Oba pláště stojí na zemi. Rozdíl v obvodu i šířce je značný.
(vloženo 22.10.21)
Deadlift: zkoušels už nějakou pěnovou vložku v plášti? Ta potlumí nárazy celkem dost (ale na odpruženou vidlici to stále nemá:-)).
O kolik jsou ty 40mm na asfaltu pocitově „línější“? Pořád váhám, který rozměr zvolit…
Dnes nahozeno na předek Thundero 44 mm. Ve vidlici je nad pláštěm tak 1,2 cm místa a v nejužším místě mezi pláštěm a vidlicí projde 5 mm imbus. Ještě by to tedy tak 1–2 mm v šíři pláště sneslo (případně 650×50).
Na zadku vozím 700×40 Speedero (bez problémů nahozeno i vozeno). Na předku postupně 2× 700×40 Thundero (první řízlé).
Vždy nahozeno pumpou bez vzdušníku i s našroubovaným jádrem ventilku.
Dnes ale porod. Klasika – usadím plášť na ráfek a foukám. Nic. OK – vyšroubuji jádro ventilku a foukám. Nic. Patka nenaskočila. OK – vyšroubuji celý bezdušový ventilek a vkládám duši. S duší samozřejmě OK. Dobrá – jedna patka je v suchu, můžeme pokračovat. Pro jistotu potřu druhou patku mýdlovou vodou a foukám. Nic. Fučí to všude po jedné straně. Už jsem se pomalu smiřoval s tím, že budu motat další vrstvu pásky (Zippy přišli s již nalepenou páskou a všechna Thundera před tím držela). Obětoval jsem jednu CO2 bombičku z Decathlonu a takový malý náznak, že se věci mění k lepšímu. Tlak ale pomalu ušel. Závěrečný pokus s pumpou a vzdušníkem a následným foukáním velkou pumpou s kadencí 120 BMI nese své plody a patka konečně naskočila. Půl hodiny práce. Propocené tričko. Když to srovnám s dnešním ranním výjezdem na Pustevny…to se nedá srovnat:o). Tohle byla větší dřina. Tak snad to Thundero neříznu.
Slibuji si od toho možnost vozit nižší tlaky a větší pohodlí mým karpálům. Byla by to nejlevnější cesta. Případně Karbonová řídítka a nějaká více tlumící omotávka (nebo dvě:o). Těžko se zvyká na život bez fulla. Tohle je pro mě i po dvou letech trochu šok:o) To nepohodlí. Pořád jen kalkuluju v Sram kalkulačce, ubírám. /přidávám po desetince. Najdu ideální řešení a pak proletím šutrovisko div mi ruce neupadnou a začnu jezdit víc rozbité cesty a hledání začíná nanovo. Na fullovi jsem řešil jen drží/nedrží. Pohodlí bylo zaručeno. Jinak mě ale jízda na gravelu neskutečně baví a hlavně jsem se naučil na kole pracovat, hledat optimální stopu a ne jen sedět s tím, že kam to pustím, tam to prostě projede:o) Konec srdceryvného výlevu:o)
Jdu se odměnit pivem:o)
Atilla: to odpovídá i těm pirelkám…jako přijde mi to horší než Byway co jsem měl minulej podzim.To taky klouzá, ale rovně… takže stačí zatlačit váhu dozadu a pohoda, ale tenhle vzorek co má pirelka ustreluje do stran a bez varování
Me se tedy ty 40 tufa do mesice trochu roztahly do sirky, tak predpokladam, ze to udelaji i ty 36 a ten rozdil nebude tak markantni…:-)
Pánové, šířky na ráfku DT R500 jsou 42mm a 36,2mm. Nové užší Tufa jsem musel nasadit s dušemi. Moje pumpa je na rozdíl od širší 40mm verze, na rozdíl od Schwalbe 2×29" a Pythonu 2,25×29" nedokáže usadit do patek :-(
Ty 40mm na sucho super. Ale stačí bahno, mokrá tráva a brácha na schwalbe g-one jede a já šlapu na místě.
Přeměříš Miťo prosím šuplérou?
Pěkný rozdíl… jsem zvědavý, jak budou vypadat nové verze ve 44mm. Chtěl bych zkusit dopředu Thundero 44 jako náhradu za WTB Riddler 45…
Přesně jak říkáte kluci. Kvůli silnici (na zimu) volím menší šířku. Taky se lépe vejdou pod blatníky. 40mm verze je ale do lesa super. Nicméně zimu trávím spíše na silnici.
Na příští sezónu taky plánuju přechod na 36 mm, ty 43 mm buřtíky jsou na zpevněný povrch příliš.
Už jsem taky vyzkoušel 36mm, jedou pěkně, za mě dobrá volba pro převahu silnice.
Sakrys fakt dost rozdil. No jeste si budu muset pockat, zatim mam na 40 speederu tak tisicovku
A reálně mají kolik mm (šířka+výška)? Když to máš takhle pěkně nachystané, to by byla škoda to nezměřit :-)