Loni v zimě dostal Ronin celkem „za uši“, tak jsem ho nechtěl zase trápit a přemýšlel na čem budu „levně“ jezdit do práce a sem tam na nějakou zimní vyjížďku. Prohrabal jsem šuplíky a bedny ve sklepě a prakticky kromě rámu, klik a řidítek a pár drobností jsem našel celé kolo. Jako dárce rámu posloužil Author Reflex 2008, koupený na bazoši. Z klik jsem flexou sundal přinýtované převodníky, upravil zadní osu z 142mm na 135mm s redukcí na QR, do přední dál redukce z Ali na QR. Za dva večery hotovo. Ještě až budu mít náladu, tak dám delší představec a až se naskytne na bazaru nějaká vhodná ocelová nebo karbonová vidlice. Najeto mám zatím cca. 50km a jede to a brzdí to překvapivě dobře.
Edit 22.2.
Odpruženou vidlicí RST Vita jsem vyměnil za hliníkovou z Ali, váha klesla o 1.4kg. Sensah sada i po cca. 1.500 km řadí dobře a kupodivu i ty čínské semihydrauliky fungují na jedničku.
(vloženo 17.10.21)
Značka | exZimní popojíždědlo |
Model | Author Reflex |
Modelový rok | 2008 |
Velikost | 18" |
Hmotnost | Nepodstatná (11.10kg) |
Rám | Hliník |
Vidlice | Pevná Al Lutu Ali |
Hlavové složení | RITCHEY 1-1/8" (ahead) |
Kliky | SUNTOUR XCT-308 170cranks, BCD 104 |
Středové složení | SHIMANO UN-26 110mm |
Měnič | Sensah SRX Pro 11.sp |
Řazení | Sensah SRX Pro 1x11 |
Převodník | Deckas 34t |
Kazeta | Shimano SLX CS-M7000 11-46, 11 sp. |
Řetěz | Shimano CN-HG601 11sp. |
Náboj přední | Formula CL- 712, 32 drátů, 12x100mm |
Náboj zadní | Formula RXC 142, 32 drátů, 12x142mm |
Brzda přední | Zoom Xtech HB100, semihydraulika, kotouč SM-RT68 160mm |
Brzda zadní | Zoom Xtech HB100, semihydraulika, kotouč SM-RT68 160mm |
Brzdové páky | Sensah SRX Pro |
Ráfek přední | Wtb i23 29",tubeless ready |
Ráfek zadní | Wtb i23 29", tubeless ready |
Dráty | nerez ocel 2.0 mm černé |
Pedály | Crankbrothers Mallet |
Řídítka | Ritchey Baquiano Gravel / 44cm |
Představec | Ritchey wcs 90mm |
Sedlovka | Gt (Promax) 27.2mm |
Sedlo | Bontrager |
Pláště | WTB Nano 700x40 TCS LIGHT |
Ahoj odkaz na kolo si ukládám. Zatím velmi narážím na V brake vs kompatibilní pevná vidle.
Hustý, fandím těmhle předělávkám, je super, že se dá starým věcem nový život…
Lišák: hele brácha :-) no s touhle pevnou vidli by byl lepší, to pružinové rstčko bylo hrozné.
Po té co jsem to vyzkoušel jsem to pak zas rozebral a vrátil na trekking, skorošvagr na tom jezdí dosud spokojeně.
A postavil štěrkolet z novějšího author kola na rámu s ahead pevnou RST a deore komponenty (je v profilu jako štěrkolet). Jako zimák je to pro mé potřeby plně dostačující.
Tak tu těžkou mrchu RST brzo vyměním, mám doma trekovou vzduchovou NCX lite, bohužel má tapered hlavu, ale už se koukám po nějaké lehké ocelové nebo karbonové, nebo jeté NCX, NRD a jen vyměním vnitřní nohy, ale nechci za to dát „raketu“. :))
taky jsem tak zacal, tohle je prvni proof of concept dle ktereho jsem stavel sterkolet na novych komponentech deore
jen jsem si overil ze nez nefunkcni tezkou pruzinovou vidli tak radsi pevnou
Tak u takové různorodé sbírky komponentů je vždy loterie, jak to bude celkově fungovat. Ale pokud to jezdí, brzdí a řadí, tak proč ne.
https://www.koloshop.cz/…e-black.html?…
Ale nemám tam ty originální vzpěry ani ve vředu ani vzadu, na odpruženou vidlicí jsou jiné vzpěry a vzadu jsem je měl krátké ( loni byly na jiném kole a zkrátil jsem je, tohle má jinak montážní body na patkách), zadek i předek jsem zbastlil že vzpěr z jiných SKS blatníků.
Zajímavý počin, 11ka na takovou mrchu :-) Ale já mám pro crossy taky slabost a dají se pořídit na bazarech fakt levně. Kliky vypadají super, byť teda 4hran.
Nepřipadá mi, v zimě se najíždějí kilometry kadenčně, takže převody jsou akorát, případná výměna převodníku je tak na 10minut i s kafem.