Marshmallow kolo s příběhem, který napsal Covid19 a je tak dlouhý a komplikovaný, že se nebudu rozepisovat. Ve zkratce jsem si na něm v březnu 2020 v Londýně nezajezdil, 2× jsem přebookovával letenku a nakonec dorazilo o 8 měsíců později v krabici v kamionu. Taky jsem se ocitl asi půl roku bez najíždědla – starého Cruxe. Velké díky patří kamarádovi který maršmelouna převzal a na 3/4 roku uskladnil doma a nakonec zabalil do krabice. Aspoň byl čas poshánět díly, vize byla jasná a tak stačilo jen číhat kde se co objeví. Původní sram rival šel ještě na podzim dolů a nahradilo jej shimano 1×11 a zimní kola. Poctivě jsem ho zajel v nekonečné zimě a soli a začátkem prázdnin 2021 dostalo pořádné záplety.
Na to domácí silniční beskydské lítaní po rozpadlých asfaltech a šotech ideální stroj.
(vloženo 17.8.21)
Značka | Specialized |
Model | Crux Elite |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 58 |
Rám | FACT 11r carbon |
Vidlice | S-Works FACT 11r carbon |
Hlavové složení | Cane Creek |
Kliky | Dura Ace 9000 + wattmetr 4iiii |
Středové složení | Cema |
Měnič | Ultegra RX800 |
Řazení | Ultagra R8020 |
Převodník | Garbaruk 46T |
Kazeta | Sram1170 / SLR2 - 11-36 |
Řetěz | Sram 1110 |
Náboj přední | DT Swiss 240 12/100 24h |
Náboj zadní | DT Swiss 240 12/142 24h |
Brzda přední | Ultagra R8070 + XTR MT900 160 mm |
Brzda zadní | Ultagra R8070 + XTR MT900 160 mm |
Ráfek přední | Light Bicycle AR56 disc |
Ráfek zadní | Light Bicycle AR56 disc |
Dráty | DT Swiss Competition Race 2-1,6-2 |
Pedály | Shimano M540 |
Řídítka | Specialized Shallow Drop,alloy, 70x125 mm - 440 mm |
Představec | Specialized alloy - 90 mm |
Sedlovka | S-Works FACT carbon 27.2mm, 20mm offset |
Sedlo | Specialized Phenom Comp 143 mm |
orm: Kazetu Sram Force novou 10–44T, tam to jde bez problemu. Eagle ne, ten spis na gravel na vrcharinu. Popisoval jsem pocty zubu vepredu, jak by bylo vhodne to poskladat.
Btw skok jsou o adaptaci ve finale to nicemu moc nevadi, protoze kdyz jezdis s wattakem, nejses totalni lemra a mas rychle kolo, tak bezne si cvaknes 2× na jemne kazete. Na rychle roadie je to na dennim poradku, ale chapu. Ty jine bubliny. :-))
@JFtryall: Ty jsi proste pacient. Na silnicku 10–50 s tema skokama jen proto abys mel jednoplacku. WTF :-).
Kolo jako takove super.
Jasne kdyz je kondice, jakou ma Michal tak se to uz da, ale uplne efektivni to neni a nizke kadence jsou v kopcich proste pomalejsi. Na 11sp bych asi dal XT di2 a Sram XO1 kazetu s 46T vepredu, coz by mohlo byt docela solidne univerzalni uz, kdyz pominu skoky. S novym Sram bezdratem by se dalo jit na 48–50T na univerzalni pouziti a klidne 53–54 na rovinarsky jezdeni a vlnky. Tam uz to dokaze 2×11 krasne nahradit a uz se tesim, kdo to bude nahazovat na aero silnicky, bude to cisty a krasny.
Kolo je super. Není náhodou ta Lysá ze 6.8. ? Byl jsem tam a řekl bych, že jsem tě viděl.
Paráda, ty převody už tu byly probrány horem dolem, v tomto jsem tak trošku konzerva, takže jednopřevodníkové módě zatím nehovím, ale i tak šup tam 5* ;-)
Tak ty už to trochu ženeš do extrémů – švihy přes 230km nejezdím, na nějaké extrémy v zahraničí můžu nahodit kazetu 10–42, které mám doma v zásobě i s XD ořechem kvůli bajka. Ale na běžné kopce a to i delší je to pro mě na takové obyčejné švihy do 180km úplně dostačující.
Jinak levá páka je stále 2×, takže nic nebrání tomu smyk kdykoliv dodat, ale já se už nevrátím…
Ty převody jsou adekvátní k tomu, jak jsi na tom fyzicky. Já si do letoška myslel, že 39:28 je pohoda všude, ale cestou z Lipska jsem krutě narazil na to, že to nestačilo vzhledem k únavě.
Jednopila by mě lákala na zimáka v Polabí, ale pak v sezóně, když se někam jede, jsem rád na krosce za 34:32, s tím se dá vyjet lecos. Třeba v Lombardii bych si na tvým kole Muro di Sormano fakt neuměl představit. To bylo fakt peklo :D
Lysá byl teprve začátek, ta se ještě hecovala s pohárkem :-)) strava
Pak jsme další týden jeli podobně laděný přejezd přes Jeseníky strava, ale ten už byly celkem na pohodu, ty Beskydy jsou o dost prudší a hlavně si člověk neodpočine ve sjezdech, protože jsou buď rozbité, nebo úzké a samá zatáčka, nebo obojí.
Jinak díky za kladné i záporné ohlasy, popravdě jsem nečekal tolik kladných, to kolo je svou barvou dost výstřední a budí dost pozornosti venku. Ale mě ten rám prostě hned na první pohled učaroval.
Mám rád barvy, a v té současné době 50 odstínů šedi je tahle barva jako zjevení, ale představoval bych si ho spíš pro svou ženu než pro chlapa (v růžové jsou prostě konzervativní), hodnocení barvy je vždy subjektivní, ale tady za mě bohužel ne.
Převody jsou OK, 46×36 by papírově měl být lehčí převod než klasických 39×26, na kterém jsem dával Lysou loni, akorát jsou větší skoky, podle specky na konci jsou 28,32,36 takže rozdíly docela velké.
Jinak výbava parádní, snad jen já bych dal aero řidítka, oválné se u toho rámu trochu ztrácí. Ať to pěkně jezdí!
Nejsem úplně fanda těchto barevných devadesátkových designů, ale jinak je to úplně parádní. 5* a bod bych přidal za vyjetí lysé na tomto převodu.
5*
Totální pecka a ta jednoplacka je něco, co si na silnici dám taky. Co se převodů týče, je to lehké dost, hejty na vrub absence lehkého tedy tolik nechápu…každopádně nějaký ten těžší převod by mi asi chyběl. Takždopádně 12s a 10z pastorek to jistí.
Prevody jsou lehke dost, ale neutocil bych ten nejtezsi. Barva super, libi se mi to!
K převodům: vozil jsem kompakty 50–34 a k tomu 10s kazetu 12–27, takže rozsahově úplně to samé jako 11–36 a . Kamarádi co se mnou jezdí tak mají často klasiku 53–39 a k tomu 11–28, což je ještě težší, takže žádná velká senzace se z mojí strany nekoná…
Proč ne 2×11? Kdybych na tom měl závodit na silnici tak není o čem- chyběl by těžký, ale závodím (jestli se tomu tak dá ještě říkat) jen na biku a tam jsem si oblíbil absenci smyku a předchozí převody mi rozsahem vyhovovaly.
Barva sice otřesná, ale tvarově se mi ten rám líbí. Převody jdou mimo mé chápání :)