Mula 2.0 + gravel kola
Mula 2.0 + silniční kola, která jezdila pouze po asfaltu, výjímečně kousek šotka. Aneb uděláme asfaltovou cyklostezku přes pole ¯\_(ツ)_/¯
(pod)zimní gravel setup (blatníky+Gacirom V9D+trocha bahna:-) s novou předsedlovou brašničkou
Plečkogravel ve fázi ladění posedu a hledání více pohodlí
Bylo tam málo oranžové, tak jsem to trochu vylepšil reflexními prvky a košíky :-)
Blatníček vyříznut z obalu pláště. Na ližinách to drží 2 stahovací pásky a jistí brašnička.
Přední odrazka je k drátům přichycena navíc ještě obuvnickou nití. Nerad bych, aby někde ve sjezdu zase odletěla.
Brašny jsou vcelku "aero" :-)
Vzadu s 35 mm pláštěm (reálně 36x33 mm) už moc místa nezbylo.
Původně jsem chtěl osadit obě přídavné brzdové páky, ale zabírá to moc daleko od řidítek, takže jsem namontoval jen přední. To na manévrování na cyklostezce stačí: pravou rukou zvoním a levou přibržďuji :-)
Zrcátko je na silnici super, periferně vidím světla přijíždějících aut. Ale v terénu se začalo pomalu samo polohovat a když to fakt drncalo, tak cinkalo sklíčko. Oboje vyřešeno modelářským epoxidem. Teď už s ním lze pouze rotovat na hlavním čepu a v terénu se skoro nehýbe.
bagáž 1.0
"ochrana" vzpěry, do které řetěz dost mlátil (přehazka bez spojky/"brzdy")
místo vepředu (plášť 39 mm), pro jistotu oblepeno ať se dřív škrábne ochranná fólie než rovnou karbon. S plastovým blatníčkem to začlo trošku škrtat z boku když jedu ze sedla....
místo vzadu (plášť široký 36 a vysoký 33 mm)
Na rozdrbaný asfalt lepší jak teleskopka, na lesní cesty taky.
(pod)zimní silniční setup (blatníky+Gacirom V9D+trocha bahna:-)
Aneb jak ušetřit 176 g v silničních kolech. A pak jet domů vlakem se 7 dírama v přední TPU duši :-/
Tohle jsem pinzetou vydloubal a vytahal ze silničních pláštů ResistPROTECT+ o_O
Původně to mělo být popojíždědlo do města, které se nebudu bát zamknout k lampě, parkovat ve společné kolárně a takový „silniční pokus“ (nikdy jsem silničku neměl).
Poté jsem zjistil, že je super mít kolo, které trochu jede (ve srovnání s trail/AM fullem), takže jsem na tom začal i výletovat po asfaltu, šotkách a i hladších nezpevněných cestách/pěšinkách. Kolo zvládlo i zkratky lehčím terénem (což mě překvapilo), ale pohodlné to teda nebylo, takže jsem začal upgradovat (chronologicky):
- postupné zkracování představce v rámci ladění posedu (100->90->80->70->80 mm)
- silnější mechanicko-hydraulická přední brzda
- širší pláště s dušema
- přídavná přední brzda do horního úchopu
- teleskopka z bazaru :-)
- bezdušové pláště na původních (17C) ráfcích
- druhé záplety se širším ráfkem (23C) z bazaru + bezduše přehozeny na širší záplety
- dokoupena kazeta s trošku lehčími převody a další kotouče – mám teď připravená jak gravel tak road kola a můžu to snadno prohazovat
- 7 nepadnoucích sedel (naštěstí z Ali nebo bazaru a poslané s minimální ztrátou dál)
- nejtlustší plášť co se ještě vleze dopředu (American Classic Aggregate 700×40C TLR – reálně má 39 mm) + pěnové vložky ZeroCUC Gravel 30 mm ať v lese nezvoní ráfky :-)
- druhá vrstva „lepivější“ omotávky na řidítkách. Jak je to tlustší, tak se mi to lepši drží a navíc to pěkně tlumí nerovnosti.
- naznal jsem, že další zkracování představce už by bylo moc, tak jsem koupil gravel řidítka PRO LT GRAVEL ALLOY 420 mm s compact reachem (65 mm) i dropem (110 mm) a 10° vyhnutím a jsou super
- sundal jsem teleskopku a dal tam místo ní kopii Canyon VCLS 2.0 z Ali, trochu pružící sedlovka je na „normální ježdění“ lepší (a ušetřil jsem 500 g)
- sundal jsem ALU gravel řidítka a dal místo nich o 2 cm užší silniční karbonová z Ali. Příště to chce správně změřit šířku ramen hned na první pokus :-). Tohle bylo poslední místo, které netlumilo. Teď s karbonem už tlumí a jsou krásně ergonomicky tvarovaná. A sundal jsem tu přídavnou brzdovou páku. Nevešla se a už jsem jí stejně skoro vůbec nepoužíval.
- stavím si karbonový gravel, takže jsem to přeskládal zpět do silničního setupu. 28 mm pláště jsem přehodil na původní gravel záplety a na 23 mm ráfku jsou mnohem lepší než předtím na 17 mm ráfku. Jak tvarově, tak pohodlnostně. Foukám o 10 psi méně.
