Vejde se 26 kolo s 2,2 pláštěm, vyzkoušeno.
Přehazovačka ukradena z manželčina kola.
Dokud Tektro funguje, není třeba měnit.
Rychloupínáky (pilníky) sundané taktéž ze zimáku.
Gripy z Číny za 40 Kč. Hodně měkké, těžko se nasazují.
Radši bych vedení vnitřkem. Zase bude lepší servis a řazení jde lépe.
Pedály budou kousat :-(
Kotouče z Ali
15 let záruka...jasně
Mě kolíbka sedlovky vydržela jednu jízdu. Na dětském kole snad vydrží déle.
Překvapivě pohodlné.
Původně byly na kole 2,8 pláště. Průchodnost je velká.
Titanovou kazetu XTR jsem náhodou objevil na svém zimáku. Je to klenot.
Děti rostou a tak je třeba větší kolo. Letos starší dcerka začala jezdit sama od sebe po lesních cestách a v místních bikeparcích jí to baví. Zřejmě ji chybí nějaké to kolečko v mozku protože dolů se fakt nebojí. No ona se nebojí ani nahoru protože vyleze kde jaký strom. A tak jsem si řekl, že už by to chtělo pořádné kolo. Doteď jsme měli skvělého Wooma 3 (16”) a pak SUP F.L.Y (20”).
Začal jsem hledat na bazarech, ale nic pořádného nebylo a nebo to stálo balík.
Nakonec jsem objevil na Alze SAVA Barn ve slevě. Zkušenost nákupu kola u prodejce, který začínal s prodejem CDček byla poměrně frustrující. Nejprve jsem díky špatnému popisu kola koupil menší verzi 4.2. Když jsem kolo rozbalil, zarazilo mě, že velikost a geometrie je téměř identická se SUP F.L.Y. 20” co máme doma. Krom toho byly na kole namontované kliky délky 140mm. Kolo vyměněno za větší, kde zas byly krátké kliky 127mm. Dále reklamace, kolo odvezeno zpět, alzáci předali kolo do Kolofix. Ti reklamaci neuznali a kolo vráceno zpět. Možná, kdyby bambulové na reklamačním zvedli telefon, tak by to bylo za chvíli vyřízeno a já nemusel vozit kolo tam a zpět jak jojo.
Tak a kolo je doma a co dál?
Rám je pěkně zpracovaný. Kam jsem dovnitř nahlédl tak pěkně čisté. Lak je měkký a lehce se poškrábe, škoda. Vejdou se i 26” kola s širokými plášti. Vidlice je více položená, dolů to hezky pojejde.
Jinak velká část komponent je aušus a tak jsem toho hodně vyměnil.
Řidítka vlaštovky s menším průměrem zbytečně zvyšuje úchop. 90mm představec je příliš dlouhý. Zapletená kola měly něco přes 2kg, k tomu 700g drátový plášť CST a 300g jedna duše s autoventilkem. Kotouče jsou v pohodě. Náboje velmi špatně utěsněné a samozřejmě konus.
Sedlo a sedlovka jsou takový standard, ale na mé poměry opět hodně těžké. Řazení Shimano 9s Altus s gripshiftem jsou standard. Kliky Prowheel 127mm a převodník zatím nechám. Dle propočtu to je na výšku postavy dobré. Pedály úplný odpad bez těsnění.
Pořád bojuji s hadicemi, ty nejdou z řidítek vkusně stočit tam kam patří.
Upgrade nenechal na sebe čekat. Hodně toho jsem měl doma a tak se jen přehazovaly komponenty. Největší problém byla kola. Nakonec jsem vzdal hledání a nakoupil díly na Alíku, jenže i tam se 24” ráfky s menším počtem děr těžko sháněly a CREST za 100 éček fakt ne. Po objednání se znovu objevil inzerát na cyklobazaru od lehkadetskakola.cz. Už jsem neváhal a objednal. Kvalita na pohled velmi dobrá, zvuk skvělý, jen by mohly být širší ráfky. No a až přijdou díly, vypletu druhý set pro mladší dcerku a nebo půjdou do světa.
Co bych udělal jinak? Kdyby nebyla bídná situace na trhu, zřejmě bych tak drahé kolo nekupoval. Asi bych už nekupoval široké pláště, myslím, že 2,1 průměr by stačil. Pedály mají příliš ostré hrany, budou se zakousávat do holení.
Zvažuji bezdušáky, ale na druhou stranu ty pláště tam budou několik let a to pak tmel pozbývá smyslu.
Dcerka Terka by už mohla jezdit s její výškou. Jenže zima se blíží a tak to necháme na jaro. Ona bude zase o něco vyšší a bude jít o více bavit.
Jo a váha 8.2kg se vším všudy.
(vloženo 29.10.21)
Značka | SAVA |
Model | Barn 4.4 |
Modelový rok | 2021 |
Hmotnost | 8,2 |
Rám | HTS Carbon |
Kliky | PROWHEEL127mm |
Měnič | Shimano XTR RD-M986-GS |
Řazení | Shimano SXL SL-M670 |
Převodník | PROWHEEL 30Z |
Kazeta | Shimano XTR CS-M980 bk 11-36z |
Řetěz | SRAM NX 12s |
Náboj přední | POWERWAY |
Náboj zadní | POWERWAY |
Brzda přední | TEKTRO TS325A |
Brzda zadní | TEKTRO TS325A |
Brzdové páky | TEKTRO |
Ráfek přední | China noname 19mm vnitřní šíře, 28h |
Ráfek zadní | China noname 19mm vnitřní šíře, 28h |
Pedály | SIXSIXONE MG-001 ROAD |
Řídítka | FORCE TEAM Ultra Light Carbon 620 mm |
Představec | Zoom ALU 31,8mm 45mm |
Sedlovka | ELITA ONE 27,2mm |
Sedlo | ELITA ONE 143mm |
Pláště | Schwalbe Rocket Ron 2,35 |
Fotříci díky za pochvaly. Kdybych to kolo dal Vám, tak z toho budete mít větší radost než naše děti :-) Ty už si věcí tak nevaží, mají všechno…ach jo.
Na druhou stranu až prťata vyrostou, tak nás v technice strčí do kapsy pokud je teda udržíme dál od požitků od Applu apod.
Stavění dětských kol je dobrodružství, kdy hledáš součástku, která třeba ani neexistuje. Trvá to dlouho jako stavění modelu lodě, ale nepráší se na něj na vitríně. Výsledek udělá radost tobě i dítěti.
Pěkně, hezky pěkně! Musel jsem si najít i původní provedení a teda parádní upgrade, nejen kvůli použití XTRka ;-)! Tak ať to lítá a dělá radost… :)
celé kolo za 15,5k, ta sériovka nevypadá zle ale chce to pár úprav. Výsledek super.
Na pohled moc hezký, ať dělá radost. Ty pedály jsem měl na deckokole taky a sundal jsem je. Nikdy se žádný zářez nestal, ale vždycky jsem trnul.
29.10.21 21:01