Jeden nemá nálepky protože měl jít na jiné kolo, ale nakonec jsem nechtěl mít na dvou kolech vzadu schrader a vepředu presta, tak jsem změnil plán a ráfky už byly na cestě.
Svět objevuje nové ventilky a přitom řešení je tak jednoduché..
Nechápu proč více výrobců nenabízí díry v ráfku na schrader, sjetý gumy jsem nahodil úzkou HP Lezyne pumpou a šlo to asi nejlíp v historii nahazování gum.
Ventilky jsem koupil z Aliexpress asi za CAD$7, věděl jsem že asi budou krátký ale zariskoval jsem, no už jsou na cestě delší o 2 cm, nic mezi jsem nesehnal aby to bylo dokonalý :)
(vloženo 16.11.21)
Klasický věčný boj… :-D Já vždycky vozil auto a galuskáče jsem moc nechápal, kde by jako měla být výhoda. Teď vozím už asi 5 roků galuskáče, bo bezduše, a stále jsem žádnou výhodu nenašel… :-) Akorát musím dvakrát ročně měnit vnitřky, bo se mi ulomí ta kulička, a při každém foukání musím jak blbec povolovat a dotahovat tu hlavičku, což se v rukavicích dělá skvěle. Takže jediný plus je možná v tom, že vypadá subtilněji? I když je to vůbec výhoda? :-)
Bimjeam: A při tom venku jezdí auta bez čepic stovky tisíc km, a asi jsem ještě neviděl ventilek kterému by to ublížilo :)
Když nad tim přemejšlim, tak já vlastně neměl klíč na jádra, tak byly utažený jenom tak rukou / nešikovně kleštěma, to asi nepomohlo.
Přesně tak, stačí tu pumpu utáhnout o něco míň než ten ventilek a za ty roky s Lezyne pumpama se mi ti snad stalo jednou dvakrát. Nicméně s revolučním schrader to už nebude problém! :)
Mr.Duck: Mně to právě u tebe myslim udělala. Nesmí se to na tom ventilku moc utáhnout.
Pedro: ha! Další + pro schrader :) Nicméně já mám jen šroubovací pumpy (3× Lezyne) a problém s tím nemám. Jedna z nich je tvoje :D
Na galuskovejch s vyndavacim jádrem je nejhorší, že pumpy se šroubovací hlavou jádro rády povolujou.
mirorek2? přesně a je to naprosto v pohodě. Brousit, či vrtat třeba karbonový ráfek? Jako jen kvůli nahození bezduší, navíc když to jde naprosto v poho i přes prestu s dílenskou pumpou?
Tak já nemám problém s tím že presta nefunguje, ale nevidím žádný přínos a schrader mi prostě přijde lepší. Můžu doplnit klidně Stans Race přes ventilek, zkontrolovat tlak jakýmkoliv tlakoměrem bez povolování nějaký blbosti a foukání je o poznání lehčí. Proud vzduchu je mnohokrát lepší než i u vykuchaného jádra presta, a rozhodně lepší než ten fancy nový ventilek od santa Cruz za Cad$80.
Jediná nevýhoda co vidím je větší díra v ráfku, ale je to opravdu problém u širokých ráfků?
Včera jsem zapletl 4 kola a nahazoval na ně gumy – 2× presta a 2× schrader. Všechno šlo pumpou v pohodě, ale ten odpor co pumpa klade když to rychle fouknu je nesrovnatelný, nečekal jsem že to bude tak znát.
AleZ80: proč něco uštipovat? vyšroubuju vnitřek, naducnu, našroubuju a dofouknu
Pokud má někdo problém s nedostatečným prouděním vzduchu při nahazování, tak stačí u jedné vložky uštípnout tu osičku. Sice se to hned po odpojení kompresoru zase vyfoukne, ale v patkách plášť zůstane a našroubovat jinou vložku a znovu to nafouknout není zase tak časově náročné.
16.11.21 14:05
Sistematix: Pro takové věci chodím zásadně do obchodů, kde se zastavil čas (včetně cen) a nejmodernější věcí uvnitř krámu je plakát Tour de France z roku 2002 :)
Jiří: Díky za tip, nějak mě nenapadlo, že to půjde koupit samostatně. Na kološopu sice 28 Kč/kus, ale pořád lepší, než nové ventilky za x set.
Sistematicx: Pěkný kousek, tam bude spíše problém aby to při startu nevyhodilo jistič, ne? Soused si koupil velký Orlík (motor cca 7,5kW) a vyhazovalo mu to hlavní 3×25 jistič. Dodělával tam plynulý rozběh. Ale tlačí teda neskutečně, ten se nezadýchá.
Já mám Orlíka o výkonu 2,5kW – na nahazování bezduší mi to stačí :-)
jIrI___ vlozka za 7kč??? Tak tomu se mi ani nechce verit. Normalne stoji u nas vsude od 35–40kc. A ted jsem nasel ze Caffelatex je ma v sacku po 10ks za 180.
Pri cene 18kc za pajšl ventilku to v sezone radeji vymenim nez to pucovat. Celej ventilek se mi ucpal jen jednou zatim. S nahozenim nemam problem. Vzduchu je dostatek :D
rybička: Já jednou, dvakrát do roka vyměním celou vložku. Je to korunová položka (naposledy jsem v místním kameňáku kupoval 10 vložek celkem za 70 Kč).
Osobně jsem na ventilcích ubrousil konec závitu, takže se dá rozebrat a vyčistit od mlíka i vnitřek. Funguje to dobře a je to práce na pár minut. Níkdy jsem neměl problém nahodit gumu dílenskou pumpou.
Prutok, neni tak náchylnej na utrhnutí a nezalepí se tak lehce mlíkem. Toť teorie.
Proc teda vlastne? Jako ze pres autoventil ti jsou lip nahodit plaste, vetsi prutok vzduchu?
No už jsem nad tím nejednou uvažoval, ale na nic jsem vlastně nenatrefil, a moc se mi nechtělo vrtat ráfky… No asi si v zimě pohraji, bo ty presta mě už štvou…
smysl mě uniká, ale pokud to někdo potřebuje, NoTubes nabízel UST ventilky už před 10 lety
16.11.21 10:48
Já tenkrát kupoval https://www.dookie.cz/…auto-ventil/
Ty mají 33 mm
P@x u ráfků kolem 30mm bych doufal že ten rozdíl bude zanedbatelný, nebo to máš vyzkoušený?
Kaire: Vím o tom, a právě mi to přijde trochu zbytečný když už existuje daleko lepší ventilek než presta :)
Stavím si další kolo kde budou hliníkový ráfky, tak je odvrtám a dám tam tyhle krátký ventilky, uvidíme jestli najdu nějakou nevýhodu.
Tahle otázka mě provází vždy, když šroubuju ohnutou zajišťovací matici na presta a přemýšlím, kdy se to celé rozpadne :)
16.11.21 09:44