14.10.2024: gilles berthoud aravis open
4.8.2024: velo orange stainless steel 45mm, berthoud koncovky řídítek
conti gp5000 allseason 28mm
4.8.2023: extralite
16.10.2022: opět s blatníkama
21.7.2022: svázaný galibier
23.3.2022: finiš
26.1.2022: s blatníkama
1.1.2022: odstraněné čmáranice z reda
30.12.2021: hope ti
20.12.2021: částečně zestříbrněné shimano fd-cx70 s upravenou objímkou shimano
18.12.2021: zkouška s 30mm strada bianca se světlými boky
17.11.2021: vyleštěné brzdy
17.8.2021: gilles berthoud galibier
sedlová spojka je úžasná
schovaný úchyt na blatník
mr. crud cog hog :-)
luxusní mini véčka. z obou stran o kroužek, otáčej se po ložiskách a ještě jsou lehoučký. prostě luxus :-)
všechno začalo tím, že jsem sháněl vidlici na werka. vždycky se mi líbil starý easton ec90× , je to jedna z mála celokarbonových vidlic s přípravou na blatník. a jedna se objevila na konci léta v hezkym stavu v německu. začal jsem dost přemýšlet, jestli ji vzít. a když už jsem byl skoro rozhodnutý, tak si tak říkám, jestli bych raději nechtěl ocelovou… no, a došel jsem k tomu, že jasně že chci ocel :-) tak jsem kontaktoval kamara. před lety jsem se ho na vidlici ptal, ale tak nějak se mi nelíbila cena, prostě jsem nechtěl dát tolik za vidlici na werka. jenže situace byla nyní jiná, věděl jsem, že chci v blízké budoucnosti i rám. takže jsme začali s romanem uvažovat nad vidlici s sl nohama od columbusu a jelikož se blížil brexit a on bere trubky z anglie, že bude lepší vzít rovnou všechno i na rám. nejdřív jsem si naplánoval rám ze spiritu a life s špetkou xcr, ale nakonec se to trošku zvrhlo, protože jsem došel k názoru, že když už, tak nebudu na tom šetřit, ať nechci za 10 let zas něco vymýšlet. nakonec jsou nohy vidlice z reynoldse 953, spodní rámová (Ø 35mm) a sedlová life (Ø 31,7mm), horní spirit (Ø 31,7mm) a zbytek xcr. patky a středová mufna jsou z nerezu, stejně jako čepy na brzdy, můstek mezi sedlovými vzpěrami a doraz bowdenu pro šaltr
romanovi jsem to úplně neulehčoval. nejméně upravená je středová mufna, hlavový jsou zeštíhlený a spodní hlavová musela být rozříznuta, upravena a spájena prakticky na tupo, protože není k dispozici spojka s potřebným úhlem. sedlová mufna doznala značných změn, což je asi vidět. ta spolu se stahováním přes vzpěry dala romanovi asi nejvíc zabrat
rám s vidlicí má přípravy na blatníky. očka u patek jsou vidět, pak jsou lehce poschovávané závity pro „přímou“ montáž. rám postrádá uchycení košíku na bidon a jiné pro mě nevyužitelné věci
do dokonalosti co se týče osazení tomu za mě chybí titanový střed a ritchey superlogic logic II. to první sháním už nějaký pátek na ebay a snad jednou něco hezkého seženu, to druhé nikde není v 42cm šířce a odhadovaná doba je někde kolem 1/2 roku… vždy jsem bojoval se sedlama, nynejší san marco patří k tomu nejlepšímu, co jsem zkoušel, ale asi po letech zkusím zas koženého brookse, jestli se nějaký objeví na bazru
na kole se jezdí suprově, jsem s ním velice spokojený. tuhý je velmi (o moc měkčí jsou kliky :-)) a je kupodivu o fous pohodlnější než byl werk
......................................................................................
