pro rejpaly ... ano na TOMHLE kole mám řidička o 3 stupně zvedlé - je to kvůli lepší ovladatelnosti ve sjezdech v terénu a ne nebudu je dávat dolů i kdyby to něčímu oku nelahodilo
gravel ze stáje – opět v týmových barvách (black I black v matu :) … chat else … krásně rychlá, lehká a agilní věc, která má odolnost dobývacího stroje, hbitost a průchodnost gekona a rychlost jen nepatrně menší než plnotučná silnička … když nevíš kudy pojedeš, nebo chceš mít jistotu, že projedeš kamkoliv zahneš, je tu Hakka … na gravel pochopitelně jedině 1× řazení a TL … na budíku má tahle konkrétní už skoro 20k a taky si se mnou už užila svoje :)
(vloženo 9.9.21)
Značka | Ibis |
Model | Hakka MX |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 61 |
Hmotnost | 8,3 |
Rám | Ibis Hakka MX - carbon |
Vidlice | Enve - custom Hakka MX |
Hlavové složení | Cane Creek 100 |
Kliky | Praxis Works |
Středové složení | Praxis Works |
Měnič | SRAM Rival |
Řazení | SRAM Rival |
Řídítka | Easton CX40 |
Představec | Thomson |
Sedlovka | Thomson Masterpiece |
Sedlo | Fizik Argo |
Pláště | Schwalbe G-One 40 EVO TL |
tohle je co nejjednodušší kolo, co kdykoliv vyndáš bez rozmyslu ze stojanu a můžeš s ním jet cokoliv, s kýmkoliv a kudykoliv a nic ho ani tebe nezaskočí: proto jsem měl rád 29er s pevnou vidlicí a avid bb7, tam vážně kromě mazání řetězu nebylo co řešit. Gravel je v tomhle vlastně stejný :-) BTW když se řeší nastavení!posedu: fajn je vidět silničky v profipelotonu, jak u jezdců neodpovídá obvyklému fitu. Máš to parádní, tak ať to lítá :-)
chodec to je blby no jestli ma x road takovej problem. No ja bych sel spis do top znacky i s tim, ze tam budou treba horsi kola. S tim, ze ty puvodni bych nechal jako „zimak“ kola a nova na leto.. Me se taky libi ta jednoduchost te jednoplacky no, ale kdyz to ma byt kolo do rychla, tak to proste nebude optimalni. Kdybych mel jeste ziletku jako ty, tak jo. Ale pro me bude ziletka ten gravel a jak rikam teren se moc konat nebude, takze ucpani presmyku bahnem nebo mlaceni retezu toho se fakt bat nemusim..
2 cyklista86 – jiná kola, co jsem na nich neseděl nerad komentuji … je to ošemetné a co na papíře může vypadat jako dobrý nápad nemusí v praxi úplně dělat vždy dobrotu – kolo nedělají jen tabulkové údaje, ale i to, jak se chová v zátěži, co si nechá líbit a co vydrží a jaké má vrtochy. Třeba konkrétně s X-Roadem mívali kámoši problém se zajížděním sedla …nějak blbě řešený zámek asi nebo co, a za boha to nemohli udržet na místě (s pastou a vším možným) … možná už to vyřešili, fakt nevím, ale to je typicky věc, co z tabulky nezjistíš a dokáže ti to kolo otrávit. Druhá věc je pak volba typu kola … často má člověk (vím to z vlastní zkušenosti před lety) nějakou představu, co by chtěl jezdit, ale může se stát, že je to jen tím, že vlastně neví, co by ho bavilo jiného, nebo co by ho bavilo, kdyby na to měl dobré nářadí. To byl i můj případ, kdy jsem musel postupně zkusit různá kola a vývojové fáze, abych se zastavil mj. u takového na lehko a záměrně minimalisticky postaveného gravela, protože se postupně ukázalo, že pro tyhle jízdy, kdy nechci plánovat a hlídat kudy pojedu, je prostě pro někoho paradoxně méně vlastně víc – co na kole není, to tam nebude ani rachota, ani nebude vyžadovat servis, ani se nemůže zacpat bahnem, zazlobit nebo jinak zkomplikovat cestu a to samé s plášti a jejich přendaváním – přínos užších plášťů by byl marginálně tak malý, že mi nestojí ani za to uvažování před jízdou, co tam nandat :) – tohle je co nejjednodušší kolo, co kdykoliv vyndáš bez rozmyslu ze stojanu a můžeš s ním jet cokoliv, s kýmkoliv a kudykoliv a nic ho ani tebe nezaskočí
