Se silničkou do bahna. Kde jinde by měl jezdit silniční cyklista, aby si užil trošku pokroku v cyklistice :)
Honzis – ty ještě neprovozuješ tilehunting? Tam i fajnový silničky dostanou zabrat :D
@honzis: presne tak.. Jako kdybych jezdil zavody tak se kotoucum asi tezko vyhnu.. Spatny pocasi.. Kazdymu to brzdi jinak takze se spalkama bych pri svy sikovnosti skoncil hned nekomu na zadech
@honzis: presne tak.. Jako kdybych jezdil zavody tak se kotoucum asi tezko vyhnu.. Spatny pocasi.. Kazdymu to brzdi jinak takze se spalkama bych pri svy sikovnosti skoncil hned nekomu na zadech
A dostáváme se taky k zásadní věci a sice kdo úmyslně jede s top silničkou do bordelu, aby ty kotouče fakt potřeboval. Na pracanta se kterým budu jezdit tréninky přes zimu ok, ale že bych chtěl naleštěnou silnici „za kilo“ brát na vodu? Párkrát člověk zmokne, ovšem kolik z nás jezdí na vodě nebo těžké sjezdy, těch dní v roce bude naprosté minimum. Jako nemá cenu tady brečet, ale pro mě byla silnice vždy čistá, jednoduchá, nesmrtelná, neměl jsem potřebu mít něco extra či aero, teď nezbyde než si hýčkat svoje plečky. Pořídit si Master od Ernesta je taky řešení, ale na můj vkus je to až moc drahý.
Fazzy vím co se mu asi stalo. Na kotouče je nejhorší déšť a řídké bahno protékající třmenem. Já takhle sjel zadní desky na krosce během jednoho cyklokrosovýho závodu. Tohle jsem s cantileverama na krosech NIKDY nezažil. Polehčující okolnost pro canti v mém případě je duralový ráfek a Kool-Stop gumičky :-)
mito: aha, tak to mi uniklo. Docela by me teda zajimalo co se mu stalo, ze prisel o obe brzdy a jeste se mu vyplatilo nezastavit a nepockat na vymenu kola, ale asi vedel proc. Holt je to mechanismus..
No jo miťo, ale ty jsi učil brzdit Laporteho na pekaře, viď? Pak ti špalky samozřejmě neubývají:)
a co třeba my, co bydlíme v Polabí, kde se šáhne na brzdu jednou za 5km na 3vteřiny, pokud bych jezdil jen za sucha přes léto tak můžu mít špalky klidně 30tisíc km, neprobrzdíme ráfky, nic. Tak aspoň Soru a 105 by mohli nechat v mechanice a nějakej hliníkovej rám na klasiku se ještě pár sezon snad dělat bude.
“Ráfkový jsou v poho jen cestou dolu jsem třikrát chladil” :) :) k tomu asi nemam co dodat ale ta dogma je krásná
jo je pravda, ze pri sjezdu ze Zoncolanu jsem radsi 3× zastavil a pockal az rafky vychladnou.. ale takovy extremy clovek nejezdi zase tak casto
asi mam tu vyhodu, ze se na mokrou silnici za deste dostanu vzdycky tak 1× za rok.. takze rafkovy brzdy mi vyhovujou a muzu se v podstate rozhodnout jen na zaklade, co je pro me pohodlnejsi a co se mi na silnicnim kole vic libi
ze bych ve sjezdu potreboval vyssi brzdny ucinek taky nepocituju.. do zatacky, kterou neznam, proste nejedu 70.. jako to zvladaj nekteri jini.. a o sedani si na ramovou trubku ani nemluve
Honzis: taky sem jel parkrat Sudety s veckama a moc dobre si pamatuju, ze mne bolely vic ruce nez nohy :-)
Nimrod, Kleť je příjemnej kopec ale ta časovka ze zdá jako solidní prasečina :D – chtěl jsem ji letos jet ale moje žena měla oslavu narozenin takže se na ni chystam příští rok ;)
Já letos pořídil Ultegry 8000 čelisti a že by to byl nějaký extra posun oproti skoro 20letym 65/66 nějak nepozoruju, s kool stop nebo bbb 4v1 špalky. Však taky před 30+lety takový brzdy nemeli ani profici na giru -) si pamatuju jak jsem jezdil bikový Sudety na véčkach v ceně asi 300kč a taky to šlo i když z toho bolely docela prsty…
