zakryto/nezakryto
Nový šroubovací šlapák, nepřišel sem na to co to je za klíč.
Už tu máme nový Scalpel HT, kolo vypadá i na velikost xl fakt dobře. Konečně to osadili trochu něčím lepším než byl ten šrot od sramu jako u předešlých let. Tak jak je na foto váží kolo 11,6kg o proti ročníku 2021 je o 20dkg lehčí. Kola co na tom jsou jsou fakt těžítka, zadní kolo s kazetou, kotoučem a obuté 3 kg. Myslím, že s trochou upgradu se na 10,5 kg dostane v klidu. Co mě dost zarazilo jsou krytky na bovdeny pod šlapákem, to je skoro až k smíchu. Nová patka rámu, která bude na všech kolech už v terénu nevyměnitelná pokud sebou někdo nevozí 8mm imbus.
(vloženo 14.12.21)
18.12.21 23:48
Sice je to oproti FSI hroznej hnus a geo pro mě nesmyslná, ale pokud DaD říká, že je to super stroj, tak to snad taky objednám :D
Já to komentovat nebudu a vlastně ani nemohu:( No, nádherný super stroj, prostě!
Scret: crossmax elite, ale trochu s se seknul stojí 12 k a váží 1655g, ale to je zanedbatelný. Já je kupoval před rokem a půl za 10k https://www.alza.cz/…d6835198.htm
Čipera: ktery CMaxy konkretne se daji sehnat za desitku a vazi 1600g? Ja takovy zadny nenasel..
kamaro: Nedalo mi to a pro zajímavost sem tam hodil svoje kola a váhová úspora 1,4kg, ale je pravda, že mám lehoucky zaplety 1370g a gx kazetu, takže s nejakyma levnejsima zapletama je 1kg v pohodě. Crossmax seženeš za 10k a mají 1600g.
Kamaro: vidíš a já mám komplet kola 2919g (kola + kazeta + kotouče + šrouby + pláště + mlíko včetně ventilků a pásky).
Čipera: Na zápletech kilo dostaneš dolů, ale 1,5kg už ne. „Já mám komplet 3,8kg“: https://www.bike-forum.cz/…a-eie-carbon#… a moc níž to už nedostaneš. Nezdá se to, ale jak na to hodíš gumy, kotouče a kazetu, tak to neuvěřitelně přibere na váze.
Já vozim F15 od CB a Topeak mini, oboje kolem 150g a 8mm teda mají. Dokonce i EDC má takovej polo 8mm imbus. Jediná nevýhoda té patky je že se hůř rovná…
Čipera: jo to je jasny, jen že u kol jsme za 25+, ale jak pises, to je samozrejme nejcitelnejsi zmena a to jak v akceleraci a jizdnich dojmech, tak samosebou i vaze.
Nelibi… Uprimne receno, nevidim moc rozdil mezi timhle a nejakym cinskym obrandovanym karbonem:( Smutne…
Lachtis: První co bych teda vyměnil jsou záplety, to je snad kovářská práce + naleješ mlíko a myslím, že je hned 1–1,5 kg dole. Jen zadní kolo komplet obuté má 3 kg. Řidítka a sedlovka to už bude pár dkg. Šel jsem v loni stejnou cestou, vzal zakladní fsi, dal karbonový kola, gx axs,holowgram kliky, řidítka a sedlovku a jsem na 9,5 kg, ale cenově daleko níž než carbon 1, který váží stejně.
ZdeNECK1: pocity Nejsou zatím žádné kolo není moje.
Mne se to designove libi, ale ta vaha je brutalno no. 12 kg s pedaly. Ja mel u sveho Silverbacka v serii 10,7 kg a za 44 tkc :-). Budes muset nahodit bezduse, karbon rodla a sedlovku. Asi by to chtelo lehci kliky, kazetu. Pak budes s pedaly kolem 11 kg, ale uz to stoji dalsi prachy no.
Bike je to ale peknej
Čipera – od té doby co se přestěhovala výroba na Taiwan jde Cannondale velice rychle doprd.le :/ a zahazuje vše co jim fungovalo a bylo originální na jejich kolech :/ dodnes mám několik hliníkových kousků od cannonu doma a jejich zpracování může dnes většina konfekce jen tiše závidět ;)
miťo: pravda, štve mě, že léta propagují svoje ficury jako AI stavba, dle mého nejhezčí a nejlepší kliky holowgram a další a najednou to je jen obyčejný kolo jako dělá každá průměrná značka. Když pominu Teda nejvyšší modely což u scalpel ht je jen ten nejvyšší.
Kliky jsou ta levnější varianta Deore FC-M5100 s pavoukem. Dražší Deore M6100 na jejich direct mount převodníky má ale průřez kliky stejnej. A je to teda poctivej kus matroše. :-) Dutá klika je až od SLX výš.
miťo: to jsou nějaký deore nebo něco takovyho. Pedro404:bude jendach: Protože soudruzi z cannondale udělali asi někde chybu.
Co to je za kliky? „U“ profil jako má na silnici třída Tiagry? Trochu šetřili…
Cannondale bez Lefty a SI klik už je jen odvar celkově vzhled a ta váha no nevím :(
Ten střed je divnej, všude uvádějí, že by tam měl být „PF30–83“, což bude zřejmě jako obvykle klasickej průserovej BB30 s šířkou 83 mm.
Klic by mohl byt tento https://www.global-sport.cz/…t-bsc30-tool patka je Sram DUB
Dělají se i redukční nástavce z 6 na 8mm. Navíc xc ht neni imho zrovna kolo na kterém by se padalo nějak extra často. Já mám například patku na asi 19mm šestihran a to mám AM.
Na mě je to hrozně krátký. Délkou bych musel mít XL při 178cm.
Dobrá je normální sedlová objímka a postmount na rámu. Oproti FSi zlepšení. Díry dole vypadají vtipně ale aspoň tam odtud bude odtékat voda. Ono i když jsou ty krytky pod středem udělané na první pohled těsně tak se tam svinčik stejně dostane.
Kaire: já tuhle patku vidím poprvé každopádně většina multiklíčů co znám a nemají půl kg maj imbus do 6mm.
Ač su pravověrný silničář, toto se mi celkem líbí :-) Kila neřeším, je to o hnátách :-)
Původně jsem si říkal, že 11,6kg je na karbonové HT celkem dost. Při přidání pedálů a košíků mám ocelového fulla o 800g těžšího. Ale je pravda že mám o cca kilo lehčí výplety, lehký kokpit. Ale zase tam mám teleskop a těžké sedlo.
Ale jinak kolo celkem pěkné, jen horní rámovku mohli napojit do jednoho místě se sedlovými vzpěrami – udělat větší sloping.
Ta patka je skvělá věc, už mi 2× zachránila šaltr tím prokluzem. 8mm má skoro každý multiklíč pro MTB.