v setupu na L´Etape...košíky atp..jinak mi stačí ten titanový KingCage...
na startu L´Etape 2021
jo to byla ještě čistá a voňavá...tady konečně TL pláště...skinwally jsou bohužel jen dušové..
do prvního kopce jela se Sáblíkovou v zádech...;)
zahnojený, ale spokojený...Lawitour vyšlo krásně..
okolorepubliky...první čekpojnt...
okolorepubliky...obligátní...Lužice...
okolorepubliky..Hrušky...
okolorepubliky...na zmrzku do Lednice
okolorepubliky...svatej Honza..
okolorepubliky...jj...každý den krize...
okolorepubliky...krásné místo...Muzeum kol Boskovštejn...penzion mě zahránil...to že tam bylo muzeum byl hodně slušný mimoděk...;)
okolorepubliky...úplně jsem ho chápal...4 den...ksichťák, déšť...
okolorepubliky...poslední čekpojnt...pokorně domů z Lanštejna vlakem...příště pojedu nalehko...začátečnická chybka...
okolorepubliky...konečně doma...
takhle to má nejraději...na pohodu...na jednu Plzeň...
1x12 ve spolupráci Sram+Shimano+Garbaruk...funguje to pěkně...elektrika je návyková...skoky nejsou hrozné...řadí pěkně, brzdy brzdí...
L'etape v půlce...
O Stradě jsem přemýšlel dlouho, kdysi jsem ji viděl naživo na ForBikes a prostě mě dostala…minulý rok na podzim jsem narazil na rakouských stránkách na nový rám za litr éček a tak bylo vymalováno. Jen čekala na půdě v krabici na svůj moment a tím byl start na závodu Okolorepubliky.cz.
Stavěl jsem vlastně tak týden dva před, dokončil těsně před startem, nakonec šel do elektriky a nelituju. Chtěl jsem větší rozsah a jak nakonec vylezli s XPLR a v tu chvíli kdy jsem stavěl bylo naštěstí dostupné. Mechaniku 1×13 jsem musel vzdát, rám na to není dělaný, nic se do zadní stavby nevešlo. Tak jsem ji dal do šuplíku a bude čekat na další Stooge projekt.
První tři akce už má holka za sebou, nejdřív táhla pytle kravin kolem republiky (závod jsem v půlce zabalil, 700+ km s hendikepem stačilo, počasí nepřálo, nebyl morál dojet ani krátkou, snad příště s lepší taktikou). Další bylo L´Etape dlouhá trasa, kde jela fakt parádně a na Lawitour Classic 2021 dostala taky co proto, nicméně to ustála parádně.
Kolo mě moc baví, je fakt rychlé, v závodech jsem často tahal rovinky a za mnou to vlálo ;) Elektrika s Rivalem je fakt dobrá, takže mám 1×12 (44/10–44) a je to akorát, 50 km/h to jede v pohodě, kopce také, skoky nejsou tak hrozné. Je to moc fajn kolo, jsem rád, že jsem do ní šel, k Anglánovi Italku…ideální manželský pár…
Omlouvám se za fotky…jsou z akcí…až bude někdy čas tak jí nafotím lépe…
(vloženo 30.8.21)
Značka | 3T |
Model | Strada |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | M |
Hmotnost | 7,9 |
Rám | 3T :: Strada (UD Carbon Disc, 142x12 Axle) |
Vidlice | 3T :: Fundi Pro Carbon, 12x100 Axle |
Tlumič | :) |
Hlavové složení | 3T :: Sealed cartridge 1.125" - 1.25" |
Kliky | Shimano :: Durace 9100 (172,5 mm) |
Středové složení | Sting :: ST-LKBB386SH |
Přesmykač | :) |
Měnič | Sram :: Rival eTap AXS D1 XPLR |
Řazení | Sram :: Rival eTap AXS D1 |
Převodník | Garbaruk :: Narrow-Wide Chainring 44z |
Kazeta | Sram :: CS XG-1271 D1 XPLR 12sp. kazeta 10-44z. |
Řetěz | Sram :: GX |
Náboj přední | DT Swiss :: 180 Road Straightpull CL 12x100mm (28 děr) |
Náboj zadní | DT Swiss :: 180 Straightpull Ceramic ROAD EXP CL zadní náboj 12/142 mm, Sram XDR (28 děr) |
Brzda přední | Sram :: Rival eTap AXS |
Brzda zadní | Sram :: Rival eTap AXS |
Brzdové páky | Sram :: Rival eTap AXS D1 |
Ráfek přední | Light Bicycle :: FALCON PRO rim AR55 disc |
Ráfek zadní | Light Bicycle :: FALCON PRO rim AR55 disc |
Dráty | Sapim :: Laser (28+28) |
Pedály | Shimano :: 105 |
Řídítka | Ritchey :: Butano WCS gravel řídítka, 440 mm; omotávka kůže San Marco |
Představec | 3T :: ARX-Ltd Carbon Stem 80 mm |
Sedlovka | 3T :: Strada |
Sedlo | PRO :: Stealth Carbon AF Saddle 152 mm |
Pláště | Continental :: Grand Prix 5000 |
Jak si rozumí kazeta s tím Eagle řetězem? Sram na webu tvrdí, že bez flattop řetězu nelze :-)
myreczech: a jo, ty potřebuješ přímé, to mi nedošlo. v tom případě ti dávám za pravdu :-)
Koncentrovaná HCl, teplota tak 30 °C a stříbrné jsou všechny dráty. Ty co mám na Deanovi se ostatně ve stříbrné ani nedělají.
