Dnes prisel novy ram na zimaka a udelal mne radost. Rocnik 2008, novy, lesteny hlinik, za dobrou cenu. Svary lepsi nez soucasne RB :-). Nejake doporuceni jakou pevnou karbonovou vidlici k tomu poridit? Jde mne hlavne o delku. Tyhle ramy se prodavaly s odpruzenou vidlici, alespon podle katalogu.
(vloženo 22.11.21)
V pohodě. Je to fakt mučící nástroj na karpaly. I když s pláštěm 2.35 už to není tak hrozné. Každopádně je k půjčení kdybys laboroval s výškou a ofsettem.
Bez blatníku se vleze tak 45mm. Ted jsem ještě vážil Airlina 2009 a ten rám má v 22" jen 1850g. Já koupil hliníkovou Force vidli za 600 bazar, bohužel ji fakt aspoň 15mm chybí, proto nechavam Zenitha s 1" železnou. Co vím tak třeba Pells dělal Crono Carbon s pevnou vepředu, ale to člověk těžko sežene.
@KUBULA: Chapu, ale budu na tom mit sirsi plaste nez ted vozim na soucasnem zimaku. Takove co se vejdou do zadni stavby a zda se, ze je tam mista dost, takze urcite 42+mm, tak by to nemuselo vypadat tak hrozne jako s trekovejma plastema 35mm.
@Honzis: Jo jo, je to dost na hlinikovou vidlici. Kazdopadne se mam rad, tak hlinikovou vidlici nechci a pivoty na vecka take ne. Budu brouzdat po ali a treba neco najdu v karbonu.
@TommyP3: Diky za nabidku, ale to by chtelo vyzkouset s kolama, ktere zatim nemam, takze ji zatim nevyuziju.
Adekvátní hliníková vidlice 460mm delka je, ale stojí 2000 a to jsem já osobně neakceptoval.
orm: Já vím že to je problém. Říkal jsem si, mi ta šířka vadit nebude ale nedal jsem to. Jen jsem tě chtěl upozornit/varovat.
@KUBULA: Asi bude, ale jak bys to resil? Odpruzenou nechci a gravel vidlice je moc kratka.
Bude to s vidlí na mtb ošklivé. Něco podobného jsem zkoušel s rámem Apache Matto a vidlí Surly 29". Geo dobrá ale jak je tam mtb vidlice široká tak to nebylo k tomu.
Pokud bys to chtěl vyzkoušet, tak bych měl na půjčení hliníkovou force 445 mm tuším. Leží na dílně a momentálně nemá využití. Klidně by šla nějakou dobu postrádat, než se zase objeví rámy v obchodech.
@Honzis: Nepisu ze se neda, jen treba kotoucovky v zime jsou lepsi nez rafkove brzdy. Na 1" ramech nemam rad spise ta hlavka. Kvalitni za rozumnou cenu uz neseznes a force se povoluje.
Však já mám na tom zenithu najeto dost, na 70kg mi ta 1" vidle stačí a má 860g, se toho nebáli, s předním ksyriem a 1plackou to mělo 10 i s pedalama. Geo dobrá, jen tomu dávali vysoko střed, to GT je o 2cm klikama níž. Tenhle reflex byl totéž a připadá mi, že to před 20lety docela uměli.
@Honzis: Mne geometrii vyhovuji stare ocelove krosy s pevnou vidlici, ale to ma 1" sroubovaci vidlici, vcka. Chce to neco modernejsiho. O par fotek dale se tomu rika gravel s rovnejma riditkama :-)).
Já myslím že to o moc lehčí udělat nešlo a bylo by to drahy, 20lety Zenith má nějak rovné 2000g vel. 20, Pells Crono 21" 1950g, ten Trek měl pod 1800g, GT Nomád Ultra 1950g, … Bohužel když k tomu dáš 2 až 2,3kg vidli tak z toho vyleze celý kolo cca 12,5. Ale katalogy teď na diskach běžně kolem 13kg u kol za 20+tisic … Ale tyhle starší crossy mají furt co říct. Zrovna včera jsem jel 2hod zvlněný švih 29prumer na GT, pláště teda silniční.
@easyrider: Tak jsem to zvazil. Ve velikosti 22" ten ram ma 2033g, tak jak je na fotce. Pro zajimavost, ten zluty ocelak take ve velikosti 22" ma 3089g a ocelova vidlice 974g.
Honzis: já teď dávám do kupy kámošce cross Ghosta, velikost tak na 175–180 cm a měl 1960 g, bez laku jen anodizace. Na to, že tam všude po rámu bylo napsáno, jak je to ultralight, to tak úplně nebylo. :)
Ceny jsou poslední dobou šílené. Mi se v týdnu povedlo sehnat vidlici cannondale fatty rigid. Zástavba 410mm, krk 310mm. Půjde na gt taguesta 1993.
ad váha – všechny AL crossy co mi přišly rukama +/- stejně kolem 1,8–2kg ve velikosti cca 20–21", nejlehčí byl Trek 7300 z té jejich Alpha SL hlíny – tady na foto s tou (krátkou) Force vidlí
Staré crossy byly přímo koncipované na krátkou pevnou vidli, ale už se to blbě shání a 1" závitová není co se týče tuhosti úplně zázrak. Nicméně takový kolo jde občas sehnat na bazosi za 1500 -)
Krome vidlice premyslim cim to osadit, zda klasicky dobove 3×9 sram x0/x9 nebo moderne 1×10 xt/slx, ale na to je zatim cas :).
Na mobilu to hází trochu nesmysly, ale 415 vidli nebrat, to je moc zásah do geometrie, alespoň za mě.
@easyrider: Tohle je trekovy ram. Hmotnost nevim, zvazim. Problem pevnych vidlic misto odpruzene bude pridelani blatniku.
@bara2: Predstavec neni problem, ale nechci rozhodit geo.
Ta Force s 430 je docela krátká, geo u crossa se změní, padne to na předek a postaví se i sedlový úhel. Nebude by to byl úplně zásadní problém, ale mně to vadí že minnestavi ofset sedlovky i když dám sedlo max dozadu a zatáčení je taky ovlivněno. Bohužel teď adekvátní vidle 460mm stojí 2000 a je to hlína -(
Cca 470–480 mm by měla být standardní délka 26" odpružené vidlice se 100mm zdvihem, takže hledat náhradu toho.
Teď měním vidlici na Authoru Reflex 2008, sice trekingové kolo (mám ho v profilu), ale výška vidlice je 470mm, když odečteš ság (cca. 2–3cm), tak vyjde 440–450mm, já koupil 445mm.
Jsem na Authorovi vyměnila odpruženou vidlici za tuto:
https://www.cyklonemcik.cz/…arbon-leskla
Je trochu kratší, jak ta odpružená, ale dalo se to poladit vyšším představcem.