Předchozí kolo jezdilo jako drak, ale prostě byl čas na něco nového. Ptáka ohniváka jsem měl v hledáčku už dřív ale bez držáku na flašku to prostě nešlo. Ale 2022 model překopali a narvali tam flašku. Jelikož jsem vetšinou trochu mezi L a XL a Carbinu jsem jezdil L, tak jsem pogooglil geometrie a sednul na jediny demo kolo co tu měli který bylo v Mku a bylo jasný že L bude dobrý.
Chvilu me trvalo poprat se s Foxim pruzenim, jelikož jsem skoro cely zivot jezdil poradne jen RS. Ale už od začátku bylo jasný že kolo sedne super.
Z Carbiny jsem byl zvyklej na kolo co i se slušným zdvihem umí šlapat, jelikož na endurku i rád jezdim xc štreky a občas i nějaký ten xc maraton či okruh. Pivot překvapil že šlape snad ještě líp, zvlášť do kopce, po rovině asi carbina jela za pedálem líp ale do kopce pták vyhráva. Shimano řazení mě nadchlo, i když občas necitlivě přehodim o 2, jelikož to sram neuměl. XT Brzdy samozřejmě top.
Dolu samozřejmě jede jako raketa, ale jako hravá raketa. Přes zaměření na závodní enduro a jestě víc zdvihu jak carbine, tak proste je to zábava si s tím hrát jak v rychlosti tak i do pomala ale. Co nejvíc překvapilo je jak to zatáčí a chce zatáčet, to se nedá úplně popsat, to se musí zažít :D . Spokojenost veliká.
Zatím vše krom sedlovky (defaultní byla 175 tak jsem tam šoupnul 200mm z carbiny) ve faktory setupu, uvidíme co se bude upgradovat časem. Koukám na stravu a kolo už dalo 1200km.
(vloženo 15.12.21)
Značka | Pivot |
Model | Firebird |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | L |
Hmotnost | 15 |
Rám | C |
Vidlice | 170mm Fox Factory 38 Grip2 |
Tlumič | 165mm Fox Factory Float X2 |
Hlavové složení | Pivot |
Kliky | Race Face Aeffect R 170mm |
Měnič | XTR |
Řazení | XT M-8100 |
Převodník | 32t |
Kazeta | XT M-8100 |
Řetěz | XT |
Náboj přední | DT 350 |
Náboj zadní | DT 350 |
Brzda přední | XT M-8120 203mm |
Brzda zadní | XT M-8120 203mm |
Brzdové páky | XT M-8120 |
Ráfek přední | DT Swiss XM1700 |
Ráfek zadní | DT Swiss XM1700 |
Pedály | Shimano Trail |
Řídítka | Phoenix Team Carbon 800mm |
Představec | Phoenix Team 45mm |
Sedlovka | 9point8 200mm |
Sedlo | WTB Volt Race |
Pláště | DHF 2.5 a DHR2 2.4 |
Jako, původně jsem ho chtěl, ale dostupnost v ČR je tristní, komunikace s protocycles taky nic moc.
Náhodou jsem se dostal k rámu transition sentinel v2 a bylo rozhodnuto, jako zajímalo by mě srovnání, protože sentinel hodně příjemně překvapil.
Nejhorší na tom všem je, že Michal na tom kole prokazatelně jezdí a užívá si to.
logoman: Všek jo, není to uplně leštěnka, ale prostě sram ty jednodilný kazety umí a vypadaj dobře :-)
Tak si to shrneme… Máš to hnusně oranžový, těžký, nebrzdí to, neřadí to… A já bych ještě dodal, že ty výhledy, jo? Z těch bych se poblil.
Tak ať to jezdí a konečně zas doražte pojezdit, až vám tam začne zima :).
mr.antik. Ti nevim, davat k shimanu pohonu sram kazetu? ee. Spis jsem cetl, ze je lepsi dat shimano retez a kazetu i na sram. Ze ten jejich hyperglide je fajn :-) A XT brzdy mi prijdou dost fajn. Tohle mi neprijde jako nejaky butique kolo kde musi byt dily z dilnicky v Alpach o jednom cloveku :-)) …
Oranžovou vidlici HLAVNĚ nechat! To jsou akorát místní zaprděné názory s co nejvíc černýma komponentama ;-P
saintjv: ulozny prostor je preci v oktafce kombi ;) kdyztak das "brasnicku” a do ni salama :D
Tak co by se dalo vylepšit funkčně i vizuálně – určitě kazeta od sramu v černý barvě, kotouče bez chladičů nebo když už tak s černejma (navíc píšou o 30% lepší účinnost :-), tlumič otočit expanzkou dolu aby nešel do flašky (a ta šla o kus níž). No a ty brzdy jsou taky spíš taky o rozumu než nějaká dizajnovka… Prostě je vidět že se na tom primárně jezdí a není to na ukazování na zdi.
Hrozná raketa! Oranžovou mám rád, ale je jí teda fakt hodně. A nájezd zatu chvilku…
Az to bude mit diru v ramu, tak je to jasna volba:) Ja uz bych kolo bez uloznyho prostoru proste nechtel:)
Vidle NUTOST cerne barvy.
Tech 1200km za tu dobu co to mas pobavilo:)
Co jediny mi nesedi je ta vaha. To bych tipoval s 38 a X2 teda vic, navix s 9.8…
At slouzi!
Parádní, vidlice černá nebo ještě líp modrá, Jinak není moc co řešit, kromě nějakých šílně drahých upgradů což asi na tohle ježdění nemá smysl, abys shodil 250g dolu.
tykokos! nadhera! nastaveni sedla (spicka dolu) vypada na fotkach trochu divne, ale marne ergonomie nepusti :) btw.: neco od sq by tam vizuelne total sedlo ;) .....at slouzi…je to vazne nadherny skvost!
Nadherny bike,super komponenty, barva luxusni jen vidlice by byla asi hezci cerna.Ale jinak je to pecka…5*