2 orm – běž už prosím tě šoupat nohama někam do kouta – rýpeš od začátku do prkotiny a i když se ti řekne, že to, co se ti nezdá, je jen podhledem záběru a zkreslením širokáče v rohu fotky … normální člověk by to pochopil a víc by to neřešil, protože pokud ti majitel, co to kolo zná desítky tisíc km, řekne, že v reálu tam není ten údajný problém, co se ti zdál, tak kdo jsi, abys mu tvrdil opak? S těžko pochopitelnou arogancí a nikým nežádán si osobuješ pozici tvrdit, co je „správné“ nastavení – i když nic takového univerzálně neexistuje a radíš nesmysly s poučkou, co je univerzálně neplatná. Neomluvíš se, i když je zjevné, žes nesmysl tvrdil a na vlastních kolech to máš podle vlastní nefungující poučky zjevně blbě jak ti tu ostatní ukázali. Jen prostě dokola nesmyslně prudíš. Jsou tu lidi, co mají smysluplné dotazy k danému kol, modelu nebo osazení nebo je kolo inspiruje k nějakému dotazu na techniku … a pak tu je prudič orm, co ostatním cpe nikým nežádané a hlavně vadné rozumy … přežiju bez nich … zvládneš to, nebo ne?
@petr_bd: Myslis, ze bys prosel? Ja bych zase zavedl casovy limit nez sem muze novy uzivatel prispivat. Ve tvem pripade treba 5 let, aby se zamezilo temto kecum novacku :).
@KUBULA: Prislo ti podle fotek, ze ta riditka byla nastavena spravne? Vim, ze se pak chodec vymluvil, ze je spatny fotograf a dal tam jine fotky, ale z jine doby nez puvodni. Nastaveni na novych fotkach jsem nekritizoval.
Kouba_2005: mas pravdu, stydim se za svou chybu. Spatne jsem si to pamatoval.
KUBULA : Forrest měl 75
Pod 70? To by tady bylo úplně prázdno:))) Přijde mi že holky si na b-f vedou lépe – neřeší kraviny, což je docela neobvyklé:)
Doufal jsem, ze se tu najde nekdo, kdo se ho zastane a dodá tý vadnouci debate o nastaveni riditek korunu.. Nejdriv me to i trochu bavilo cist.. Ale ted uz mi ho zacina bejt spis líto.. Asi by se mel pri registraci do b-f delat povinně IQ test a lidi pod 70 sem proste nepoustet
@KUBULA: Ano mooser je ma spatne. Focene po koupi. Mohu se zeptat zda jsi videl ty puvodni fotky chodce o kterych jsem napsal, ze jsou spatne nastavena nebo si myslis ze jsem to psal o fotkach ktere tam ma ted?
orm: myslis toho blbe vyfoceneho apache? Nebo ta skvele nastavena riditka na Moserovi? Vubec ti nedoslo proc jsem vybral toto kolo. Nech to plavat, jsi nejlepsi a ja s tim umim zit.
@KUBULA: Mohl sis vybrat jine kolo z meho profilu, treba moji starou silnicku, ktera ma riditka stejneho typu jako o kterych byla diskuse. Misto toho to ukazujes na typu riditek ktere jsme neresili a ja o jejich spatnem nastaveni nerekl ani slovo. To nedava smysl.
Pista: ja vim ze jsou ta riditka ok, ale je to kolo uzivatele orm, takze to byla jen takova vsuvka a reakce na to jak maji byt riditka.
11.9.21 10:27
2 chodec: moc pěkné. Hlavně se miíbí, že na tu velikost 61 to nejsou štafle.