edit 23.3.2022: tak třítečka je na několik let hotová. obměna komponentů je asi dostatečně popsána ve fotodokumentaci. rozepíši se tedy pouze dvakrát
smyk: ani zkrácená verze reda neřadila tak, jak jsem si představoval. zkoušel jsem rivala, jestli nebude tužší (ocelová klec versus titanová), ale to nepomohlo, problém je prostě ve tvaru klece. takže jsem byl nucen dát shimano a to řadí perfektně. bylo třeba ho trošku odbarvit barvožroutem, aby více slušel třítečce. objímka je shimano a lehce jsem ji znásilnil a to ne kvuli hmotnosti, nýbrž kvuli vizuálnímu odlehčení, byla prostě moc mohutná
kokpit: tak dlouho jsem čekal na naskladnění ritchey superlogic logic II ve 42cm šířce, až mi ho přestali dělat. takže po chvilce uvažování jsem došel k závěru, že zůstanu u hliníku (který stále vyrábí) a nebudu to řešit, protože mám opravdu problém s tím najít vhodná řídítka pro moje zhýčkaný ruce. tím pádem se nemusím moc omezovat co do představce (kvuli dostatečnému upnutí karbonových řídítek) a přestože jsem měl s romanem rozjednaný představec s unikátním stahováním ke krku a řídítek, tak jsem to odvolal a skončil u frm (který je odeloxovaný a lehce vyleštěný, ale nechal jsem viditelné obrábění stejně jako u brzd), který mi přijde opticky dobře vyvážený se zbytkem kola
tím je tedy třítečka hotová. jediné, co mi momentálně láká, jsou bezduše, ale neláká mi to ani zdaleka tolik, abych měl tendence přeplejtat kola nebo pořizovat celá jiná kola. počkám, až obrzdím ráfky a pak se uvidí, jestli budou ještě k sehnání nízký karbony na ráfkové brzdy a jestli mi vůbec budou stále lákat
(vloženo 1.8.21)
Značka | rámařství kamaro |
Model | 009 |
Velikost | 56 |
Hmotnost | 9,5kg (z toho 3/4 kila blatníky) |
Vidlice | rámařství kamaro |
Hlavové složení | cane creek reserve 105. kus z 500 |
Kliky | extralite qrc 2 |
Středové složení | extralite |
Přesmykač | shimano fd-cx70 |
Měnič | sram red |
Řazení | sram red |
Převodník | specialites ta 33/46 |
Kazeta | ultegra 11-28 |
Řetěz | c10 |
Náboj přední | chris king r45 |
Náboj zadní | chris king r45 |
Brzda přední | frm dp4 mini |
Brzda zadní | frm dp4 mini |
Ráfek přední | h+son archetype |
Ráfek zadní | h+son archetype |
Dráty | dt swiss aerolite |
Pedály | crankbrothers eggbeater 11 |
Řídítka | ritchey logic II |
Představec | frm web-stem 32 |
Sedlovka | vyleštěný ritchey classic |
Sedlo | gilles berthoud aravis open |
Pláště | continental grand prix 5000 allseason 28mm |
Nádhera, pastva pro oči, pohlazení na duši, a narozdíl od Singlespeeda bych na takovým jezdit chtěl!
děkuju :-) s těmi blatníky. hodně se mi líbí kola od j.p. weigle, maj prostě takovej šmrnc i s blatníkama, a když jsem cpal sem blatníky, tak jsem doufal v podobné vzezření
Píši to opět, to kolo je prostě krásné! Až se mi to líbí i jako celek. Tyto véčka k tomu jsou lépe než ta červená. Nevím proč, ale nejvíce se mi to líbí s blatníky. Pecka:)
děkuju
easyrider: heleď campa mi zdaleka tolik nesedí jak sram, co jsem v rychlosti zkoušel. ale uznávám, stříbrná athena 11 je prostě nádherná. a jsem rád, že sis všiml hlávka, snažil jsem se :-)
Fugas: stříbrnej rival je poměrně nedostatkový zboží, ale stejně jsem chtěl reda, asi snobství :-) a neboj, terasa není moje, to je u rodičů milý
Honzis: jsem zvyklý jezdit s batohem, bez něho vyjíždím jen do lesa, když je hodně bahna a vím, že jak přijedu, tak jdu celý do pračky. takže jsem zvyklý i na camelbak a asi není síla, která by mi naučil na něco jinýho, už jen proto, že třeba prakticky nevyjíždím bez nikona f2 s minimálně dvouma objektivama
Tohle je fakt pěkný a neotřelý, kéž přináší radost spousty let a km. I když třeba mít úchyt na blatník a ani přípravu na bidon nechápu. Kliky ve stříbru by se mi tam též páčily -)
Máš to opravdu krásný. Ještě by tomu za mě slušely leštěné páky, ale asi víš proč tam mít černé. Líbí se mi i terasa, taky bych takovou rád..:-).
