Trek Checkpoint ALR4 2019

Přidat foto

V současné době jediné mé kolo. Ke gravelu vedla dlouhá cesta. Zprvu jsem k těmto kolům měl odpor, přišlo mi, že je to jen takový hybrid a bude to jen krátká módní vlna… Jenže mě předloni na podzim a loni na jaře začala na silničce dost bolet záda, zkrátka jsem měl špatnou velikost kola. Silnička šla z domu, bika jsem už skoro rok neměl a začal jsem pokoukávat po gravelech.. Myslel jsem si, že mě to nechytne, nějakou dobu pojezdím, kolo prodám a půjdu zas do bika a silničky. Začalo běhání po krámech, prakticky po celé ČR.. Čtení recenzí, zkoušky různých gravelů, atd.. nakonec zbyl jen jeden favorit Trek Checkpoint ALR, ale nikde nebyl. Když už jsem to skoro vzdával, jdu kolem jednoho cykloobchodu v Jablonci, vejdu dovnitř a v mé velikosti rok starý model za hezkou cenu. Asi po dvaceti minutách odcházím s kolem v ruce a nadšený od ucha k uchu. Po prvních pár vyjížďkách bylo jasné, že mě gravel bude bavit! Jen to osazení (asi jsem měl jít rovnou do karbonového bráchy..), naprostá hrůza. První šly pryč kliky, poté zapletená kola, sedlo, řídítka, kotouče, kazeta a je z toho rázem prakticky jiné kolo. :) Mnohem živější, lehčí a taky tužší než bylo v katalogovém osazení. Ještě nějaký upgrade proběhne, ale vše postupně pomalu. :) Kolo mi dělá velkou radost, vůbec jsem nečekal, že mě gravel bude takhle bavit. Jezdím povětšinou švihy, kde nechybí pěkné klidné silnice, štěrkové cesty a lehký terén vše v jednom. Okolí kde bydlím je gravelu jako šité na míru. Až si říkám o kolik srandy jsem přišel, když jsem si gravela nepořídil už dávno. Až proběhne finální setup, začnu vybírat nového bika a silničku, i když je gravel super, tak nikdy čistokrevnou silnici a horské kolo nenahradí, ale je to i tak super!

(vloženo 9.7.21)

BikerM BikerM
Ohodnoť bajk: (4.3  / 34 hlasujících)
Značka Trek
Model Checkpoint ALR4
Modelový rok 2019
Velikost 54
Hmotnost nevím
Rám Trek Checkpoint ALR4 (hlína Alpha 300)
Vidlice Karbon + hlína sloupek
Hlavové složení Integrované středové ložisko, zapouzdřené, horní 1-1/8 palce, spodní 1,5 palce
Kliky Easton EA90
Středové složení Mortop
Přesmykač Shimano Tiagra
Měnič Shimano Tiagra
Řazení Shimano RS405, 10 rychlostí.
Převodník Easton EA90 47/32 zubů
Kazeta Shimano XT 11-34 zubů
Řetěz KMC X10
Náboj přední Easton EA70 AX
Náboj zadní Easton EA70 AX
Brzda přední Shimano RS405, kotouč Shimano XT 160mm
Brzda zadní Shimano RS405, kotouč Shimano XT 160mm
Brzdové páky Shimano RS405
Ráfek přední Easton EA70 AX
Ráfek zadní Easton EA70 AX
Pedály Crankbrothers Candy
Řídítka EASTON EA70 42cm
Představec Bontrager Elite 90 mm
Sedlovka Black Inc. carbon zero offset
Sedlo Fizik Antares Versus EVO
Pláště Panaracer Gravelking 700x38c (s mlíkem - vozím 1,9 baru)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
TK75
TK75

22.7.21 07:51

Jsem si na tebe vzpomněl u tohodle článku…zrovna tam píšou i o tvém kole.Co je důležité mít a co už jsou prachy navíc bez přidaného výkonu :-)

https://www.outsideonline.com/…gravel-bike/

Reagovat
tromboonen
tromboonen

15.7.21 22:58

Modrou nemusím, ale kolo vypadá dobře a když sedí, tak není co řešit.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

10.7.21 10:53

Přesně, pokud někdo trošku jezdí, tak mu těžko vydrží kolo v původním osazení, tu si vyžádá výměnu komponentů opotřebení, tu lepší funkčnost popř. trvanlivost :-)

Reagovat
Fazzy
Fazzy

10.7.21 10:43

Bodeť. A koho by taky bavilo jezdit na kole bez osobního upgradu :)

Reagovat
BikerM
BikerM

10.7.21 08:02

Kratter: kvuli tomu nejdulezitejsimu, to je snad jasne. Kvuli geometrii, ktera mi sedi. Komponenty jsem u nakupu resil az na druhem miste.

Reagovat
Kratter
Kratter

10.7.21 07:50

Takže si po čtení různých recenzí a zkoušení, vybral kolo, které sis musel skoro komplet předělat… Proč sis teda vybral zrovna tohle? Kvůli barvě?

Reagovat
JachymP
JachymP

9.7.21 22:24

Já bych to radši nevážil ;)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

9.7.21 21:49

U mě za 5*!

Reagovat
yurcko
yurcko

9.7.21 21:41

pekny Gravel, ta modra je super ale vymenit XY komponentov a neodvazit ho?? :))

Reagovat
BikerM
BikerM

9.7.21 20:36

Fazzy: paky mi takhle vyhovuji, sedlo je na fotkach blbe, to souhlas. :)

jecnak: gravel jet jako silnicka rozhodne nemuze. :) to vim na 100% a vubec bych to neporavnal, to je jako plest hrusky s jabkama.

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

9.7.21 20:19

Jenže zapomínáte na RB IQ :-D

Reagovat
miťo
miťo

9.7.21 19:53

jecnak: Giant TCR a TCX, oba karbon, oba na 105tce, oba stejné 28mm obutí. TCX je o 0,8kg těžší, línější do rozjezdu, ale pohodlnější. TCR je raketa, ale kostitřas. Gravel (cyklokroska) ve stejné třídě nejede jako silnička :-)

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

9.7.21 19:06

Hezké kolo. Souhlas s Ječňákem, i když si dovolím nesouhlasit. Takhle může jet jen jediný model kola na světě :-D

Reagovat
jecnak
jecnak

9.7.21 18:57

Super barva a moc pekny kolo. Jen bych z jizdy na zakladnim modelu neusuzoval, ze gravel na silnicnich gumach nemuze jet jako silnicka.

Reagovat
Fazzy
Fazzy

9.7.21 16:51

Jo, je to hezký. Jen to sedlo bych v týhle pozici vydržel max deset minut. Stejně tak páky :)

Reagovat
Bobbybike
Bobbybike

9.7.21 16:47

Za 5, pěkný modrásek. Sedlám předchůdce Checkpointu – Crossrip 3. Upgrade v podobě klik (105 na GRX) a sedlovky mě také neminul, ale největší proměna nastala až s koly Pancho a 40mm plášti bezduše. Máš to pěkný, ať ti to frčí.

Reagovat
zirecek
zirecek

9.7.21 16:47

Kdo koupí kolo a kompletně ho nepřeskládá, tak není správný člen b-f, :-).

Reagovat
miťo
miťo

9.7.21 16:37

Krasavec a ta modrá je úžasná.

Reagovat

Další galerie z kategorie

paulart23 14
krus 6
Jurgennn 7
JakubTr. 4
JakubTr. 4
Atrey17 12