Cannondaly jsem měl rád. Vždy to pro mě byl to brand. Ale to, kam značka směřuje poslední dobou. Přikládám čerstvou zkušenost – 5 let starý CaadX…
DaD: no to je fakt hnus. Mě tenkrát překvapilo YT s Caprou, když jsem koukal dovnitř. Tam bych to čekal spíš jako tady u Cannonu. Kdyby to byla nejlevnější katalogovka z Alíka, tak to pochopim.
zderes: Specialized určitě není nekvalitní předražená m.rdka. Jako předražené to samozřejmě je, ale kvalita je o několik levelů jinde než Cannon. Ty kola Cannondale kola dělají snad opice, nebo nevím.
JakeF: lidi to samozřejmě nevidí, ale vypovídá to dost o kvalitě výroby a finálního produktu. Za mě je TOP Festka, Giant a Spešl S-works a potažmo celé spektrum této značky. Trek také v pohodě stejně tak i Cervelo. U posledních dvou značek jsou ale dementní konstruktéři a rámy mají problém s přesmykem v mechanice. LIGHTWEIGHT rám byl pro mě dost zklamáním, třeba v hlavě to vypadalo hodně divoce a ani u středu to nebylo lepší. U středu jsem dokonce musel lehce brousit hrany Pressfitu. Také vedení lanek přes středovou mufnu je celkem divočina:(
Příští rok strávím na Spešlu SL7 a musím říct, že se na to opravdu těším. Uvidíme však, jak to bude fungovat v reálu.
@zderes: DaD kola stavi a projde mu jich rukama v praci hodne a to vetsinou, alespon co jsem pochopil, highend kol, takze ma moznost porovnavat. Kdyz DaD rekne, ze je to shit, tak to ma, alespon pro me, vetsi vahu nez od nejakeho anonymniho lojzy.
Kdyby každý model stál půlku, tak snad by se našlo víc lidí, kteří by na tuto značku neplivali. Bohužel nejde jen o tento model, jde prostě o Cannondale. Podobné jako Specialized. Tyto " nekvalitní předražené m…y" jsou pro většinu sprosté slovo a působí jako červený hadr na býka. Přitom málokdo z teoretiků na tom jel.
Podobné s auty, nejkvalitnější auta nebrat!!!
Psali že o přesunu výroby rámu zpět do US se uvažuje, montáž už se přesouvá.
Kaire – mno z toho co psali jsem došel spíš k závěru že se kola budou skládat v americe ale nikde nepsali že se tam budou dělat i rámy :/
Čipera: Takové prasárny jako Cannon nedělá nikdo jiný. Jen třeba ten levný hliník na Topstonu. Ten držák na blatník nejde ani narovnat. Buď to praskne celé a nebo, v lepším případě z toho odletí lak. Narovnat se to musí, když bude majitel chtít vozit blatník. Pokud porovnám klalitu zpracování třeba u Treku a nebo Spešlu, tak tomu Cannon nesahá ani po kotníky. Za mě je to předražená a hrozná jebka. Majitelé Super sixů asi ví o čem mluvím. Tohle prostě nebrat.
novas752: Trubičky bych za výhru moc nepovažoval. Lepší je lovit bowdeny, než nebýt schopen prostrčit bowden trubičkou kvůli přílišnému zahnutí – zkušenost s Intense.
novas – je pořeba si uvědomit že na cannonu už dnes v podstatě nic není US :/ doba kdy se rámy dělali v USA je dávno pryč a podle toho to bohužel i vypadá :(
No jestli považuješ vnitřek Cannondale rámů za kvalitně udělaný tak nevím. Často tam jsou otřepy, vpečené zbytky fólií a pásek z výroby atd. Minimálně ostatní US značky mají v rámech uklizeno daleko lépe. A co se týče vnitřního vedení, to závisí na konkrétním modelu. Některé jsou taky dost za trest, některé celkem jdou, ale jde to i lépe – trubičky nemá snad žádný C.
DaD: Já mám Teda opačnou zkušenost s montáží a opravama cannondale. Protahování lanek a bovdenu, zpracování rámu zevnitř je bych řekl na super úrovni a používali u toho hlavu. O proti jiným značkám z kterých zevnitř pomalu opadávaji karbonový vlákna a výměna je pomalu celodenní záležitost. A co se týče levných kol jako máš na fotce, která značka má lépe zpracovany rámy? Žádná.
To vedení k přehazce jinak udělat nejde, na konci řetězové vzpěry je karbonová planžeta, do ní bowden moc neschováš. Celoodpr Scalpel to má udělané stejně. Akorát ten rendr mají blbě poskládaný, řetěz kdesi dole a přehazka má kladku daleko jak na druhym největšim pastorku.
67 – 66,5° hlava a k tomu sedlovka 27,2 mm? Takže tam dostaneš maximálně 120 – 125mm teleskop. Nechápu nic.
A to vedení bowdenu k přehazovačce přes sedlovou vzpěru mi připomíná levné čínské katalogové rámy.
Nejlepší je snad paradoxně ten nejlevnější model – Shimano kliky a základní SID SL.