přímé stříbrné byly fakt jen Lasery…nic jiného…snad ani teď to není jiné…Jbandy ano ale SP nejsou…
a proč jsi nedal aerolite? ty ve stříbrný k dostání jsou na bike24. není jen sapim :-)
@learita: no chtěl jsem tam stříbrné CX reje…ale nakonec jsem měl kliku, že jsem aspoň sehnal ty Lejzry…třeba k Vánocům si kola přepletu…na tom Lawitour dostaly strašně naprdel…možná, že reje by tak nepovolily…
na jakém kole je vlastně máš…? jinak nádherná sbírka…paráda…
Já si stříbrné CX Rej dráty objednával z Belgie. Teda potažmo mi je tam sehnal místu dealer.
A jsou krásný:-)
Ty Aero dráty, vousy, chlupatý nohy. To mi připomnělo příhodu, když se ptali amerického plavce Marka Spitze po zisku x zlatých medailí na Olympiádě proč vlastně nosí ten knírek, odpověděl „Při plavání mi pomáhá rozrážet hladinu, jsem pak rychlejší“. Myslel to samozřejmě jako vtip. Příští rok na mistrovství světa ale celá Sovětská výprava, včetně žen měla knírek :)
Nechal jsem si reakci na pozdeji, trochu to vstrebal a musim rict, ze to proste ma takovy ten svuj styl. proste tak nejak, vsechno jinak. A i kdyz me se to vizualne nelibi, tak to naprosto vytihuje ty fotky, kdy jednou je kolo na L Etape de Tour a podruhe navasene bagazi na objezdu republiku… takovy zdvizeny prostrednicek mainstreamu se vsim vsudy. A jem rad, ze se na kolo nakonec probojoval Rival, protoze to mozna bude sada kvuli ktere opustim shimano, ale musim nejdriv zkusit, jak se mi budou drzet paky.
Jinak ad CX ray. Ja je mam na radu kubada na vsech kolech (vcetne CX, kde se na aerodynamiku nehraje), protoze pry na muj prasostyl jsou idealni a mel pravdu. Za nakych 12tis km praseni po lesnich trailech vcetne kamenu a korenu na CX, kdyz jem nespocetnekrat prosekl bezdusaky se kola ani nehly :)
mr.antik: Plnovous je pry vic aero nez oholena tvar :D merili to ve wintunnelu :D
Moc se mi to líbí. To by se mi líbilo to zkusit…
Já právě nevim kolik aero udělaj 55mm ráfky vs kulatý dráty. jestli to aspoň vykompenzuje chlupatý nohy nebo fousy :-)
Ale tak nějak laicky mi přijde že 52 špic už nějaký odpor přináší.
určitě nafotím nějaké lepší fotky a necháme BaFuňáře hlasovat… Losnu nebo Mašňáka…očkování budou volit černé ploché a odpírači kulaté stříbrné… můj tip…:,–)
@Honzis: máme přece aero kola, aero dráty atd. protože to krásně vypadá ve stojanu u oblíbeného pivovaru/hospody :-)
@Mireczek: tak moje CX reje si mi ale krásně dal do aero pozic, na rozdíl od cycology :-) Můžeme udělat pokus a nafotit Stradu jako „černošku“.
Něco na téma ploché špice. Novější kola Shimano mají výrazně ploché špice, profil obdélníku co má ostré hrany. Starší kola měla špice s elipsovitým průřezem, jako čočka. Při bočním větru hranaté špice vytváří svištivé zvuky. Co bude více aero?
Myrezcech: s tím otáčením plochých špic máš naprostou pravdu. Musím je často rovnat.
