 11:08

Nimrod, mě se třeba líbí masivní trubky ať už na aero karbon kolech, ocelovejch nebo hliníkovejch kolech. Naopak nelíbí se mi tenký „brčka“ ať už z ocele či karbonu ale to už je otázkou osobního vkusu ;-) rozhodně to z kol (ať to či ono) nedělá horší nebo lepší kolo :-)

Reagovat
TK75
TK75

29.6.21 11:07

Easyrider: tady ta tuhost asi taky bude:-)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

29.6.21 11:06

easyrider, obecně mám pocit, že spousta lidí zde, si neuvědomuje hodnotu práce, tržní ekonomiku atd. Já klukům z REPETE fandím, místo toho aby to dělali po nocích jako „vedlejšák“ chtěli za to pár „šušňů“ na úkor svého volného času tak do toho šlápli na full-time, který chtěji mít zaplacen (zcela logicky).

Je to stejné jako se vším. Mohu si koupit stolek z ikei s tím, že mě vyjde na pětikilo nebo si můžu nechat vyrobit ten samý stolek od nějakého truhláře, za který zaplatim několikanásobně víc. Nikomu nic nenutim – je to každýho volba ale bytostně mě nas…štvává ta židobolševická mantra „je to drahý, je to na nic“ atp.

Ano, pokud bych koukal po nějakým měšťáku/pracantovi tak je mi uplně fuk, že to za pár tisícovek bude svařený jak kdyby to dělalo děcko z Jedličkova ústavu, nedejbože že by to ruplo ale koukam po náhradě za SUPa a chci aby kolo bylo funkční ale taky dobře a hezky zpracovaný ;-)

Reagovat
cioran-m

29.6.21 11:00

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
cioran-m

29.6.21 11:00

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Nimrod
Nimrod

29.6.21 10:53

easyrider: pode mnou nejede nic, furt to po mně chce, abych šlapal :-)

Reagovat
easyrider
easyrider

29.6.21 10:50

Nimrod: tomu se říká moderní ocelový rám :) Pak je tam i ta tuhost a jede to :)

Reagovat
Nimrod
Nimrod

29.6.21 10:31

kamaro: právě že ta spodní je jak od kamen :-) tak nějak se zcela vytratila krása tenkých trubek…

Reagovat
easyrider
easyrider

29.6.21 10:22

Jinak představovat si, že vezmu materiál za XY Eur a udělám z toho marži 50 % levou zadní je fakt těžce naivní. Přidaná hodnota tam je velká, například ty custom odlitky patek jsou za mě parádní výtvor. Ano, garážníci ti ten rám postaví za půlku, jenže garážníci ti k tomu nedají tu spoustu příjemných zbytečností okolo, který prostě určitá klientela oceňuje.

Reagovat
TK75
TK75

29.6.21 09:07

Dík… já si to právě taky myslel :-)

Reagovat
easyrider
easyrider

29.6.21 09:00

Když tu čtu ty dojmy a otázky, tak mám opět pocit, že díky neznalosti běžného usera, je možné při prodeji argumentovat snad čímkoliv :) „Lepš“ ocel automaticky neznamená, že kolo líp pojede. Samozřejmě že je to především o profilech a průměrech trubek a tloušťkách jejich stěn. „Lepší“ ocel má pouze vyšší pevnost a tudíž umožnuje vyrobit trubku s tenčí stěnou. Jenže tenčí stěna = nižší tuhost. Což zase vykompenzuješ vyšším průměrem trubky. Atd atd… Je to hodně komplexní záležitost. Jen pro zajímavost ocel třídy největší bláto a ocel třídy Reynolds 953 má téměř stejnou tuhost. To je prostě daný fyzikálně. Samozřejmě, že rám z uhlíkovýho vlákna, který má samo o sobě xkrát vyšší tuhost než ocel, (BTW ocel je 3× tužší než hliník) má potenciál být znatelně tužší než ocel. Píšu potenciál, protože jsem třeba jel na karbonovym rámu, kterej byl poddajnější než špičkovej hliníkovej. To, že to vlákno má tuhost jak prase, ještě neznamená, že z něj ten rám někdo poskládá tak, že bude tuhej i on. Kompozity mají povětšinou narozdíl od kovů anizotropní vlastnosti, což může být jejich přednost i slabina. To je furt dokola tohleto :) Osobně si myslím, že kdo jezdí ocel, ví proč, a kdo chce její použití zpochybňovat, hůl si vždycky najde…

Reagovat
kamaro
kamaro

29.6.21 08:53

Z hlediska tuhosti rozhoduje průměr trubek (čím větší průměr, tím tužší) a jejich profilace (tady je možné využít vyšší tuhosti v určitém směru oproti stejné trubce bez ovalizace). To jak kolo bude živé, jak bude držet stopu apod. ovlivňuje geometrie kola. Míru pohodlí určují ve velké míře sedlové vzpěry, které se moc nepodílí na tuhosti kola. Ztenčením či tvarováním sedlových vzpěr se dá zvýšit pohodlí, aniž by to mělo podstatný vliv na tuhost kola.

