Verze 2021
Kolo jsem postavil před 14 dny, takže na nějaké velké recenze a závěry je brzy. Zatím je to skvělý.
Něco jsem vzal z Mety, něco dokoupil a Ripmo je na světě :)
Zlatý řetěz jsou kolotoče, ale bral jsem víc věcí z kupkola a jiná možnost nebyla skladem…
Evo 2023:
Marzocchi Z1 Coil- Skvělý, chodí neuvěřitelně, jednoduchá na nastavení. Těžká.
RockShox Super Deluxe Ultimate Coil RC2T- První pokus skončil reklamací. Druhý kus zatím drží. Jinak to funguje moc pěkně.
Shigura- Magury MT5 jsem původně kupoval na prodej Mety, bohužel se třmen nevešel do zadní stavby a nedal se seřídit. Všiml jsem si toho až po zkrácení hadic, takže vrátit už se nedaly. Nechal jsem si je teda na Ripmo a Metu prodal na Xt. Rok a půl jsem na ně nemusel sáhnout, ale teď už si zasloužily odvzdušnit, tak jsem rovnou vyměnil páky za Xt a štve mě, že jsem to neudělal rovnou. Funguje to náramně.
BikeYoke Revive 2.0 185
SQlab 6OX
Alugear 30
Celkově jsem s kolem hrozně spokojený, tak snad v této podobě nějakou dobu vydrží .) Jediné co mě láká, jsou nová kola. Tak uvidím, jak to dopadne :)
(vloženo 26.8.21)
Značka | Ibis |
Model | Ripmo V2 |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | L |
Hmotnost | 15,6 |
Rám | carbon |
Vidlice | Marzocchi Z1 Coil 170 |
Tlumič | RockShox Super Deluxe Ultimate Coil RC2T 210/55 |
Hlavové složení | Cane Creek Hellbender 70 |
Kliky | Truvativ Descendant Carbon TLD Dub 170 |
Středové složení | Sram Dub bsa |
Měnič | Sram Gx AXS |
Řazení | Sram Gx AXS |
Převodník | Alugear 30 |
Kazeta | Sram Gx 10-52 |
Řetěz | Sram XX1 |
Náboj přední | Dt Swiss 350 straightpull |
Náboj zadní | Dt Swiss 350 straightpull |
Brzda přední | Magura MT5 |
Brzda zadní | Magura MT5 |
Brzdové páky | Shimano Deore XT M8100 |
Ráfek přední | Dt Swiss XM 481 |
Ráfek zadní | Dt Swiss XM 481 |
Dráty | Dt Swiss Competition 2,0/1,8/2,0 straightpull |
Pedály | Dmr Vault |
Řídítka | Truvativ Descendant Carbon 35/25 |
Představec | Chromag Hifi 35/35 |
Sedlovka | BikeYoke Revive 2.0 185 |
Sedlo | SQlab 6OX |
Pláště | Maxxis |
Honza03: Těch ±150 km to fungovalo fakt hezky, nemůžu říct nic proti. Jenom jestli to bude chtít servis každých 150km tak za rok servisu bych ušetřil na druhou x2 :D Doufám, že to byla jenom nějaká smůla a do budoucna už zlobit nebude…
Picina: Já jsem s ní hodně spokojený a jediný negativu je že mě nedrží dlouhodobě tlak.
Tak kashima se vyřešila tak nějak sama. Z x2 vytekl olej skrz kolečko komprese, takže šel na reklamaci. Zatím je tam teda pružina z Mety. Aktuálně je to i s progresivní pružinou na 14,88kg.
Ještě té x2 dám šanci.
Lister: Souhlas s Wildou, vyměnil jsem DPX2 za pružinový CC Inline a je konec škrkání… Na Turneru jsme měl s X2 moc velký sag, dost jsem šrtal a hůř to jelo, ale zase parádně žehlilo. – Vyhodnoceno zpětně, už chápu, proč ho Turner neosazoval.
Lister: A nezkoušel jsi jiný tlumič? S Topazem na Hightoweru jsem též pořád ryl. Po výměně tlumiče jsem přestal.
Krása, jediné co to vzhledově kazí je ten tlumič. Ta tmavá zelená je zajímavá, stejně tak nové GX AXS…
Ať slouží! 10/10
Super kolo.
Ad střed – nedokážu si představit kolo, co má střed ještě níže než tohle, protože ač mám 170mm kliky, tak na tomhle škrtám zatím nejvíc ze všeho kol, co jsem měl.
Ale zase na druhou stranu je to díky tomu do kopce jak zubačka a z kopce hezky stabilní.
esmo: Meta vypadala skvěle :)
benobiker: Dík
saintjv: Teď jsem s váhou v pohodě, jsem kolem 14,7kg a vlastně tam nemám nic lehkého. Delší sedlovka se mi honí hlavou, 185 od BY by se vešla zhruba s 1,5 cm rezervou, tak uvidím. Jediné co se mi barevně nelíbí, je kashima, jinak jsem spokojený :)
tjk: Meta měla střed ještě o 8mm níž, nejvíc mě to štvalo ve výjezdech, že jsem si musel dávat pořád pozor při šlapání. Zároveň víc houpala, tady to zatím vypadá podstatně lépe…
to si moc nepomuzes.. tohle ma stred taky nizkej a hlavne diky tomu kolenu to nejdriv naperes ramem a pak az naraznikem (zkusenost z AFka…)
Hele za me paradni ól dej bajk:). Ma sve limity, na ktery clovek narazi predevsim v lete, kdy se ma moznost dostat do vice bikeparku. To kolo to zvlada s prehledem, ale proste na vetsich vecech je to hodne tvrdy. Jinak i ja jsem bojoval s vahou, ale proste tomu se dnes neda pomoci. Kdyz tam clovek da rozumny gumy co neco vydrzi tak to proste min neni mozne postavit.
Za me je tvoje stavba plna rozporu, ale chapu, ze v soucasne dobe s dnesnimi dodacimi lhutami je to asi to co ti trh dovolil. Urcite bych dal vetsi teleskop… Ten ram zvladne i 200 a jeste s rezervou.
Ad barva: Ta technicka seda je super barvicka ale chtelo by to trochu rozsvitit;) Takovy oranzovy gripy a polepy vidle by dost pomohly rekl bych:) Ta zelena se mi proste k tomu moc nelibi. ALe proti gustu atd…
Kua pěkný! :-) Líbí se mi kombinace stříbrného představce a pedálů, pěkně i vypadaj vyšší řidítka a představec pěkně bez komínu podložek hnedka na hlavě. Sedlo ladí barevně s vidlí, tož pěkné :-) To Ripmo má i super geošku koukám, mno, dokázal bych si představit na tom jezdit v bikeparku a v pořádným bordelu :-)
Honza03: Na váze je rozdíl ± 2kg (podle domácí váhy to má 14,7) a pedálem jsem zatím chytil párkrát, takže to vypadá, že pomohl :)
Zajímavý jak to s tou černou vidlicí vypadá úplně jinak, no jsem zvědavý jestli jsi si s váhou a nízkým středem pomohl. Stejně to kolo mám nejradši do technických výjezdů.
juraj.9: Fotky jsou mizerný, zkusím někdy zvládnout lepší.
tjk: Moc toho nebylo, štvala mě váha a pro mě mco nízký střed. Plus Dwlink mě lákal už dlouho .)