Ano když někdo ignoruje servis tak to tak vypadá … Tuhle sem kupoval na díly a v místě vydržení je o dobrejch 0,25 tenčí
Jde o bazarové kolo. Nový majitel ho má půl roku. Vyřešeno nákupem nové vidle ač nebylo jednoduché ji sehnat.
Zvláštní je, že je sedřená jen jedna noha a druhá vypadá netknutě. Jestli to nebyla kombinace nějaké výrobní vady a ignorance/nevědomosti majitele, který to neřešil, že mu to chodí blbě.
@novas752: Diky. S tim druhym futrem mne to uz dava smysl. Ja si ho nikdy nevsim a vzdy jsem videl vydrenou vidlici jen nahore u gufer. Ted jsem si posvitil baterkou do vnejsich noh reby co tu mam rozebranou a je tam :-).
@orm: vnitřní nohy se spodních "dotýkají jen ve třech místech – v guferu a ve dvou kluzných pouzdrech (futrech). Když se do vidlice dostanou nečistoty, futra začnou drhnout a vnitřní nohu okolo nejčastější polohy ve zdvihu postupně vydírají víc a víc, tim se tam dělá víc abrazivního materiálu (hoblin) a postupuje to rychleji a rychleji. Obvykle to postupuje odshora od vrchního futra a vidlice dost rychle ztratí citlivost a zasekává se, to většinou majitele donutí popřemýšlet o servisu. Tady zde to byl asi totál ignorant, protože takhle zlikvidovaná vidlice musela chodit fakt zoufale.
A nemusí to být jen průnikem nečistot, vidlice se vydírá i když je nedostatečně mazaná – typické vyblednutí povrchovky z přední strany v místě vrchních futer a zadní strany v místě spodních.
Asi jsem natvrdlej, rozdelanych vidlic jsem mel jen par a to jen svoje o ktere se staram, ale porad mne neni jasne, jak to muze byt vydrene az dolu. Mam tu rozdelanou starou rebu. Ta ma vydrene vnitrni nohy asi ±5cm kolem gufer. Vnejsi nohy maji pod guferama par cm plastovy valecek (asi tomu rikate pouzdro) a ale pod tim je to volne, tj. urcite par mm mezera mezi vnitrni nohou a vnitrkem vnejsi nohy. To tam fakt bylo tolik bordelu ze to zaplnilo takhle velkou mezeru?
McBlacky: Plastová futra jsou jen na nejlevnějších vidlicích. Naprostá většina vidlic má futra tvořená nosným hliníkovým plechem a na něm je nanesená kluzná vrstva na bázi teflonu. Materiál nosného plechu není pro kluzné vlastnosti nijak důležitý.
Tohle bych nevyhazoval. Bral bych to mozna i za nejakou symbolickou cenu – jde to vylisovat a pouzit jinde
Orm – prakticky nikdy tam nemas jen ´cistou vodu ´ , trocha pisecku co narusi povrchovku trenim mezi futrama a nohama a pak to dodela oxidace. Teoreticky totiz kvalitni nenarusena povrchovka vode odola.
Tady teda by to mohlo mit pricinu i v krive narazenym futru, u nekterych vidli jsou plastovy ale nekde porad hlinik (nebo jiny kov nevim na 100%). Coz teda pokud je udelany dobre, nemusi znamenat problem.
Driv meli kovovy futra vsechny vidle a maruny byly drzaky i tak.
4.8.21 16:53
stačí starý ztvrdlý gufera a pak se tam dostane voda hned. Typický pro kolo co má někdo na chalupě na léto. "Jezdím na tom párkrát do roka, tak na co servis´
Zanedbaný servis. Nějak se dostla voda do nohy a thle způsobila. Obvykle k tomu dochází, když se tam dostane voda a vidlice pak následně delší dobu stejí bez funkce. Pak dojde ke korozi a poškození povrchovky na noze a pak už to jde rychle.
Jo to bych toho tady za chvilku měl celou dílnu. I dvou leté jsou někdy v podobném stavu . Hold servis není třeba.
tak kdyz mas vydreny futro tak ti ta vidla nijak zazracne chodit nebude…
ja bych to nevyhazoval.. jako nahradni drzak predniho kola je to dobry… vzdycky se to muze hodit a u tohodle stavu nevadi ze to stoji v koute a prasi se na to