Reagovat
TK75
TK75

29.6.21 08:29

Nejdou ty vlastnosti u železa taky ovlivnit tím, jak jsou ty trubky poskládaný k sobě?Nebo třeba průměrem, tvarem atd?Nemyslím si že dvě kola ze stejnýho materiálu, ale od jinýho výrobce, budou mít totožný vlastnosti.

Reagovat
Honzis
Honzis

29.6.21 06:51

co mám svého Spirita , jezdil jsem i ZONU, tak oboje oboje je o řád níž než celokarbon a to asi ve všem. Nicméně že by s tím nějak „nešlo jezdit“ to bych netvrdil. Na časovku do vrchu ani UAC bych to asi nebral, ale kdo z nás to jezdí … Repete jsem taky viděl na živo, celkem pěkný, cenovka je věcí trhu. Ač příznivce oceli, co na železech najel přes 130.000km bych na rovinu řekl, že se to pro poměr cena/váha/vlas­tnosti nevyplatí nikomu, krom nadšenců.

Reagovat
kamaro
kamaro

29.6.21 06:41

Nimrod: Měl by to být Spirit HSS, s tvarováním. DT u této sady se dělá jen se základním průměrem 44mm. TT může být klidně 35 nebo 35/31,7. ST může být 31,7. Jsou to celkem velké roury, takže tuhosti bych se nebál…

Reagovat
Nimrod
Nimrod

29.6.21 05:16

nevíš, jaký jsou průměry trubek na předním rámovým trojúhelníku?

Reagovat
Kubiczech
Kubiczech

28.6.21 22:52

Jsou to moc pekny kola, to jako jo. Cenovku jsem teda cekal o tretinu nizsi, ale proc ne.

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

28.6.21 22:42

Cryzyy, na tohle už neumim odpovědědět :-D tohle se fakt nedá :-D

Reagovat
Cryzyy
Cryzyy

28.6.21 22:35

hovado_cz: proc si to myslis ? ja s tim zadnej problem nemam, ty tady z tech trubek delas zazrak a pripisujes jim urcite vlastnosti na zaklade sveho subjektivniho hodnoceni, ktere muze vychzet i z toho, ze na kole zase tak moc nejezdis, nebo mas nejake udaje z mereni vlastnosti o kterych pises ?

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

28.6.21 22:20

Cryzyy, až se dovíš jaká je cena materiálu na automobilu vs. za kolik auto koupíš potom ti teprv praskne cévka. Nebo až se dovíš cenu surovin v mišelinský restauraci po tom co si za večeři nechal celý kapesný…

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

28.6.21 22:13

Cryzvy: Materiál cca 800 Euro, lak + práce 2400 Euro…

Reagovat
Cryzyy
Cryzyy

28.6.21 22:06

Singlespeed: diky, ja jenom, zda jsem v kontextu, abych vedel nad cim tady zakladatel prispevku vrti

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

28.6.21 21:56

Cryzvy: + přelakovaná vidlice Columbus Futura za 400 e.

Reagovat
Cryzyy
Cryzyy

28.6.21 21:41

jsou to tyhle tubky, respektive sada za 361 € ?