Jenže stříbrný dráty a ošklivá omotávka žádný styl není. Kolo z katalogu by to nebylo ani kdyby omotávka byla pěkná a dráty černý cx ray. No a když se nenamáhá ani se 2 stejnejma košíkama… no je to punk, ale z toho většina z nás po dvacítce vyroste ;) Zbytek se mi líbí.
Hlavně jestli všichni s cx Ray dráty mají i aero postavu … Strada je dost specifická , Myreczech má rád nějaký styl , tak to vzbudí reakce a o to vlastně asi jde. Žádná tuctovka z katalogu , hlavně jezdit a mít z toho radost.
Přesně, módní trendy jsou jedna věc, ale finkce a spokojenost s tím co mám je hlavní.
Zrovna na tom postovaném obrázku vidíš, že krom stříbrných špic tam má další stříbrné detaily. Jako je přesmykač, přehazovačka, objímka na sedlovce, brzdové třmeny, náby. Ono kdysi byly v podstatě všechny komponenty na silnici stříbrné tak to ladilo víc. Ale jako určitě bych se na tom kole svezl :-)
děkuju kluci…
hele dráty jsem nejdríve chtěl CX reje…ale prostě stříbrný nebyly…stejně ruku na srdce…profil 0,9×2,3 mm vs. 1,5 mm…podívejte se na svá plochými dráty vypletená kola a kdo z vás má všechny ve směru otáčení…otočí se o pár stupňů a máš taky 1,5 mm…dle mého to se upínáte na nějakou virtuální realitu…;) a stříbrný…za tím si stojím…prostě se mi kola se stříbrnýma špicema líbí víc…na to co je moderní a co ne tak nějak dlabu…za pár let bude trend mít tři kozy…a co já s tím…;)
Ještě koukám, že na tam jsou klasický kulatý dráty, myslel jsem že na aero je CX ray povinnost ale klidně se nechám poučit.
Jak vystoupíš z mainstreamu, už to jede. Cenim dráty, chce to odvahu a je to super. Nejvíc se mi líbí setup s jedním KG bez těch plasťáků, udělej takhle víc fotek. :)
Moc pěkný kolo, nějaký detaily mi tam neseděj ale je aspoň vidět, že se na tom jezdí…
Stříbrné kulaté dráty se dávaly na karbony snad někdy před 15 léty. A to se prostě k tomu modernímu rámu nehodí. Na první pohled to působí, jak kdyby tam byly nějaké prastaré Zippy bez polepů. Ale sto lidí, sto chutí.
JJ, když vidím, jak si to měl naložený na okolorepubliky, tak bych fakt nějaký gramy u drátů neřešil :-)
Pecka. Ty kliky takhle vypadají super, dost mě ta jednoplacka vrtá hlavou i na silnici. Asi to někdy zkusím. Tu omotávku bych dal klidně zelenou. Ať je nějaká psina.
Tohle kolo se mi vážně líbí.
Nebude trvat dlouho a každá druhá silnička bude mít absenci přesmyku.
@miloš dráty nejsou těžké…10–15 g rozdíl na té délce a počtu…mám i mosazné niple…taky nejaký ten gram navíc…neřeším…ok…mohly mít 1530 g…mají 1570 g…#serepes…;)
Sapim CX Ray – Weight: 272 g (64 pcs x 260 mm)
Sapim Laser – Weight: 283 g (64 pcs x 260 mm)
Vidíš, zapomněl jsem pochválit brzdy, hydraulika lepší než nějaká kombinace mechanicko-hydraulické. Brzdy jsou někdy drama, ale s flatmountem je to snazší.
Dráty: tam spíš než na tu barvu narážím na fakt, že jsou těžké, nejsou aero (kontrast s kolem/rámem/ráfky) a možná ani ne tak mechanicky odolné jako by byly ploché aero.
Na test se těším, ale budu až v neděli ;-)
@miloš…hack nebyl problém…problémem byly brzdové třmeny, nevešly se do zadního trojúhelníku a už jsem na to neměl energii, abych něco na nich Dremelem upravoval a pak zjistil nějaký další ko problém…tak jsem sáhl na jistotu…
dráty…no hele na to, že to jsou kulaté 1,5 mm tak jedou parádně…aero dráty jsou cipovina…tyhle kola fakt jedou a stříbrná je sexy…uvidíš…víkend 10–11.09 s východem dám nějaké to kafe a nechám vás povozit ;)
Už se opakuji, dráty černé a aero, jinak mi nedávají smysl lehké ráfky. Omotávka černá. Na jednu stranu jsem zklamaný, ze to není ten 1×13 hack (co byl ten problém?). Na druhou stranu mě překvapila výdrž aku Sramu. Di2 je mimochodem v pohodě, že někomu rupl smyk, tak to ještě nic neznamená. O hluku 1×12 jsme se bavili včera na Kuksu. Prostě 1×12 prý způsobí větší křížení řetězu a hluk. Na silnici zásadně 2×11/12 a na bikepacking snad také lepší volba.