Johny.Merida, Fazzy: dobře vy :-) letos jsem se k tomu připletl zcela náhodně na posledních několik výškových metrů a někteří borci tam jeli fakt fest rychle. a nejvíc byl jeden děda, tomu mohlo být kolem 70… natřel si mě na chleba jak nic. jinak je to asi fajnovej výjezd z krumlova. celkem se divím, že pro jižní čechy bývá jako nej asfaltový stoupání psaný z rejštejna na horskou kvildu, když tohle má o fous větší převýšení a sklon srovantelný
Jo já myslel loni. Letos sem to vzdal, nějak mi nefungovalo tělo :) Myslím, že s letošní formou bych se nedostal pod 35 a to už je zbytečný trápení zvířátek :) Ale o pořadí mě nejde, já zavodim sám se sebou :)
Fazzy… No letos jen 34 min… Loni 32 min :-)… ale pořád je to bída proti ostatním. Příští rok budu nejmladší v kat 50+ ale i tak mi to na bednu stačit nebude :-)
Tak to je jasný, žes mi dal pomalu dvě minuty, já myslel, žes jel taky na krosce :)
Mito… No nechal jsem to v základu, jen jsem měnil řídítka a záplety. Mám to jen pro potěšení a na místní časovku do vrchu Kleť… A říkám tomu cafe racer :-)
101…-:)
Cio… Wilik je klasika s rafkovými brzdami, nic extra, proto dokážu brzdy porovnat, ráfky H PLUS SON a náby Tune..... Kotouče jsou prostě kotouče :-)
Fazzy: na přehazování dvou párů kol jsou TRP super. Hele nejsou špatný, hlavní je mít bowdeny a lanka v kondici a dobře nastavit třmeny, páku třmenu co nejvíc povolenou, jinak roste odpor na brzdové páce.
Mito: vůbec ne. Říkám, že ani hydry nemám. Jen sem si je zkusil a přišlo mi to fajn. A od jejich majitelů slýchám obvykle něco podobnýho jako tu píše DaD. TRP mi vyhovuje hlavně proto, že přehazuju kola, a že si můžu nastavit bitepoint, o kterým mluvil deekay. Jinak účinek samozřejmě nic extra.
Fazzy koukám na tvá kola. Ta chvála na disky patří i pro TRP Spyre? Já je tedy mám taky, už byly na koupeném kole (přestavba na hydro je ranec a preferuju jednoduchost), ale moje klasický 105tky řady 7000 je s přehledem překonávaj s rozdílem třídy, nebo dvou tříd ;-)
Krejza: já určitě, nicméně lidi s kratšíma prstama, ženský nebo jen lidi s nevědomky hůř nastavenýma pákama by mohli nesouhlasit. Zvlášť v případě horního úchopu nebo v tom zmiňovaným mokru. Těch lidí co si právě tuhle vlastnost pochvalujou je i tady na fóru dost.
Fazzy: Ano, to by platilo v případě posilovače brzd, pokud by byl potřeba. Což u kola není. Problémem obou systémů není potřeba nadměrného použití síly pro brzdění, kola v pohodě zablokuješ i na čelistech.
vt: Souhlas, nic proti diskům nemám, naopak. Hmotnost taky neřeším. Jen u silnice prostě nemám pocit, že by mě čelisti v nejmenším obtěžovaly. Když už dojde ke krizové situaci, kde musím zastavit, problémem je spíše zablokované kolo než nedostatek účinku brzdy.
No, a v ostatních 99,9% případů to pošlu do mezery bez brzd a zmiznu od nebezpečí.
8.11.21 07:24
Cio… Wilika s Campou ještě v profilech nemám – :)… srovnání mám celým spektrem… ale už tu bylo řečeno vše.
7.11.21 21:14
Tvl, samej fajnšmekr tady… Tak to já jsem asi divnej. Mám Campu, Sram i Shimano a to dokonce nádorový 505 a nemám problém s ničím :-)
Me se treba nelibi, ze s prichodem nove Ultegry budu donucen u nove silnicky, abych zustal bez elektriky a na celistovych brzdach prejit na Campu. Protoze 105 nechci a aktualni 11 rychlostni Ultegra nebude nejspis pristi rok k dostani. S campou problem nemam, jen mi vadi cena a u Choruse si uz oproti campe sakra priplatim. Takze s tim prichodem kotoucu a elektrickeho razeni se to lidem jako me znacne komplikuje. :/
Možná by se to dalo shrnout následně: pro nás, kteří ty gramy řešíme (a to hodně) a považujeme je za jeden z významných atributů při koupi/stavbě silnicky, mají kotouče stále, a to i v dnešní době, pramaly přínos.
