V současné době jediné mé kolo. Ke gravelu vedla dlouhá cesta. Zprvu jsem k těmto kolům měl odpor, přišlo mi, že je to jen takový hybrid a bude to jen krátká módní vlna… Jenže mě předloni na podzim a loni na jaře začala na silničce dost bolet záda, zkrátka jsem měl špatnou velikost kola. Silnička šla z domu, bika jsem už skoro rok neměl a začal jsem pokoukávat po gravelech.. Myslel jsem si, že mě to nechytne, nějakou dobu pojezdím, kolo prodám a půjdu zas do bika a silničky. Začalo běhání po krámech, prakticky po celé ČR.. Čtení recenzí, zkoušky různých gravelů, atd.. nakonec zbyl jen jeden favorit Trek Checkpoint ALR, ale nikde nebyl. Když už jsem to skoro vzdával, jdu kolem jednoho cykloobchodu v Jablonci, vejdu dovnitř a v mé velikosti rok starý model za hezkou cenu. Asi po dvaceti minutách odcházím s kolem v ruce a nadšený od ucha k uchu. Po prvních pár vyjížďkách bylo jasné, že mě gravel bude bavit! Jen to osazení (asi jsem měl jít rovnou do karbonového bráchy..), naprostá hrůza. První šly pryč kliky, poté zapletená kola, sedlo, řídítka, kotouče, kazeta a je z toho rázem prakticky jiné kolo. :) Mnohem živější, lehčí a taky tužší než bylo v katalogovém osazení. Ještě nějaký upgrade proběhne, ale vše postupně pomalu. :) Kolo mi dělá velkou radost, vůbec jsem nečekal, že mě gravel bude takhle bavit. Jezdím povětšinou švihy, kde nechybí pěkné klidné silnice, štěrkové cesty a lehký terén vše v jednom. Okolí kde bydlím je gravelu jako šité na míru. Až si říkám o kolik srandy jsem přišel, když jsem si gravela nepořídil už dávno. Až proběhne finální setup, začnu vybírat nového bika a silničku, i když je gravel super, tak nikdy čistokrevnou silnici a horské kolo nenahradí, ale je to i tak super!
(vloženo 9.7.21)
Značka | Trek |
Model | Checkpoint ALR4 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 54 |
Hmotnost | nevím |
Rám | Trek Checkpoint ALR4 (hlína Alpha 300) |
Vidlice | Karbon + hlína sloupek |
Hlavové složení | Integrované středové ložisko, zapouzdřené, horní 1-1/8 palce, spodní 1,5 palce |
Kliky | Easton EA90 |
Středové složení | Mortop |
Přesmykač | Shimano Tiagra |
Měnič | Shimano Tiagra |
Řazení | Shimano RS405, 10 rychlostí. |
Převodník | Easton EA90 47/32 zubů |
Kazeta | Shimano XT 11-34 zubů |
Řetěz | KMC X10 |
Náboj přední | Easton EA70 AX |
Náboj zadní | Easton EA70 AX |
Brzda přední | Shimano RS405, kotouč Shimano XT 160mm |
Brzda zadní | Shimano RS405, kotouč Shimano XT 160mm |
Brzdové páky | Shimano RS405 |
Ráfek přední | Easton EA70 AX |
Ráfek zadní | Easton EA70 AX |
Pedály | Crankbrothers Candy |
Řídítka | EASTON EA70 42cm |
Představec | Bontrager Elite 90 mm |
Sedlovka | Black Inc. carbon zero offset |
Sedlo | Fizik Antares Versus EVO |
Pláště | Panaracer Gravelking 700x38c (s mlíkem - vozím 1,9 baru) |
Jsem si na tebe vzpomněl u tohodle článku…zrovna tam píšou i o tvém kole.Co je důležité mít a co už jsou prachy navíc bez přidaného výkonu :-)
Modrou nemusím, ale kolo vypadá dobře a když sedí, tak není co řešit.
Přesně, pokud někdo trošku jezdí, tak mu těžko vydrží kolo v původním osazení, tu si vyžádá výměnu komponentů opotřebení, tu lepší funkčnost popř. trvanlivost :-)
Kratter: kvuli tomu nejdulezitejsimu, to je snad jasne. Kvuli geometrii, ktera mi sedi. Komponenty jsem u nakupu resil az na druhem miste.
Takže si po čtení různých recenzí a zkoušení, vybral kolo, které sis musel skoro komplet předělat… Proč sis teda vybral zrovna tohle? Kvůli barvě?
pekny Gravel, ta modra je super ale vymenit XY komponentov a neodvazit ho?? :))
Fazzy: paky mi takhle vyhovuji, sedlo je na fotkach blbe, to souhlas. :)
jecnak: gravel jet jako silnicka rozhodne nemuze. :) to vim na 100% a vubec bych to neporavnal, to je jako plest hrusky s jabkama.
Jenže zapomínáte na RB IQ :-D
jecnak: Giant TCR a TCX, oba karbon, oba na 105tce, oba stejné 28mm obutí. TCX je o 0,8kg těžší, línější do rozjezdu, ale pohodlnější. TCR je raketa, ale kostitřas. Gravel (cyklokroska) ve stejné třídě nejede jako silnička :-)
Hezké kolo. Souhlas s Ječňákem, i když si dovolím nesouhlasit. Takhle může jet jen jediný model kola na světě :-D
Super barva a moc pekny kolo. Jen bych z jizdy na zakladnim modelu neusuzoval, ze gravel na silnicnich gumach nemuze jet jako silnicka.
Jo, je to hezký. Jen to sedlo bych v týhle pozici vydržel max deset minut. Stejně tak páky :)
Za 5, pěkný modrásek. Sedlám předchůdce Checkpointu – Crossrip 3. Upgrade v podobě klik (105 na GRX) a sedlovky mě také neminul, ale největší proměna nastala až s koly Pancho a 40mm plášti bezduše. Máš to pěkný, ať ti to frčí.
Kdo koupí kolo a kompletně ho nepřeskládá, tak není správný člen b-f, :-).