Možná už to sem někdo dával, dnes jsem to objevil na jednom DE fóru. Vypadá to už jako hotový, když je k tomu manuál: https://fccid.io/…-5104283.pdf
(vloženo 30.7.21)
Bidon do pusy bude podávat elektricky poháněný rameno. Řízeno to bude senzorem žízně v břilbě cyklisty.
31.7.21 14:09
Kam tohle vsechno speje? Za chvili za nas bude ta elektronika i slapat!
@orm: A proč by ne? Rozsah se vždycky hodí, na gravelu akorát posunutej více do rychla větším převodníkem.
JF:12sp gravel páky jsou doufám jen otázkou času.Snad nejsou úplně slepí (Sram, Shimano) Spusta lidí to buď řeší axs elektrikou nebo ratio kitem atd
U jednoplacky to prostě chce 10–46 aspoň mít k dispozici.Já bych teda bral 10–50 :-)
david: No ja snesu dost. :-)) Nechapu proc SRAM davno nema mechanickej 12sp silnicni+ gravel saltr a paky. Nerikejte mi, ze by na tom nevyrejzoval vic, nez tady na tehle kravine.
30.7.21 19:05
Tak fox dal pracuje na live valve technologii, tohle je imho jen dalsi logicky krok kam se to bude ubirat, online senzorika s nastavenim za jizdy… me to neprekvapuje
Na mnoha moderních xc kolech to řeší spoustu nedostatků. Mechanické verze toho všeho = spousta bowdenů, hadic atd, které v rámu klepou, lámou se, ohýbají, zavzdušňují, musejí být někudy vedené. A navíc vylepšují funkci odpružení aniž by na to jezdec musel za jízdy myslet. A to lépe než ty mechanické snahy typu Brain, který třeba vůbec neřeší jestli jezdec šlape nebo nešlape.
Tlumak, vidlice, sedlovka a prehazka, kolik to bude, tak kilo navic oproti klasice :-)?
No konečně, stále je na mnoha kolech znepokojivě moc neelektrizovaných částí. S tím je třeba něco udělat.
V tom manuali sa spomína aj senzor pedalovania, zrejme to bude menit charakteristiku tlmenia vidlice a tlmica pocas slapania.