Půl kila je dost. Souhlas. No a pak cena. Raději silničku na karbonovém rámu se 105tkou na klasice, než na Tiagře s diskama za stejnou cenu :-)
Fazzy: Blbce ne, tak to nemyslim. Spis spis si z toho delam srandu a blbe to vyznelo.
A k te vaze.. pul kilo jde znat, ale ne kazdy to pozna. Ja osobne to seksakra poznam, vlastne aj mnohem mene nez pulkila vahy na kole. Jsem lehka vaha, na sobe nemam co shazovat, spis naopak.. a ziju v kopcich, vsude okolo me mraky dlouhych stoupani. Kdyz mam formu, je hezke pocasi a chci si dat v kopcich do tela, dam si treba rychlych 150 km a mam kolikrat uplne v pohode okolo tri tisicu vyskovych, zadny kopec nejedu dvakrat, nijak se nesnazim vyskove nabrat, jen ty kopce mam proste cestou, protoze jsou na nich dobre silnice a minimum provozu. A hodne na sobe poznam jestli mam treba to pulkilo na kole navic. Stejne tak, jestli jedu na rychlych plastich a na jakem tlaku jedu. Vaha kola je u me tedy dost zasadni.
Krejza: vicemene souhlas, kolo opravdu zablokujes i klasickou brzdou, ale chovani disku v kritickych okazicich je proste lepsi. Ja ted 3 roky stridam 105 klasiku se Zondama a 105 hydry … no a nove kolo uz jedine na diskach. Gramy neresim, stejne jako vetsina pritomnych bych z fleku mohl shodit na sobe 10kg, tak pripadne az pak ;-) Za mne disky jednoznacne pokrok.
Krejza: Tak, že pokud něco ovládáš silou, zákonitě v tom nemáš takovej cit a odhad, jako když něco ovládáš jemně bez použití síly. Do jaký míry to platí, je značně individuální.
cio: No kdybych k tomu jako nezávodník mohl říct svuj laickej názor, tak myslím, že závoďák tu flašku nezahodí, protože by cejtil jak ho zpomaluje. Ale protože ví, že 200 gramů jsou třeba 3W, díky kterým na 15ti kilometrovým kopci vydělá 10 vteřin, což pro něj hraje roli (střílim od boku). To ale asi nebude případ Franty Koudelky co si vyrazil na Kleť. A těch Frantů bude nepochybně mnohonásobně víc, než těch Bernalů. A většina těch Frantů ocení spíš ty brzdný vlastnosti za všech podmínek, možnost širších plášťů, prehazování ráfků, šetření karbonu, komfort a nevim co všechno. Opravdu si nemyslím, že k tomu potřebujou jen tupě kupovat co vidí v televizi. Byť v tom, že to vozí profíci – někdy proti vlastní vůli, nepochybně marketing je, tak bych to nepřeceňoval.
Fazzy: Jak mi to může zhoršit odhad, když mám větší/širší prostro pro dávkování?
Imo je tohle bezpředmětná diskuze. Klasické ráfkové brzdy brzdí na zablokování kola dostatečně. Limit tak je na přilnavosti pneumatik, ne v brzdách.
Jo, a koukpit si karbony a nechat si je roztavit je tak trochu hloupost. Hliník – ráfek, karbon – kotouč.
7.11.21 19:47
Míťo, já prodal silnici s diskama aktuálně vozim na silnici ráfkový takže ses fakt netrefil :D :D :D ráfkový sou fakt hell :D jezdit na tom jde ale když se něco vys*re tak se fakt modlíš abys zastavil a to na kole je na kole ultegra :)
Míťo, já prodal silnici s diskama aktuálně vozim na silnici ráfkový takže ses fakt netrefil :D :D :D ráfkový sou fakt hell :D jezdit na tom jde ale když se něco vys*re tak se fakt modlíš abys zastavil a to na kole je na kole ultegra :)
Míťo, já prodal silnici s diskama aktuálně vozim na silnici ráfkový takže ses fakt netrefil :D :D :D ráfkový sou fakt hell :D jezdit na tom jde ale když se něco vys*re tak se fakt modlíš abys zastavil a to na kole je na kole ultegra :)
7.11.21 19:38
Ale já to nechci hájit. Ani hydry nemám. Jenom mi nesedí, když se kotouče označujou za něco iracionálního, bezduchej marketing a blbost. Přínos to má a je to funkční věc. Každej má právo a možnost je nechtít a nemít.