Barvička Purple Haze na dvojce je ale epesní.
Na fotce to vypada fakt ohavne… A Cannon opet potvrdil jak „originalne“ kopiruje Spešla… „Kdyz vy Epic HT, tak my…“ ach jo… A kdy uz konecne kopnou do ****** toho designera co dela ty barvy??? A to jsem byl vzdycky cannon srdcar… smutno je mi z toho…
jendach: No, alespoň základ :-D Nějaké drobnosti jako výměna vidlice, kol nebo pohonu se nepočítají :-D
No, vzhledově nic moc, ale geo vypadá dobře. Jsem rád, že konečně začali dělat XC kola s rozumnou geo. Ty ceny jsou ale peklo. Jsem opravdu hodně rád, že jsem stihl dořešit kola ještě před tímhle šíleným zdražením.
Napíšu h.ovado a ono mi to vyhvězdičkuje:( to už také není normální. Zlaté staré BF. Na tuhle cenzuru už také nemám nervy. Ať to tu jde do háje…
Tahle značka se baví tím, že z lidí dělají blbce. To co kolikrát vyndám z krabice je na zblití. Třeba tento případ, Topstone. Takhle to nesvaří ani ******, co má obě ruce levé. Jejich výstupní kontrola musí být na úrovni, protože co druhé kolo, tak nějaký průšvih. Opravdu tuhle značku nesnáším pro jejich šlendrián při výrobě a ještě se mlátí v hruď jak jsou pokrokový a jejich další kecy. Tolik práce, aby bylo kolo na place tak nějak v topu, není se žádnou jinou značkou. Lefty ať si také strčí třeba do p.rdele. Fox s Kashimou je jiná liga…
A přitom rám F-Si je docela „těžítko“ :D. Ta AI stavba mi vždy na papíře přišla jako dobrá věc, nikdy sem to ale v praxi nepoznal, asi na to nemám nohy (a váhu).
Lachtis: Tak to, že starší fs-i nepotřebovalo pevnou osu bych chápal, protože bylo tuhý dost a tím, že dali na novější pevnou osu získali prostor pro další odlehčení a je to určitý vývoj. Spíš mě zaráží jejich přístup, že za něco léta kopou jako bb30 který vymysleli. Propagujou to jako nejlepší věc na světě a nic lepšího není, a pak se vrátí ke klasickému šlapáku se závitem a stejný případ s asimetrickou zadní stavbou. Každopádně to bude určitě zjednodušení a zlevnění výroby a jako plus daleko lepší kompatibilita komponentů, s tím byl občas docela problém.
důležité bude svezení, up side down vidle se prostě chová jinak, o to víc ve srovnaní s NIZKOZDVIHOVOU klasikou, třeba ta zadní manžeta bude taky fungovat, cena teda nesmysl a na tu top verzi mohli teda dát aspon už širší ráfky
Čipera: a taky to, ze zadní stavba nepotřebuje pevnou osu. To bylo taky často argumentováno, proč mají RU a ejhle :-). Ale tak to ani snad nikoho nepřekvapuje a nepřekvapilo tehdá, že to byla blbost.
Původní F-Si bylo krásný kolo. Akorát mělo průserovej střed bb30 a průserovou vidlici. Nástupce má stále průserovou vidlici a střed, ale k tomu už ani omylem neni krásnej :D
plysovykozisek: Spiuk Korben https://www.spiuk.com/…elmets-caps/
Zajímavý, že cannondale najednou upustil od všech svých nejlepších a bezkonkurencnich ficur, který léta propagují jako asimetricka zadní stavba, bb30 slapak, 1,5 palcový krk a pod. To už to najednou nejlepší není?
Ta fotka je děsná a fakt to kolo na ní nevypadá hezky. Ale v článku ta druhá fotka v černém matu – to už je jiné kafe.
Waters: za me se to uz moc posouvat nebude. Pro vetsim podkopnuti a rozvoru to uz neni xc/dc, ale proste trsilovy a pomalejsi kolo.
Podle toho pekelnyho uhlu hlavy to asi bude urcene pouze na downhill..
DaD: mohl bys to někam sepsat :) tolik lidí se tě na to ptá… Ale já ti věřím. Kdysi hoodně dávno jsem ho chtěl..
Cannondale je sprosté slovo stejně jako třeba p.r. d.e.l. Za chvíli to bude určitě i ve slovníku. Zlá, zlá nepěkný případ :(
Na tom videu po mnou?
Nevíte někdo, co to je za značku a typ té helmy, co má ten borec na hlavě.
Na videu vypadá líp, ta produktová fotka je divná. https://www.youtube.com/watch?…
Kubad – kde jsou ty časy kdy jsi míval nádherného scalpela :/ tohle je oproti tomu strašnej grc :(
Ceny katalogové jsou vždy nesmysl. Bohužel teď je doba, že ty katalogové ceny jsou hodně našponované, nikdo je nesundá a prodá se to nebo kolo vůbec není dostupné. Díly na stavbu taky nejsou. Takže asi jen předobjednávky na 2023.
Naživo je to určitě pěkné kolo, fotky zkreslují.