Pominu-li, v jakém stavu došlo kolo z Decathlonu (úplně rozštelované), tak jsem po seštelování a postupném vytunění karbonovými pružícími díly spokojen.
Na rozbité okresky je to cajk, šotku to taky dá. Za sucha lze opatrně i zkratkou po polňačkách nebo lesem :-).
ps: jezdím na tom bez batohu a často v tričku bez kapes, tak jsem musel vytvořit „úložné prostory“ přímo na kole (další vrstva oblečení, jídlo, mobil, klíče).
(vloženo 15.9.21)
Značka | Triban |
Model | RC120 modro-oranžové |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | M |
Hmotnost | (pod)zimní setup (blatníky+Gacirom V9D): silniční kola 12,94 kg; gravel kola 13,03 kg; s jídlem, pitím a oblečením 15+ kg |
Rám | Triban AL 6061T6 (M: 1930 g) |
Vidlice | Triban 12K carbon |
Tlumič | pružící listová karbonová sedlovka + nohy, ruce a vhodná stopa |
Hlavové složení | nevím, nekoukal jsem |
Kliky | Shimano Tourney 170 mm |
Středové složení | Shimano Tourney |
Přesmykač | microSHIFT R8 |
Měnič | microSHIFT R8 |
Řazení | microSHIFT R8 2x8 |
Převodník | Shimano Tourney 50-34 |
Kazeta | Sunshine 8S 11-13-16-20-24-28-32-36 |
Řetěz | KMC 8sp |
Náboj přední | netuším | netuším |
Náboj zadní | netuším | netuším |
Brzda přední | ZTTO mechanicko-hydraulická (z Ali) + 160 mm kotouč TRP |
Brzda zadní | PROMAX DSK-300R + 160 mm kotouč TRP |
Brzdové páky | microSHIFT R8 |
Ráfek přední | Triban Tubeless Ready Disc 6063T6 622x23C |
Ráfek zadní | Triban Tubeless Ready Disc 6063T6 622x23C |
Dráty | 28 | 28 |
Pedály | Shimano PD-R550 (na biku mi nášlapy nesedly, na silnici mi to nevadí) |
Řídítka | OG-EVKIN HB002PRO+ 400 mm (reach 85 mm, drop 130 mm) karbon z Ali + dvojitá omotávka, zrcátko, držák světla/telefonu namontovanej do šroubů představce |
Představec | 80 mm +7° (z Ali) |
Sedlovka | kopie Canyon VCLS 2.0 (z Ali) |
Sedlo | Brooks C15 (váží 435 g ale tlumí pěkně) |
Pláště | Triban ResistPROTECT+ 28 mm s TPU dušema (z Ali) |
Praktické využití je, že si můžu trochu přibrzdit z horního úchopu a nemusím přehmatávat. To je celé.
Kvůli té přídavné brzdě jsem musel přesunout světlo na předsazený držák. Kdybych tam dal i druhou přídavnou brzdu, tak nemám kam dát zvonek :-)
Ty přídavný brzdy jsem nějak nepobral, kdysi tím byly vybaveny u Meridy základní cyklokrosky, ale jako praktický užití?? Navíc na rodlách přece potřebuji místo na světýlka a podobný chujovinky, třeba zvonek :-D
Prasopes: Seřizuješ stále tu hlavní brzdu a brzdíš primárně její pomocí. Pokud tu přídavnou páku nemačkáš, tak se to chová stejně, jako by tam nebyla.
p@X: no tvl., on ten bowden tou pákou fakt prochází, to jsem vůbec nepobral:-) To se musí skvěle seřizovat:-)
15.9.21 19:41
já se pořád snažím pochopit tu třetí brzdu – to jsou nějak spojený lanka u předního třmenu?:-)
Bezpečnost především :-)
Povedená geneze Dělníka/Šichťáka! Jako pro sebe bych tomu asi nedal tu brzdu, páč 97% jízdy se držím shora za páky, a telekskopku taky nežiju. Ale to je otázka osobních preferencí. Ale reflexní trubičky ve výpletu bys poladit mohl, já je mám stažený až dolů k niplům a co každý 4 špice, takže to pak dělá krásně veliký rexlexní kola, že ani nepotřebuji mít ve výpletu další odrazku. Taky lanka bych vedl „nad“ sucháčema, přijde mi, že je trošku stlačují, takže ždibek omezují lehký chod. Ale to jsou jen takový blbiny, jinak mě to moc baví! Ať to jezdí bez nehod! ;-)
vit.sklenar: Dobře. Jsem zvyknutej na platformy, takže to bylo OK i bez nich. Ale říkal jsem si, že bych při rychlém kmitání nohama ve sjezdech uvítal trošku více fixace a je to s nima lepší. A noha se stále dá vyndat snadno když je potřeba.
Super, jak se jezdí s těma klipsnama?
15.9.21 11:06
No hurá, že jsem se taky dočkal odhalení tvého stroje:-D Líbí se mi, a i tvůj vynalézavej přístup.Teleskop jsem si po vyzkoušení taky říkal, že by bejvalo stačilo vzít s páčkou pod sedlem a mít možnost ho sundat třeba…a dát zpět když se chce.Přídavnou brzdu nechápu, na tom místě se držím jen na silnici do kopce, ale to je taky fajn, že máš svůj styl.
5*