Evo 2.
Evo 1.
Rychlý příběh: Ukradený RB Bandit 290 → dočasný SUP 919 2021 → kolo snů Scott Spark na sezonu 2022.
A teď ke kolu:
Koupeno jako jeté (závodní) kolo, které jsem podrobil kompletní ozdravné kůře skládající se z těchto úkonů:
- Kontroverzní brzdy Sram Level TL vyměněny za Shimano Deore, které jsem osadil sintrovanými destičkami G04S.
- Osazení kola teleskopickou sedlovkou, 150 mm se nevešla o hodně, 120 mm se nevešla těsně, 100 mm se vešla s rezervou
- Pláště vyměněny za kombinaci Continental CrossKing / RaceKing, kde jsem zkusil přední CrossKing v šíři 2,3"
- Zrušeny bezduše, po totálním zklamání s plášti Tufo Gravel Thundero si musím od bezduší na chvíli odpočinout:-(
- Vyměněny bovdeny a lanka, vyměněný PressFit střed BB92, vše rozebráno a vyčištěno
- Doladění detailů jako gripy v barvě, košík, blatníček, oblíbené sedlo, tradiční pedály a držák na GPSku.
Geometrie mi sedí parádně.
Odpruženení od FOXu mám poprvé a jsem spokojený.
Třípolohové zamykání TwinLoc jsem si moc přál a funguje skvěle.
Evo 2.:
- přehazovačka Sram GX vyměněna za Shimano SLX RD-M7100 SGS
- řazení Sram GX vyměněno za Shimano XT SL-M8100 I-Spec
- převodník Sram Eagle 32z vyměněn za hliníkový univerzál 34z
- brzdy Shimano DEORE BR-M615 vyměněny za SLX BR-M7100
- pláště Continental vyměněny za Schwalbe Racing Ralph 2,35” a Wicked Will 2,4”
- představec Syncros vyměněn za FSA s –17°, délka stále 70 mm
- řidítka Syncros 720 mm vyměněna za Ritchey 740 mm
- pedály Shimano PD-M8000 vyměněny za PD-M8020
(vloženo 3.12.21)
Značka | SCOTT |
Model | Spark RC 900 |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | L |
Hmotnost | 13 Kg |
Rám | Spark RC Alloy SL6011 / tapered / BB92 / Boost (12x148 mm) |
Vidlice | FOX 32 Float Rhythm Grip Boost (15x110 mm) |
Tlumič | FOX Float Performace DPS 100 mm (165x45 mm) |
Hlavové složení | Syncros Pro Press Fit Tapered |
Kliky | Sram GX Eagle X1 1000 Boost |
Přesmykač | Vodítko SCOTT Chainguide |
Měnič | Shimano SLX RD-M7100 SGS |
Řazení | Shimano XT SL-M8100 I-Spec |
Převodník | Alu Goldix 34z |
Kazeta | Sram GX / XG1275 / 10-50 T |
Řetěz | Sram GX Eagle Eagle |
Náboj přední | Formula / 28H / 6 Bolt / 15x110 mm |
Náboj zadní | Formula / 28H / 6 Bolt / 12x148 mm |
Brzda přední | Shimano SLX BR-M7100 / kovové destičky G04S / kotouč SRAM Centerline 180 mm |
Brzda zadní | Shimano SLX BR-M7100 / kovové destičky G04S / kotouč SRAM Centerline 160 mm |
Ráfek přední | Syncros XR2.5 / 25 mm / Tubless ready |
Ráfek zadní | Syncros XR2.5 / 25 mm / Tubless ready |
Pedály | Shimano XT PD-M8020 |
Řídítka | Ritchey 740mm |
Představec | Představec FSA V-Drive -17° |
Sedlovka | Teleskopická sedlovka / 31.6 mm / zdvih 100mm |
Sedlo | Specialized Phenom 155 mm |
Pláště | Schwalbe Racing Ralph 2,35” / Wicked Will 2,4” |
Móc pěkný
kadlec, nahazování je celkem v poho a tlak taky celkem držely. Ale zatim všichni kdo to na kole měl do 100 km defekt s tím, že jeden kamarád i na duších zbytek bez :) Já sám je chtěl na bajka ale potom co jsem slyšel a viděl kolem sem se na to vykašlal :)
No nevim, zatim jsem bezduse od Tufo jen nahodil, ale drzej bez mlika uz dva dny. Contiky po necelym roce prochcavaj docela fest, pod kolem louzicky.
JachymP: ono to zase tak složité není;-). Jezdil jsem dlouho bezduše a nikdy s nimi neměl problém. Pak jsem narazil na Tufo a měl snad všechny možné problémy, které lze s bezdušemi mít. A to mě odradilo od jejich dalšího používání:-(
Asi mi něco uniká, Tufo neumí bezduše, takže proto budu jezdit Continentaly s dušema? :)
Pěkné kolo. Jako majitel letošní 940 spíš odhaduji hmotnost okolo 13,5 až 14, ten rám je tuhý, ale váží okolo 2,8kg, Rhythm, kliky ani teleskopka taky nejsou nejlehčí.
Já mëřím 177 cm a taky mám krátké nohy. Sedlová trubka na Sparkovi M měří 440 mm a vejde se mi teleskop 150 mm. Proto mi to přišlo divný. Havně ať ti to jezdí, udělal jsi dobře s tou celkovou repasí.
Morchella: Měřím 175 cm a na 120 mm teleskop mi chybělo pár milimetrů, asi mám krátké nohy.
To je divný, že se nevejde alespoň 125mm teleskop. Kolik měříš? Mě to kolo podle fotek připadá spíš jako velikost L, než to M z popisu.
Pytlik: Máš pravdu, odhadl. Katalog je 12,4 Kg a já něco spíš přidal než ubral (teleskop, pláště).
grafik: Bohužel, bezduše Maxxis a Schwalbe jsem vozil mnoho let a chválil je na každém kroku, ale jedna sezóna s Tufo mi vzala všechny iluze a vracím se zpátky na duše:-(
Čipera: to se Ti zdá – ono jich jde na levou stranu hodně (2× TwinLoc, 1× teleskopka a 1× brzda), takže se obcházejí navzájem. Jediný, který by opravdu snesl zkrácení bez vlivu na funkci je teleskop, ale ten mi nevycházel kvůli komplikovanému vedení rámem.
vpa007: Díky!