Až na váhu krásné kolo pro dceru jsem si říkal jako první po vybalení páč váha nebyla nikde k sehnání, modrou miluje tak bylo rozhodnuto v téhle době kdy skoro nic není něco vybrat. Já měl podmínku řazení Shimano a pevné osy. Podle toho ale jak na výletě jela tak jsem váhu pustil z hlavy. Gripy, rohy, zkrácenou sedlovku, nosič na pití, blatníček a krátký představec jsem dal ze starých zásob. Ráfky s dírou na autoventilek nechápu. A lanko přehazky vedené bez bovdenu rámem mě taky dostalo. Dcera 10let a 155cm
(vloženo 8.9.21)
Značka | MMR |
Model | Zen 20 |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | S |
Hmotnost | 14 |
Rám | Aluminium 6061 Hydroformed triple butted |
Vidlice | Rock Shox Judy Silver 29 Air TK Boost. Travel 100mm |
Hlavové složení | Ritchey Comp |
Kliky | Shimano |
Středové složení | Press Fit |
Měnič | Shimano Deore |
Řazení | Shimano Deore 1x12 |
Převodník | 34T |
Kazeta | Shimano Deore 10-51 |
Řetěz | Shimano |
Náboj přední | Shimano ctl boost 15x110 |
Náboj zadní | Shimano ctl boost 12x148 |
Brzda přední | Shimano MT-200 |
Brzda zadní | Shimano MT-200 |
Ráfek přední | XCR 9800 DW 29 |
Ráfek zadní | XCR 9800 DW 29 |
Pedály | BBB |
Řídítka | Ritchey Comp |
Představec | Uno |
Sedlovka | Merida 300mm |
Sedlo | Selle Italia X3 Boost |
Pláště | Hutchinson Python 29x2.10 |
To je těžký jak kráva.
třeba kotouče + redukce úspora tak 150 gramů, jiná zadní pevná osa, jen obyč na inbus (úspora tak 50 gramů)
zbytečně těžký a drahý sedlo (sedlo z alíka za 500 a úspora dalších 140 gramů). Řídítka úspora tak 150 gramů, sedlovka tak 100–150 gramů.
Obyč light duše od mitasu za 100 jedna, úspora i 100 gramů na kole…mám pokračovat?
Takle mi to dle aktuálních cen dává rozpočet cca 2500 a váhovou úsporu tak 800–900 gramů (možná i celý kilo)
A Samozřejmě největší těžítko je vidle, ale to už je jiná palba.
Tím se do tebe nechci navážet, jen jsem chtěl ukázat na to, že i s malým budgetem se dá váha sundat, když se hledá.
odkazy ti klidně pošlu do PM. Jen mám doma taky malou holku a těch 14 kg je za mě prostě dost
MatS: Tuhle redukci jsem taky kupoval, akorát v ráfku moc nedrží… a pak jsem někde viděl, že jen vemeš čepičku od autoventilku, ucvakneš jí vršek, tím vznikne „tunel“ se závitem a ten prostě našroubuješ na ventilek… voilá! :D
Kolo hezky, ale tak těžký bych nepostavil ani pro manželku. Já tady vidím dost věcí pro váhový tunning za pár kaček.
Moc se mi líbí to sedlo,,ale to má fakt přes 300 gramů? Ufff
No někteří jedinci mají s galuskovým ventilkem děsnej problém a stále ho lámou a ničí. Raději nebudu jmenovat :-)
Takže pro ně je autoventilek spása. Jinak Mavic prodává za pár korun plastovou redukci do dírky a rázem máš díru na galuskáč. Možná bych je doma ještě našel.
Hezky kolo. Lanka razeni v ramu a bez bowdenu jsem mel u Kellyse taky a nikdy zadny problem, takze toho se bat netreba.
Bazírovat na pevných osách pro desetiletý dítě, co má i s postelí 40kg je trochu mimo mísu, bych řekl, ale moc hezký kolo – povedená stavba. Asi by to chtělo fakt zvážit na váze :-)
Kolo má kamarád a váha kola e 12,3 kg. To mate v rámu nějaký olovo navíc ne? :)