Boží !
Oproti první konfiguraci jsi do teda neskutečně poladil k dokonalosti. Fakt nádherně dotažený. Už tam jen dát stříbrnou Campu a hotovo. Ty páky mě tam fakt dráždí. :D To hlávko je nádherný!
děkuju :-)
David888: ano, jsi ostrozrak :-)
Kouba_2005: byla tam smečka, ale musel jsem je vyhnat, byť nechtěli, abych tam vyfotil třítečku
Pastva pro oči! :-). Ale jezdit bych na tom v dnešní době už nechtěl.
parádička! na foto 19 chybí koloušek nebo srnečka
Paráda neskutečná!
Komentář netřeba ;-) 5*****
Parádní kolo! Nejel si s tím v neděli dopoledne přes Týn nad Vltavou?
Fajna lakucinka .
Top
velkou inspirací (a to tedy nejen pro to stažení sedlovky, ale obecně, jeho rámy se mi opravdu hodně líbí) pro mě byl "chris bishop:"https://www.flickr.com/photos/bishopbikes , hlavně tenhle červený kousek . saffron dělá to samý stažení sedlovky, ale chtělo to udělat trošku hezčeji než to maj oni. a myslím si, že jsme s romanem došli k nejelegantnějšímu provedení. původně jsem chtěl mít širší špičku, jako to má bishop, ale roman přišel se špičkou korespondující se špičkou na horní rámový trubce. myslím si, že to vypadá takhle lépe, byť z boku je méně nápadná
Tak ta práce s materiálem pro stažení sedlovky nemá chybu! Fakt moc pěkné!
opět děkuji za názory :-)
mr.antik: taky jsem uvažoval nad tím zbavit páky a ramínko šaltru čar a nápisů, ale nevím, jestli to jde bez rozebírání. napadá mi totiž jen broušení a následný lak a do toho se mi moc nechce. ale vypadá to luxusně, to jsem už zjistil
DaD: tak tady máš romanovo snímky (snad promine). taky mi tam něco nesedí, abych se přiznal. skoro si myslím, že je to moc malý velký převodník, ale nevím. nicméně na živo je to za mě paráda, člověk má z toho jiný pocit než z fotek
Já už se k tomu vracím už asi po páté a stále nevím, co si o tom myslet. Rám je parádní (to stažení sedlovky jsi mohl do detailu protože to prostě vypadá skvěle) Komponenty také v topu, ale jako celek? Stále pořádně nevím, co si o tom myslet. Asi mi tam vadí ty brzdy (tvar, odstín, fakt nevím) Každopádně je to velmi zajímavý stroj mimo běžnou konfekci. Je tam 5*
Pecka za 5*
Asi bych to shrnul tvymi slovy:
„vůbec tomuhle kolu nerozumím. netuším, k čemu by mi takový stroj byl, ale ošklivý rozhodně není a ty fotky z venka jsou prostě nádherný :-)“
:)))
Tady si fakt někdo vyhrál, za měurčitě doladit detaily typu sedlo/sedlovka, to mě irituje na první pohled, evokuje to ve mě staré fáčko one-size-fits-all. A přimlouvám se za nějaký doladění těch sram páček do méně nápadna(černa) a véčkům nerozumim takže nedokážu posoudit.
Jak už jsem Honzovi říkal, je to pojízdné muzeum rarit. Paráda. Líbí se mi to moc. Těším se, až tohle kolečko jednou uvidím naživo.
