Cavendish, to je zas ty voe za argument :) ono je třeba srovnávat stejný pláště s obouma typama brzd žejo… je logický, že když dáš na cokoliv superklouzavý pláště tak jentak nezastavíš ani klackem do výpletu.,.
Osobně nejezdim žádný velekopce ale pořád sem si jistější na kotoučích :) a byl sem si i jistější, když jsem ženu posadil poprvý na žiletku, že měla kotouče a neskončila mi někde “vysypaná” :)
Čelisti maj a budou mít pořád nějaký místo. Nicméně pro široký masy, jsou kotouče prostě užitečnější, zvlášť v době různých endurance silnic a podobných univerzálnějších kol. Tak je logický, že se to posunulo směrem k nim. Nevidím v tom nějakej umělej nátlak protlačit něco, co k ničemu není. A díky tomu, že se žádnej výrobce kotoučům nemůže vyhnout ani kdyby chtěl, protože musí mít v nabídce endurance, gravel atd, tak je samozřejmě nandá i na ty ultrasilnice, kde to třeba není přímo nutný. Nemá pro ně moc smysl vyrábět deset modelů kol na kotoučích a jeden na čelistích jen proto, že jsou trochu lehčí.
Jak vidno tak „lepší kola“ už s čelistma de facto vůbec, směr je myslím jasně dán, i když já osobně na silnici disky nechci. Staromilci mohou jezdit 10sezon stejnej rám, tudíž prostor na to si na vzhled disků zvyknout, tu je :-)
V Polabí, ani Alpách na suchu jsem neměl problémy s ráfkovýma, nicméně těch pár sec co mokré ráfky nebrzdí než se chytnou, mi občas vadí. Cenový rozdíl je pořád celkem dost znatelný a to, že silničky váží víc jak před 10–15lety je vcelku zvláštní, ale většině to nevadí.
Kamarad rozlepil na Mallorce Reynoldse :) Ono vsechno ma svoje, jak bylo napsano. jen bych uplne nesouhlasil s tim davkovanim. Minimalne u shimano hydraulik se servowave je to na silnici kousave jak svina. Mnohem prijemnejsi na davkovani a citelnejsi pro me jsou LB carbon rafky a cervene Campagnolo spalky.
Cenove bych to taky tak jasne nevidel. Vzhledem k nutnosti menit rafky pri probrzdeni, pokud chce clovek mit carbony, tak ty rafkovy brzdy zase tak levne nevyjdou.
6.11.21 16:51
https://www.instagram.com/p/CVx-CdZoxsM/?…
Chtěl bych vidět ty špalky a ráfky po takovéhle závodě.
Cavendish – tak minimálně to že si neničíš ráfky bržděním je dosti výrazné plus :) Jinak určitě se tu pár lidí najde kterejm se rozpekly ráfky v alpách :/
Cave, proč tohle pořád vytahovat.. I kdyby se to pořád neomílalo, tak je každýmu jasný, že to neni o maximálním účinku, ale o dávkovatelnosti. To je významný pozitivum, který prostě nejde okecat, i kdybys byl sebevětší kotoučovej hejtr :)
******: je sice hezký, že mas brutálně výkonný brzdy, ale stejně je limit přilnavost pláště :) do smyku se dostaneš se vším.
A stejně jako Alaphilippe si nemůže vybírat na čem pojede stejnětak si nemůžou vybírat ani ostatní profíci takže argument Pogačarem je lichej. Navíc jezdí i s kotoučema ;)
Každopádně jak píše Johny, hydraulika je absolutně oddebilená a výměnu destiček zvládne polotroglodyt, kterej si zvládne vyměnit špalky – a s odvzdušňováním to neni taky žádný drámo ;) ať si říká kdo ce co chce :)
A za mě radši budu koukat na pro někoho škaredej kotouč než abych se při brždění, jako včera, modlil abych to ubrzdil v připadě “krizovky” :)
Kotouče budou prostě všude, proč jsou na motorkách, MX, Dakar… Proč je máme všichni na MTB, je to prostě účinný, dnes už i spolehlivý, dá se říci bezůdržbový, nikdy jsem ji v terénu nepoškodil, šetří ráfky, vymění se kotouč a jezdí se dál a už i váha není děsivá ....... Prostě to tak bude. :-)
Já bych ty kotouče zase tolik nedémonizoval :) Už vůbec bych jejich výrobu nebo koupi nepovažoval za nerozum jak tu zaznělo. Je to bezesporu funkční věc, která je pro běžnýho uživatele příjemná a má v podstatě jen výhody. A nepotřebuje to ani vidět v televizi, aby to zjistil. Myslím, že 11 z 10ti hobbíků těch pár deka navíc oželí a vzhled je čistě věcí osobního vkusu. Kromě toho nemám obavu, že by Pogačar na kotoučích tu Tour nevyhrál :)
BikerM-nesmysl i na kotoucich není problém postavit kolo pod 6.8 a aspoň by se nemuseli vozit závaží abys splnil uci limit ;)
Tady bude ***** :D ale vážně… doporučil bych vám vyhodit všechny chytrý telefony a počítače a vrátit se zpátky na stromy. Protože i to je hnusnej marketing
Ono to prolomeni limitu z 6,8kg na treba 6,5kg by vzalo kotoucovkam vitr z plachet. :) Uz je to nejaky ten patek co jsem nekde cetl rozhovor s nejakym uci rozhodcim a i on rikal, ze tech 6,8kg je kravina. Myslim, ze ted v dobe kotoucovek ten tlak na snizeni opadl. Coz by mozna mohlo u teto divne organizace znamenat, ze ten limit doopravdy konecne snizi.. :D
6.11.21 11:47
Hadato, přesně. Už jsem si zvykl na kotouce, prázdný vršek zadní stavby, ty páky už nějak přežiju, ale ten výplet furt ještě nedavam.
Az u vyrobcu, respektive cyklistu vyhraje u silnicnich kol rozum… pujdou kotouce do kopru. :) Za par let ocekavam navrat rafkovym brzdam u vetsiny vyrobcu. :)
6.11.21 00:00
cio: mě stačí, že na tom ten sympatický frantík, vyhrál opět mistra světa:)
5.11.21 21:34