Po prvním kopcovatém závodě v dešti a zimě na nových karbonech nechci už nikdy klasické brzdy. Zmačkneš, vůbec nic se neděje, pak se ráfek po marném mačkání páky osuší a kolo se ihned blokuje. Zmrzlé prsty a kontrola v zatáčkám ve šrotu v řiti. Za sucha mi klasické vůbec nevadí. Véčka na mém prvním Propelu, brzdila možná lépe než kotouče. Ten kdo ale jezdí za každého počasí a nedej bože i v zimě, tak po klasických brzdách za chvilku ani neštěkne. Navíc klasické brzdy ty karbonové ráfky ve špatném počasí likvidují doslova před očima. Mě se tam na závodě dostal nějaký bordel a hned jedna strana ráfku tak trochu v háji. Bohužel to byla nová kola a i proto jsem na ně zanevřel.
Když se s kotoučema člověk naučí brzdit, tak nemají chybu. Těžiště maximálně dozadu za sedlo a zarvat přední až na kraj adheze. Brzdná síla a dávkovatelnost účinku je nesporná výhoda proti ráfkovým. Navíc jsem měl u ráfkových několikrát smůlu na nestejnou šíři ráfku a měl jsem zadarmo ABS:( Tam to vyřeší pouze přepletení. Když se mi toto stalo u discu, tak jsem ho jen vyměnil a mazal jsem spokojeně dál. Za mě už klasické nikdy. Možná tak na kolo na víkend nebo masírku do knajpy, ale za každodenní ježdění určitě ne a těch půl kila kvůli tomu rád oželím. Stejně mě nezrychlí, když už jezdím h.ovno:)
No já kdybych prodal starou silničku a dal za novou diskovou majlant, tak to taky budu hájit do roztrhání těla ;-)
Nebrblejte a jezděte!
Krejza: Tohle je právě diskutabilní. Delší krok sice teoreticky znamená lepší odhad, ale to, že na páku už musíš tlačit silou, ti ten odhad zase zhoršuje. Tím spíš, když se držíš za páky nebo zároveň musíš korigovat směr, pevně držet řidítka atp. Ani nemusí jít o krizovou situaci. Ale je to určitě na preferencích a zvyku každýho.
Fazzy: Právě naopak. Když máš delší krok páky (za předpokladu, že někde ke konci kroku jsi zablokoval kolo – asfalt, sucho, ideální podmínky), tak odhadneš brzdný účinek/sílu potřebnou k jeho dosažení lépe.
Kolik situací a přííběhů už jsem viděl/slyšel díky agresivní brzdě…
Pořád je to ale hloupost a méně než 1% situací, kdy je třeba fakt brzdit. Spíš to pustit do prostoru a nebrzdit.
Ono taky u silnicnich dualu, kde si troufam rict vetsina bezne populace proste do dropu nejde, tak pri brzdeni z uchopu za paky se ta nizsi ovladaci silna hodi. Ja bych treba u Shiman snesl naopak silnejsi pruzinu na vratku paky. Pomer sily, ktera je potreba vyvinout na zarazeni, pohybem paky doboku a zmacknuti brzdy bych trochu zmenil. RS685 se servowave jsou dle me fakt dost ostre a treba v zime se zimnima rukavicema, kdy je obvykle na zemi vlhko, listi a dalsi bordel to chce opravdu opatrne.
Ostatne jedna z veci, co mi na hydraulikach na silnici chybi – nemoznost nastavit si bite point.
Krejza: Rozumím ti, v podstatě máš pravdu. Je to o úhlu pohledu. Bude záležet jak daleko je od sebe maximální a minimální účinek. Pokud sou ty hranice blízko, tak může bejt větší citlivost opravdu nevýhoda, jak tu někde Cav zmiňoval tu jedovatost. Nicméně pokud sou ty hranice dost daleko (což si musí posoudit každej sám), tak je to podle mě naopak výhoda. Když musíš mačkat brzdu silou popř. více prsty a na delším kroku, abys dosáhl maximálního účinku, tak bude sice teoreticky dávkovatelnost lepší, nicméně uživateli se bude brzdná síla jakou vyvíjí ve finále odhadovat hůř.
Fazzy: To je ale právě ono. Pokud musím vyvinout menší sílu pro stejný brzdný účinek, tak se nejedná o lepší dávkovatelnost. Naopak. Samozřejmě si na to člověk časem zvykne.