Na mě je to taky už moc lesklý a moc retro :) Ona už samotná barevná kombinace tý purpury nebo snad kraplaku se žlutým logem a proužkama mě hrozně ruší a kazí mi dojem. Ale to je jako obvykle jen muj osobní problém. Zbylou „správnost“ osazení si netroufám hodnotit. Ale opticky mi tam neseděj ty brzdy, byť věřím, že jsou fajn, a taky kliky. Jako celek to ale je spektakulární kousek :)
Toto mě moc nebere, rám vypadá jako stařičký Šírer na mojem měšťáku a to i včetně barvy. Ale samozřejmě to platí jen do chvíle, než člověk začne zkoumat detaily :)
Silničky mě nikdy moc nebraly. Hlavně ty moderní s různě tlustými a pokroucenými trubkami. Ale totok, to je porno! Ty krásné jednoduché trubky a ten retro design tomu sedl jak prdel na hrnec!
děkuju, jsem rád, že se vám líbí
mamka: jelikož jsem tu nábu potřeboval vyfotit kvuli odrazu mého převážně nahého těla ze stativu, tak to fakt byla poměrně výzva :-)
p@X: také bych tam měl raději pauly touring, ale kantíky jsem zkoušel a prostě jsme se si nesedli…
Hogy: musím mít alespoň malý offset. rovná by byla buď úplně na hraně, nebo bych musel mít sedlo o fous víc vpředu než bych rád… dost jsem se tý barvy brzd bál. nakonec to na živo nevypadá vůbec špatně. zadní se mi vysloveně líbí, ta přední už tak pěkná není díky korunce v těsné blízkosti. ale vůbec sehnat tyhle brzdy je dost oříšek, takže jsem si moc nevyskakoval. ještě než přišly, tak jsem si myslel, že je budu muset vyleštit a kdyžtak dát do černa, ale přijde mi to škoda u takovýhle brzd. a posílat je do itálie, aby to bylo jakože originál, na to jsem moc malý pacient
vili: thomson sedlovka jedině se setbackem a ta vypadá málo vytažená odporně :-) brzdy viz výše a řídítka jiná nedám, protože mi z jiných bolí ruce
KUBULA: já bych to nenazýval restomodem, mám prostě rád starý komponenty, novým nerozumím a přijdou mi ošklivé. jsem zvědav, co budeš říkat na tu červenou na brzdách, až to uvidíš na živo
Tobyfree: když ony jsou tak krásný :-) nešlapu nijak silově a navíc se jen tak vozím, takže mi je to vlastně úplně jedno. on ten titanový střed tomu také nepomůže :-) kladka na lanko je moje úchylka. pamatuješ na dvoustranu serotty a fat chance v bike peloton bulletin? yo eddy měl cog hog, jestli se nemejlim, a musím říct, že tahle odvoustrana mi hodně ovlivnila :-)
Vilém: co je s ventilkama?
kamaro: také děkuji. byla to radost, když se to radilo, a radost je to i teď :-)
JSt: s tím mohutným představcem jsem se snažil něco dělat, ale vlastně jsem k ničemu nedošel. mám tu x2 thomsona, který by tam sedl lépe, ale moc mu nevěřím s karbonovýma řídítkama. takže jsem koupil x4. už jsem si na tu mohutnost zvykl :-)
Cavendish: stačí "takhle:http://www.bike-forum.cz/…s-real-vol-v#… ? kdyžtak sz
Davit: představec a brzdy viz výše, kliky nevím. daly by se vyleštit tyhle tune, pravá klika by si to zasloužila, ale přijde mi, že ty kliky jsou tak subtilní, že nemaj zas tak velký vliv na celkový pohled. a když koukáš trochu víc zezadu, tak dělaj takový lehký kontrast k té záplavě stříbrné. ale nejsi zdaleka jediný, kdo mi říká, že by to chtělo stříbrné kliky :-) jiné dávat asi jen tak nebudu, mám je prostě rád
Jo, kdybych chtěl být hnidopich, tak by se mi tam líbil subtilnější představec (nitto?), naopak trochu masivnější a hlavně stříbrné kliky (white industries?), a ty brzdy bych taky vyleštil. Ale to jenom proto, že tohle kolo si zaslouží dokonalost. Ještě jednou poklona rámaři i majiteli, sem se budu vracet.