2 Kubula: za mě jsou řidítka správně, čtu tady tu diskuzi a čumím…já měl doposud zato, že řidítka se v základu, když jezdec nemá jiné preference a požadavly nastavují přesně tak, jak je na fotce, tedy ploška špuntu rovnoběžně s vidlicí. Když ořeci chytáš řidítla za spodky, tak ti parlže od ramene neěřuje kolmo dolů aby si s rovným zápěstím chytel spodky rodel, které jsou rovnoběžně se zemí, ale màš paže mírně v otevřeném úhly vůči trupu, tedy za mě spodky rodel mírně sklopeny dolů znamenají správný dohmat zápěstím…ale that's only my opinion…
chodec pak jsem se tady jeste ptal jestli ma nekdo zkusenosti s temahle borcama a nikdo neodpovedel. Ten ram quint vypada dobre takove klasicke tvary.. https://www.quintbike.cz/ prej ta jejich stavba zacina na 45000, tak do 60 tisic si myslim, ze by to nemuselo byt spatny..
Nebo CUBE ma slusnej promer cena/vybava, ale jedinej model kterej se me od nich libi barevne a kterej je pro me financne dostupnej daji na jednoplacku.. :( https://www.cube.eu/…-carbonnred/
chodec no je fakt, ze pak na ten gravel muzu dat vzdycky silnicni obuti, ale obracene do aero silnice asi 40mm nedam.. :D Uvidim co bude k dostani no s tech gravelu do rychla. Idealni by bylo, kdyby v zime nekdo prodaval supa x road 2021. Po tom bych skocil hned.. To je presne co hledam. Proste na pohled silnice, ale velka prostupnost pro plaste..
2 cyklista86 – vyzkozkoušej to na těch 40. Prakticky nezpomalíš ale získáš opravdu možnost jet úplně naprosto všude a proti horáku to fakt letí. Je to boží pocit přimotat se do XC závodu (stalo se nám to s klukama na polské straně Jizerek u Orle) a předjíždět je bez velké námahy :) … jasně že někde v kamenitém sjezdu by člověk zpomalil, ale polňačky a lesní cesty to prolítává rychleji než rozkutálíš horáka na asfaltu. Pak tě to ba ty cesty bude táhnout
2 cyklista86 – vyzkozkoušej to na těch 40. Prakticky nezpomalíš ale získáš opravdu možnost jet úplně naprosto všude a proti horáku to fakt letí. Je to boží pocit přimotat se do XC závodu (stalo se nám to s klukama na polské straně Jizerek u Orle) a předjíždět je bez velké námahy :) … jasně že někde v kamenitém sjezdu by člověk zpomalil, ale polňačky a lesní cesty to prolítává rychleji než rozkutálíš horáka na asfaltu. Pak tě to ba ty cesty bude táhnout
@KUBULA: Kdyz uz chces trolit tak by ses to mel naucit ;). Diskuse byla o jinem typu riditek nez co jsi sem dal z meho kola. To ti moc nevyslo, ale pobavil jsi :).
Fazzy no je to otazka no jestli kdybych mel gravela s 40–45mm bezdusema me to pak netahlo vic mimo silnice. :D Ale vzhledem k tomu, ze i na MTB se pristihnu jak se rad vyhnu prachu a drncani jizdou po asfaltu, tak s pevnou a beranama bych asi odbocil na kamenitou cestu jen s kverem u hlavy. :D
cyklista86, vubec ne. To jen parafrazuju tvoje vlastni slova. Ackoliv, neni to ani tak parafraze, jako spis citace :)
Macik a no jo. Ted se na to divam. Tak sam to ma „blbe“ a poucuje ostatni.. :D
Fazzy nechapu to je ironie? :D
KUBULA ano jsou lehce vytocena nahoru. Ovsem takto to ma bych rekl aspon 50% lidi vcetne profiku.. Chce to vyzkouset ktera varianta vyhovuje primo tobe a neresit nejake obecne rady..
cyklista86, vzdyt na tohle pouziti je pro tebe endurance nesmysl a zbytecny omezeni. Ber gravel :)
Pptrebuji radu, prijde mibze na teto fotce jsou spatne nastavena riditka. Konce nejsou vodorovne a paky mi prijdou trochu nahoru.