Reagovat
Darkson
Darkson

28.6.21 20:21

Ta cena ramu je tedy dobrej nesmysl

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

28.6.21 18:59

roud: nejsem majitel (měl jsem to pouze pujčený). Na stránkách píšou 3200 EUR za rám, + případně 200 EUR za custom lak. Ale vzhledem k nedostatku materiálu obecně se není čemu divit…

Každopádně Spešl chce za rámovku hliníkovýho Alleze 46 K za celý kolo Allez disc 72 K (na 105) to vše v hlíně s karbonovou vidlí a sedlovkou…

A pokud ti nějakej strejc postaví oceláka za náklad, tak je to jeho boj…

Reagovat
deekay
deekay

28.6.21 18:54

hovado: Obecne at si to prodavaji za co chtej, kdyz najdou kupce. Ja jen odpovidal na otazku, proc toho neni plne forum. A nema to vubec nic spolecne s tim, kde se to vyrabi. Pro me je uplne jedno jestli v cechach, nebo italii, nebo UK. Vzdy koukam co mi za danou cenu nabidnou. U repete nevidim pridanou hodnotu, ktera by mi za tu cenu stala. Coz neznamena, ze nekomu nestoji, ale zjevne tech lidi nebude mraky :P

Reagovat
roud
roud

28.6.21 17:52

Ta cena je tajná? Na stránkách není majitel ji taky neprozradi ?

Reagovat
cioran-m

28.6.21 16:17

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

28.6.21 15:38

Jinak obecně: to, že je něco z čech tak to maj prodávat za „pivo a párek“? :-)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

28.6.21 15:35

nooski, seděl jsem na tom po 5 dnech na Tarmacu SL7. Čekal jsem „žvejkačku“ a ono ne :-)

Reagovat
deekay
deekay

28.6.21 15:31

Neni toho plny forum, protoze na tom asi spousta lidi nevidi nic extra.. a za ty prachy extra ne :)

Ja uz jich kolem Prahy par videl nazivo

Jak uz tu bylo napsano, radsi bych ty penize dal ramari za geo na miru.

Nicmene stejne jako nooskiho – to „tuhy jak svina“ me zaujalo. Taky bych na delsi dobu chtel neco z oversize oceli vyzkouset.

Ono ten pocit je relativni a kazdy to vnima jinak. Nedavno tu majkee psal ,ze Ritchey Logic mu neprijde jako mekky ram a pritom me to prijde celkem nudle na hranici pouziti i pro moji neprilis vysokou hmotnost.

Reagovat
nooski
nooski

28.6.21 15:14

Kurnik než takhle hnusně vedená „vnitřní“ kabeláž, tak to raději tahat všechno venkem. Jinak tuhost a pohodlí máš osobně odzkoušené? Bohužel jsem neměl možnost jezdit na lepší oceli, tak by mě srovnání zajímalo. Ty levné mrchy z oceli byly fajn na zimáka, kde se člověk jen vozil, ale o tuhosti nemohla být řeč (Fort Sanko)

Reagovat
easyrider
easyrider

28.6.21 15:07

Přesně podle mého gusta. Komponenty upozaděny, rám vyniká. Hodně pěkný. Jak píšou ostatní, na český rybník je to moc cashe. Ještě že zahraničí to zaplatí a tak si to kluci můžou dovolit (snad udržitelně) vyrábět…

Reagovat
vrazdit
vrazdit

28.6.21 14:37

pěkné to je, o tom žádná… mně se to líbí fest, ale cenově je to takové divné, řekl bych za cenu rámu na míru z docela dobrých trubek ne?

Reagovat
roud
roud

28.6.21 14:27

Na kolik tahle sranda přijde ? Jinak mě se to vcelku líbí :)

Reagovat
kamaro
kamaro

28.6.21 14:15

První generace byla pájená a opravdu na to ta ruka musela hodně sáhnout a strávit s tím spoustu času. Vzhledem k množství této práce byla cena přiměřená.

Nová generace je už pro mě taková malosériová výroba. Je to vařené TIGem, vlastní patky také zjednodušili aby zrychlili a zlevnili výrobu. Možnost customizace není žádná. V podstatě v tom nevidím už žádný rozdíl oproti sériovkám z Taiwanu. Jediný rozdíl je, že ta sériovka by byla za méně než polovinu ceny. Asi tak.

Reagovat
Cryzyy
Cryzyy

28.6.21 13:43

tak to mi rekni, proc to ma takove extra vlastnosti co pises, kdyz to jsou normalni Columbus Spirit trubky ze kterech to muze poskladat kde kdo

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

28.6.21 13:30

Přesně tak, ono by i bylo plné BF, kdyby to bylo finančně dostupné i pro nás plebs :-)

Reagovat
Kadel x road
Kadel x road

28.6.21 13:27

To jo hezky to je ale ta cena je šílená…

Reagovat
Dejv0
Dejv0

28.6.21 13:27

Za ten keš…

Reagovat

Další galerie z kategorie

Florenc 21
FreeBoy 21
Lister 22
gersa 16
easyrider 2
Kubánec 46