Naprostej top, líbí moc. Ta stříbrná tam sedne. Tohle bude super kolo i za deset let.
Pecka neskutečná. Po hodně dlouhé době kolo, které se mi opravdu hodně líbí!
1.8.21 22:25
kdyz pominu moc pekny ram a kola u poutaji me dve veci. forbec mi prijde az neadekvatne hamatny oproti vdili, klikam a vlastne celemu zbytku kola (to asi nema kloudne reseni). a barva celisti brzd je bohuzel skoro jako barva ramu, takze to vypada, jako neplatny pokus o barevne sladeni.
Tak jsem rád, že to nakonec dopadlo celkem dobře a já mám zase čas na svoje věcičky :-)
Jinak bych chtěl Honzovi poděkovat za perfektní spolupráci. Když jsem mrknul do emailového klienta, tak u něj eviduji 267 přijatých emailů a odeslaných jich budu mít jen o trochu méně. V SZ na B-F je dalších 47 zpráv. Ale tak nakonec jsme to nějak všechno vykomunikovali. Ale je pravda, že Honza věděl co jak chce udělat a já jsem mu v podstatě jen dělal ruce.
Jinak s tím stříbrným vrškem se mi to líbí více než s tím původním černým. A jsem taky rád, že jsem si to mohl minulý týden prohlédnout a vzít do rukou.
Děkuji za spolupráci.
Na blbým kole se nedá moc co hodnotit, ale na super kolečku jako je tohle, se dají najít maličkosti k hodnocení, za mě super a je moc hezký vidět cr-mo rám na ráfkových brzdách. Tenhle rám bude pěkný i za patnáct let :-)
Nemám žádný výtky, tohle kolo bych chtěl taky. Kdyby to šlo, dám hodnocení za deset!
Jako celek je to nadhera, ta vidle je uzasna.
Kliky Tune…jsou hodl maslo, ty ja bych vratil do kovosrotu :)
A kladka u prehazky? … jako mam vyzkouseno, ze klasicky bowden funguje rozhdone lepe, vypada to sice oldschool cool, ale dnes v dobe teflonovych, lestenych, atd..lanek, je to zbytecnost. Navic dalsi moznost vniku bordeku do bowdenu…ale to jsou malickosti a malichernoti.
Kazdopadne za 5!!!!
Budu se na to muset kouknout jeste alespon 10× abych si to uzil, ale taky abych ten celek nejak uchopil. Ram je paradni, jednotlive dily super, ale ten celek… Citim v tom jisty restomod ale nejak mi to porad nestymuje. Znam tvuj pohled na kola, ale prijde mi trochu skoda tak krasny ram osadit „haraburdim“ z bazaru. Ve finale ale jedine co mi vlastne vadi jsou 2 ruzne cervene. Honzo, mas to super a preji ti spoustu krasnych vyletu a nekdy to muzem provetrat.
dal bych thomson i sedlovku a ještě se peru s těma obloukama a véčkama. Jinak je to bomba.
Rám super. Ta sedlovka by snad mohla být i přímá, vzhledem k nastavení. To by dost řešilo. Červený čelisti tady nesedí, ale celkově paráda.
Klobouk dolu před zadavatelem i stavitelem, moc sympatický počin. Za 5…
1.8.21 20:55
Jednoduše nádhera, tohle kolečko nejde přehlídnout. Krásné a neotřelé detaily, harmonický celek. Naživo mě to fakt dostalo :-)
Krásný to máš, trochu závidím, no ;-) Ať vám to spolu šlape! :-)
Jo, a ten přední náboj focený dírou na ventilek v ráfku.. hodně dobrý ;-))
Moc pěkné za 5* hmotnost luxus, barva krásná, detaily provedení pecka, komponenty super vše si sedlo a jako celek to působí úchvatně.