Mám tu další projekt postavený na britském rámu Merlin Malt G2. V dnešní době nedostupnosti řady komponentů byl zázrak, že jsem našel na webu Merlin Cycles pěkný rám za rozumnou cenu, protože jiný jsem blíž na eshopech nenašel (rychle se ale vyprodal). Po měsíčních patáliích s dopravou nakonec dorazil. Ostatní díly nakoupeny většinou na německých eshopech. Experimentoval jsem s kazetou 11 – 46, i když oficiální rozsah hazky je jen 42. Po dokoupení Goat linku pro prodloužení patky a prodloužení řetežu o 4 články je řazení naprosto hladké. Občas prohazuju dva převodníky 42 nebo 40, při menším dosáhnu na nejlehčí převod převodový poměr 0,87. Doplněno pohodlnou omotávkou Ciclovation. Na silnicích jezdí skoro jako silnička, v terénu toho zvládne taky dost, geoetrie rámu je pro mě ideální. Kola Fulcrum s vyšším profilem mají slušný odpich. Celkově s výsledkem spokojenost.
(vloženo 6.11.21)
Značka | Merlin |
Model | Malt G2 |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | 53 |
Hmotnost | 9,5 |
Rám | Merlin - Alu |
Vidlice | Merlin - karbon |
Hlavové složení | Merlin |
Kliky | Shimano GRX FC-RX810-1 Crankset 1x11 |
Středové složení | Shimano SM-BBR60 |
Přesmykač | - |
Měnič | Shimano GRX RD-RX812-GS Shadow RD |
Řazení | Shimano GRX ST-RX810 |
Převodník | Shimano GRX FC-RX810 1x11 - 42 |
Kazeta | Shimano Deore XT CS-M8000 11-s 11-46 |
Řetěz | Shimano CN-HG601 11-s |
Náboj přední | Fulcrum CL |
Náboj zadní | Fulcrum CL |
Brzda přední | Shimano GRX BL-RX810 |
Brzda zadní | Shimano GRX BL-RX810 |
Brzdové páky | Shimano GRX BL-RX810 |
Ráfek přední | Fulcrum Racing 400 DB |
Ráfek zadní | Fulcrum Racing 400 DB |
Dráty | Fulcrum |
Pedály | Shimano XT |
Řídítka | PRO PLT Discover Handlebar 44 CM |
Představec | PRO Koryak Stem - 31.8mm / 6° 100 MM |
Sedlovka | XLC SP-O04 Raceby Carbon Seatpost - 31.6mm |
Sedlo | Prologo Scratch M5 Space TiroX Saddle - black |
Pláště | Tufo Speedero + Tufo Thundero - bezdušové |
Rám mi nedávno dorazil a ve skutečnosti to není brit, ale taiwanec. Moc jsem nevěřil, že by ho angláni svařovali.
Rámový set Merlin inzeroval s váhou 2,5 kg i s hlavkem, dokonce pocitově bych řekl i míň. Obchod si řekl 400 Eur, celníci dalších překvapivých 3 tis., ale i tak to šlo.. Co se týče převodů, paradoxně já jsem původně chtěl 2 × 11 – ale teď je tu takový problém – nesehnal jsem GRX sadu 2 × 11 za rozumný peníz, aniž bych to kupoval po kouskách z pěti eshopů po celé Evropě – prostě vyprodáno :D
Ale to, jestli je lepší 2 × 11 nebo 1 × 11 je nekonečné téma a bylo by to nošení dříví do lesa. Teď jsem rád za 1 × 11. Menší převodník nahodím do hor, jinak ideální je 42 vepředu.
Vypadá to spíš na kolo než na projekt a je to docela hezký originální, jen tu xt kazetu fakt nedávám (ani ne kvůli velikosti ale kvůli designu)
Pěkný stroj! Akorát by tomu slušelo 2×11 nebo 10–42 kazeta pro zachování rozsahu. Na kolik vyšel rám a kolik vážil, jen tak pro zajímavost?
7.11.21 15:44
Superodkloněná přehazka vypadá podivně a prohazování převodníků naznačuje malinko nedotažený projekt. Ale jinak povedené a barvičky sladěné.
Moc hezký! To kolo by si i zasloužilo abys otřel mobil, když ho fotíš ;)