Diky za reakce.
2 cyklista86 – Pastorky naopak využiješ v celém rozsahu a o použitelnost s 1× bych se ani malinko nebál. Běžně na něm jedu i silniční vyjížďky s AVG 30 a zvládne to a převody nechybí a fakt si málo kdo kdo to nezkusil umí představit jaká je to pohoda když na 1× nemlátil řětěz, nic nerachotí, nic se neplní bahnem sněhem protože tam to kurvítko není :) … Ale pokud nechceš jezdit mimo silnice tak ti fakt stačí silnička s průchodností 35+ a hotovo … zase 2× jde jezdit víc na konstantní kadenci. Gravel specifické kolo by sice zvládlo projet totéž a moc pomalejší bys nebyl, ale jeho potenciál bys pak nevyužil.
chodec Ja furt uvazuju jestli bude stacit silnice kde se vleze 32mm plast a nebo gravel, ale teren buduj ezdit minimalne spis vubec. Maximalne rozbite lesni asfaltky, sem tam sterkova cesta, polnacka… Hlavne to budu met na silnici.. Takze kdyz bych vzal gravel tak bych tam dal stejne max 35mm a jezdil hlavne po silnici. Ten jednoprevodnik by nestacil.. Nechci furt hoblovat posledni 2–3 pastorky..
2 cyklista86 …. Ostatně k tomu jak mám po pár letech představu o potenciálu a využití i poskládání gravela jsem psal článek v posledním Velu … tak tam to je rozepsané na A4 ;)
2 cyklista86 – aktuální silnička je německý Storck Aernario (6,5 kg raketa) – tohle je Ibis (Kalifornská značka) … měl jsem sice i Ibis Silk … to byla hezká karbonová silnička, ale to už je pár let … nicméně srovnání s tou současnou mám změřené. Takhle jak to je na 40mm TL pláštích s jemným vzorkem je to při stejných wattech jede o cca 7–9% pomaleji než silnice. Což je super výsledek na kolo s takovouhle průchodností, které projede i po kořenech proti stíhačce na 25–28 pláštích. Osobně bych na gravela řazení 2× nedával s výjimkou případu, že chceš jezdit vyloženě většinově silnici na kadenci. Ten přínos 1× řazení je na trochu hrbatém povrchu ohromný … míň to rachotí … rychleji a přímočařeji řadíš k tomu u 1× máš brzdu ramínka a NW převodník což opět minimalizuje možné zdroje zvuků a možnost spadnutí řetězu když budeš mimo silnici. Vykašlal bych se i na druhou sadu k takovémuto kolu. Prostě to vzít jako nezastavitelné kolo, které je jen nepatrně pomalejší než silnička (balíku a parťákovi na silničce s tím klidně stačíš i na těch 40mm pláštích) a užívat si jednoduchost a právě to, že nemusíš vůbec nic vymýšlet
@waters: Neni bf od toho, abys zabijel cas diskusema ktere nikam nevedou :-)? Lidi to tu berou moc vazne :-).
Jinak obdivuji, že má někdo čas na dikuze, které nikam nevedou. To radši věnovat čas údržbě kola:))
@midlander: Napodobne.
@cyklista86: Diskuse se sem prenesla z jeho silnicniho kola, kde mel podle fotky riditka natocene nahoru. Nebyl jsem jediny kdo ho na to upozornil. Fotky uz si dal jine.
