Jan D.: nejprv jsem tam měl ty nestlačitelný, ale nešly tak lehce. Teď tam mám obyčejný, chodí to lépe.
miťo: A dal jsi tam normální bowdeny nebo nějaké ty compressionless? S těmi to prý brzdí ještě líp.
Aduldinho: bikepacking na traily jo? :D
Jan D.: dělal jsem teď po třech letech kompletní výměnu bowdenů a lanek. Žasnu, jak lehce teď chodí TRP Spyre!
scret: Máš pravdu, že ty záplety jsou už moc. I když se mi na kole moc líbí. Já bych tam dal lehké xc ráfky. V beranech nevidím problém, jen bych dal širší. Převodů bych chtěl větší rozsah, cca stejně jako na mtb. Mechanické kotoučovky mám na gravelu, konkrétně TRP Spyre. Chvíli trvalo, než jsem je poladil a zajel, ale teď už jsem spokojený. Je pravda, že v horním úchopu to jedním prstem z kopce v terénu neubrzdím (a ani mi to není pohodlné). Mám ale široké berany s flarem a nízkým dropem, takže není problém přehmátnout do spodního úchopu, a tam to už jedním prstem bez problému ubrzdím všude.
Jak píše TK75, tohle kolo je kategorie sama pro sebe a není náhradou za mtb ani nic jiného. Pokud člověk nehoní komy, průměrnou rychlost a nezávodí, tak si na takovém kole určitě může užít radost z jízdy na různých površích. Rozhodně to ale není kolo pro každého.
@miťo Ještě musíš trošku poladit ten bikepacking a bude to cajk :-D
TK75: posed je v pohodě. Dal jsem na podobném traily kolem Berounky i dlouhou jízdu do Liska ;-)
Ale je fakt, že tohle je asi nezařaditelný… protože na delší cestu bych tenhle posed teda nechtěl :-D
Scret: převody vs berany jsou zrovna úplně v pohodě na cesty…se podívej na kola co jsou tu x let jako Salsa Fargo nebo Cutthroat a je těch značek víc…
Jde o to že kvůli nákladu je třeba mít lehké převody, odolný mtb pneumatiky, co nejmíň slozitej stroj (proto pevná,mechaniky atd) a berany jsou při delší jízdě pohodlnější.
Není to náhrada za mtb nebo cokoliv ..
Ale ten stroj nad náma nebude možná ani na ty cesty …je to předváděcí kolo na výstavě v roce 2019 :-)
Jan D: Uz jen gumy vs zaplety jsou velkej nesmysl… Dal prevody vs berany, dalsi fail… Proste pejsek s kocickou varili dort. Po sotce to beztak nepojede rychlejs nez bike, v terenu to bude uplne na kkt, na silnici to bude ve vysledku taky o nicem a brzdy? Ty uz radsi ani nezminuju:))
Ultra aero Zippy, co se dokáží projevit až při rychlostech nad 40km/h, příliš lehké převody na tuto rychlost a pláště 2.2? Tak jako je to ********** na entou, ale mě osobně se to celkem líbí. Je to designovka a velmi povedená. Jinak to smysl nedává vůbec. Lankové kotoučovky už ani omylem.
Nádherné kolo! Akorát mi tam nesedí ty Zippy, dal bych tam něco nižsího.
Scret – třeba u nás bych na tom v klidu jezdil :) nemáme tu žádný velký terény uplně ideální stroj :)
scret: No já bych řekl, že asi na ježdění:) S bagáží na dlouhé trasy to bude super. Do lesa, na hory, všude. V ČR spoustu lidí jezdí na XC kolech po cyklostezkách a silnici, tak nevidím důvod, proč nemít berany a pevnou vidlici. A ne všude mají takové množství silnic, jako my. Někde jsou i dlouhé úseky štěrkových a rozbitých cest, kde takové kolo určitě dává smysl.
Jan D.: na co je takovy kolo dobry?:) Tak nejak si rikam, ze je ve vsem vlastne uplne na h… A to se Horste vyplati :))
Singlespeed: nechápu tu kazetu, ale převodník jo, vzhledem k mtb kolům. Mechaniky mám taky a nestěžuju si. A vůbec nechápu, proč by se na tom nedalo jezdit:) Já bych se na tom moc rád projel někam do lesa.
Jan D.: tak člověk si nedá na silnici pláště z bika a je hned konzerva. :-D
Jan D: Tak, to se vysvětluje. Co zbylo po stavbách pro zákazníky, navěšel na rám a vyfotil, aby trošku poškádlil internetovou komunitu. Proto ty mechaniky, divné převody a chybějící pedály, Prostě to není určeno k jezdění.
Až na ten moc malej převodník pecka..
To je strašný, tady je to samá konzerva:D Takhle si to kolo postavil rámař přímo z firmy Angel.
Mi to připadá spíše jako takový zbytkáček z toho, co zůstalo bohatému majiteli „v šuplíku“ po přechozích kolech. Prostě se mu doma válelo silniční řazení, kazeta a šaltr, nevyužité „highspeed“ záplety, bajkové kliky z nějaké neuskutečněné stavby a tak to navěšel na rám jen tak a vyfotil. Zjevně na tom ještě vůbec nejel, neboť kolo nemá pedály, takže je to jen taková „beta verze“, která možná skončí opětovným rozebráním a uložením v šuplíku…
25.10.21 09:15
Vsechno tu uz asi padlo..
Prevody divny ale budiz
vysoky karbony taky divny (osobne bych volil vyazne nizsi profil)
Zbytek designove super, libi se mi ta kombinace ramu sedlovky a predstavce v titanu
S tim SUV jsi to docela vystihl. To je taky takova trida, ktera je horsi ve vsem, krom designu. :D
Posledni dobou se tady objevuji cim dal tim vetsi zrudnosti.
Rad bych se podival na nejake pekne a funkcni/pouzitelne silnicni/mtb kolo. :)
Tož mě se to celkem líbí, i když smysl mi to taky moc nedává a kombinace aeroráfku a pneu od traktora je též takový podivný počin :-)
Méďa Pusík: mechny budou in, prej se ty páky lépe drží. Za chvilku vynaleznou i přesmykač!
Tady to vypadá, že někdo pod vlivem měl složit silnici a celopevné mtb, ale v zápalu pití nad sebou přestal mít kontrolu a toto našel ráno v dílně. Toto mi dává stejný smysl jako na maximum snížené SUV se sportovním podvozkem, obřími koly a nízkoprofilovými pneu.
Ale teď vážně, jaký je důvod, že jsou na gravelech upřednostňovány mechaniky?
25.10.21 08:15
Pěkná mašina. Co je to za rám? Nějak se mi nedaří přečíst ten nápis na něm.
Já bych tam dal kratší představec a širší berany. Tyhle jsou k tomuhle monsterkolu směšně úzký.
Bajkový převodník, bajkové páště a k tomu aero záplety. Ale jako vzheldově proč né.
25.10.21 07:33
Míťo ty mechaniky jsou asi jediný co mi na tom vadí :) + bych tam dal pedály :D Jinak převodníkem to bude asi vrchařský speciál :)