Oproti tomu určitá tupost je u brzd u silnice, respektive obecně, celkem výhoda. Promine to chyby.
karel d.: Rozdíl to samozřejmě je. Nicméně pokud to budeš hodnotit z pohledu celý masy silničních cyklistů, tak pro většinu z ní to půlkilo, spíš ani ne, nebude hrát zásadní roli. Opravdu výkonostních cyklistů potažmo vrchařů nebo gramařů, který by to řešili, bude v tý skupině z pohledu celku jako šafránu. Upřímně bych byl skeptickej i k tomu, že ten rozdíl sám poznáš. Je to jako bys poznal jestli vezeš ještě plnej nebo prázdnej bidon.. Ale brát ti to nechci.
Krejza: jde hlavně o ovládácí sílu. Pokud ti k ovládání čehokoliv stačí menší síla, je v tom větší cit a snáz odhadneš třeba hranici smyku – tedy líp dávkuješ brzdnou sílu. Někdo to samozřejmě jako výhodu vidět nemusí.
BikerM: Jo to je v pořádku, já jen, že si výrobce, prodejce, popř. uživatele kotoučů defacto označil za blbce. Jinak ti taky nic vnucovat nechci :)
Fazzy: já četl, že tak brzdil. Laporte, jak to bylo? Seš na bajkfóru? :D
Karel d.: jo těch půl kila (často víc) se pekelně platí!
Osobně jsem rád, že mám silnici na klasických brzdách. Žádný zvuky při brzdění (i při nebrzdění!)
Jo, ja jsem tu napsal svuj nazor. Neberte to tak, ze to nekomu vnucuji. Kazdy se muze vyjadrit a rict co a proc preferuje. :) Dulezite je, aby nas ta jizda bavila a prijeli jsme domu vzdy cely, at muzeme priste vyrazit zas.. :) Za me at si kazdy jezdi na cem chce. Ale muj nazor to nezmeni.
Já bych prosil vysvětlit tu lepší dávkovatelnost. Pokud kotouče více/lépe brzdí a páky mají krátký chod, je přeci brzda citlivější, potřebuje jemnější práci při brzdění a dávkovatelnost je tak horší, ne?
Nikdy nekončící téma. Nicméně, jedna věc mě stále překvapuje. Kdo jezdí silnici tak si možná všiml že i těch extra 0,5 kg (což je cca tak rozdíl mezi rafkovou a kotoucovou verzí) není až tak zanedbatelná váha, specificky potom v kopcích. Mezi svými 2 silnickami mám rozdíl 0.7kg a hned při nástupu do stoupání to vnímám. No a co mě tedy překvapuje je, že tahle skutečnost je často přecházena mávnutím ruky. Samozřejmě že se těch 0.5kg dá „srazit“ jinde, ale ne za nezanedbatelnou cenu.
Jó kotouče na Paris – Roubaix ukázaly, co vydržej :D Naštěstí lze aplikovat fintu z dětství :D
Každému, co jeho jest. Kdo chce mít lehký kolo za rozumný peníze, má jasno. Kdo těžkou hajtru se super brzdným účinkem taky. Na obojím se dá bezpečně jezdit. Doba gramaření na silnici je nejspíš za námi:)
BikerM: o tohle přece vůbec, ale vůbec nejde. Nikdo proboha netvrdí, že klasický brzdy nebrzdí. Ale proč zavrhovat něco, s čím se zcela prokazatelně brzdí líp? Vždyť to je přirozenej technickej vývoj.
Já se třeba nejlíp cítím v autě krmeným karburátorem, bez jakýchkoliv posilovačů čehokoliv. Všechno tak má dokonalou reakci a odezvu, a auto jde bez sebemenšího problému normálně řídit. A přesto bych si ani v nejmenším netrpufnul tvrdit, že el. vstřikování nebo posilovače nedávají smysl, ba jsou dokonce úplná blbost a zbytečnost, když to jde i bez toho. Nebylo by právě tvrzení něčeho takovýho úplná blbost?
OK tobě osobně kotouče nevyhovujou a nechceš je. Fajn. Ale je to jen tvoje vlastní volba, nic víc, nic míň. Ve světle výhod kotoučů je asi snadný uvěřit, že obecný stanovisko bude spíš někde jinde.
A dávkovatelnost ti přijde směšná? Podle tebe brzda s vyšším účinkem, krátkým krokem na páce s lepší citlivostí, ovladatelná jediným prstem za jakýchkoli povětrnostních podmínek není žádnej přínos? Tak na to, navzdory tvým zkušenostem nevím co říct..
