Když ti to na hladkým segmentu dokáže zamnout vidlici a tlumič, tak to třeba v enduro závodech muže dost pomáhat. Já to mít nemůžu, pač bych nedokázal manažerovat ty baterky zvlášť pokud by to bylo v kombinaci se sedlovkou a hazkou.
Brain je mechanický a vidlice s tlumičem fungují nezávisle od sebe. OJe omezený mechanikou a nemožností implementace nějaké složitější logiky.
Fox to má o něco chytřejší, programovatelné, podle testů super, ale vůbec to dál netlačili, od začátku tam byla minimální propagace. Teoreticky by měl fungovat o něco líp než Brain.
Flight Attendant má navíc senzor z osy, teda detekuje šlapání a tím oproti foxu dokáže o něco líp určit, jak moc se otevřít nebo zavřít.
Praktický přínos asi nebude velký, současná hloupá kola fungují docela dobře i bez podobných systémů. O úspěchu rozhodne hlavně marketing a spolehlivost.
midlander: je tak gyro, to je rozhodne spolehlivejsi nez opticke nebo laserove senzory…
6.10.21 15:33
No je to zajímavé, ale tak nějak se nemůžu zbavit pocitu že, aby to mohlo fungovat tak by každá vidlice a tlumič museli být přesně nastaveny na konkrétní váhu resp. mít o hodně větší rozsah nastavení než mají dnes. Ono asi budeš těžko přidávat tlumení komprese do kopce když běžně jezdíš jeden – dva kliky od největšího nastavení.
imho je na to špatný pohled.. tohle je vývoj, vývoj jde dopředu a někam se to musí posouvat.. většinou je to na úrovni Higendu v nejvyšší cenový kategorii a do mainstreamu se to s ohledem na cenu nikdy nedostane… kdo na to bude mít ten si to koupí, většina lidí bude stále jezdit klasiku.. vzhledem k tomu že jde o seriové tlumení které mésto mechaniky ovládá servomotor se na vidli ani tlumiči nic nemění.. já třeba osobně bych tyhle věci rád vyzkoušel a nebránil se jim.
nepřijde mi to vůbec hloupé.
Mno teoreticky by mohl nějaký podobný systém vyšachovat brain u epica v příští generaci. :)
File12: vzhledem k tomu, že musíš do DUB osy klik nacpat ten snímač, tak elektrokola jsou zatím asi mimo hru..
Nicméně mi se to líbí, jen ta cena asi člověka odpálí na měsíc :)
Hmm, ten benefit tam moc nevidim, i kdyz by to stalo stejne, radeji bych usetril tech 300g …
Mantis: jako jo mas pravdu. Ale kdo ma 9000$ na YT nebo 12.500$ na Trek nebo Spesl tak to resit nebude. Opice a banany….
To by me zajimalo kolik s tim bude stat takovej Spesl Turbo Kenevo :D
Čudlíky na spodních nohách a Butter Cups na konci pístnic pružení a tlumení.
Tak tohle je jasnej přínos, další bezvadnej blackbox, co si neopravíš doma. Taková věc bude mít pro servisy a prodejce náhradních dílů náhodou velkej přínos, jaktože ho tam nevidíš.. Víš jaká by to byla nuda, kdyby bylo kolo jednouduchý bez kurwítek a nebylo neustále co řešit, opravovat… To by pak nezbejvalo, než na tom samou nudou furt jen jezdit do zblbnutí, to přece nikdo nechce.
5.10.21 19:55
Mě by stejně tak zajímal rozdíl nového Lyriku/Zeba oproti starší generaci – změnilo se i něco uvnitř? – Lyrik vypadá, jakožto komplet překopaný, ale nikde jsem k tomu nic víc nenašel…