Byla to výzva. Kolo jsem koupil starší, upravené na 2×7, víc než o kilo těžší, než můj horák. Fotku z bazaru jsem hodil na konec galerie fotek. Když jsem začal promýšlet úpravy, vzpomněl jsem na písničku od Žbirky ve který zpívá, že z obrazu zůstane rám. Tak to vlastně dopadlo, rám a vidle zůstaly a i na těch jsem se trochu vyřádil.
Na rámu jsem upravil „držák na stojánek“ za středovou mufnou, celej jsem ho ale nechtěl odpárat. Musel jsem taky opravit dvě zarážky bowdenu, ty majitel „projel“ a protáhl bowden k přehazce v celku. No a nýtovala se jedna matka na košík na spodek dolní rámovky, musel jsem ho posunout o díru níž (nevím kterej blbec to v originále vymejšlel), protože do tak malýho rámu sehnat kloudnej košík a lahev prostě nešlo. Vzhledem ke stavu rámu pak přišlo broušení tmelení a lakování do rozstřiku. Ještě jsem vyměnil Fe piny na V brzdy za Alu. Nějak radikálně „odlehčovat“ rám jsem nechtěl, prostě se mi takhle líbil a řezat třeba úchyty na kotoučovku, sundávat barvu a podobný blbiny, no nejem blázen…
O vidli jsem už psal https://www.bike-forum.cz/…ris-20-tuned o klikách a ose taky https://www.bike-forum.cz/…-cesky-titan o kolech tady https://www.bike-forum.cz/…a-detskou-20
Ostatní věci jsou koupený z Číny, nebo bazarovky. Pedály mají odfrézovyný klece a osy jsem dal CrankBrothers, pokrácený o 15mm a odvrtaný. Na brzdový ramínka jsem navěsil upravený silniční brzdový botky, jsou tam Alu upravený šrouby a titanový matky. Karbonový řidítka a sedlovka pokrácený, nějakej ten elox… Nová lehká sedlová objímka s titanovým šroubem, titanový šrouby samozřejmě i v představci. Vedení lanka od řazení z levý strany dolní rámovky na pravou stranu středový mufny jsem vyřešil vodítkem lanka pod košíkem. Řazení jsem dal Sram X.7, grip nemá tak velkej průměr jako X.0 a je naopak delší, pro dětskou ruku myslím vhodnější. Řetězová linka nakonec vyšla na výbornou, řetěz je v ose na pátým kolečku. Q faktor jsem moc neřešil, vlastně to ani moc řešit nešlo, když jsem chtěl tyhle kliky.
Tak to je asi všechno, cíl byl splněn, váha bez lahve je pod 7kg.
Moje poděkování: ing. Vašek Šedivka, Jindra „Antuch“, „Matbiker“, „Kubad“, „Tatranka1“, „pete_ax“, p. Utínek z Bottico, p. Valterová z Biketone a Ivan Vetterle z Kola u kostela Trutnov
Díky za konstruktivní komentáře
(vloženo 16.8.21)
Značka | Orbea |
Model | MX20 XC "Race" |
Hmotnost | 6,995 |
Rám | Alu Orbea |
Vidlice | Spinner Aeris tuned 70mm, air, oil, elastomer absorber |
Hlavové složení | Ztto ZS 44, plastic cap Diatech |
Kliky | Shimano LX FC-M570, tuned 127mm, Alu bolt |
Středové složení | JIS Schier titanium, 107mm, hollow axis, hybrid-ceramic bearing+Kinex |
Měnič | Sram X.O medium cage, pulley 12T+11T (cermic bearing) |
Řazení | Sram X.7, Nokon cable |
Převodník | NW ZRACE 104/30T |
Kazeta | Shimano XTR CS-M970 11/32 |
Řetěz | KMC X9 SL Silver |
Náboj přední | ARC 002 |
Náboj zadní | ARC 002, tuned 135mm |
Brzda přední | Litepro CNC, ABS modulator Point, brake pads Alu/Ti tuned |
Brzda zadní | Litepro CNC, brake pads Alu/Ti tuned |
Brzdové páky | Litepro CNC, Nokon cable |
Ráfek přední | JAVAX PT179, 406-17, 20T |
Ráfek zadní | JAVAX PT179, 406-17, 24T |
Dráty | Ritchey WCS, 1,8mm, niple DT 1,8 Red |
Pedály | Aceofix, tuned, axle CrankBrothers |
Řídítka | Ullicyc carbon 31,8/545mm, Esigrips |
Představec | Shikra 31,8/35, titanium bolt |
Sedlovka | Elita One 27,2, 255mm, tuned elox |
Sedlo | EC90, carbon |
Pláště | Schwalbe Little Joe KevlarGuard 20" + SV6A 23/40-406 extra light |
Mě přijde jako blbost, koupit a pak si nafotit do profilu kolo z krámu, to fakt nedá vůbec žádnou práci…
19.8.21 02:28
18.8.21 13:06
Funkčně jistě super, ale nějak se mi to asi nelíbí. Je to moc velká divočina. Každopádně váha je neuvěřitelná a strávil jsi nad tím spoustu práce. Věřím, že vnučka bude nadšená a s touhle váhou bude lítat.
Velice tedy smekám nad tou prací a stráveným časem. To fakt tedy uznání. Ale bohužel mi to přijde jako pouťový kýč… Nevím no. Ale myslím, že holka bude nadšená.
Je vidět v tom to nadšení udělat vnučce pěkné kolo, dovedu se do toho vcítit, protože tady to cílový uživatel těžko dokáže ocenit, je to čistě z toho nadšení a lásky a to je třeba ocenit, ale přiznám se, že původní kolo se mi líbilo více.
Červená s černou není nikdy špatná kombinace, stejně i červená s bílou, ale třetí barvu je třeba už decentně. Za mě ty světlé prvky (kliky, gripy, pedály, niple, ráfky) to kolo úplně zabily, už se tam příliš bijou ty barvy a jako celek to nevypadá dobře. Bílé bych nechal snad jen sedlo ale zbytek měl zůstat černý. Za mě 3*
Každopádně důležité je aby se líbilo vnučce, tak snad jste uspěl.
No, osobně nerad používám v hodnocení slova jako „hnus“ a ani tady to neudělám. Pravda ale je, že výsledek mýmu oku neladí, má to nějaký divný proporce (možná focením „širokáčem“) a ve finále se mi na oko asi líbí víc původní stav, kde nebylo tolik červené (osazení 2×7 apod. neřeším)… Ale to neznamená, že to kolo stojí zaprd, pokud se takto líbí staviteli a pilotce?), tak to nemá chybu. A za precizní profil a za domácí hi-tech stavbu je to za plnejch 5! ;-)
Je to sice barevná divočina, ale taky hodně pěkná řemeslná práce, super!
Bohužel se musim přidat ke gersovi. Poskládané je to parádně, ale dojem z kola mam takový, noooo, jak bych to řekl, … No prostě to mému oku jako celek nijak nelahodí.
Jinak teda výsledná hmotnost je s odpruženou vidlí dost luxusní. S WOOM 4 off sme s karbon vidlí na 8,05kg, ale zas je pravda, že odlehčovat by se dalo celkem snadno.