Update 2022
Update 2022
V/2022 – Kolo má nového majitele
Moje entrée do světa silničních kol. Je to už těžký veterán (přelom 80/90´s), ale stále dobré a celkem i stylové svezení. Na cesty do práce, na tréninky apod. ideální, ale nezklamal ani na náročnější výjezdy, tzn. všude možně po Beskydech, Jeseníkách a taky na Edelweißspitze. Spousta kámošů se mi smála že se na tom zabiju, ale všechny jsem pak v kopcích utřel.
K samotnému kolu toho úplně moc říct nemohu, nejsem první majitel a spoustu detailů jsem nikdy nenašel, snad jen ve zkratce že jde o japonský rám Sakae Ringyo, což je dnes myslím SunTour. Rám je velmi raritní, prakticky bez svárů, něco málo jsem našel Tady Postupem času jsem pár věcí obměnil, stále mám doma původní stříbrné záplety od remerxu, a original řidítka od Sachsu, který dělal i sedlovku. Shimano 600 Tricolor funguje spolehlivě i po letech, skoro nikdy jsem neměl žádný problém, akorát postupem času jsem z původní 11×25 přešel až na 11×28 což je maximum co přehazovačka utáhne.
Od léta mám nové kolo, tak mi to leží v garáži, ale nechce se mi ještě úplně loučit. Dám tomu přes zimu ještě pár korun a na jaře asi pošlu dál.
Update 2022 – upraveny páky + nová omotávka
(vloženo 13.9.21)
Značka | SR Sakae |
Model | Litage |
Velikost | 56" |
Hmotnost | Kolem 9,5 kg |
Rám | SR Sakae Alu |
Vidlice | 1" Sakae FX Alu |
Kliky | Shimano 600 Ultegra Tricolor 172,5 mm |
Přesmykač | Shimano 600 Ultegra Tricolor |
Měnič | Shimano 600 Ultegra Tricolor |
Řazení | Shimano 600 Ultegra Tricolor |
Převodník | Shimano 52x42 |
Kazeta | Shimano Alivio CS-HG51 8s 11-28 |
Řetěz | KMC X8 |
Brzda přední | Shimano 600 Ultegra Tricolor |
Brzda zadní | Shimano 600 Ultegra Tricolor |
Brzdové páky | Shimano 600 Ultegra Tricolor |
Ráfek přední | Campagnolo Calima |
Ráfek zadní | Campagnolo Calima |
Řídítka | Pells RR7 420mm |
Sedlovka | Sachs, přesný rozměr nevím, ale je to kolem 26,5 mm |
Sedlo | Lietu LT |
Pláště | Tufo Comtura duo, 25mm |
@K.a.j.l.87: Pokud je ti to kratke, tak klidne dej delsi predstavec. Bezne se vozi kolem 12cm. Muzes dat i delsi. Je to mala investice. Podle fotky to vypada, ze mas pod 10cm. Posed by se ti dostatecne natahl.
Ahoj, díky za komentáře. Ohledně pák, čekal jsem, že dostanu fén tady :) Ono to kolo je mi trochu krátké, tak jsem to natahoval jak to šlo. Člověk kolem 180–182 cm by to měl asi ideál, já mám 188. Souhlasím, že to je celé špatně, no takhle se mi na tom jezdilo asi nejvíc pohodlně. Celé jsem to chtěl předělat přes zimu (pozici pák, omotávku a lanka s bowdeny), protože už na něm jezdit asi nebudu, a jsou to vesměs malé investice, no chtěl jsem to nahodit do placu k nahlédnutí, takže s kritikou jsem počítal.
Kolo jsem sehnal úplně náhodou přes mého servisáka z Třince, ke kterému vozíme kola v rodině už řadu let. Když jsem se ho ptal, že bych chtěl zkusit silnici, sehnal mi toto, s tím, kdyby mě to nechytlo, tak rám umožňuje i přestavbu na MTBčko (pár staveb jsem viděl na netu), ale silnice mě chytla, takže jsem to už nechal.
krasne kolo. pisete, ze nejste prvni majitel … kde jste sehnal takove kolo?
Moc pěkný kolo, to bych si určitě nechal na kochací výlety za dortíčkem a espressem! (Jo, a borci dole mají pravdu…)
Jinak tedy sváry na tom rámu určitě nejsou, ale nejsem schopen na něm dohledat ani svary. Kdepa mají být?
Podle nastavení sedla to chce stejně delší představec a omotávka je namotána tak blbě, že předělání je nevyhnutelné. Tady není o čem.
V náhledu jsem si myslel, že to je titanový rám..
Pěkný kolo. Tu Tricolorku jsem na kole taky měl a byla spolehlivá, funkční, super.
Ale ten představec a páky jsou fakt blbý.
Ram velice zajimavy. Ten predstavec, riditka a paky to ale uplne kazi. Tady ma orm pravdu. Poucka na paky se hodi.
Dobrý, jen by byl lepší klasický představec a taky si dovolím tvrdit, že máš blbě páky :-D
Vice by tomu slusel klasicky predstavec do 1" vidlice nez takhle pres redukci. K nastaveni pak existuje poucka, ale uz si netroufnu ji sem dat :-). Kolo pekne.