Moc pěkné kolečko.. Působí jako do sbírky:) A že má najeto tolik se mi nechce věřit asi dost času věnuješ údržbě.
chodec btw kdyz mas teda od stejne znacky gravel i ziletku. Na ziletce pises ze mas 30mm plaste. Tady 40mm. Muzes to nejak porovnat ty kola? Mas zmerene nejake stejne jizdy po silnici? A kdyby si dal na ten gravel taky silnicni kola s 30mm a mel silnicni sadu misto te male jednoplacky. Byl by tam velky rozdil?
orm chapu kdyby jsi to psal u kola, kde to je fakt extrem, ze dotycnej ani nemuze jet ve spodnim uchopu, ale jak to ma tady chodec, tak presne v tehle poloze mam taky rad kompakty. Pak se me to drzi dobre jak za paky a mam v tom uchopu jistotu a taky ve spodnim uchopu. Protoze moje zapesti je pak v neutralni poloze. Ma to tak i mraky profiku. Nektei maji ty pak zvedle fakt silene, ze pomalu nejde ani brzdit ze spodniho uchopu. Tem taky chodis na social media a kopirujes jim tam poucky jak maji byt natocene berany? U zacatecnika co zacina to beru. Ten jeste nema nejake svoje preference, takze u nej by mel byt zaklad nastaveni posedu podle poucek a pak az neco najezdi, tak pozna co jemu telu konkretne vyhovuje.. Tady typek ale ma neco odjete, tak nechapu o co ti jde.. Jinak co rikas na to, ze ted je moderni vytacet paky dovnitr? Neni to snad ani rok max dva, co to mela hrstka borcu a dneska to ma snad vic jak 50% zavodniku. Skoro je uz divny videt zavodaka bez pak smerem dovnitr..
10.9.21 14:26
@chodec: To nema cenu dal resit. Ocividne jsi v nejake negativni emoci, coz ti brani chapat text a porad si meles svoji misto toho aby ses snazil pochopit, co ti pisu. Tak peace :-).
2 orm – je to v těch postech ke Storckovi ten nesmysl cos napsal. Stačí si to po sobě přečíst. Nejen žes to napsal ke konkrétním řidítkům, u kterých to objektivně a zjevně nejde udělat tak jak jsi radil, ale komukoliv kdo se malinko zamyslí musí dojít, že ta rádobypoučka nemůže obecně zafungovat napříč různými druhy a tvary řidítek, co se jich dělá. Tak by pro příště místo rejpání do nesmyslů bylo lepší si dát bacha na své vlastní výplody. Už jen ta bohorovnost podle fotky na dálku tvrdit, co je pro kohokoliv z pohledu nastavení “správně” je btw hloupost projev neznalosti toho, jak to na kole funguje.
2 cyklista86 – záleží na jakou kadenci jsi aktuálně naladěný, ale zhruba tak jak píšeš
Určitě ta diskuse k něčemu dobrá je, konečně chodec správně nastavil řídítka. Teď se to bude teprv jezdit ;)
@chodec: V cem konretne jsem napsal nesmysl, ze riditka tvaru jako mas na silnicce se delaj tak, aby ta koncova hrana byla rovnobezna se zemi ±? Nemyslim si, ze je to nesmysl. Staci se zamyslet, proc tam ta rovna plocha je. Samozrejme jsou drobne odchylky, ale rozhodne ne tak, jak jsi to mel na te (rikas ty, ze to bylo fotkou) zmrsene fotce. Nikde jsem nepsal, ze by sis to mel zmenit, to je ostatne tvoje vec, jen jsem napsal, ze to nastaveni riditek na te fotce bylo spatne, ve smyslu, pro jake nastaveni vyrobce ta riditka vyrobil.
Chodec a pri normální rychlosti kolem 30km/h jsi teda nekde 1 pastorek za půlkou kazety ne?
2 orm … hlavně se ukázalo že tu radíš zjevné nesmysly a to jsi stále nijak nenapravil
2 Cyklista86 – mám tam kazetu 10–42 tedy na XD ořechu. To je samo o sobě o 10% zrychlení při stejné kadenci proti 11–42 … vepředu 40 převodník jede to tím pádem cca 50km/h aniž bych musel jít přes nějakou akceptovatelnou a pohodlně ještě udržitelnou kadenci (95) … na cestovní kadenci 85 to pak jede 45km/h …. Ani s větrem v zádech běžně nejezdím 50km/h+ (krom krátkých sprintů) … takže převody fakt nechybí ani do rychla. Do overspinu se dostaneš jen kdybys chtěl šlapat 60+ z kopce … a tam tu potřebu zrychlovat nemám
@hovado_cz: To je vec nazoru, podle me ne. Nakonec se ukazalo, ze chodec neumi fotit a vyklubalo se z toho pekne kolo. Tim bych to uzavrel.