Proč by proboha člověk, kterej najede okolo 5000 km ročně nutně potřeboval kolo pod 6,8? To radši budu mít 8 kg silnici, která mě ubrzdí :) Každopádně si nenacham natlačit do hlavy, že špalky brzdí líp než kotouče :)
Jjo a pro ty míň chápavý neříkam, že se na ráfkovejch nedá zastavit :) ale to by chtělo malinko zapojit tu kouli co nosíte na krku…
Po precteni teto vyzivne diskuze zjistuji, ze jsem tech vice 150 tisic km na silnici s rafkovyma brzdama prezil jen diky vyssim silam! :D Proste neni mozne, ze jsem v tech rychlostech pres 100 km/h v Alpach vzdy zabrzdil! A co teprve v tech zavodech, kdyz to v baliku lehlo a ja vzdy nejak zastavil? Vubec tomu nerozumim jak jsem to dokazal, pac ty brzdy pry proste nebrzdi..
A ted vazne. Prijde mi, ze ctu fakt blbosti. Mam zkusenost na silnici s rafkovyma brzdama, kotoucema, hlinikovyma rafkama, karbonovyma rafkama. Mam zkusenost s brzdenim na mokru, brutal desti, atd atd… nikdy me celistova-rafkova brzda nijak nelimitovala. A i pres nekolik desitek jizd na kotoucich jsem nezmenil nazor v tom, ze jsou kotouce lepsi, protoze podle me proste nejsou. Stycna plocha plaste zustala stejna, s argument s davkovanim mi prijde smesnej. Proste bud na kole umim jezdit, potazmo i brzdit a nebo ne. A co mi hraje u tech kotoucu taky za velke minus je prave ta vaha. A ano, jak tu nekdo psal.. dostanete kolo i na kotoucich pod 6,8 kg. Ale za jakou cenu? A jak bude takove kolo tuhe? Myslim, ze si jiste odpovite jednoduse sami..
Třeba půjdou aspoň bazarovky s klasikou cenové dolů -) teď ještě bude pár let trvat než bude na diskach i úplná konfekce za 20 až 35.
6.11.21 22:39
6.11.21 22:19
Každopádně Deekayi klub elfů zakládat nehodlam ale zatim většinu věcí co jsem od tebe četl tak to bylo opravdu “hodnotný” :)
Však prd3l taky nefunguje a h0vn0 asi taky ne – BF jde fakt do zadele…
Pardon, ale nemohl jsem odolat a nevyzkoušet to napsat…a fakt to funguje
:-D
Deekay: je to tak. S těma autama bych to teda úplně nesrovnával. Tam je to složitější, i když v něčem by se podobnost našla. Proto si myslim, že čelisti úplně nezmizí, jen z nich bude něco speciálního a stylovýho.
6.11.21 19:35
na silnici jsem kotouče nikdy nejel, ale jinak uznávám, že přináší samé výhody o proti ráfkovým brzdám… až na jednu situaci, a to když jsou mokrý desky (občas stačí i jen hustá mlha, ale pořádná průtrž je jistota). nevím, jaké máte zkušenosti vy, ale pak přemluvit brzdy k nějakému výkonu je o moc složitější než špalky
cio: Otazka nakolik je to marketing. i30N taky doposavad byla jen v manualu, pokud se nepletu.
6.11.21 19:21
6.11.21 19:20
6.11.21 19:18
******: Nechces zalozit nejaky BF klub elfu? Ze bys mohl zverejnovat seznam lidi, kdo dle tvych zarucene spravnych meritek maji pravdu a kdo ne? :D Tobe by to pohonilo ego, ostatni by to treba pobavilo a treba by te to zamestnalo natolik, ze bys prestal blejt do diskuse naprosto zbytecne a nic nerikajici prispevky ;)
6.11.21 19:10
Fazzy: Tak ono i tim, ze dneska cistokrevnou ostrou silnici (A ze se jich dela cim dal, tim mene…staci se podivat jak se meni geometrie) chce mene a mene lidi, tak ty kotouce pro masy jsou jasna volba. Pro bezne lidi je proste stabilnejsi a lehci na ovladani nejake to tezke endurance kolo se sirokyma plastema, nez neco ostre a lehoucke na uzovkach. Je to jako u aut, cim pomalejs to reaguje a je to odtazitejsi, tim lepe pro plebs .)