Zhruba před rokem, v šestnácti letech, mě chytly retro bajky. Tak jsem začal kupovat kola okolo tisícovky po okolí. Časem se mi komponenty doma nahromadily a hlavně jsem chtěl nějaký pěkný, na začátek jednodušší Hardtail. Známej ho přivezl z Německa za dobrou cenu a já se ho zmocnil.
Původní je jenom rám a sedlovka, zbytek vyměněnej. Sériově byl bajk na Aceře X. Teď dostal skoro komplet XT 8sp pohon, vidlici Magura s delší pružinou, NOS stav ráfky, sedlo a řídítka, brzdy Avid SD Ti vylepšeny Koolstop špalíky. Pedály jsem dal China Platformy, na pivo v létě stačí. Jo a jak je vidět, barviček se nebojím :)
První dražší retro stavba je hotová, teď jen počkat na hezčí počasí a vyjet. Během stavby mi pomáhal a radil kámoš Tomáš Bílek @tobyfree.
Rozhodně to však není poslední mnou představený retro bajk :)
(vloženo 4.12.21)
Značka | Marin |
Model | Hawk Hill |
Modelový rok | 1996 |
Velikost | 20'' |
Hmotnost | 12,6 kg |
Rám | Cr-Mo Tange |
Vidlice | Rong Magura Quake Comp |
Hlavové složení | Tioga Alchemy |
Kliky | Shimano Deore XT m737 |
Středové složení | Shimano Lx un55 |
Přesmykač | Shimano Deore XT m737 |
Měnič | Shimano Deore XT m739 |
Řazení | Shimano Deore XT m739 |
Převodník | Shimano 42-32-22 |
Kazeta | Shimano CS-HG40 11-28 |
Řetěz | KMC Z8.3 |
Náboj přední | Ritchey Zero System |
Náboj zadní | Ritchey Zero System |
Brzda přední | Avid Speed Dial Ti |
Brzda zadní | Avid Speed Dial Ti |
Brzdové páky | Avid Speed Dial Ti |
Ráfek přední | Vuelta USA Airline 3 |
Ráfek zadní | Vuelta USA Airline 3 |
Dráty | Cn Spoke chrom |
Pedály | ANSJS Platformy |
Řídítka | Tranz x Zanzibar |
Představec | Tranz x Zanzi |
Sedlovka | Marin Lite Post 27.0 |
Sedlo | ISCA Dakar Titanio |
Pláště | Continental Race King 26x2,2'' |
Hoši beru, každej má svoje představy o kole na léto do hospody a zároveň do sbírky. Kolo jsem skládal z raně nasbíranejch komponentů (například brzdy jsem měl červený DX, Magury HS33 RL, palerogramy XT atd.., tyhle Avidy se mi na to hodily nejvíc). Vidle je svým zdvihem odvaz, sériovka byla pevná, tu kategoricky odmítám. Ani dobou nesedí (r.v. 2003), ale mě tam i jízdě sedí, navíc v tý době jsem měl asi jen tři
Barvy mám prostě rád, místy to dvakrát nesedí, ale černejch kol jsem se za léta závodění tak nějak přejed.
Mam se furt co učit, hlavně že mě to baví.
Čest ! :)
Celkově dost jako vili, byť devadesátky se barev nebály. Špatný to ale určitě není a pokud nekecáš s věkem, tak to beru jako počin celkem mimořádný. Neber to ve zlém, sám jsem si tím věkem pochopitelně prošel, ale za pár (deset? ,–)) let z tebe třeba začne vypadávat něco opravdu mimořádného bráno obecně. Hlavně z toho sundej ty pedály, ty jsou mnohem horší, než ta vidlice.
To mi připomíná, jak se na přelomu tisíciletí implementovalo odpružení na biky. Nevadilo, že na to geometrie rámu nebyla uzpůsobena, prostě se to tam mrsklo a prodávalo se. :) Aspoň na tom máš moderní hlavovej úhel. :)
no nevím, zdá se mi tu dost nadšení komentujících, ale zatím je to za mě dost neuhlazené. Vidlice to nakopává fest, žlutý bowdeny jsou imho uplně mimo, brzdový set by byl lepší černý, ale to bych i odpustil vzhledem k okolnostem. Na konci to spolehlivě zabíjí pedály a ráfky…tož určitě tě nechci odradit, ale oproti ostatním tam vidím ještě velký kus práce :-)
Ta žlutá už je moc – brzdy Ok ale za mě asi v šedé by byly lepší, vidle je moc vysoká – ale jinak moc podařený veterán.
Moc hezké, ale taky si myslím, že by to chtělo nižší vidlici. AMP by mu podle mě sedla, jak prdel na hrnec:
Dík chlapi, u kola jsem vůbec nekoukal na hmotnost, proto ty ráfky váhově z auta. Barvičky jsou podle mě, nekoukal jsem na trendy :). Vidle delší pružinu už měla, nechal jsem to tak na mejch 190cm. Fotky jsem fotil s kamošem, profesionálním fotografem, proto ty hezký snímky. Dikec
tou vidlicí jsi, obávam se, zabil geometrii. ale jinak je to pěkný a těším se, jestli tě někde potkám venku :-)
Jo, tohoto Dakara jsem kdysi měl, nechápu, že jsem na tom mohl jezdit, je o dost užší, než bych potřeboval…
4.12.21 15:57
Pochvala, jen tak dál