@hovado_cz: Ja napsal, ze ma riditka ve spatne poloze, ne ze si ma zmenit posed. To jak si to pak kazdy bude vozit je kazdeho vec. Jestli si myslis, ze je to picovani, je zase tvoje vec :-).
Orm, jenže jak už jsem někde psal “toto neni kritika jen bezduchý píčování” napiš třeba Kulhavýmu, že by si měl nastavit správně kolo, že ho má podle metrik bajk-fóra nastavený špatně :-D
za mě je tady všechne přesně jak má být! Mít to doma neměnil bych nic! krasavec
Stačí ti převod kdyz ti foukne na rovině do zad?
2Micey … je to vážená váha. A ano tohle kolo jde udělat pod 8kg jako nic kdyby člověk chtěl a trochu přitlačil na komponentech … lehká kola, něco ubrat na sadě a klikách a bylo by to pod 8 … kolem mě jezdí asi 6 kusů Hakka a jdou z toho dělat úžasná kola pokud má majitel chtěl si hrát
Moc pěkné a v moji velikosti, to se hodí, až půjde do světa. Btw na gravelu mám na milimetr stejně řidítka, taky 2X XXX km a jinak bych je nedal. Nesmysl to dávat podle pouček, za mě cajk a moc pěkné kolo.
chodec dik. Jsem malinko skeptickej k ty vaze, s hlinikovejma kolama.. fakt 8,3 s pedalama? Jestli jo,ten ram musi byt fakt lehouckej.
Chodec: zrovna větší hbitost a stará dobrá „hravost“ je jeden z důvodů, proč mám rád 650b :-D
Ale o nic nejde… hlavně si najít to svoje
5*
2 TK75 – na 650 by trochu ztěžklo a ztratilo na hbitosti … takhle fakt umí jet tak že stačí i zaskočit za silničku a přitom projede v klídku i Singltrek a už sjíždělo i černou sjezdovku :)
2 Micey – kola jsou tam setová … tohle kolo jsem nijak nerozmazloval – je to takový pracovní všeuměl a moc se s ním nemazlím. … jsou to notubes Grail s 32 dráty … náboje jsou nějaké inhouse Ibis … průmyslová ložiska enduro bearings jsou v tom. Jak říkám v popisu … stavěné spíš na robustnost než na parádu
orm: alespoň je tuten čtvrteční večer nějaká sranda. Se musíme nějak zabavit a nespát na vavřínech:-)
2 jan D … toho si nevšímej. To jen pár rozumbradů mělo tendenci mi u druhého kola vysvětlit, že po 30000km nevím, jak ho mám nastavené a v jaké mám mít poloze řidítka podle nesmyslné poučky … což bylo trochu komický
2orm – kdybys nepsal nesmysly a nekecal o věcech, kterým nerozumíš, bylo by líp. Tohle kolo má řidítka přizvedlé z dobrého důvodu. Ta silnička to naopak nemá, ale ty tam budeš nesmyslně poučovat o vodorovnosti konce řidítek.
Já to nechápu. Jak jsou jako ty řidítka zvedlý? Jak by měly být správně?:D
Zlomená sedlovka je hnus, jinak kolo vypadá hezky i ve velikosti 61. Na gravel samozřejmě patří řazení 2×.
9.9.21 18:53
Bovden ok, ale zase ty řídítka, ty řídítka :-D máš za plný počet hvězd, líbí moc a super fotky.
Krásný kolo…Hakka se mi vždy moc líbila, sice teda o dost víc na 650b kolech, ale i takhle je to fajn :-)
Ty berany pootocene nahoru maji i nekteri profici ve world tour a nekteri to maji fakt hodne. Kdyby sem dali kolo a mistni mistri sveta nevedeli kdo to je, tak by ho zhejtovali, ze ma posed na hovno, ze asi moc ve spodnim uchopu nejezdi a pod.. :))