Rating dám, až se na ni projedu :-) To se musí vidět a zkusit naživo.
@myreczech Tak to mě mrzí, ale bohužel i toto se v životě děje, tak přeji úspěšné a nekomplikované rozejití. A doufám, že není příčinou vášeň v cyklistiku :-(
JJ. Boskovštejn též potěšil, ztama jsem si tehdá dovezl pěknou sbírku fotek:
Viz fotogalérka na rajském, kdyby to někohou zajímalo: https://aduldinho.rajce.idnes.cz/Palava_Tour/
Fota č. 50 – 109 :-)
jo a baterka cca 1000–1500 km…na akci kolem republiky jsem měl jednu záložní…ale na tu druhou nedošlo…tak první měla po 800 km cca třetinu k dobru…apka funguje hezky…sramu se to povedlo…hned z krabice to hezky vrčelo a házelo…možná příští rok zkusím přejít na Shimano 1×12Di2, ale zatím nic není…uvidíme s čím vylezou v září…ten Rival je relativně dostupný…páky, brzdy, hazka, kazeta cca 20t…
@miťo: hele kamarád má treka za dvěkila a už jednou řešil ulomený přesmyk Di2…to fakt nechci…;) chodí to hezky fakt…nemám s tím problém, ten Garbaruk je krásná práce a s Durou vypadá parádně…nechtěl jsem DUB nebo jiný blbiny…možná časem udělám radost Hambinimu a vezmu si střed od něj…ale tento za 500,– se točí i po těch hromadách höven…
@melvin…já jsem chtěl vždycky červenou…tohle je sice ta druhá co dělali…Pastel Rot…Knoll Rot byla ještě ostřejší…ale na sluníčku je hezká i tato malinová…
@aduldinho…no proto se rozvádím, abych mohl s takovou krásnou Italkou do vany a pak i do peřin…;)
Fotky jsou super. Boskovštejn potěšil! Nejsem kamarád jednoplacky, ale pokud vyhovuje, není co řešit. Chci se zeptat, jak často se nabíjí baterka v šaltru?
Tak se nakonec stavba zadařila, je to podle tvých preferencí a přání a tak to má být, máš to za 5*! Samozřejmě já bych volil klasiku 2×něco a tu omotávku bych dal taky asi černou. A s kolem do vany bych si fakt netroufl, to by mě drahá polovička asi hnala :-)
tak nějak popořádku…nechtěl jsem černošku…proto stříbrné špice, proto skinwally, kůže…naživo to je hezké…omotávka chytí časem patinu…černou stradu má každý…což jsem prostě nechtěl…a kola vypadají na sluníčku parádně…taková rádoby klasika…
ráfky jsou skutečně 55 mm…nakonec neváží ani tak hrozně…předek 740g, zadní 830 g…komplet 1570 g na vysoká kola to je fajn…ty 180ky byly z nouze…na 28 drátů DT nějak neumí přední náboje na 12 mm osu…chtěl jsem to pro ten bikepacking…raději jistotu 28násobku…a jedou parádně…
kokpit jsem nestihnul poladit…první nástřel před 1000 km jízdou…proto komín…raději vzpřímenější posed než desítky hodin trpět…není to stroj jen na rychlý kafe…měl jsem s ním záměr objet za 6 dní republiku…pak to je sakra znát když se přestřelí do krásna…
smyk mi fakt nechybí…možná to je maličko hlučnější na 11 a 12 pastorek…ale to jen ostré kopce…jinak to chodí výborně…Strada je 1× specifická…pak začali dělat i rámy na 2×…to už podle mě ztrácí kouzlo…Strada je aero 1× kolo…jako takový průkopník…asi to není na závodění, ale na pohodu určitě ano…
Ta omotávka bije do očí, asi bych dal černou, to samé výplet. Ty sříbrné špice k tomu moc nesedí. Pak na můj vkus moc velký komín, ale chápu, že každý má posed jinak. Ale ten rám se mě vždycky líbil a i ty kliky k tomu sedí. Každopádně to musí být super svezení.
30.8.21 10:38
U mě za 5* jen ten smyk mi tam chybí a jak se na ten rám dívám asi by tam ani nešel, nebo snad ano?
Pecka! Ale 1× na silnici, Ty to schytáš, copak nevíš, že se s tím nedá jezdit?
Ram a kola ok, ale zbytek je hroznej mismas, ktery mne k silnicnimu kolu nesedne, plus ten predstavec s podlozkama :-). Dulezite jestli se to libi tobe. Jet to musi super.